Зафрановић се одрекао Дјеце Козаре, хоће ли Српска обећаних 200.000 КМ?

Хрватски редитељ Лордан Зафрановић, најавио је да би снимање филма о злочинима (не геноциду над Србима) у Јасеновцу, чији је радни назив био Дјеца Козаре, а којег се одрекао чим је у Бањој Луци добио обећање новчане и логистичке подршке, требало да почне у јуну ове године.

недеља, 10 априла, 2022 / 10:03

Фронтал.РС је већ писао о катастрофалном непостојању културне политике, гдје Република Српска редовно издваја средства за мачке у џаковима, мимо било каквих конкурса или условљавања, макар читањем сценарија и продукцијским саучествовањем у мјери колико нам одговара. У два случаја из тога су се изродиле тешке катастрофе, као што је Турнеја Горана Марковића или Свети Георггије убива аждаху, такође освједоченог србомрсца и слуге окупатора НАТО, Горана Драгојевића.

Зафрановић је тако јавно признао да се одрекао Дјеце Козаре, као што смо то раније и примјетили, а да Република Српска не намјерава да се одрекне Зафрановића:

"Веома дуго припремам тај филм који сада већ носи и други наслов Златни рез 42. Прича је подигнута на други ниво од прве верзије сценарија који је некада био написан. Тај филм ће бити права ода злу и тема дефинитивно говори о томе", рекао је Зафрановић.

Он каже да тај филм представља врх његовог стваралаштва, а ми кажемо да истовремено представља дно политике у Српској и Србији. Јер ово је одлука политике, а не било какве струке. Зафрановић се бави таквим питањима и указује му се таква пажња, какву српски редитељи, чак и ако су невладинићки аутошовинисти, никада не могу, нити ће добити.

"Е сад, да ли ћемо га израдити на том врхунском нивоу, све зависи од тога како ћемо огромну драму успјети да пренесемо на велико платно", рекао је Зафрановић за Тањуг.

"Окупација у 26 слика", "Пад Италије" и "Вечерња звона", као и "Крв и пепео Јасеновца" или "Залазак стољећа – Тестамент Л.З.", су све озбиљна упозорења да нас очекује још једно понижење за сопствени новац. Јер као што је проституисање са насловом Дјеца Козаре у Бањој Луци било срачунато лажно, па га је заборавио чим је дошао до Загреба, тако ће и овај филм бити наставак погубне титоистичке политике која нас је довела до тога да не пишемо својим писмом и стидимо се и њега, и свог националног имена.