Несташица хране у Великој Британији могла би постати хронична

Недостатак радне снаге у прехрамбеној индустрији значи да потрошачи можда неће моћи пронаћи производе који им се свиђају у супермаркетима, упозорио је шеф прехрамбене индустрије у Великој Британији.

среда, 15 септембра, 2021 / 15:28

Шеф Савеза за храну и пиће (ФДФ) Јан Рајт, на скупу Института за владу, казао је како систем да је све у сваком тренутку доступно више не функционише те сматра да више неће ни функционисати.

Рајт је упозорио да Британију чека стална несташица. Међутим, то не значи да ће земља остати без хране, нагласио је.

Но, гласноговорник владе рекао је да не признаје тврдње о трајној несташици.

"Велика Британија има изузетно отпоран ланац опскрбе храном који се одлично снашао у одговору на изазове без преседана. Предузимамо кораке како бисмо подржали предузећа у рјешавању низа питања, од пандемије до несташице возача теретних возила у цијелој Европи”, рекао је.

Додао је да је подршка укључивала повећање број сезонских радника на 30.000 виза за раднике који долазе у Велику Британију на највише шест мјесеци, као и пакет мјера за рјешавање недостатка возача теретних возила, који ће поједноставити процес добијања дозволе.

ФДФ представља више од 800 компанија за производњу хране и пића у Великој Британији.

Рајт је нагласио да су британски купац и потрошач раније могли очекивати да ће скоро сваки производ бити на полици супермаркета или у ресторану све вријеме. То је сада, каже, готово и неће више бити тако.

Како се сектор прилагођава структурним промјенама на тржишту рада, Рајт је рекао да фирме морају доносити одлуке о томе којим ће производима дати приоритет.

"Прошле седмице цијели исток Енглеске у основи није био снабдјевен флашираном водом јер једноставно није било могуће да предузећа која премјештају те ствари снабдијевају то и све остало. Стога су предузећа донијела одлуку да дају предност производима с већом маржом”, објаснио је.

Према ФДФ-у, индустрији хране и пића недостаје око пола милиона радника, или један од осам од укупне радне снаге.

Рајт је рекао да је недостатак узрокован комбинацијом бројних фактора. Упозорио је да ће се настали проблеми у ланцу опскрбе погоршати, додајући да "након погоршања неће ускоро бити боље”.

Неколико компанија, укључујући супермаркете, пубове и ресторане, окривило је недостатак возача теретних возила (ХГВ) што је изазвало проблеме у њиховим ланцима снабдијевања, укључујући несташицу неких производа.

За недостатак возача камиона такође се криве радници из ЕУ који су напустили Велику Британију након Брегзита, као и током пандемије и порезних промјена због којих је возачима из других дијелова Европе скупље радити или бити запослени у Великој Британији. Рајт је рекао да су хиљаде радника прешле на онлине малопродајни сектор од пандемије.

"Готово је сигурно да је један од главних покретача недостатка возача камиона с којим се суочавамо то што су квалифицирани возачи тешких теретних возила постали возачи дистрибуције за Тесцо и Амазон, јер су то љепши послови и не захтијевају да устанете у 4 ујутро, а и боље су плаћени”, рекао је.