Јама Бикуша

У Челебићу, надомак Ливна, постоји јама Бикуша у којој и дан данас, послије 80 година, леже мошти Ливањских мученика. Далеко од било каквог пута, дубоко у шуми, забетонираног отвора, сакривена од погледа, чека да потомци дођу, прислуже свијеће, очитају молитву.

Дани(ј)ел Симић: Два дана у Подрињу (вјечност у понављању)

Тачно 25 сати и 21 минут прије првог искључиво туристичког лета у свемир, са писте у ентитету Нови Мексико, упалио сам 21 годину стар службени аутомобил УГ Фронтал и пошао у правцу своје ђедовине. Данас је планетарно лако геолоцирати по једној варошици, до које се стиже за неколико сати хода кроз шуму. Зове се Сребреница.


Дани(ј)ел Симић: Прекрижени крст

На Јадовну свикао на свашта. Али нијесам да крст који сам донио, враћамо назад са јаме. У савременом српском језику прекрижити, не значи исто што и прекрстити.


Два споменика у Ристића Гају

Мали пропланак надомак Добоја, смјештен на граници села Опсине и Велика Буковица у сјеновитој грабовој шуми, зове се Ристића Гај. На њему се налазе два споменика, један латинични један ћирилични, али са истим или сличним именима на њима. На овом мјесту се од 1996. године обиљежава почетак операције Коридор 92.



Мањача и НАТО: Американци избламирали вјежбу, почевши је без команде

Посљедњи пут на војној вјежби на Мањачи, био сам још док је врховни командант била Биљана Плавшић. ВРС је тада приредила много већи спектакл, бојево гађање, те немјерљиво веће уважавање и гостопримство према новинарима.



Уставносудска превара стољећа: Уставни суд БиХ као неуставни уставотворац (3)

Услови који у континуитету владају у дејтонској БиХ од завршетка рата 1995. године па све до данас се морају познавати. Тај, казано Канетијевим рјечником, однос мачке (високог представника) и мишева (критичне вестернизовано-охаеризоване масе људи у Републици Српској), односно улизиштво казано језиком Меше Селимовића, представља(ју) једино исправно објашњење.


Уставносудска превара стољећа: Припрема терена да Уставни суд БиХ постане неуставни уставотворац (2)

Претходни уводни дио био је неопходан да би се разумјело понашање овдашњих људи, којима су својствени резигнација и отупјелост, до чега је дошло насиљем Запада на овом простору, али и усљед одсуства карактера нашег човјека.