Историјско сјећање: Аутопут и бројач

Давног 12.02.2011. актуелни предсједник Републике Српске је обећао завршетак аутопута Бања Лука – Градишка до јуна 2011. А ми поставили бројач. Данас је коначно дошло вријеме да га скинемо, јер је јуче Маховљанска петља уклоњена као чвор на том путном правцу, који смо чекали да буде комплетан. Уколико знамо да је мост преко Саве нешто […]

понедељак, јул 16, 2012 / 08:34

Давног 12.02.2011. актуелни предсједник Републике Српске је обећао завршетак аутопута Бања Лука – Градишка до јуна 2011. А ми поставили бројач.

Данас је коначно дошло вријеме да га скинемо, јер је јуче Маховљанска петља уклоњена као чвор на том путном правцу, који смо чекали да буде комплетан. Уколико знамо да је мост преко Саве нешто што у другој половини зависи од власти у Загребу, а да оне (објективно) врло радо праве проблеме властима у Бањој Луци; одлучили смо да за комплетирање аутопута није неопходан тај, и више него неопходан мост и нови гранични прелаз, који би растеретио уско грло у центру Градишке.

Уосталом, сада и Милановићева администрација муку мучи да пред улазак у ЕУ, ријеши проблем Пељешког моста који је обећала прошла власт. Да ли трајектом или „Неумским коридором“, све су прилике овим другим.

Испрва, одмах по постављању бројача, као неку средњу вриједност обећања „до јуна“, ставили смо 15.06.2011. Тако је у прво вријеме тај бројач ишао уназад, да би онда почео да броји вријеме у плус, а затим је и сам потпуно побенавио и кренуо да се врти у круг, јер бројач није био предвиђен да иде више од године дана у плус. Оставили смо га ту без икаквих измјена или поправки у софтверу, просто као нешто што најсликовитије подсјећа и на обећање представника власти и на наше обећање да ћемо о овим обећањима водити рачуна.

Митови и легенде на аутокарти

Тај већ митски аутопут је почела још прошла, ПДП-СДС власт 25. јула 2004. године. Од тада је неколико пута тријуфално-предизборно отваран, тачно по етапама. Но, нисмо се дали упецати да скинемо бројач. Било је предвиђено да аутопут буде завршен до 2008. године, а да његова изградња да кошта 250 милиона КМ.

Колико је ова игранка до сада тачно коштала ми нисмо у могућности да израчунамо, а питање је да ли ћемо уз силна нова асфалтирања овог пута док још није био ни пуштен у промет, икада и сазнати укупну цијену. Оно што јесте сигурно – Маховљанска петља је готова и пут је сада сасвим проходан на правцу Бања Лука – непостојећи мост на Сави.

Он без сваке сумње убрзава и олакшава стизање до најпрометнијег граничног прелаза у Српској, без обзира што се једно вријеме морате возити сеоским путем од краја аутопута до Градишке. Дакле – аутопут имамо, а за мост смо љути на хрватске власти које се жале да немају пара, а увелико праве тврђаву од већ поменутог граничног прелаза у Градишци, јасно показујући да мост преко Саве имају намјеру правити таман као и онај преко Пељешког канала.

Добој на Босни и Скадар на Бојани

Овом приликом би хтјели традиционално-фронталски да покваримо слављеничку атмосферу отварања нечега што теледиригована медијска гилда назива „најзначајнијим инфраструктурним објектом у Српској“. И за њега је премијер Џомбић обећао да ће бити готов у мају, док је министар Чубриловић рекао да аутопут према Добоју због којег петља и постоји, почети да се прави још у љето прошле године, a да ће петља бити готова до јуна

Да поставимо бројаче за сва обећања која су наши властдодршци дали, а јасно је већ сада да их неће моћи испунити, немамо ни простора ни мањка здравог разума. Наравно, нећемо престати да бројимо у себи и на страницама нашег портала, али за аутопут до Добоја нема бољег потсјетника од саме Маховљанске петље.

Ваљда у њу нећемо зурити толико дуго, као у непостојећи мост преко Саве.



0 КОМЕНТАРА

Оставите одговор