Потписана изградња моста преко ријеке Таре
Министар комуникација и транспорта Босне и Херцеговине Војин Митровић и министар капиталних инвестиција Црне Горе Младен Бојанић потписали су данас на маргинама 4. састанка Министарског савјета Транспортне заједнице Споразум о изградњи моста на ријеци Тари и прикључних граничних дионица.
"Послије дугогодишњих разговора данас смо коначно потписали Споразум о изградњи моста који ће повезивати двије земље, односно два народа који се налази на SEETO 2b рути. Средства за изградњу овог моста су већ обезбијеђена тако да до краја године очекујемо и почетак радова. Изградња овог моста уједно значи и почетак изградње дионице пута Фоча – Шћепан Поље. Министарство којим руководим у наредном периоду ће радити на обезбјеђивању средстава за изградњу ове дионице како бисмо боље повезали Босну и Херцеговину и Црну Гору. Када говоримо о привредном, економском и туристичком развоју, комплетан регион сигурно ће имати бенефите од изградње моста и наведене дионице пута", нагласио је министар Митровић.
Република Словенија као предсједаватеЉица Европске уније била је домаћин састанка који је одржан на Брду код Крања и који је окупио министре из шест партнерских земаЉа са западног Балкана, Европску комисију и представнике држава чланица ЕУ. Главна тачка дневног реда било јеприхватање Стратегије за одрживу и паметну мобилност за западни Балкан и јачање сарадње о прекограничној повезаности у региону и са ЕУ.
"Регион пати због високог нивоа емисија стакленичких гасова чији су узрок сектори енергетике и транспорта. Транспорт чини 16% тих емисија. Задовољство ми је што су министри западног Балкана данас прихватили овај стратешки документ којим ће се ови изазови ријешити. Наша Стратегија за одрживу и паметну мобилност за западни Балкан ће отворити пут ка чистијем транспорту и биће један од кључних покретача транспортне политике у региону. Она ће помоћи нашим регионалним партнерима да израде и ојачају своје националне стратегије, а крајњи циљ је зеленији, одржив и здравији транспорт за грађане овог региона", рекао је Матеј Закоњшек, директор Сталног секретаријата Транспортне заједнице.
На састанку је прихваћен и Акциони план Транспортне заједнице за водни транспорт и мултимодалност који промовише мултимодална транспортна рјешења и измјене модалитета транспорта кроз циљане политике, укључујући и улагања у унутрашње пловне путеве и поморске луке Бар и Драч. Опредијељеношћу за његово спровођење, регионалне учеснице ће заједно тежити ка стварању јачег система мултимодалног транспорта и повећању водне димензије транспортног екосистема у периоду 2021-2025.
Састанак на Брду код Крања био је прилика и за анализу напретка на проширењу зелених трака ка границама између ЕУ и западног Балкана које су успостављене на почетку избијања пандемије COVID-19 како би се спријечиле несташице основних намирница и медицинске опреме. Њихово успостављање је представљало један од најуспјешнијих примјера регионалне сарадње чиме су се успјели очувати трговински токови не само у корист економије већ и у погледу учинковите борбе против пандемије.
Рад у корист западног Балкана се огледа и у посвећености Транспортне заједнице да се са међународним партнерима који су подржали увођење прве фазе Опсерваторије Транспортне заједнице за безбједност на путевима, а прије свега са Жаном Тодом, специјалним изаслаником Уједињених нација за безбједност на путевима, путеви у региону учинe безбједнијим.
Такође, министар Митровић је одржао билатерални састанак са министром грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Републике Србије Томиславом Момировићем са којим је разговарао о изградњи аеродрома у Требињу, моста код Бајине Баште и аутопута Сарајево – Београд.