Донацијом против мира: Бјелотракаши и њихове лажи

Свануо је још један 31. мај у Приједору. Дан, када у име историјске истине и људскости, из иностранства финансирани активисти једностраношћу убијају управо то.

субота, мај 31, 2014 / 05:15

Пише: Борис Радаковић

Данас, као и у последњих неколико година, центром Приједора ће проћи поворка људи са бијелим тракама око руку. Ако питате организаторе ове колоне о чему се ради, рећи ће вам да они обиљежавају дан када су 1992. године "српске власти у Приједору наредиле Бошњацима и Хрватима да куће обиљеже бијелим чаршафима и да на јавним мјестима носе бијеле траке на рукавима. Потом су услиједила истребљења, убиства и прогони…".

Ако их питате како је дошло до тога, сумњам да ће вам дати чињеничан одговор. Вјероватно ће споменути тобожњу агресију на БиХ од стране Срба или нешто слично. Напримјер, неку лагарију о некаквим бијелим тракама у Приједору.

Ову мантру су младе активисте научили напамет. На глупост ће ваљда отпасти та паралела са тракама које су морали носити Јевреји за вријеме нацистичке Њемачке и фашистичке Италије. Просто зато, јер су бијеле траке какву видимо на насловној фотографији у то вријеме носили Срби, а у Приједору 1992. никаквих бијелих трака није било.

О прегласавању Срба, и то два пута, 15. октобра 1991. у Скупштини СР БиХ и на референдуму 29. фебруара и 1. марта 1992, сумњам да ће вам ишта рећи. Такође, о недовољном броју гласова на тзв. референдуму за независност БиХ (за независност је гласало мање од 66% људи с правом гласа) ништа неће прозборити.

Српску власт, како ону из 1992. године тако и ову садашњу, они без основне кућне културе називају фашистичком. Ако их упитате знају ли за муслимански лист Нови Вокс, вјероватно ће вас оптужити за "потицање национализма" или неку њима својствену глупост. Рецимо, "ширење међунационалне мржње" – што је управо оно што они раде. Нема ништа ружно у навођењу чињеница, колико год оне биле ружне.

Ружне чињенице које грађанистан заборавља

Поменуто издање Новог Вокса на насловници од октобра 1991. године, дакле свега пола године прије прегласавања и почетка грађанског рата у бившој Социјалистичкој Републици БиХ, доноси илустрацију војника неке прижељкиване нове СС Ханџар дивизије са калашњиковом у руци и ножем за појасом, испод чијих ногу се налазе одсјечене главе тадашњих водећих српских политичара.

Осим ове тачне најаве, јер су убрзо услиједиле фотографије одсјечених српских глава од стране домаћих и увозних муџахедина, на насловници још пише "СПРЕМНА ХАНЏАР ДИВИЗИЈА" и њемачко-колаборационистичким језиком "IV REICH DOLAZI – WILKOMEN".

Осим тога да су Срби посљедњи у СР БиХ формирали националну странку, плаћеним селективним антифашистима треба нагласити да српски корпус у предратном периоду није имао лист који је отворено величао нацизам и плашио друге народе расистичким наступом. Са друге стране били смо свједоци формирања неких муслиманских и хрватских јединица које су носиле називe као усташке или СС јединице из Другог свјетског рата, као што је већ поменута "Ханџар дивизија".

Оно што је посебно узнемирујуће и што би разумљиво узбунило сваки народ, а посебно српски, који је педесетак година раније имао искуство истребљења (Јадовно-Јасеновац), јесу још неки приједлози Новог Вокса за будућност.

Осим овог са одсјеченим главама, дакако.

Предратна обећања из Сарајева

Овај лист у рубрици "Документи" под насловом "Шта са Србима у муслиманској Републици Босни и Херцеговини" наводи између осталога следеће:

"1. Сваки појединац Србин мора бити свјестан одговорности цјелокупног народа за његове неконтролисане поступке. Казна за учињена злодјела биће колективна – за једну срушену муслиманску кућу биће срушено десет српских, за једног мртвог муслимана биће ликвидирано 100 Срба. За једног рањеног муслимана овисно о тежини ране 10 до 50 Срба.

2. Сви Срби раде радно вријеме од 12 сати на дан, плате су им сразмерне лојалности свих запослених и у правилу су за 30% ниже од плата муслимана на истом радном мјесту.

9. Добар Србин је жив и послушан Србин; или мртав непослушан Србин…"

Овдје посебно упада у очи, што су ови прогласи готово преписани стварни законски акти, које је Независна Држава Хрватска од 1941. године усвојила, и примјењивала у пракси над српским становништвом.

Предратни муслимански политичари су са одушевљењем поздрављали, потицали и финансирали Нови Вокс, који је се штампао у циркулацији од чак 70.000 копија. Никоме није ни пало на памет да се огласи против величања фашизма који су, између осталих, уређивала и два сина градоначелника Сарајева, а камо ли да се забрани.

Једна од карактеристика данашњих настављача уређивачке политике Новог Вокса, носача бијелих трака и права да одређују ко је фашиста и шта је геноцид; јесте да се овакве ствари релативизују као "сатира и шала младих људи који нису били само муслиманске националности".

Тако БХ Дани, лист наглашено србомрзачке агенде прикривене у грађанистанске фразе о равноправности, покушава релативизовати штету и исламистичко-фашистичке мотиве и мржњу коју је сијао овај лист.

Играла се дјеца

БХ Дани пишу: "Главни уредник тог листа у то вријеме био је тада Хрват, а данас Велики Хрват Аленко Зорнија, тад још средњошколац, а данас сурадник листа Хрватска ријеч из Сарајева и дописник загребачког Вјесника. Оснивач и издавач листа била је Средњошколска конференција Савеза социјалистичке омладине Сарајева, а касније су га преузели приватни спонзори, од којих се једино као власник потписивао Сенад Шашинпашић.

Редакцију листа нису чинили само новинари Бошњаци. Поред Зорније, тај спорни број Вокса припремили су још и Махир Соколија, Златко Хаџидедић, те браћа Нихад и Сеад Крешевљаковић (каснији главни уредници), Саша Братић, Недим Чолић, Мухамед Идрен и Александра Ђорђевић. У импресуму се, као стални сурадници, наводе и Сенад Авдић, Миљенко Јерговић, Срђан Кисић и Јасмина Косанчић. Лист је, дакле, био омладински и нитко у том уредништву тад није био старији од 30 година."

Видимо да данашњи млади "Бошњаци" (тај назив Муслимани су једнострано узели за своје национално име 1993.) не лете да осуде своје фашисте и нацисте, који нису крили своју идеологију, али зато они, скупа са српским младим плаћеницима и самопорицатељима из НВО групације, легитимне представнике српског народа, изабране на слободним и демократским изборима, називају свакаквим именима.

Ни једно од наведених имена из цитираног текста се данас у Београдским активистичким НВО-круговима не наводи као "ратни хушкач" и не позива се на "кривичне пријаве и лустрацију" истих. Исто је и са свим осталим новинарима из ратног периода, уколико нису били на српској страни. Славе се као величине, зову се на семинаре да причају о "српским агресијама" и "српском фашизму".

Они су се тада просто шалили.

Са друге стране, ако Војислав Шешељ у хумористичкој емисији Милована Илића Минимакса каже да ће клати зарђалим кашикама, то постаје легитиман доказ за Хашки суд и локално-интернационалне бјелотракаше.

То није шала.

Бијеле траке нису шала – то је лаж!

Раније смо писали да у Приједору није било геноцида. Ратних злочина против цивилног становништва током одбране Приједора свакако је било и то нико не негира. Изненађујуће би било, гледајући шта НАТО снаге раде широм свијета под категоријом "колатерална штета", да их није било и више.

То не може никоме бити на понос, и треба изразити жаљење и саосјећање са свим невиним жртвама, а сваког онога који је чинио те злочине треба казнити. За то су  многи људи већ осуђени, међутим, из одређених центара моћи и идеолошких база се инсистира на непостојећем геноциду у Приједору, а занемарују се слични злочини над Србима широм БиХ. За које, наравно, нико није осуђен.

Што се тиче бијелих трака, које су наводно требали носити цивили несрби током борби у Приједору, ако се сагледају све чињенице, неодржива је ова тврдња.

Наиме, нико од Приједорчана не памти да је ико од цивила носио бијелу траку по Приједору тих тужних дана 1992. године. Бар неко би се сјећао тога, али кога год смо питали од Приједорчана који се сјећају тих дана, сви тврде исто:

БИЈЕЛЕ ТРАКЕ НИКО НИЈЕ НОСИО!

Бијеле заставе су истицали тада и Срби, бијела застава је била и на кући аутора овога текста и на кућама свих његових комшија без обзира на националну припадност, а све због чињенице да је управо био одбијен напад на Приједор који је почео 30. маја, и да је то требао бити знак да у тим кућама нема непријатељских војника. У мом комшилуку нико није носио бијелу траку.

Муслиманско-хрватске паравојске, након што су одбијене од Приједора, распршиле су се по околним шумама и брдима. Међу њима је било и цивила који су кренули са њима. Поставља се питање, да ли се те бијеле траке можда односе на ове паравојне формације, које би у случају предаје требале да истакну бијелу заставу, а можда и бијеле траке око руку? Да ли је и једна бијела трака из тог периода сачувана као доказ? Посједују ли и једну фотографију?

Зашто се бјелотракаши законски не санкционишу за искривљивање историјске истине и изношења у јавност намјерне лажи о тобожњој сегрегацији несрпског становништва у Приједору 1992. године, прописом о ношењу бијеле траке око руке?

Аушвиц – ДА, Јасеновац – НЕ?

Оно што је још забрињавајуће у активностима који спроводе невладине организације и медији из Федерације, јесте и њихово тумачење прошлости и симбола страдања. Велики број новинарских чланака је написан на ову тему, и у њима се тврди да је ово "био први пут од 1939. и нацистичког прогласа по којима су пољски Јевреји морали носити бијеле траке са плавом Давидовом звијездом око рукава".

Овим се желе Срби поистовјетити са нацистима, а исти ти нацисти су током Другог свјетског рата омогућили услове да њихови домаћи помагачи, Хрвати и Муслимани у усташким и СС јединицама, почине геноцид над Србима.

Такође, прелази се преко чињенице да је послије 1939. и обиљежавања Јевреја, у периоду 1941. – 1945. извршено и обиљежавање Срба за одстрел. Срби су морали носити бијеле траке на којима је писало "Pravoslavac" или "Srbin/Serbe". Обратите пажњу да су натписи на латиници.

У тим злочинима над Србима учествовали су Хрвати и Муслимани.

Зашто ово не спомену? Откуд само пољски Јевреји? Шта је са домаћим Србима?

Систематско тровање нових нараштаја

Медији из Федерације и домаћи НВО активисти свјесно прелазе преко ових чињеница. Толико приче о неком српском фашизму, али о српским жртвама се не жели говорити, а и ако се говори, говори се у контексту свих жртава у БиХ, па се и српске узгред помену.

Забрињава чињеница, да и ововремени муслимански интелектуалци форсирају нетачну причу како "Бошњаци у Другом свијетском рату нису имали организованих фашиста у својим редовима". Један од њих, Шаћир Филандра пише: "Међу Бошњацима није било фашистичког покрета, нити фашистичких снага. Тиме се они битно разликују од сусједних им народа, Срба, Хрвата, Словенаца, Црногораца и др."

Овакве теорије везују се и за грађански рат у БиХ, по којима су Срби а донекле и Хрвати злочинци, док су Бошњаци искључиво жртве. На оваквим митовима или боље рећи лажима стасавају млади људи у Сарајеву, Зеници, Тузли, Бихаћу, Мостару, итд. Онда послије тога немају другог избора, него да пале своје државне институције и наговарају вршњаке из Српске да и они раде исто…

Срби имају право само да се оптуже за фашизам и злочине, од стране како смо видјели, потомака фашиста и нациста, који су и почетком деведесетих кренули са истом расистичком причом према Србима. Срби по њима немају право на културу сјећања и памћења. Срби немају право да буду жртве геноцида, нпр. у Сарајеву или Горажду. Или Сребреници, или Братунцу, или Мостару?

Педи Ешдаун као србофил и негатор геноцида

Спомињу се и "логори смрти" Кератерм, Омарска, Трнопоље у Приједору. Поистовјећују се са Јасеновцом и другим логорима за истребљивање Срба у НДХ. Нема сумње да су људи страдали на тим мјестима, али та мјеста нису намјенски прављена, као нпр. Јасеновац, за истребљење људи и они се не могу поистовјећавати.

Нека само израчунају колико је заточеника било у Јасеновцу и колико их је на крају преживило, па нека упореде са наведеним топонимима у Приједору, и већ на први поглед биће јасно да не може бити поређења између њих. Овим не желимо оправдати злочине који су почињени над несрбима у Кератерму, Омарској и Трнопољу, које су чинили појединци из освете или ради материјалне користи; а већ је помало и глупо да такве ствари Срби у оваквим приликама стално морају истицати.

О Трнопољу је 1992. говорио и Педи Ешдаун:

"Они су тамо дошли јер су морали некуд да оду. Куће су им спаљене, а животи у опасности. Муслимански екстремисти врше притисак на мушкарце да се придруже герили, па се они морају склонити овдје ради сигурности."

Ако су заиста ова мјеста у Приједору била "логори смрти" зашто су свјетски медији направили монтажу снимака Трнопоља, гдје су чак додали и стражарску кулу из Другог свјетског рата?

Занимљиво је да чак и у играно-документарном филму, који носи назив Геноцид у Приједору и који потписује извјесни Семир Локмић, ни један од свједока који приповједају ужасне људске трагедије из 1992. године, не помиње било какве бијеле траке. То не смета аутору да фалсификује историју по најновијој бјелотракашкој кампањи, те се у играним дјеловима филма жртве дају видјети са бијелим тракама око руку.

Томе стварно треба стати у крај!

У име помирења

Грађански рат увијек је прљав рат. У таквим ратовима нема невиних. Тако је било и у грађанском рату у бившој СР БиХ. Да би дошло до некаквог суживота међу народима у Дејтонској БиХ, потребно је полако испитати све догађаје из ближе прошлости. Оваквим селективни шиканирањем Приједора и уопштено Срба, постиже се само супротан ефекат. Бошњаци и Хрвати пуне се мржњом према Србима, а Срби на мржњу и селективне нападе одговарају мржњом, истим таквим селективним нападима или неповјерењем.

Да су НВО активисти изашли са идејом да се у центру Приједора подигне споменик недужно страдалим Бошњацима и Хрватима, а на супротној страни, да се у центру Сарајева подигне споменик недужно страдалим Србима, вјерујем да би наишли на много веће разумјевање и одобравање Срба. Овако они остају само оруђе у нечијим рукама, који желе да нетрпељивост и мржња остане у душама народа у БиХ.

Историја, посебно ова ближа, осјетљиво је питање. Као студент историје знам да се сви извори и чињенице морају добро провјерити прије него се усвоје. Такође, историјски догађаји се морају пратити и анализирати од почетка, а не како се коме свиђа или како којој политици или идеологији одговара.

И тако, док се инсистира на геноциду над несрбима у нпр. Приједору и Вишеграду, а исто то се оспорава страдалим Србима нпр. у Сарајеву и Горажду, неће бити спокоја у Босни поноситој и светој земљи Ерцеговој.



104 КОМЕНТАРА

  1. Борисе, пратим те већ неко вријеме и немам шта да додам.

    Свака част за текст и рад у овом правцу историјске истине.

    Овај посљедњи дио „У име помирења“ ми се посебно допао, али стварно би требали људи мало више да се посвете провјерљивим историјским чињеницама, а не да насједају на лажи националиста преобучених у грађане Сарајева и ситних кокошара који кроз НВО сектор млате паре по РС. Те није брига ни за шта, осим за свој новчаник.

    Колико су наше власти антисрпске, најбоље се види што је овако нешто могуће без адекватне реакције, јер против овога видим да се огласио једино Фронтал. Шта они говоре и раде по Српској без санкција је за неповјеровати.

    Шта рећи даље а не заплакати кад сконташ да нам је министар просвјете и културе био Антон Касиповић толике године…

  2. drafi Borise,

    da. gradjanski rat „obavijestenih“ protiv „neobavijestenih“..

    u pravu si kad kazes da treba ispitati dogadjaje iz blize proslosti. samo predlazem ti da krenes od ovoga, na primjer: „Juna meseca 1989. godine, u uticajnom crkvenom glasilu koje je najavljivalo »crkveno-nacionalni program«, jedan je komentator zapisao uistinu neobicne i na svoj nacin prorocanske reci – »Srbi su narod Bozji, a Jugoslavija ovakva kakva jeste, saglasno s apsolutnom pravdom Bozjom, nudi se da bude podeljena. Ne prolivajmo krokodilske suze zbog toga sto ce se tada, odjednom, tri miliona ljudi naci u situaciji – sto ce biti prinudjeni – da se nastane negde drugde«. http://www.yurope.com/zines/republika/arhiva/2001/273/273_20.html

    pa , onda kad skontam ko, s kim i sta se dogovarao ostalo ce se samo poredati.. propagandni leci i novine mogu biti analizirani samo kao sredstvo postizanja tog cilja.. nista vise..

  3. Радаковићу,
    мислио сам да сте озбиљнији. Ако се нема јачи аргумент против бијелих трака од овог трактата о Воксу, листу којем је уредник био средњошколац, онда би било боље да ништа нисте написали.

    “за једног мртвог муслимана биће ликвидирано 100 Срба.“

    Невјероватно је да ово потежете као аргумент који су написали неки средљошколци, а истовремено свјесни да је народни посалник, а садашњи премијер Србије изрекао исту глупост.

    По вашој логици, то се некадашњим средњошколцима, уредницима тог листа има набијати на нпос, а Вучићу не смије.

    prijedor, 31.05.2014. 08:28:50

    “Marko u bjelotrakaškim sredinama dobija izbore s velikim procentom.“

    Јел’то Бојић повећо апанжу? До прије који дан си се бестидно улизивао турцима, а сад опет стара прича.

  4. Турци, бивша православна браћо, маните се те приче о вјечитој угрожености од нас Срба. Озбиљност тренутка нас све опомиње. Оправдавати своју невиност кроз изношење болесних теорија како су они други што су са вама стотинама година живјели заједно, сковали план да бјелим марамицама сатру и затру све муслиманско је субудаласто тровање властитог плебса.

    После оне Козаре, па заједничких суза радосница за Тита и штафета и козарачких кола и туговања због његове „преране“ смрти, тврдити и даље да су се само маскирали кољачи и убојице иза свега тога, је један болестан увод у неку још већу трагедију. Коме је потребно све то поново и изнова?

  5. U Prijedoru su naoruzani srbi 1992 godine ubili,mucili,silovali,zlostavljali,strpali u logore vecinu ne srba tog grada.ti ne srbi nisu imali nikakve veze ni sa istorijom ni sa fasizmom ni sa 2 sv. ratom.u prjedoru ste napravili taj zlocin samo zato sto ste krvozedne ubice i zato sto mrzite sve sto nije srpsko.
    A autoru teksta porucujem da mu se popisam na diplomu,naravno ako je ima,jer samo djukela ratnohuskacka moze napravit ovakvu zamjenu teza,a jos gori su genocidni kretinosi koji se upecaju na pisanje njegovih gluposti…

  6. Dragi Borise,
    povremeno pročitam Vaše tekstove i pomislim kako u Vama ima „materijala“ podesnog za razvijanje jednog kvalitetnog analitičkog uma. No, tu se u startu javlja jedan problem i koliko god se ubuduće trudili razvijati svoju spoznaju uvijek ćete se zaplitati oko nekakvih predrasuda, stereotipa, manipulacija i ino, kakve ste kojekude „pokupili“, a niste ih u potpunosti razjasnili i odbacili kao neutemeljene.
    U ovom tekstu sasvim jasno se može uočiti Vaše nerazumijevanje naučnog principa metapozicije. Ovaj princip ukazuje da ukoliko se previše približimo objektu posmatranja stičemo nejasnu, „mutnu“ sliku, pa time ne možemo ni objektivno tumačiti ono šta uočavamo. Da bi objektivno i kvalitetno shvatili oružane sukobe o kakvim govorite u ovom tekstu morate se osloboditi pozicije „Prijedorčanina koji je to vidio, doživio i tako ZNA“. Jeste da se i naučna istina tumači kao subjektivana spoznaja objektivne stvarnosti, ali poenta nije na subjektivnosti, nego na približavanju objektivnoj istini.
    Dalje, morate shvatiti i pojam „animoziteti malih razlika“. Nauka je manje-više saglasna oko toga da sukobi kolektiviteta (društvenih grupa) kakvi se međusobno razlikuju u neznatnom ili minimalnom obliku su, u pravilu, besmisleno krvoločni, brutalni i krajnje pogubni. Treba znati da je ovaj pojam (animoziteti malih razlika) izveden iz pojma „narcisoidnost malih razlika“, koji je svojevremeno definisao Frojd. Okvirno, narcisoidnost malih razlika ide za tim da do krajnjeg besmisla „dokazujemo“ kako i koliko se razlikujemo od „onih drugih“ za koje bi „tamo neko“ mogao pogrešno pomisliti da nam liče. Kako funkcioniše taj fenomen možete gotovo svakodnevno primijetiti na primjeru: „Moj brat/otac/komšija je obična lopuža, a ja sam pošten i častan!“. Ovdje, dakle, možemo uočiti dvije dimenzije: prva, isticanje razlike između sličnih i bliskih pojedinaca na iracionalnim/neobjektivnim osnovama, te, druga, besmisleno nipodaštavanje tih drugih. Na gotovo identičnim osnovama funkcioniše i ovdašnji šovinizam. Najveći dio ovdašnje populacije je spreman nipodaštavati, vrijeđati i obezvređivati „one druge“, i to im je osnova kakvom dokazuju svoje „vrline“. Niti jedan Srbin neće biti bolji i veći ukoliko svoje vrline „dokazuje“ nipodaštavanjem nesrba.
    Ukoliko težite ka tome da objektivno i kvalitetno shvatite etiologiju sukoba XX vijeka, onda morate shvatiti i fenomen „totalitarizama“ tog vijeka (komunizam, fašizam, nacizam). Tu, već na prvom koraku analize, MORA SE shvatiti da ti fenomeni se međusobno razlikuju, ali da svi imaju jednu te istu FUNKCIJU u vidu manipulacije sviješću u svrhu održavanja imperijalnog kapitalizma kao oblika društvenog uređenja kakvo pogoduje „centrima moći“ (dakle, krupnim kapitalistima). Nisu to, dakle, društvena uređenja kakva su unutar određenih država ili naroda nastala usljed njihovih unutrašnjih procesa i promjena, nego SPOLJA i MANIPULATIVNO nametnuti režimi kakvi, prvo, autodestruktivno djeluju na kolektivitete u kavima su razvijani, te, drugo, u konačnici služe da bi njihovi idejni kreatori realizivali strategiju divide et impera i izazivanja sukoba između takvih totalitarizama. Kada govorimo o ruskom komunizmu, onda prvo moramo shvatiti da to nema apsolutno nikakve veze sa Marksovim filozofskim promišljanjima, odnosno da je u pitanju jedna višeslojna i višeciljna manipulacija. Marks je najviše proučavao britansko društvo i, time, najviše i ugrožavao isto idejom kako je to društvo najbliže pretpostavkama potrebnim za socijalističku revoluciju. To što je „revolucija“ materijalizovana u feudalnoj Rusiji, sa britanskog stanovišta može se posmatrati kao autodestruktivna manipulacija kakva je „uvaljena“ neprijateljskoj Rusiji, te kao sredstvo zastrašivanja vlastite populacije i njihovog homogenizovanja protiv ideja socijalne pravde i jednakosti. Dakle, umjesto da se Britanci homogenizuju oko socijalističkih ideja (kako je to Marks zamišljao) postignut je dijametralno suprotan efekat u vidu suprostavljanja tome. I kome to pogoduje? Pa britanskoj eliti i krupnim kapitalistima!
    Što se tiče fenomena fašizma, tu je nužno znati da on nastaje istovremeno kad i sovjetski komunizam. Musolini je od 1917. godine na „platnom spisku“ britanske obavještajne službe. Dakle, na jednoj strani se stvara totalitarizam u funkciji razvoja socijalističkih ideja u ruskom društvu kakvo, bar po Marksu, nema ni minimum pretpostavki za njihovo kvalitetno materijalizovanje (dakle, kao autodestruktivna ideologija). Na drugoj strani isti centri moći stvaraju dijametralno suprotan antisocijalistički totalitarizam sa ciljem „štićenja“ Italije od socijalističkih ideja. Taj totalitarizam je po Italiju jednako poguban i autodestruktivan po Iraliju, kao i ovaj „suprotni“ po Rusiju, a nameće se jednostavno pitanje – ako želimo osvojiti Evroaziju, zar ti autodestruktivni režimi nisu odlično sredstvo slabljenja protivnika. No, kako najbolje oslabiti protivnike? Pa tako što ćemo ih međusobno suprostaviti, sukobiti i zakrviti. Međutim, fašizam treba shvatiti kroz vremensku dimenziju njegovog stvaranja. Tu, dakle, govorimo o vremenu kad nacizam nije bio ni „u povoju“. Tako fašizam možemo posmatrati kao ad hoc rješenje zaustavljanja jačanja socijalističkih ideja na prostoru Italije (pa i nekakve buduće rusko-italijanske integracije na bazi iste ideološke matrice).
    Nacizam je tek onaj funkcionalno i globalno važan totalitarizam. Još od 1922. g. britansko-američki protektori potpomažu i instrumentalizuju Hitlera, a 1933. dodjeljuju mu ogromne kredite kako bi izgradio resurse potrebne za započinjanje sukoba zbog kog je i stvoren – sukoba sa Rusijom. U biti Drugi svjetski rat je samo nastavak Prvog, ali manipulativno predimenzioniran kao ideološki sukob (u suštini sukobljeni su Evroazijski narodi kako bi Britanci uspostavili poslijeratnu globalnu dominaciju).
    I, konačno u odnosu na totalitarizme XX vijeka, moramo shvatiti jednu od najvećih manipulacija u istoriji, a kakva se materijalizovala u vidu Nirnberškog procesa“. Tu je u vidu jedne globalno izvedene „predstave“ čovječanstvo zaprepašteno prikazivanjem filmova i slika o nacističkim zločinima, a sa ciljem da se taj rat posmatra kroz prizmu posljedica. Da bi spoznali nekakva dešavanja iz prošlosti i sadašnjosti uvijek moramo analizu započeti UZROCIMA (tumačenjem uzroka), dok posljedice samo uobzirujemo. „Nirnberškom predstavom“ čovječanstvo je, prvo, šokirano (kako ne bi na racionalnoj osnovi analizirali etiologiju tog rata), a potom manipulativno usmjereno da „zaboravi“ ko je uopšte stvorio Hitlera, naoružao ga i opremio, te usmjerio na Ruse i druge narode. Ma, jednostavno, ko je izazvao taj rat i sa kakvim ciljevima.
    Tu dolazimo do našeg posljednjeg sukoba. Ukoliko tu na prvom koraku ne uobzirimo činjenicu da je postojao jedan jasan i decenijama pripreman plan razbijanja Istočnog bloka, vezano za dalju spoznaju već dolazimo u problem. Ukoliko ne shvatimo da je u okviru tog globalnog plana postojao i „dopunski plan“ razbijanja Jugoslavije, eto nas u narednom problemu. Dakle, moramo shvatiti da je britansko-američka alijansa osmislila dva svjetska rata, pa je time nemoguće da upadne u tako banalnu geostratešku grešku istovremenog sukoba sa Jugoslavijom i Rusijom. Nesporno je da su 90-e godine i Jugoslavija i Rusija bile „na koljenima“, ali u dva svjetska rata su pokazale kako to nije prepreka da zgaze moćnog neprijatelja. Jugoslavija je objektivno bila jedna od najjačih evropskih sila, a posebno crnomorskih, i time je morala biti prva razbijena. Ono sa čim idejni kreatori nisu računali jeste „sitnica“ u vidu dolazane činjenice da su Srbi sposobni duže od osam godina ratovati (za 4 su svi znali).
    Dakle, za shvatanje koncepta razbijanja Jugoslavije (koncepta Zapada) nužno je shvatiti i suprotni koncept „krnje Jugoslavije“. Sa aspekta međunarodnog prava i jugoslavenskog ustavno-političkog uređenja koncept „krnje Jugoslavije“ bio je legitiman i kvalitetno dobro osmišljen koncept. U prvoj fazi tog koncepta jasno je rečeno da Slovencima i hrvatima niko ne brani otcjepljivanje teritorija na kakve imaju polažu pravo, ali da ne mogu otcjepiti srpske teritorije. Međunarodna zajednica, primarno u vidu idejnih kreatora tog rata) je pogazila i međunarodno pravo i PRINCIPE na kakvima je Jugoslavija stvorena i bitisala, čime je direktno proizvela rat (bez takve podrške Hrvati i Slovenci bi se zadovoljili ponuđenim). I kad je već došlo do sukoba, najvažnije pitanje bilo je kako okončati sukob, a da iz mirnovnih pregovora isključimo Republiku Srpsku Krajinu (RSK), kao ustavno-političkog subjekta koji je zastupao legitimne interese srpskog naroda u Hrvatskoj. Postojanje RSK je obezbjeđivalo realizaciju koncepta „krnje Jugoslavije“, tako da je idejnim kreatorima rata bilo neophodno dalje širenje sukoba – konkrretno na BiH i bošnjačku populaciju. I u tim okolnostima prvotno je kao ideja spasenja iskrsnula „krnja Jugoslavija“ i tu u odnosu na bošnjačku populaciju ne smije prenebregnuti neke činjenice. Prvo, Bošnjaci su kao svog legitimnog predstavnika izabrali Fikreta Abdića, većina istaknutih bošnjačkih intelektualaca bila je za očuvanje Jugoslavije, a građani su u desetinama hiljada na mitinzima podržavali tu ideju (onda je neko odlučio da takve treba „prevaspitati“ snajperima). Čak je i Alija Izetbegović bio pristao na koncept „krnje Juge“, a onda je odluku promijenio na bazi „zna se čije“ inicijative. To što danas naša nesrećna dešavanja posmatramo kroz prizmu počinjenih zločina, a zar u biti ne ponavljamo raniju pogrešku (nakon „nirnberške predstave“).

    ZAKLJUČAK: Ako težimo ka objektivoj istini naših nesrećnih dešavanja UZROCI su ono na šta moramo fokusirati svoju pažnju, a da bi bili iole objektivni – ne smijemo dozvoliti da našom spoznajom dominira narcisoidnost, manipulacija, stereotipi, šovinizam i ino. U tom kontekstu poprilično me obradovala Vučićeva odluka da svoju prvu premijersku posjetu posveti Sarajevu.
    Na kraju, dragi Borise, nadam se da ćete ove „kritike“ (ako uopšte pročitate komentar)shvatiti kao dobronamjerne i ponavljam kako pratim Vaše radove i kod Vas uočavam potencijal za mnogo kvalitetniju spoznaju od ove prezentovane. Time, pozdrav i poštovanje!

  7. UUUsredine,
    ovako, čika prijedor je jako jako ponosan što je učestvovao u odbrani svoga grada kad su ga u zoru 30, 5. 92. napali preci onih ustaša koje su pobili u prošlom ratu sve prijedorske Jevreje, a moju Kozaru i moje Potkozarje u crno zavili, pa recimo Dubica, kako hoćeš, Bosanska ili Kozarska, nikad do danas nije dostigla broj stanovnika koji je imala prije drugog rata, ili 20 god poslije rata Potkozarje nije imalo regruta.

    Drugo, čika prijedor je jako jako tužan što su neljudi neki uradili ljudima nesrbima u mom gradu devedesteih.
    To nije trebalo niti je smjelo da se desi, ni pod kakvim opravdanjima, kao što su strah od onoga što nam se desilo u drugom sv ratu,niti da je radjeno iz osvete.
    Nesretan sam što se to dogodilo, žalim za svim žrtvama,
    izražavam saučešće njihovim porodicama . Amin. El fatiha.

    A, sve se desilo jer je na ključnom mjestu u policiji bio pogrešan čovjek.Pogrešan čovjek na pogrešnommjestu.

    Ljude je trebalo zaštititi , reći im ako se osjećaju nesigurno, omogućićemo vam siguran izlazak iz grada, ukoliko želite da ostanete u svom gradu, svojim selima, mi ćemo vas zaštititi.

    Ti neljudi su govorili, a šta su njihovi radili našima u svim ratovima prethodnim, i šta sada rade u Sarajevu, Zenici, Čapljini, Tuzli…. Ali, mi nikda nismo bili oni, i nikada nismo smjeli da budemo kao oni.
    Uglavnom su to radili zbog pljačke, ne iz patriotizma.

    Medjutim, bijelih traka nije nikad bilo, niti postoji ikakav dokumenat, ikakav snimak da je to ikada iko rekao.
    To je monstruozna laž!!!!!!!!

    Dakle, zločina je u Prijedoru, nažalost, bilo,kao u cijeloj BiH,, njih ne opravdavam, njih osudjujem, za njih su mnogi odgovarali, i neka su, ali reći da su nesrbi morali da nose bijele trake je istina koliko i, naprimjer da se Sana ulijeva u Misisipi.

  8. Cika Prijedor:http://www.youtube.com/watch?v=oTgffL9Faaw ima toga jos…kozarski vjesnik itd,nemam sad vremena.Gornji text nebih ni komentarisao.Jadan pokusaj relativizacije zlicina.Pedesatak ljudi napalo Prijedor,pa za odmazdu protjera se 50.000 hilj ljudi,pobije preko 3000,popali sva imovina zatre svaki trag postojanje nesrba u Prijedoru,logori su cika prijedore vec bili u funkciji,tog dana napada itd…pohvalna je vasa osuda zlocina,ali isto tako ponos za „odbranu prijedora“,ne stoji,kao i pozivanje na djedove didove i dzedove…ili one slike mudzahedina gore…ko ne zna pomislio bi da je zbog toga se desio Prijedor…

  9. Da., sinoć sam u nastavku ovoga snimka čuo da jedan zarobljenm musliman priča, mislim da je iz bišćana, i kaše ,Slavko je sa svojom djevojkom doveden i ubijen z logoru. Ma, kakkve laži. lično sam poznavao Slavkovu porodicu, kakva djevojka, Imao je ženu i dvoje djece.I kakav fanatij ostavio ih je usred naselja veinskog srpskog i pošao na osvajanje grada.
    Naravno, znam da je mnogo toga pogrešno odradjeno i uradjeno.Žao mi je svih nevino nastradalih!
    Ali , o tome se može dugo pričati, tema su bijele trake, izmišljene bijele trake na rukama nesrba.
    A, to je istina koliko da se sana ulijeva u Misisipi.

    Da, ja sam taj dan nosio bijelu traku na epoleti kao znak raspoznavanja naših vojnika u akciji odbrane grada. Borbe su bile žestoke, cjelodnevne, ulične, prsa u prsa .

    Prve žrtve su bile na srpskoj strani.Ustaše nisu ušle u grad bez plana. Išli su u pravcu Policije i opštine, i Partizanskom ulicom, prema radio Prijedoru.

    Ja sam i onda govorio, i sada kažem da nam nisu trebali ni Trnopolje, ni Omarsks, ni Keraterm ma kako ih god ko zvao. Ljude je trebalo zastititi bilo da idu, bilo da ostanu.

    Ali , da je ishod njihovog napada bio drugačiji, mojoj porodici, meni, komšijama ne bi se ni za kosti znalo, kao što nikada ne znam gdje su mi ubijeni djedovi, i skoro cijela porodica u Drugom sv. ratu.
    Stoga i jesam ponosan što sam branio svoj grad, i što smo ga odbranili.
    Još jednom ustajem i klanjam se svim nevinim žrtvama bez obzira kako se zvale i koje vjere i nacije su bile.
    Amin. El fatiha.

  10. Симо пичкице, Додика су они други турци изроди и довели на власт у РС. Ко је заборавио њихово гласање из аутобуса 1998. за Додика премијера, спремни!

    Ја се не обраћам тој популацији Додикових шошона коалиционих партнера деведесетих, или садашњих његових партнера типа Лагумџије и сличних, него оним обичним људима који живе од коре хљеба и соли са ове исте земље на којој и ми исто гледамо кору хљеба и мрву соли. У заједничкој муци се познају јунаци, а те вехабије, Додикове јуришнике, сараднике, пајтосе, те групације нас не занимају овом приликом, потпуно исто смо против њих као и против Додика.

  11. prijedor, 01.06.2014. 13:15:17
    Ti si kolko sam ja mogo shvatit do sada jedan obicni sumnjak,turcin kojem su anadolci mazili babu 540.godina i iz toga je proizaso ponos koji imas kad je upitanju zlocin u kom si ucestvovao u prijedoru…pa kretenu jedan zatvorili ste,pobili i protjerali iz prijedora sve sto nije srpsko,a kad vec pominjesTuzlu ja sam u svojoj jedinici imao 30%srba dobrovoljaca koji su se borili za BiH,a jedini zlocin u TZ koji vi furate je kad st pokusali da tenkovima transporterima i pjesadijom uzmeta grad,pa sko vam jebali mamu tursku(vi mislite srpsku,al nauka dokaza da ste jedan narod istih kromozoma)

  12. i sami kazete tema je bjele trake,jeste pogledali snimak,jeli laz? druga stvar,haj recimo da je tih pedesetak ustasa i osvojili Prijedor(kazes veoma dobro isplanirali)ti znas sta bi oni uradili itd itd upetljavas se u gluposti…nego recimi (ako si i tu ponosno ucestvovao)sto se upali Kozarac par dana ranije i napravi ono sto se napravilo??Jeli i Kozarac napao Prijedor(kako cesto slusam svaki g krajem maja)??JESI bar bacio pogled koliko djece se pominje,jucer u onoj koloni placenika iz dijaspore i Sarajeva,kako negdje procitah? i jeste li vi stvarno antifasista?? odgovorite sami sebi pred ogledalom meni nemorate

  13. dragoslav,.,.račić, 01.06.2014. 17:33:3
    Pa koji si ti debil jebo ti svoj rod i porod mahniti.kako ti nije jasno da kad turci jebu nekog 540 godina taj nemoze bit mexikanac,moze bit samo turcin pederu jedan.Ljudi naucno dokazali da su vam celije kromozomi,krvna zrnca,a i mentalitet genocidni isti i ti uporno da si srbin…majmune jedan dobro zapamti ti si turcin pravoslavne vjere,i zato odjebi sa srpskog portala stoko anadolska.

  14. Borise odlično.

    Puca mi kurac šta se desilo sa muslimanima u Prijedoru. Desilo se svima svuda pa nikom ništa. Osim srbima nešto, i to đon. Ako se ikada kreira nešto što liči na državu sa svojim organima, vjerovatno će neki mladonabjeđeni javni tužioc krenuti da istražuje zločine. I jedne i druge i treće. Ne samo treće, i kad zatreba druge.

    Bosna je Izrael, muslimani su jevreji, hrišćani su palestinci. U očima hegemonije. Ko prije to shvati prije će se moći postaviti prevashodno. Samo nemojte plakati za rodnom grudom za pedeset godina jer ćete je halaliti za groš.

    Od vlasti očekujte ko i sada…

  15. hase,
    Jesam pogledao cijeli snimak na internetu ima i istine i laži.

    Recimo glavna laž su bijele trake, to nisu niščim mogli da potkrijepe.To znaju i Prijedorčani nesrbi koji su tada bili tu.
    Čaršafi,stolnjaci su visili sa svih prozora i srpskih i nesrpskih kuća.
    Ja došao uveče kući, na mom balkonu bijeli stolnjak.
    Vidjela djeca da drugi stavljaju i stavili i oni.

    Dalje, ustaše su računale na podršku iznutra.
    I bilo je toga.
    U gostioni Obala na uglu Partizanske i Lukovice pucali su Hadžija i njegova grupa, dakle oni koji su čekali ustaše u gradu. Tu je ubijen imajor Zoka Karlica.
    Nemoj da mi pričaš,prolazio sam dan prije Lukovicom, ulicom koja od Partizanske vodi ka radio Prijedoru. Zapalo mi je za oko da je poneko drvo u drvoredu bilo obilježeno. Mislio sam djeca se igrala.Sutradan mi je puklo: to je ruta kojom su išli ka radio Prijedoru.Tamo je uhvaćen Jadranko Tešanović koji je na listu papira imao zaokružene kuće iz kojih je trebalo likvidirati porodice.

    Da li je na tom spisku dijaspore dječak iz sela Zecovi, imao je desetak godina, Stojan, ne sjećam se prezimena , kojega su komšije muslimani zajedno sa ocem Milanom ubili i ubacili u bunar?
    Ne vjerujem da je Stojanovo ime na tom spisku.
    Dakle, zločina je bilo svugdje, i ja ih osudjujem.

    Još da ti kažem najiskrenije, da li ćeš da vjeruješ ili ne, ne mogu da utiče, ali nemammotiva da lažem.
    Čika prijedor ima podugačku šindlerovsku listu, taj dan i mnogo drugih dana sa mojom porodicom , u mojoj kući bile moje komšije, sa mojom djecom su bili njihovi drugari … Švedska, Njemačka, USA, Australija…. sada.
    Ponosim se i zbog liste, ali i zbog toga što sam branio svoj grad.

  16. mury
    Najveći šljam na svijetu su oni ljudi koji su prodali svoju vjeru za večeru, a većina današnjih tzv bošnjaka su ili poturčeni srbi ili poturčeni hrvati. Definicija bošnjaka je sledeća: to jedan mali procenat najgore vrsti ljudi iz više naroda tzv „kukolj“, koji je zbog raznih beneficija za vrijeme turske agresije prešao na islam!
    Ti si slina, tikva bez korjena, vještačka nacija bez istorije i teritorije!
    Vi ste usmrđeli kiseli kupus, mater ti jebali svi krmci mačvanskog okruga na bajram ujutru!

  17. Није битно да ли и шта ови обиљежавају. Битно је једино је ли бијелих трака било или није.

    Ако јесте онда процесуирати одговорне. Не може се све свалити на Дрљачу.

    Уколико их није било јебати матер овима који измишљају и покренути тужбу.

    Трећег нема.

  18. dragoslav,.,.račić, 01.06.2014. 20:32:59 [
    Racicu turcine,pederu,negovorim ti ja o vjeri konju ja ti govorim o naciji…Ti si tuzcin zato sto su ti turci jebavali familiju 540 godina i ubili sve srpske kromozome u tvom rodu,a da si pravoslavac to ne poricem.al domuze jedan svi oni srbi koji su dolaskom turaka primili islam jedini su srbi na ovim prostorima…zasto-zato konju sto ih turci nisu smjeli jebavat i sacuvali su naciju…domuze jedan sto je srba to je u sandzaku i crnoj gori…

  19. mury preferira kozletinu!
    Kao potomak anadolijskih kozojebaca, prirodno je da preferira sex sa kozama…
    U 24% dejtonske BiH, lako je uočljivo da su balije mješanci poturčene gamadi i koza! Veoma su ružni, krezavi, smrde, bradati su i lažu svaku koju zinu!
    Nemaju svoje istorije, svoje nacije, vjere, jezika….nemaju ništa! Tikve bez korjena! Šljam, genetski otpad, fukare….Ili što bi andrić rekao;sredina smrada, loja, lenosti i pokvarenosti poklonika arapskog varalice

  20. Da, Dragoslave, Andrić ih je skenirao.
    Čitao sam daaaavno u srednjoj školi Travničku hroniku. Dobro sam rekao ,samo čitao.
    I zimus uzmem ponovo knjigu, …Andrić im je magnetna rezonanca.
    Mrze ga.
    Ne mogu da podnesu istinu. Ne vole Mešu. Ne vole Skendera. … O Ćopiću, Dobrici, Crnjanskom, Kočiću, Dučiću …. da ne govorimo.
    Ne razumijem zašto ja ne bih čitao, naprimjer, Pamuka zato što je Turčin. Sve njegovo sam čitao. A,napad bijesa dobiju na spomen Satanskih stihova.
    I tako ostanu takvi kakvi jesu.

  21. @dragoslav,.,.račić
    Морам признати да се у овом слажем са тобом и то 100% – иако не бих употријебио тако сликовит вокабулар – једном рјечју право у „сриду“! С друге стране, има и то свог разлога,јер тешко је остати уљудан кад видиш чиме се све служе „бошњаци“ да би искривили историју – наиме, лаж је једина могућност да се извуку из гована која им је историја оставила, па и није чудо што им је таква судбина све до данашњих дана – лагати и само лагати.

  22. http://www.icty.org/x/cases/stakic/tjug/bcs/030731_summary_bcs.pdf za antipoda i cika Prijedor.ovo je jedina relevantna istina,i dokaz ko laze…Ovo ce ostati kao trajna uspomena i opomena,kao i obavezna skolska lektira.A vi i dalje oponasajte nojeve…i vracajte se u proslost pokusavajuci umanjiti ili obrisati krivicu…PS cika Prijedor to za sindlerovu listu vam iskreno vjerujem(imam dovoljno g.da ljude procjenim i po komentarima)ali napisaste opet spisak dijaspore pa ispade ti sto ste ih spasili sad nezahvalno na ovakav nacin vracaju?? i jos nesto:pok.Slavko i hadzija trebali obiljezena stabla da bi znali doci do radio Prijedora???? i da… nista za Kozarac ne odgovoriste(ponosni gospodine)?

  23. Hase,
    tema su bijele trake.
    Bijelih traka nije bilo.
    Mnogo nevaljaloga se desilo, tone poričem, negoosudjujem.ali nemojte da lažete za bijele trake.
    Obilježavanje nije trebalo Slavku, Hadžiji da nadju put, to je smiješno ipomisliti, ali je bio neki dogovoreni znak, recimo srpska kuća,pa ja sam rodjeni Prijedorčanin, ali ne znam ni u svojoj uluci koje je čija kuća, kamo da znaju oni koji su prešli Sanu iz Sredica.

    A reče li ti meni za dječaka Stojana iz Zecova koji je ubijen s ocem Milanom i bačenu bunar?

    Ja nisam ni pomagao da mi neko bude zahvalan, pogrešno protumačeno. Ne bih mogao da živim s tim da je neko pored mene bio u opasnosti, a da nisam ništa uradio da mu pomognem.
    Da, strašno sam ponosan što sam učestvovao u odbrani grada, a da je u to vrijeme moja kuća bila kuća i onim koji su se našli u opasnosti, da smo jeli svi zajedno ono što se zateklo u kući, da su moja djeca iako mala zvali telefonom svoje prijatelje da dodju kod nas u kuću sa roditeljima….
    itd, itd, itd, …
    A,za Kozarac, vjerovao ili ne, u kući je bilo i žena i djece iz Kozarca koje nikada nisam do tada vidio…Duga priča, na koju sam opet jako ,jako ponosan…

  24. Što bolan prijedor ne reče 2-3 godine poslije rata gdje su pokopana tijela Bošnjaka koje ste pobili i za šta si ti govorio „nemojte ljudi da budemo ko oni“, misleći na 42-45.
    Što je trebalo 20 godina da se sazna od Srbina koji se valjda tad sjetio da ima savjest koju ti nemaš.
    Da imaš uradio bi to prije ,ovako ne vrijedi ti da aminaš i fatihaš,samo zloupotrebljavaš i te vjerske riječi…

  25. Usredine. što tvoj dido ne reče gdje je ubio moga djeda i u koju jamu ga je ubacio?
    I drugog djeda, i njihovu braću….

    BILELE TRAKE U PRIJEDORU SU LAŽI . NEKA SE POKAŽE DOKUMENT, TONSKI ZAPIS DA JE IKO IKADA REKAO NESRBIMA U PRIJEDORU DA VEŽU BIJELE TRAKE …. TOLIKO JE TO ISTINA KOLIKO JE ISTINA DA SE PRIJEDOR NALAZI, RECIMO, U KALIFORNIJI, ILI DA SE SANA ULIJEVA U MISISIPI ILI U BAJKALSKO JEZERO.

  26. cika Prijedor:prosle g. na ovu temu ste rekli ako neko dokaze da je bilo bjelih traka da cete se samospaliti.(nedaj boze nikome),ove g. samo da Sana tece u Missisipi,hm zanimljivo.Ako nesto nisi vidio ne mora znaciti da nije bilo.Eto recimo vidio si dokument da Tesanovic ima neke spiskove i to je istina?Jeste istina je kao i da je dr. Mahmuljin namjerno davao dr Jukicu pogresne lijekove,i za to platio glavom.Mislim da je dr Jukic i danas ziv provjerite,…Pa ostali doktori…sto su pobijeni? sta je skrivio dr Esad Sadikovic,vjerovatno ga poznajes,komsije ste…pa dr Zeljko Sikora,optuzen za kastraciju i izazivanje pobacaja da se rodi sto manje srpske djece planski i godinama,i to si mogao citati u k.vjesniku,jeli i to istina? Za bjele trake ti mogu dati par adresa,pa se raspitaj.Koga su trpali u autobuse za logore(ispred „Balkana“)Drago Supic(tadasnji omladinac)i sin od trenera Zubanovica(zaboravih ime)i jesu li ti ljudi dosli sa bjelim trakama koje su oni raspodjeljivali ko ce gdje…mozda ti i priznaju.Ako zelis vise negdje drugdje ti mogu sve dokumentovano podkrijepiti,ne zelim citati ruzne komentare od neljudi tipa racic,na ovakve teske teme.Moj „šindleru“,ovaj „dodikovac“ Simo dobro reče:il me demantuj,il posalji u pm…

  27. jesse
    “Mi Srbi lažemo da bi smo obmanuli sebe, da utešimo drugog; lažemo iz samilosti, da nas nije strah, da ohrabrimo, da sakrijemo svoju i tudju bedu, lažemo zbog poštenja. Lažemo zbog slobode. Laž je vid našeg patriotizma i potvrda naše urodjene inteligencije. Lažemo stvaralacki, maštovito, inventivno.” Dobrica…

  28. Ne mogu sad da nađem snimak al kako se zove onaj brko,nešto je u vlasti u Prijedoru 92 bio kad je pozvao sve one koji su lojalni vlasti srpske republike BiH da istaknu bijele zastave na kuće….
    I onda slijedi da su bijele trake izmišljotina !

    A tebi račiću jebem kevu ! U Sarajevu da je pobijeno od strane Armije BiH ili bilo koga drugog 4000 srba ne bi se imali đe ukopat koliko je Sarajevo bilo.Onaj seronja logoraš kaže na stotine logora u Sarajevu bilo.Da je svaki bio po metar kvadratni, falilo bi još prostora koliko je Armija držala.Prema tome ohani s tim brojkama jer ste vi gađali artiljerijom čak i tamo gdje nije bilo puno srpskog življa.Znaš ko je to reko fašisto genocidna…

  29. zukledine
    Ohanem ti ga mami u nos pederčino balijska lojava poturčena!
    Mi smo ubijali balije koje su bili u fašističkoj organizaciji zvanoj armija bih, nigdje nam se nisu smjeli suprostaviti. U sarajevu ste vi ubijali ljude, žene djecu, starce, koji su mislisli da neće doći do belaja i koji su čuvali svoje stanove. Pa onaj kreten balija je priznao da ste se samo među sobom ubijali, koja ste stoka!
    A o septičkoj jami u potočarima da ne pričam!
    Tamo leže govna koja su okrvavili ruke u srpskim selima oko srebrenice i tamo im i jeste mjesto!
    Svi oni koji nisu činili zločine su autobusima prebačeni na teritoriju pod balijskom kontrolom.
    Fukaro jedna poturčena, krmak ti mater jebao na kuranu na bajramsko jutro!

  30. Узалудно је изгледа чекати сазревање једне изгубљене балканске националне групације, која се креће између вјерске секте и комплексачке масе, коју ето тако недовољно развијену „мрзе“ сви они које они „с оправдањем“ мрзе?

    Бошњаци, муслимани, турци, како год хоћете, или се рестартујте са 21-им вијеком или ћете остати заувијек у свом османлијском заробљеном менталитету.

  31. Ogroman broj onih u BiH koji nemaju neki proizvodni pogon koji nisu zaradili sopstvenim radom i umijećem, a koji imaju nekoliko miliona na kontu, taj novac su, što direktno što indirektno, zaradili sijući strah, forsirajući priče o klanjima, a na osnovu njih – izazivajući klanja …zaradili su i dalje zarađuju na mrtvima….mrtvi su ovdje najisplativija roba – ne amnestiram nikoga…
    Nego, čisto sirotinje radi, koja jedino i strada, samo pogledajte koliko novca posjeduju glavešine iz ratnog i poratnog perioda; zapitajte se kako su ga i na čemu su ga zaradili….na kome su gradili svoje “političke karijere“…
    Ne znam kako to neko može voditi brigu o sopstvenom narodu; kukati za mrtvima; a sa druge strane krasti od istog tog naroda….to je mešetarenje najljigavije vrste…lešinarenje, s tim što lešinari ovdje ne čiste tuđa djela, nego djela prvo proizvedu, pa se na njima nasladjuju….ponavljam, ne amnestiram nikoga….

    Političari ili vjerski poglavari koji svoje programe grade na govorima o zločinu ili negiranjima zločina, a na svome kontu imaju milione – koliko je takvih – nemaju namjeru da zločine spriječe, nego da zločine izazivaju, da bi na njima zaradili, jer, jadnici, ne znaju kako bi to drugačije učinili… isti ti lešinari – nad ovakvim tekstovima i komentarima, sad, ovog trena, slineći, trljaju ruke….
    Kakogod…

  32. Krizni štab ARK 22. juna 1992.,

    I. Da se na svim rukovodećim mjestima, na mjestima gdje je moguć dotok informacija, na čuvanju društvene imovine, odnosno na svim mjestima koja imaju važan značaj za funkcionisanje privrednog subjekta mogu nalaziti isključivo kadrovi srpske nacionalnosti. Ovo se odnosi na sva društvena preduzeća, dioničarska društva, državne institucije, javna preduzeća, Ministarstva unutrašnjih poslova i vojsku Srpske Republike Bosne i Hercegovine. Takođe se na ovim mjestima ne mogu naći ni radnici srpske nacionalnosti koji to nisu potvrdili Plebiscitom ili još nisu ideološki raščistili da je jedini predstavnik srpskog naroda Srpska demokratska stranka.

  33. iz presude Brđaninu:

    256. Otpuštanje radnika nesrba s posla, razoružavanje nesrba i preseljenje nesrpskog stanovništva bile su operativne mjere preduzete u sklopu provođenja Strateškog plana. Pretresno vijeće se u potpunosti uvjerilo da je Krizni štab ARK-a odgovoran za upravljanje i koordinaciju provođenja tih mjera na teritoriji ARK-a. Provođenje tih mjera osiguralo je kontrolu bosanskih Srba širom ARK-a i omogućilo ostvarenje Strateškog plana na tom području. Prema tome, Pretresno vijeće se uvjerilo van razumne sumnje da su odluke Kriznog štaba ARK-a u tri gorepomenute oblasti značajno doprinijele vršenju zločina nad nesrbima u Bosanskoj krajini tokom perioda na koji se odnosi Optužnica.

  34. 30 DP P229, Zaključci od 7. juna 1992. koje su usvojile opštine Bihać, Bosanski Petrovac, Bosanska Krupa – koja se tu
    naziva „Srpska Krupa“ – Sanski Most, Prijedor, Bosanski Novi i Ključ. 531 Dokument je naslovljen na Krizni štab ARK-a, rukovodstvo Srpske Republike BiH i 1. krajiški korpus VRS-a.
    Izneseni su, između ostalih, sljedeći zahtjevi: “(…) 5. Tražimo ultimativno od rukovodstva Autonomne Regije krajina
    da u roku od tri dana jasno definiše granice Autonomne Regije krajine. Smatramo da je to neophodno sa vojničkog
    aspekta stvari jer bi se na taj način izbjegla dezorganizacija srpskog naroda u Autonomnoj Regiji krajini. Jasni politički
    ciljevi i jasne državne granice mnogo bi značili za podizanje morala vojske Srpske Republike BiH. 6. Svih sedam
    opština naše subregije je saglasno da se sa teritorija naše opštine isele Muslimani i Hrvati do nivoa kad svaka od ovih
    opština može da održava efikasnu i ostvaruje srpsku vlast na svojoj teritoriji. U tom smislu tražimo od Kriznog štaba
    Autonomne Regije krajine da se omogući koridor za iseljavanje istih prema centralnoj Bosni u Alinu nezavisnu državu BiH jer su oni za to i glasali. U koliko rukovodstvo Autonomne Regije krajina u Banja Luci ne bude rješavalo ovo
    pitanje naših sedam opština će sve Muslimane i Hrvate sa teritorija naših opština pod vojnom pratnjom sprovesti u
    centar Banja Luke (…)”.

  35. Svih sedam
    opština naše subregije je saglasno da se sa teritorija naše opštine isele Muslimani i Hrvati do nivoa kad svaka od ovih
    opština može da održava efikasnu i ostvaruje srpsku vlast na svojoj teritoriji. U tom smislu tražimo od Kriznog štaba
    Autonomne Regije krajine da se omogući koridor za iseljavanje istih prema centralnoj Bosni u Alinu nezavisnu državu BiH jer su oni za to i glasali. U koliko rukovodstvo Autonomne Regije krajina u Banja Luci ne bude rješavalo ovo
    pitanje naših sedam opština će sve Muslimane i Hrvate sa teritorija naših opština pod vojnom pratnjom sprovesti u
    centar Banja Luke (…)”

  36. Svih sedam
    opština naše subregije je saglasno da se sa teritorija naše opštine isele Muslimani i Hrvati do nivoa kad svaka od ovih
    opština može da održava efikasnu i ostvaruje srpsku vlast na svojoj teritoriji. U tom smislu tražimo od Kriznog štaba
    Autonomne Regije krajine da se omogući koridor za iseljavanje istih prema centralnoj Bosni u Alinu nezavisnu državu BiH jer su oni za to i glasali.

  37. Не видим Чешњак сврху тог прозивања за ратне мјере, је ли мислиш да су се ти људи тамо могли без организовања препустити тек тако изузетно непријатељски настројеним Хрватском са сјеверне стране и овом муслиманско-хрватском територијом БиХ?

    Да ли мислиш да би нечињење спречило нешто од оног што се касније дешавало Медачком џепу, Славонији, Пакрацу, Банији, Кордуну, Книну? Да ли би било ко у непријатељском окружењу препустио ствари стихији и милионе својих сународника одвео у неки нови Јасеновац?
    То што је у том самоорганизовању неко извукао и дебљи крај, не мора да значи генералну осуду, али једноставно морање је увијек руку под руку са насилним.
    Нико са противничке стране није позивао Приједор и сва те мјеста на трајан мир?

  38. Krizni štab ARK 22. juna 1992.,

    I. Da se na svim rukovodećim mjestima, na mjestima gdje je moguć dotok informacija, na čuvanju društvene imovine, odnosno na svim mjestima koja imaju važan značaj za funkcionisanje privrednog subjekta mogu nalaziti isključivo kadrovi srpske nacionalnosti. Ovo se odnosi na sva društvena preduzeća, dioničarska društva, državne institucije, javna preduzeća, Ministarstva unutrašnjih poslova i vojsku Srpske Republike Bosne i Hercegovine. Takođe se na ovim mjestima ne mogu naći ni radnici srpske nacionalnosti koji to nisu potvrdili Plebiscitom ili još nisu ideološki raščistili da je jedini predstavnik srpskog naroda Srpska demokratska stranka.

  39. http://www.youtube.com/watch?v=QhK7IeGVqaI Gl ulica u Kozarcu 1996.Ko zeli nek pogleda.SvAKI MUSLIMANSKI OBJEKAT UREDNO OBILJEZEN KRUGOM I UNUTAR KRUGA KRIŽ?Na STA vas ovo podsjeca? ODGOVORNO TVRDIM BJELE TRAKE SU POSTOJALE.KAO I OVI KRUGOVI KOJI SU OBILJEZAVALI KOJI OBJEKAT SE MOZE SRUSITI I OPLJACKATI.Jedino kuca naseg prvoborca,Ostoje TADICA,OCA DUSKA TADICA MONSTRUMA.ISTO KAO PRVI PUT ,POSLIJE RATA,BIO U PRIJEDORU PA UPITAO ZA NEKE OBJEKTE KOJI SU SRUSENI.DOBIO SAM ODGOVOR DA SU SRUSENI U RATNIMDEJSTVIMA.A EVO ko ih je porusio http://www.youtube.com/watch?v=BS9tOPdlqys. Nikakav partizanski background nemoze umanjiti,ove zlocine…ili su tad partizani lagali ili vi sada oboje nemoze skupa…

  40. Стални сарадници Миљенко Јерговић,писац,хуманиста,човјек који данас из Загреба „каки“ о грађанству и мултиетичности и Сенад Авдић,љепотан кога ни мати не воли,Слободнобосанац,велики граЏанин,љубитељ Срба(само ако су под земљом).Каква „преобразба“.

    Ја кад сам прије пар дана написао да их треба одјебати једном за свагда,и све везе са њима свести на економске,чика Приједор је почео неку другу причу.Ја сад видим да сам са својим поређењем увриједио псе,јер њима се ипак може више вјеровати,него оваквим као Слободнобосанац или Зулко и мари.

  41. o, vidim Borislav R. opet generalizuje.. pa, Borislave, ako ste vec navalili da tako uopsteno okrivljujete odredjene zemlje i/ili narode za sirenje fasizma, imperiojalizma i sl.. onda toplo preporucujem citanje npr.:

    Facts and fascism, by George Selders, sjajno dokumentovano stivo,

    Fascisti exposed: a year of Fascist domination, by Giacomo Matteotti.

    Ovo za pocetak da definisemo sta je to o cemu pricamo. Pa onda mozemo i dalje diskutovati. A bilo bi dobro ako Borislav moze preporuciti slicnu literaturu koja se odnosi na „nase“ prostore…

  42. Aлекс,

    није проблем – ево референци „на изволте“:

    1. Вејновић, Д.; Шикман, М., Друштвени аспекти безбједности модерне државе, ВШУП, Бања Лука, 2007.
    2. Вулетић Д., Информационо ратовање, http://www.itvestak.org.rs од 15.09.2012.
    3. Бжежински, З., Велика шаховска табла, ЦИД, Подгорица, 2001.
    4. Дугин, А., Основи геополитике, књига 2, Екопрес, Зрењанин, 2004,
    5. Ендал, В. ( F. William Engdahl ), Стољеће рата, Англо-америчка нафтна политика и нови свјетски поредак, Детекта, Загреб, 2008.a.
    6. Ендал, В., Стољеће рата II, Тајни геополитички план америчке Владе, Детекта, Загреб, 2008.б.
    7. Јефтић, Н., Геополитика Црноморског региона, часопис Међународни проблеми бр. 2-3, Београд, 2007., стр. 308-321
    8. Кековић Зоран, Теорија система безбједности, Факултет за безбједност и заштиту, Бања Лука, 2009.
    9. Кесеровић, Драгомир, Систем безбједности у БиХ – од стварања до данас, часопис “ Безбједност, Полиција, Грађани” бр. 1-2/11, БањаЛука, стр. 167-181
    10. Куљић, Т., Измишљање прошлости на Западном Балкану, http://www.kczr.org од 06.07.2012.
    11. Лукић, Радомир, Увод у право, XII измијењено издање, Службени лист СРЈ, Београд, 1993.
    12. Мијалковић, С.: Национална безбједност, Криминалистичко-полицијска академија, Београд, 2009.
    13. Мијалковић С., О методологији истраживања у области безбједносних наука, часопис “ Безбједност, Полиција, Грађани” бр. 3-4, БањаЛука, 2010,
    14. Милошевић, Н.; Милојевић, С.: Основи методологије безбједносних наука, Полицијска академија, Београд, 2001.
    15. Пантелић, М., Голубовић, Д., Утицај осиромашеног уранијума на здравље становништва и човјекову околину, 2008. http://www.tfc.kg.ac.rs/ од 12.07.2012.
    16. Радовић, Б., Југословенски ратови 1991-1999 и неке од њихових друштвених последица, у Тортура у рату, посљедице и рехабилитација, зборник радова, http://www.ian.org.rs од 07.07.2012.
    17. Ристић, Ж.: Увод у методологију иsтраживања, Факултет народне одбране, Београд, 1983,
    18. Савић, С., Појам права као нормативног поретка, Универзитет у Бањалуци, Бања Лука, 1997.
    19. Стевандић Д., Битна питања израде подзаконских прописа , часопис Безбједност бр.3/10, Београд, стр. 313-333
    20. Taylor, P. J., Political Geography, Longman Scientific & Technical, Essex, 1993.
    21. Трамошљанин, Б., Узроци националних sукова у другој Југоsлавији, Европsки дефендологија центар, Бања Лука, 2011.
    22. Хегел, Ф., Филозофија повјеsти, Kултура, Загреб, 1951,
    23. Cohen, S. B. Geography and Politics in a World Divided, Random House , New York, 1963., p. 56-87.
    24. Шикман, М., Тероризам, Факултет за безбједноsт и заштиту, Бања Лука, 2009.

  43. dragoslav racic se prepo da mu ne stavim bijelu traku na ruku,pa se pedercina nije javila na dogovorenom mjestu u TB…lupas po tastaturi picko jena najobicnija lazljiva kujo turska,pokri se usima smradu jedan,psujes po ljudima na frontalu ustvari si najobicniji smrad ljudski,beskicmenjak i seronja.sto ne dodje smrdljiva sugo jedna…

  44. BORISLAV R., 05.06.2014. 18:39:17 [118234

    hvala za preporuke. Pretopostavljam da cu, kada ovo sve procitam, i ja misliti kako je Jevrejima “jedno “iskustvo”, ono tokom Drugog sv. rata, bilo dovoljno da shvate značaj jedne teritorije “za ne daj Bože” a ne kako sad pogresno mislim da je to uskustvo obuhvatalo visevjekovna proganjanja (od svakoga i od svakuda) i njihovu kulminaciju u 19. vijeku kada je nekoliko miliona bilo prinudjeno napustiti istocnoevropske zemlje, i Rusiju, izmedju ostalog, a da je, “osnivac Izraela” umro 1904. godine – mnogo prije II svjetskog rata.

  45. Borislave, pazite se pozivanja na literaturu. Kao referencu dajete knjige koje izdaje Detecta Zagreb – pa samo da pogledamo koliko je referentan taj izdavač – evo nekoliko naslova koje nudi taj izdavač i njegova interesna skupina čitalaca:

    Marino Restrepo autor knjige IZ TAME U SVJETLOST
    O svome životu u tami grijeha, o susretu s Isusom, obraćenju i poslanju Marino Restrepo je svjedočio:

    TUĐMANOVA BAŠTINA
    Svjedoci smo razorne napadačke i neurotične hajke koja se vodi i s nesmanjenom žestinom nastavlja u diskreditiranju državničkog imena i djela dr. Franje Tuđmana. U toj operaciji osporavanja svih vrijednosti njegovih stvaralačkih uspjeha javljaju se razna imena sumnjiva karaktera..

    STRATEGIJA VUČJEG ČOPORA
    “Politička korektnost” je poput vuka – nanjušiti žrtvu, a potom je napasti. Na mitu o “genetskim zločincima” raznorazni “vučji čopori”, u Hrvatskoj i izvan nje, po naputku političke korektnosti rješavaju uvijek istu jednadžbu – svakoga tko pokuša javno zastupati hrvatske nacionalne interese odmah proglašavaju sljedbenikom ili zagovornikom zločinačke ideologije

    Vrijeme krivokletnika
    Knjiga je pisana na znanstven način ali jednostavno, pregledno i čitljivo kao da je riječ o krimiću. Autor je, dakle, ne samo za znanstvenike nego i za neinformirana obična čovjeka, razumljivo izložio punu istinu i razotkrio što se krije iza tzv. radikalne detuđmanizacije i zbog čega su danas u Hrvatskoj na cijeni krivokletnici a ne ljudi koji govore istinu, bore se za istinu i djeluju na temelju istine, bez obzira na to kakve će posljedice zbog toga osobno snositi.

    Moj obračun s KGB-om
    Od ateista do vjernika, od komunista do antikomunista, od globalista do antiglobalista. Europska unija kao superjugoslavija. Komunizam i globalizam kao ateističke totalitarne diktature. Kako očuvati naš nacionalni i katolički identitet, naše dostojanstvo i ponos? Ova knjiga jest autorov osobni obračun s trima svjetskim povijesnim zlima: Komunizmom, Globalizmom i Bezboštvom – skraćeno, KGB-om, kao simbolom i metaforom ZLA.

    Velika Britanija I Balkan
    Ova knjiga rasvjetljava stvarnu ulogu Velike Britanije u događajima na području zvanom Balkan, od 1991. do 2006. godine, tj. složene igre takozvane „međunarodne zajednice“ iz vremena neposredno prije i tijekom srpske agresije na Sloveniju, Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu, te na Kosovo. Ona temeljito obrađuje i političke igre iz vremena poslije svih navedenih ratova, s posebnim naglaskom na britansku prosrpsku politiku.

    Borislave, ovo je prvih nekoliko naslova koje nudi izdavač na čija izdanja se pozivate,
    Miroslav Lazanski se u svojoj anallizi NATO zavjere poziva na ingeniozne globalnomilitarističkosocioliškobezbožničke oservacije hrvatskog generala Davora Domazeta Loše.
    Razumijem ja to, uvijek je najvažnije naći publiku kojoj će se uvaliti knjiga u kojoj mudrac u penziji razvaljuje svejtsku zavjeru obavještajnih struktura, ali nemojte očekivati da iko sa zrncem samopoštovanja više od jedanput obrati pažnju na knjige ovakvih izdavača

  46. aleks, 05.06.2014. 20:42:54

    Kada pročitate navedenu literaturu onda ćete NAUČITI da je percepcija Izraela prije i poslije WWII bila različita, normalno u odnosu na jevrejski narod. O tome sam govorio u komentaru na koji se posprdno referirate.

    U čemu je razlika? Vidite, jedan od pokazatelja različite percepcije samoobrane jeste formiranje Mosada. Svima je poznata ta agencija nacionalne bezbjednosti, a postavlja se jednostavno pitanje – šta simboliše njen naziv?
    Dakle, negdje u I vijeku Rimljani su opkolili jevrejski grad Mosad, sa daleko nadmoćnijim snagama. Međutim, zbog FANATIČNOG OTPORA kakav su im pružili Jevreji nikako im nije uspjelo osvojiti grad. Fanatizam branilaca Mosada išao je do te mjere da, ono kad je ostalo tek par stotina boraca, kad je već bilo jasno da neće moći dalje braniti svoj grad, svi vojnici su počinili kolektivno samoubistvo. Dakle, Mosad je simbol fanatične borbe, ali i neprihvatanja poraza kao alternative, i zaista je zanimljivo da je jedan takav simbol uzet za naziv obavještajne službe. No, to je pitanje različite percepcije samoobrane. Dakle, tačno je to da su Jevreji vijekovima „tamanjeni“ gotovo bez ikakvog otpora, no, nakon WWII su „naučili lekciju“ i više nikom ne dozvoljavaju da ih uništava kao „nejač“. Vidite, nakon stradanja na OI iz 1972. g. Mosad je cijelom svijetu demonstrirao kako napad na Jevreje ne povlači pitanje „sudske sankcije“ ili kakve „osude“, nego pitanje preživljavanja. Onaj ko napada Jevreje jednostavno neće dugo poživjeti i to je bila poruka. Drugačija od one koju su Jevreji „odašiljali“ prije WWII, zar ne?

    Na kraju, moram istaći kako prednje nisam iznosio nikakve svoje stavove, nego naprosto tumačio činjenice. Što se tiče spoznaje fenomena fašizma, a u kontekstu predloženih radova, moram zahvaliti na prijedlozima (uvijek prihvatam takve prijedloge). Međutim, uvijek polazim od procjene ko piše neki rad, ko to financira, u kakvim objektivnim okolnostima se to dešava, kojoj ciljnoj grupi je to namijenjeno, šta se želi postići….? Vidite, naš nobelovac Andrić nikada nije ni slovom zabilježio dešavanja u Njemačkoj uoči WWII, a posebno u odnosu na okolnosti koje su dovele do jugoslovensko-njemačkog „pakta“. Jedan tako sjajan um nije ostavio ništa o jednom za nas, ali i čovječanstvo, tako važnom događaju, a pitanje je zbog čega? Pardon, pitanje je da li je bio u mogućnosti (usljed objektivnih okolnosti) da napiše ili uopšte objelodani ISTINU? Vidite, desetine hiljada „stručnjaka“ je o tome objavilo milione stranica „umotvorina“, a jedan tako britak i sjajan um je odlučio da svoje „znanje“ odnese u grob. Drugi su tumačili nešto o čemu su nešto čitali, čuli, doznali, a akter jednog tako važnog događaja je odlučio da ćuti. Zar neko može i pomisliti da Andrić intelektualno nije bio sposoban te događaje protumačiti tako da bude „dopadljiv“ čovječanstvu, da piše onako kako drugi žele da „doznaju“, ma jednostavno da manipuliše? No, njemu je to očigledno bilo neprihvatljivo i odlučio je da ĆUTI.

    Indikativno, zar ne?

  47. BORISLAV R., 06.06.2014. 08:26:54 [118253]

    da. slazem se da neki cute a neki pricaju iz raznih razloga i pobuda. medjutim, to nije slucaj sa autorima ni jedne od gore navedene dvije knjige u kojoj se navode imena, iznosi novca, profiti, poslovni dogovori (pa, izmedju ostalog, i vase opsesije, nekih „britanaca“. itd.. tako da nemam razloga da posumnjam da je autor prikazao selektivne informacije.
    sto se tice Izraela, Ajnstajnu je bilo ponudjeno mjesto, cini mi se, prvo predsjednika, kada je to odbio uz odredjeno obrazlozenje. Procitajte to obrazlozenje a potom procitajte nedavno izaslu knjigu profesora Normana Finkelstajna „Kada se previse zna“ u kojoj on prezentuje cinjenice o – padu popularnosti Izraela.. pa, ca i medju dijasporom.. kao da je Ajnstajn znao…

  48. za mog komsiju(profesora)Prijedor http://www.youtube.com/watch?v=V6wISW612Lk i da..rekoste prijedor, 01.06.2014. 22:52:45 [117810]
    Da, Dragoslave, Andrić ih je skenirao.
    Čitao sam daaaavno u srednjoj školi Travničku hroniku. Dobro sam rekao ,samo čitao.
    I zimus uzmem ponovo knjigu, …Andrić im je magnetna rezonanca.
    Mrze ga.
    Ne mogu da podnesu istinu. Ne vole Mešu. Ne vole Skendera. … O Ćopiću, Dobrici, Crnjanskom, Kočiću, Dučiću …. da ne govorimo.
    Ne razumijem zašto ja ne bih čitao, naprimjer, Pamuka zato što je Turčin. Sve njegovo sam čitao. A,napad bijesa dobiju na spomen Satanskih stihova.
    I tako ostanu takvi kakvi jesu. NIJE VISE TAKO PROFESORE…SAD JE DR VAKAT,,,UCENICI PREVAZISLI NASTAVNIKE…

  49. Hase, pogrešno, nisam profesor.
    No , vidim da smo komšije, drago mi je ako smo to i sada, vidim , kulturan si, ne kao usredin i nurija,možda se i poznajemo, drago bi mi bilo da sjednemo i porazgovaramo onako komšijski, sugradjanski o svakodnevici…pozdrav!

    Nego hase, nije provokacija, nego znatiželja …Prije rata sam rješavao svoje životne probleme, nisam imao nikakve veze sa politikom, kao ni sada, apsolutno nikakvve, …Sjećaš li se mlade doktorice, zaboravio sam njeno ime , Srpkinja je koja je možda bila prva žrtva mutnoga vremena koji nam je dolazio, povezivali su njenu smrt sa Ćukom.Znao sam joj roditelje izvidjenja…

  50. Hase
    Ne otvara mi su link, pretpostavljam da je nešto o ratnim zbivanjima.
    ja ne negiram mnogo toga, i mnogo toga nije smjelo da se drsi, posledica, pogrešni ljudi na pogrešnom mjestu.
    No,prijedor nije nikakav izutetak od cijele BiH.
    Imaao sam prijatelja Srbina u Konjicu, imao, ni za grob se cijele porodice ne zna…
    Eto, u Zecovima su komšije muslimani ubili svoga najbližeg komšiju Milana i njegovog sina Stojana, dječaka od desetak godina, ubacili ih u bunar… , i, daleko daleko, božesačuvaj da opravdavam, možda je to povod onoga što se desilo tim muslimanima, osveta iz prošloga rata, strah da se ne ponovi 41…Zecovi,Čarakovo, i sva okolo muslimanska sela su u prošlom ratu zvali Antin djerdan,
    jer nisu djeca i unuci krivi za ono što su radili njihovi djedovi. Radio sam i poznavao dosta ljudi iz tih mjesta, i ljudi kao svugdje, samo ljudi sa manama i vrlinama, zbog kojih nisu prošli tako kako su prošli nego zbog imena , kao što su prolazili i oni sa srpskim imenima u muslimanskim dijelovima BiH.

  51. dragoslav..,.račić, 06.06.2014. 14:09:33 [11
    Racicu turcine napusis se GUDELJOVE kurcine…
    ti si glup ko kurac,haj sto si nekulturan,to nije ni cudo jer nisi imao priliku da se sljegnes u grad,haj sto si nacionalita i to nije cudno i ja bi bio da su mi turci jebavali familiju stoljecima,al si glup iza to je kriva odnosno zasluzna priroda i dragi bog tu ti pomoci nema…To sto si picka i sto nisi doso u bolero to ti je najpametniji potez u zivotu jer bi te raskovo u tiftike majmune jedan glupi…

  52. češnjak, 06.06.2014. 08:00:23

    Primjećujete li u svom komentaru svojevrsnu kontradiktornost? Naime, prvo pojedince optužujete da „prodaju teorije zavjera“, a onda rad nekog izdavača podvodite pod slično djelovanje.

    No, želim vam reći nešto sasvim drugo. Vidite, pitanje naučnih „autoriteta“ sve više se problematizuje i to posebno u odnosu na društvene nauke. Tu okvirno postoje dvije kategorije naučnika i to:
    – institucionalizovani (priznati, pozicionirani, pa i dobro plaćeni), te,
    – slobodni istraživači (najčešće nepriznati, vaninstitucionalni i ekonomski nezavisni).

    Ovi što ih nazivam „institucionalizovani“ su uglavnom zaposleni u visokoobrazovnim ustanovama, institutima, društvo ih „masno plaća“, a pitanje je – kakve su njihove kompetencije? Drugo pitanje je da li takvi izvode istraživanja, pišu radove i uopšte naučno djeluju po sopstvenim uvjerenjima ili „dopadljivo“ u odnosu na svog poslodavca (dakle, nosioca političke volje i moći). Evo zamislimo primjer da neki profesor prava ili političkih nauka iz Banjaluke izvede istraživanje i napiše rad u kom će Srbe optužiti za teške zločine protiv Bošnjaka (npr. počinjene u toj istoj Banjaluci). Identično vrijedi i za Sarajevo, Mostar…Za tako nešto može se naći popriličan broj argumeneta, izvesti premide, hipoteze, varijabile, zaključci i ino, a pitanje je zbog čega to niko ne čini? To se jedno može desiti u okviru ove druge kategorije „slobodnih istraživača“. Ili npr. zbog čega neki profesor ekonomskog fakutleta ne istraži i objelodani podatke o tome kako se Republika Srpska sustavno pljačka i uništava od strane njenih „elita“? Sjećam se da je prof dr Rajko Tomaš prije par godina objavio svoje istraživanje o tome kako ovdašnje „elite“ svojim koruptivnim djelovanjem BiH-u godišnje oštete za oko 6 milijardi maraka. Nakon toga ga više nisam vidio na televiziji!

    Dalje, da iole poznajete funkcionisanje naših akademskih zajednica, onda bi znali kako postoji na desetine „udruženih grupa“ (često ih nazivaju i akademska mafija) koje djeluju po principu da 10-20 akadamika istovremeno rade na nekoliko fakulteta, nekoliko instituta, imaju svoj „naučni časopis“ (koji im društvo plaća, a niko ga ne čita), imaju svoje projekte (masno plaćene, a ne služe ničemu), „uvaljuju“ se u štokakve „kombinacije“ u vidu seminara, simpozija i sličnih „ćerestija“ (koje opet društvo plaća, a ne služe ničemu) i ukupno drže monopol nad pojedinim društvenim oblastima. Eto pokušajte ući u neki od tih instituta, pokušajte objaviti rad u „njihovim“ časopisima, učestvovati u „njihovim“ seminarima i ino. Možete samo ako im to platite, a besplatno nikako (iako se sve to fakturiše društvu).

    I na kraju podsjetio bih vas na slučaj profesorice dr Svetlane Cenić. Bila je profesor na ekonomskom fakultetu i malo kritike na račun aktuelne vlasti – kad ono „pljus – otkaz“. Dakle, naša „akademska zajednica“ (ona oficielna) u odnosu na vlast može se podvesti pod kategoriju „klimoglavaca“, dok je u odnosu na izvore prihoda možemo podvesti pod „organizovanu kriminalnu grupu prevaranata“. U tom kontekstu dolaze do izražaja pojedini izdavači tipa Detekte. Pojedinim nezavisnim ili slobodnim naučnim ili nenaučnim istraživačima možemo priznati ili ne priznati kompetencije i spoznaju, ali ono šta im ne možemo osporiti jeste njihovo pravo da objelodane svoje STAVOVE I MIŠLJENJE. Eto vi to nazivate „prodavanjem magle“ i nenaučnim djelovanjem, a pokušajte se sjetiti nekog svog profesora koji je uzeo mito od studenta i dao mu „šesticu“ – eto to je baš „naučno“ djelovanje. Dakle, pojedinim našim „uvaženim akademicima“ je malo nekoliko plata sa nekoliko fakulteta, malo im je i nekoliko plata sa nekoliko instituta, agencija, pa im je malo sve ono što dobijaju za silne projekte „od društvenog značaja“ (a društvo u sve većim problemima), da bi na kraju tržili i „par stoja“ za „jebenu šesticu“. A tek „stručna literatura“ koju objavljuju – to je posebno pitanje. Dakle, ako student nije kupio knjigu od 50-60 maraka, a šta takav traži na ispitu. Ukoliko je student za 10-ak maraka kupio neko izdanje Detekte ili nekog sličnog izdavača, pa taj je potpuno lud! Interesantno je i da Detekta ne objavljuje „copy-paste stručnu literaturu“ (omiljenu među našim „akademicima“), nego njihovi autori moraju sami pisati knjige. Do zla boga, zar da „akademik“ piše stručnu knjigu, kad je drugome platio da mu piše i magistarski i doktorski rad ( i sve ostalo).

    Moj Češnjače, sad se zaista moram zaustaviti jer čim počnem razmišljati o našoj „akademskoj zajednici“ poraste mi krvni pritisak!

    No, bilo kako bilo – POZDRAV!

  53. dragoslav..,.račić, 07.06.2014. 11:42:59 [11
    Ti si glup ko kurac,hrabar ko leptir i seljacina sa dna kace.Nebi ti ja jebo mater smrdljivu da je jedina na svijetu,pogotovo na neki tvoj vjerski praznik jer tad idem kod pravih casnih pravoslavaca da slavimo,za razliku od tebe ja nisam stoka da vrijedjam niciju vjeru,o naciji sam uvijek spreman raspravljat,al nikad sa pickom lazljivom i pedercinom kao sto si ti.Ja ti glupsonu napisem kome trebas popusit,a ti nekontas ko je taj civjek,glupane glupi.idi majmune u brda oko bilece i jebi koze ko sto si naviko i nemoj se vise ljutit i bunit protiv naseg predsednika republike srpske samo zato sto ti on jebe mater kad god je u hercegovini.A kad se sljegnes u Trebinje javi se Dr. jadranki Vlatkovic ona je odlican psihijatar i sigurno ce ti istjerat zlo,a ucerat dobro u tebe.

  54. O, da, u pravu je moj sugradjanin Borislav kad zove naše akademike akademskom mafijom.
    Mafija, u pravom smislu riječi.
    Da nam je knjiga barem spala barem na dva slova, ali ni jedno jedino slovce akademsko nemamo.
    Akademici i seratori prodadoše dušu djavolu za siću, prodadoše čast svoju , izgiboše od vlastite ruke svoje pohlepničke .
    Bijednici i čemernici upletoše se u kolo sa najvećim tiraninomm svoga naroda u njegovoj istoriji.
    A, zbog čega?
    Da nisu bili gladni i žedni?
    Falio im je krov nad glavom?
    U firčijevoj oluji, niti u potopu … ni jednog akademskog slova, niti osude , niti pokude zločina , nego naprotiv, firči ih sazove i sjavi kao goveda u tzv seratorski tor, dostavi im zaključke i , gle, sve i jedna ruka u zraku, svi su ZA, za teroristu i fašistu.

    Za sve akademike naše i seratore makovo zrno je Mont Everest, svi su oni jedno ogromno ništavilo, jedna velika sramota svoga roda i naroda.
    Da, i intelektualna elita je ruku pod ruku sa njima. Umjetnici, pisci i pjesnici, filozofi glumci, režiseri…sportisti… s ove strane Drine, postoje li ?
    Ne vidim ih, ne čujem ih, …ne zbore, …dakle, ne postoje.

    Ne,ne,postoje oni ali kao negacija intelektualaca, akademika ,ljudskog.
    Sretan sam što je preko Drine drugačije, što su tamo divovi ljudskoga roda… Siniša i Dušan Kovačević, Miki Manojlović …Nole..i još mnogi , mnogi drugi.

    Da ne nabrajam naše negacije ljudstva, ali prvog u nizu ne smijem da zaboravim, kuzmanovića, predsjednuka an(r)usa, simbola i predvodnika prodanih duša…

  55. Sto bi rekao Lazarevic,iskoristicu temu da posaljem poruku.

    Simo je uveo pravilo na Frontalu,ko laze ima mu se pravo opsovati.Ja sam to iskoristio poslije izbora i opsovao mu(nisam ponosan na to,nije moj stil).Moram priznati,podnio je muski i nije vratio jer zna da sam bio u pravu.

    Ne znam zasto,valjda da umanji vrijednost nasih komentara,uporno periodicno izjavljuje da smo Prijedor i ja Isti komentatori.Njega zove prikrivenim turcinom…itd itd

    Upravo na ovoj temi smo se ja i Prijedor najvise mimoilazili.

    Simo je napisao

    Симо П. Ороз 2. јуна 2014. у 07:57
    Приједор,

    престани глумити ретроактивног Шиндлера. Јеби овом турчину матер ако није у праву, а ако јесте, поклопи се ушима и ућути.

    Jos nesto mi zapelo za oko.Njegov komentar tada o Obrenu Turcinu

    Симо П. Ороз 31. маја 2014. у 11:31
    Чак се и вехабије упецале на Обреново пробосанство.
    http://www.pravda.rs/2014/05/30/humanost-na-delu-vehabije-pomazu-srbima/

    A danas mu Obren dasak vjetra u vladi ..itd..

    Karakter je nepremostiva razlika izmedzu dva covjeka.Nek svak zakljuci kakav je Perica karakter

Оставите одговор