За пар година стижу безваздушне гуме које се не могу пробушити

Скоро двије деценије након што је Мишелин почео да ради на револуционарној конструкцији „безваздушне“ аутомобилске гуме коју је немогуће пробушити, све смо ближи комерцијалној реализацији ове идеје.

субота, јун 8, 2019 / 16:52

Мишелин је прије неколико година почео серијску производњу „безваздушних“ Икс Твил гума, али су се оне до сада користиле на косилицама за траву и другим привредним возилима која се крећу малим брзинама, јер су при већим брзинама ове гуме превише бучне због вибрација које стварају.

У међувремену, Мишелин се удружио са Џенерал Моторсом како би започео тестирање УПТИС (Unique Puncture-proof Tire System) гума које је немогуће пробушити, намијењених путничким аутомобилима.

Ове гуме ће се испитивати на флоти електричних возила Шевроле Болт, а резултати тестова ће помоћи инжењерима у даљем развоју и унапређењу технологије „безваздушних“ аутомобилских гума.

Ако све буде текло према плану, Џенерал Моторс намјерава да од 2024. почне да користи УПТИС гуме на својим путничким аутомобилима

„Безваздушне“ аутомобилске гуме имају више предности у односу на конвенционалне пнеуматике, а најважнија је да не могу да се пробуше или да испусте ваздух.

Такође, возачи не морају да брину о притиску у пенуматицима и да ли ће се њихов газни слој брже трошити због неодговарајућег притиска ваздуха у гуми.

Како се наводи, УПТИС ће трајати дуже од конвенционалних пнеуматика, чиме ће се смањити број гума које због оштећења не могу више да се користе, па их је потребно рециклирати.

Осим тога, аутомобили више неће имати резервну гуму у пртљажнику, што ће додатно утицати на смањење броја произведених пнеуматика и самим тим смањити потрошњу енергије и загађење околине које настаје у процесу израде аутомобилских гума. Такође, без резервне гуме, возила ће бити лакша и трошиће мање горива/енергије у вожњи.

Мишелин процјењује да се сваке године око 20% аутомобилских гума које су у употреби отписује због оштећења која је немогуће отклонити или неправилног трошења газног слоја.

Тако на отпаду заврши чак 200 милиона гума годишње, а овај број би се значајно смањио увођењем УПТИС гума у употребу, тврде у овом произвођачу.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *