Домић: Има оних који желе да се Брчаци и ове године купају у зноју!

Након проведеног поступка јавног надметања и избора најбољег понуђача за закуп градских базена у Брчком, један од понуђача је уложио приговор на цјелокупан поступак што доводи у питање отварање базена током љетне сезоне како је планирано. “Лично мислим да је овај приговор упућен с циљем блокирања овог посла и да се базени овог љета не […]

среда, април 17, 2013 / 15:45

Након проведеног поступка јавног надметања и избора најбољег понуђача за закуп градских базена у Брчком, један од понуђача је уложио приговор на цјелокупан поступак што доводи у питање отварање базена током љетне сезоне како је планирано.

“Лично мислим да је овај приговор упућен с циљем блокирања овог посла и да се базени овог љета не отворе, јер није направљена било каква процедурална грешка да би се улагао приговор” казао је градоначелник Брчко дистрикта Анто Домић.

Апелациона комисија у наредних петнаест дана треба да се очитује о овом приговору и уколико не буде донесена одлука о поништавању поступка, још увијек постоји изгледи да се достигну планирани рокови пуштања у рад базена прије љетних врућина.

“Желим јавно рећи да има оних који желе да се Брчаци и ове године купају у зноју а не у базенима” закључио је Домић.

Јавним позивом за закуп базена у Брчком били су утврђени услови почев од почетне цијене која је износила једну КМ , рока управљање од 10 година и обавезе да је понуђач дужан да их отвори до првог јула уз давање одређених гаранција на квалитет и услуге.

Најбоља постигнута цијена закупа на спроведеном јавном надметању је износила 1.101 КМ мјесечно.



0 КОМЕНТАРА

  1. Могу да схватим да је Градоначелник политичар,знам и да је свјетина стока преголема али не могу и нећу да схватим да је једини начин за рјешавање нагомиланих проблема у Брчко дистрикту БиХ нечињењем ничега осим периодични покушаји медијске представе којим желе постићи јавни линч фирми које се писањем приговора и жалби супростављају брчанској хоботници.
    Овај снимак у претходном кометару настао је после мог уложеног приговора усвојеног од старне Градоначелника.
    Суштина приче је то да тендерски клан напише тендерски опис растегљив као жвака,и када тражиш усмено појашњење као човјек онда ти творац тендера појасни тако да то што ти он каже нема благе везе са тендерским описом.
    Када га то поново питаш писмено,тендер пада ко крушка.

    Градоначелник и нова влада нису урадили ништа осим прозивања у новинама да се жале некоректне и нефункционалне фирме.Због свега наведеног поново ћу на Фронталу.срб почети са објављивањем приговора јер је то последња линија одбране од бруталности власти у Брчко дистрикту БиХ!

    И за крај овог кометара,пошто се власт једино бави прислушкивањем и праћењем противника брчанске хоботнице ако им је до рјешавања проблема нека нађу власника реченице:
    „нека се униште базени“ а он је припадник династије породица надарених за рад у органима дистриката.

  2. Brčko,12.3.2013.god.

    Predmet :Prigovor na tendersku dokumentaciju

    Prigovaramo na tenderske dokumentaciju
    broj predmeta: 13-00229/13 od 4.2.2013.TENDERSKA DOKUMENTACIJA ZA JAVNU NABAVKU USLUGA REDOVNOG ODRŽAVANJA FONTANA NA PODRUČJU BRČKO DISTRIKTA BIH ZA 2013 i 2014 GODINU (OKVIRNI SPORAZUM)

    1. Prigovaramo na tenderski opis tačka 23 na stranici 27 u PDF formatu
    „ Detekcija i saniranje kvara i potrebna eventualna zamjena žuboreće mlaznice zv. „žaba“ na fontani „Ribica“ i dovođenje u funkcionalno stanje“

    Obrazloženje:

    1.Odmah po objavljivanju tenderske dokumentacije, a u skladu sa tenderskom dokumentacijom, gdje je navedeno da postoji mogućnost kontakta u slučaju eventualnih nejasnoća,kontaktirali smo nadležne.
    Na našu usmenu primjedbu, da je kvar čija se detekcija i saniranje traži tačkom 23 već detektovan 2012. tokom održavanja gradskih fontana od strane firme Amos Brčko, odgovoreno je da se opis
    „Detekcija i saniranje kvara i potrebna eventualna zamjena žuboreće mlaznice zv. „žaba“ na fontani „Ribica“ i dovođenje u funkcionalno stanje“ ne odnosi na već detektovani kvar.

    Kada sam rekao da ću tražiti pismeno pojašnjenje tenderske dokumentacije, dobio sam odgovor da će mi u pojašnjenju biti citiran opis iz tačke 23 i da je to dovoljno i da se opis odnosi na taj kvar.
    Na pitanje hoće li radovi po opisu 23 biti prvi posao na fontani rečeno nam je da će kvar biti detektovan tek u sezoni 2014.

    Pošto je firma Amos detektovala kvar 2012. jedino je rješenje za otklanjanje kvara rušenje dna fontane (dno je napravljeno od specijalnog vodonepropusnog materijala) rečeno nam je da to možda neko može napraviti da ne ruši dno jer ja nisam najbolji majstor.

    Obzirom da se opisom 23 traži dovođenje fontane u funkcionalno stanje,smatramo da je opis dvosmislen jer je fontana sa već detektovanim kvarom (i zavrnutim odlaznim ventilom) funkcionisala nesmetano u sezoni 2012.

    Obzirom da je fontana Mladost a ne „ribica“ gubila vodu odmah po premještanju na sadašnju lokaciju i da je tek ugradnjom specijalne smjese curenje zaustavljeno kako neko ovakvim opisom iz tačke 23 misli da može pristupiti rušenju dna fontane.
    Ovo je treći atak na dno fontane čime bi se i konačno simbol grada pretvorio u ruševinu.
    Smatramo da se jasnim i preciznim tenderskim opisom mora definisati obim i složenost radova i zahtijevati tehnološki proces izvođenja radova koji će dno fontane ponovo dovesti do nepropusnosti nakon popravke detektovanog kvara.
    Samo se na takav opis može dati adekvatna ponuda.
    Svaka ozbiljna i odgovorna firma svjesna je čemu vodi lupanje dna i da to košta mnogo,opisom dvosmislenog tumačenja opisa 23 sa početka našeg prigovora nameće se zaključak da već sada detektovani kvar nikada neće biti primjećen,detektovan i otklonjen nego da će fontana u sezoni 2013-2014 nastaviti sa radom kao i do sada.

    S poštovanjem !
    Mladen Sofrenović

  3. Brčko,15.4.2013.god.

    Predmet :Prigovor na obavještenje o dodjeli ugovora

    Prigovaramo na obavještenje o dodjeli ugovora
    broj predmeta: 13-002711/12 i broj akta: 02-0024AK-0031/13 od 4.4.2013. NABAVKA I UGRADNJA PUMPI ZA ČISTU VODU ZA POTREBE ZC BIJELA I JU OŠ BIJELA

    1. Prigovaramo na Odluku Gradonačelnika broj: 13-002711/12 od 21.3.2013.
    2. Prigovaramo na tenderski opis broj 6
    3. Prigovaramo na tenderski opis broj 7
    4. Kriterijum za dodjelu ugovora tačka 6
    5. Procijenjenu vrijednost

    Obrazloženje:

    1.Iako je od sastanka Gradonačelnika i predstavnika PZR Amos prošlo više od 100 dana ništa se nije promijenilo po pitanju sitematske diskriminacije,lažnih,izmišljenih i nepostojećih tenderskih procedura za koje je PZR Amos zainteresovan kao legitimni dobavljač. Insistiranje na procedurama koje sistematski gaze ZJN BiH od strane ugovornog organa nas neprestano drže u začaranom krugu tendera utemeljenih na laži i pisanja prigovora kao poslednje odbrane od brutalnosti tvoraca tendera.
    Ni dan danas PZR Amos nema zakonsku mogućnost da ispuni uslove i dobije neophodne licence Brčko distrikta BiH da bi bio ravnopravan sa pravnim licima.
    Tačno je da je iz tenderskih uslova izbačeno traženje licence ali se zato suptilnim metodama od pobjednika na tenderu preko

    inspekcije traže licence i ukoliko je ne posjeduju naplaćuju veoma visoke kazne koje bi privrednici teško platili i da su mnogo bolji uslovi za poslovanje nego što su trenutno a PZR Amos i slične firme guraju sa druge strane zakona zato što Vlada Brčko distrikta BiH insistira na diskriminaciji mjesecima nedonošenjem pravilnika za preduzetnike.
    Zbog svega navedenog želim upoznati Gradonačelnika da ga njegovi podređeni pogršno informišu ne želeći ga upoznati sa stvarnim stanjem.
    A stvarno stanje je takvo da se javna nabavka svela na to da je tenderski opis i dalje srž problema,PZR Amos trpi ogromnu štetu obilazeći Distrikt i kontrolišući tenderski opis sa stvarnim stanjem na objektima i kada pronađemo greške izmjenjenim opisom lopovluk,javašluk i neznanje naziva se ADMINISTRATIVNOM GREŠKOM.
    Zbog svega navedenog prigovaramo na Vašu odluku i molimo Vas da diskriminacija što prije prestane.

    2.Tenderski opis broj 6 je klasičan primjer majmunluka.
    Prvom tenderskom dokumentacijom tenderski opis je glasio:
    „nabavka i ugradnja plovka komplet sa PVC lopticom komplet za regulaciju dodtoka vode (fi 24). U cijenu uračunati sve pripremno završne radove“
    Pošto ovaj opis svakome ko se razumije u funkcionisanje pumpi ne znači ništa jer je pomenuti opis na nivou predškolskog obrazovanja tražili smo pojašnjenje.
    Naravno pojašnjenjem je izmjenjen opis te je glasio:
    „nabavka i ugradnja ugaonog ventila s plovkom DN 50 PN 10-16 bar u cijenu uračunati sve pripremno završne radove“
    Priznajem da smo bili naivni i pristupili izradi ponude i učestvovali u javnoj nabavki misleći da je ovaj opis dovoljan,ali ….
    Kao što se vidi iz prepravljenog opisa nigdje nije precizirano da se demontirani plovak zapisnički preda korisniku a opis je takav da se iz njega može zaključiti da plovak zapravo i ne postoji.
    „Stari plovak“ je demontiran i vjerovatno će biti ponovo montiran jer se iz najbolje ponude može zaključiti da je ugradnja starog plovka jedina zarada.
    ZAŠTO JE PRVI TENDERSKI OPIS IZGLEDAO NAIVNO KADA JE STARI PLOVAK LEŽEO NA PODU PODSTANICE I SAMO MAJMUN NE BI BIO U STANJU PREPISATI PODATKE SA PLOVKA ???
    Administrativna greška kao i obično,pa ako prođe…

    3. Tenderski opis broj 7 takođe spada u zonu sumraka.
    Iako je prostorija izolovana stiroporom a cijevi do pola malterisane u zidu predviđena je izolacija „kompleta cijevi“.
    Nismo željeli svojim pojašnjenjem da se suprostavljamo „struci i nauci“ te smo predali ponudu. I gledaj čuda iako samo izolacija košta 45,00KM ponuda omiljenog izvođača iznosila je 5,00KM.

    Ko to u ovoj zemlji može odrediti kolika je dužina kompleta cijevi,Amos bi morao izolovati minimum 10,00 met a omiljeni mogu i jedan metar.

    4. Iz prispjelih ponuda može se vidjeti da je SAMO odabrani izvođač dao lažne podatke o robi koja će se ugraditi zaokruživanjem preferencijala pod „A“. Tražene pumpe se ne proizvode u BiH
    ŠTA BI BILO DA SU DVIJE FIRME IMALE ISTU CJENU,DA JEDNA FIRMA ZAOKRUŽI I LAŽIRA PREFERENCIJAL A DRUGA TO NE URADI KAO ŠTO U OVOM SLUČAJU NISU ETAL BH SARAJEVO I PZR AMOS?

    5.Procijenjena vrijednost samo na prvi pogled izgleda naivna nekome ko nije upoznat u sistem varanja na tenderima u Brčkom.
    Procjena od 6196,58KM je kruna brutalnosti.
    Za te se pare ne može se kupiti ni materijal a kamoli u funkciju pustiti pumpno postrojenje.
    Ugovor je dodijeljen odlukom Gradonačenika bez obzira što su sve ponude premašile procijenjeni iznos.
    Ovako niska procjena širom otvara vrata ugovornom organu da eliminiše izvođače koji nisu u milosti tenderskog klana.
    PZR Amos bi bio eliminisan uz konstataciju da nema para.

    Tražim da se poništi odluka o dodjeli ugovora,kazne svi koji su učestvovali u izradi tendera i dostavljanjem lažnih podataka naveli Gradonačelnika na pogrešnu i štetnu odluku.

    DOSTA JE KORUPCIJE!!!

    S poštovanjem !
    Mladen Sofrenović

  4. Brčko,17.4.2013.god.

    Predmet :Prigovor na tendersku dokumentaciju broj 13-000732/13

    Prigovaramo na tendersku dokumentaciju
    broj predmeta: 13-000732/13 i broj akta: 13-1006MN-0003/13 od 18.3.2013. JAVNA NABAVKA RADOVA LOT 1- LOT 13

    1. Tražimo primjenu tačke 2.4 (f) str 6 PDF
    2. Prigovaramo na kriterijume za učešće tačka 6.1 str 13 PDF
    3. Prigovaramo na ANEKS 2 tačka 12 str 32 PDF
    4. Prigovaramo na ANEKS 5
    član 3,član 7 tačke 1 i 4,član 9 tačka 1 i 3

    Obrazloženje:

    1.Tražimo od ugovornog organa da odmah prekine postupak javne nabavke u skladu sa članom 12 (f) ZJN BIH.
    Ugovornom organu već je godinu dana poznato da postoji diskriminacija firmi u Brčko distriktu BiH jer je firmama koje su uredno registrovane u nadležnom Sudu Brčko u skladu sa zakonima Bosne i Hercegovine i ispunjavaju svoje obaveze uzeto pravo na rad i život u Brčko distriktu BiH zbog primjene pravilnika o licencama kojim je dobijanje licenci omogućeno samo firmama registrovanim kao D.O.O.

    2.Kriterijumi za učešće predstavljaju obmanu za izvođače registrovane kao fizička lica iako ZJN BiH ne diskriminiše ponuđače registrovane kao fizička lica.
    Kolika je razmjera javne obmane dokazat ćemo tako što smo spremni uprkos šteti koju trpimo zbog bezrazložne diskriminacije i bahatosti Vlade Brčko distrikta BiH predati u prilogu ovog prigovora ORIGINALNE dokumente koji dokazuju da na današnji dan 17.4.2013. PZR AMOS ispunjava sve uslove po tački 6 ovoga tendera.
    Iako ispunjavamo sve uslove,mi bi u slučaju da budemo odabrani kao najpovoljniji izvođač bili dovedeni do finansijskog sloma i trajne nemogućnosti da firma živi iz razloga što je tender sklopljen tako da ugovorni organ na suptilan i zakonski način uništi firmu koja ispuni sve uslove u skladu sa tačkom 6.1. tu namjeru ćemo demaskirati u nastavku prigovora.

    3. ANEKS 2 tačkom 12 traži od izvođača koji u dobroj vjeri pristupaju tenderu da za svaki slučaj svojim potpisom još jednom potvrde i ovjere da ispunjavaju kvalifikacijske uslove po tački 6,nesvjesni da se u narednim ANEKSIMA krije klopka.

    4. ANEKS 5 obavezuje izvođača da u skladu sa članom 7 tačka 4 ugovora „izvrši prijavu izvođenja radova kod nadležnih inspekcijskih organa“.
    Član 9 ugovora predviđa raskid ugovora posebno tačke 9.1 i 9.3
    Usmenim kontaktom sa Inspekcijskim organima zaduženim za sprovođenje nadzora nad izvođenjem radova rečeno mi je da Inspekcija po izlasku na prijavljeno gradilište obavezno traži dokumentaciju u skladu sa članom 112. zakona o Prostornom planiranju i građenju.
    Na naše pitanje šta ako izvođač nema potrebne licence rečeno nam je da mu se ostavlja dodatni rok da ih pribavi i ukoliko to ne uradi da slijedi veoma visoka novčana kazna.
    Na našu primjedbu da PZR Amos nije u mogućnosti pribaviti nikakvu dokumentaciju jer smo izbačeni iz zakona rečeno nam je da bi nam ipak bila naplaćena kazna u skladu sa zakonom i da Inspekcija radi prema važećem zakonu.
    Na traženje da nam se to napiše na papir,dobili smo odgovor da takav papir nećemo dobiti.
    Inspektori su samo izvršioci,pravi problem je u tome što Vlada Brčko distrikta BiH insistira na aparthejdu već godinu dana,nova vlada nije uradila ništa,osim lažnih obećanja i dobijanja na vremenu nije uradila ništa na rješavanju problema.

    Uzalud smo pokušavali preko šefova Odjela prenijeti poruku Gradonačelniku da aparthejd i dalje traje,da smo i dan danas obespravljeni,da je tenderski opis i dalje možda i veće zlo od nedonošenja pravilnika za preduzetnike.
    Imaćemo pravilnik jednog dana ali se tenderskom klanu neće stati u kraj dok se ne bude tražila odgovornost za lažne,izmišljene,nepostojeće i zlonamjerne tenderske opise.
    Svi znamo da se pojedinim firmama otimaju poslovi dok se više ne bira način kako da se dodijele poslovi firmama koje su u milosti tvoraca tendera. Ako ja pronađem da u V osnovnoj školi nedostaje takav dio opisa koji onemogućava bilo kakvo započinjanje radova bez u startu plaćanja dodatnih radova a nadležni službenik vlade ne učini ništa,već mi kaže da će u slučaju da ja budem izvođač angažovati firmu koja će to uraditi besplatno za mene (članovi kartela mogu dobiti bjanko ček da upišu iznos dodatnih radova) onda onda moramo javno reći da je stepen korupcije na takvom nivou da je javna nabavka sve samo ne javna i da se javnim novcem upravlja kao da je privatni.
    Konstantno se pojedinim firmama dodijeljuju višegodišnji okvirni sporazumi i ugovori na jednu ponudu,čak iako ponuda premaši iznos procijenjene vrijednosti.
    Čini se da zgradom još uvjek odzvanja zloglasni eho sa jednog od bezbroj neuspješnih sastanaka: „ Kod nas je i nož i pogača“.
    Tražim poništenje tendera dok se ne donese pravilnik za preduzetnike jer postoje i drugi „pomoćni“ članovi u ugovoru koji služe finansijskom uništenju firme koja nema licencu,o tome neki drugi put ili u razgovoru sa Gradonačelnikom.

    DOSTA JE KORUPCIJE!!!

    S poštovanjem !
    Mladen Sofrenović

Оставите одговор