Додик: Сад ће референдум, само што није…

Предсједник Републике Српске Милорад Додик изјавио је да су створени сви формални услови за објављивање одлуке Народне скупштине о спровођењу референдума о раду Суда и Тужилаштва БиХ у "Службеном гласнику Републике Српске" и да ће она бити објављена када за то дође вријеме. "Она ће бити објављена, грађани имају повјерење у ово што радимо и […]

понедељак, 11 јануара, 2016 / 09:37

Предсједник Републике Српске Милорад Додик изјавио је да су створени сви формални услови за објављивање одлуке Народне скупштине о спровођењу референдума о раду Суда и Тужилаштва БиХ у "Службеном гласнику Републике Српске" и да ће она бити објављена када за то дође вријеме.

"Она ће бити објављена, грађани имају повјерење у ово што радимо и ми ћемо изабрати тренутак који је важан из низа разлога", рекао је Додик синоћ за Алтернативну телевизију.

Он је додао да је важно што је референдум подржала Руска Федерација, али да то треба објаснити и на неким другим мјестима.

"Ми одлучујемо само да суд не може да ради мимо Устава и Дејтонског мировног споразума. Нисмо против Суда и Тужилаштва БиХ који се баве питањима за која је надлежна БиХ, а не питањима из надлежности ентитета", рекао је Додик.

Према његовим ријечима, високи представник у БиХ Валентин Инцко у Савјету безбједности УН штитио је незаконитости високих представника.

"Вјерујемо да ћемо успјети да ово објаснимо некима, али и ако не успијемо у томе, ми ћемо на референдум ићи без обзира на пријетње мени лично", рекао је Додик.

Одговарајући на питање о ставу званичног Београда о референдуму, Додик је рекао да је српски премијер Александар Вучић рекао да мисли да за то није тренутак и да о томе још једном размисли.

Додик је упозорио на драматичне подјеле између власти и опозиције у Републици Српској у вези са политичким обрачуном са Судом и Тужилаштвом БиХ.

"Дан послије не постоји, постоји дан одлуке. Ако на референдуму народ каже да то не подржава, онда је јасно да је то одлучено, али они који не желе да спроведу народне одлуке, нису хтјели да буду дио већине за референдум", рекао је Додик.

Он је подсјетио на учестала хапшења Срба за ратне злочине, као и на најаве нових хапшења 400 људи у Републици Српској, при чему је, како је рекао, опозиција у Републици Српској против обрачуна са оваквим радом Суда и Тужилаштва БиХ.

"За такве одлуке је потребно политичко јединство, а могли смо бити јединствени о томе", рекао је Додик.



0 КОМЕНТАРА

  1. Ниси у праву.

    Овај референдум није админстративно-правно питање, него прворазредно политичко питање и за његово расписивање није потребно обезбиједити административно-правну подлогу него политичку.

    Не расписује се референдум због административно-правних проблема са судством на нивоу БиХ, него због политичког дјеловања тих судова.

    Додик је свјестан да без подршке Србије не може ући у тај процес, али га још више брине то што је опозиција отворено стала против референдума. Они јесу опозиција на нивоу РС, али су власт на нивоу БиХ и власт у већини општина у РС. Са тих нивоа власти постоји хиљаду начина да се референдум минира. Он без сагласности републичке и локалних власти није спроводив. Тога је свјестан и Вучић.

    У овом случају СзП, који има оволику количину власти, одлучује о судбини референдума, чак би се могло рећи да је њихова власт пресуднија јер су они српски представници у Сарајеву. Потребно је свијету објаснити ситуацију, а Иванић и Црнадак по овом питању неће ни курцом мрднути. Ово је за их ситношићарџијска шанса да подбоду Додика.

    Додик не смије направити грешку и расписати референдум све док не добије сагласност СДС-а и ПДП-а да њихови кадрови на локалу неће опструисати референдум.
    То је и разлог Вучићеве уздржаности јер је и њему јасно у каквом вазалном положају се налази СзП у односу на чаршију.

  2. Није тачно. Референдум је расписан оног тренутка када се утврди тачан датум одржавања и објави у Сл. гласнику.

    Није тачно да Додик опструише референдум. Додик се само политички понаша и мислим да је исправно то што ради. Не можеш Додик оптуживати за опструкцију референдума када је свима јасно ко није за референдум.

  3. Екс,

    ово са референдумом је било актулено и прије неколико година. Тада су и СДС и ПДП гласали заодржавање референдума. Извршен је притисак. Ештонова је дошла у Бањалуку и обећала да ће ЕУ све учинити да се спорна питања ријеше. Додик је само тражио да се то обећање испуни или ће се ићи на референдум. На крилима тога и овај пут је ушао у исту причу.

    Међутим, овога пута је изостала подршка ПДП и СДС. Питање треба поставити њима. Шта се то промијенило од прије три године, па су се они предомислили?

  4. Чешњак,
    јебемлига, не може и јаре и паре.

    Успоставом Бонских овлаштења Високи представник је постао врховни тумач Дејтонског споразума, па самим тим и Устава БиХ који је дио тог споразума.

    Уставни суд БиХ је то своје развлаштење прихватио. Према томе, чекаћемо шта ће прави Врховни тумач Устава БиХ предузети по овом питању.

    Из једне од тих одлука Врховног тумача Устава БиХ-а произилази обавеза да се донесе Закон о Уставном суду БиХ којим би био регулисан и избор судија.

    То је урађено због јер у Уставу БиХ стоји да се четири судије бирају из ФБиХ, а двоје из РС, без навођења народности судија.
    Тај исти Уставни суд је у својим Правилима предвидио да се смјене у вођству суда врше по етничкој припадности, што се коси са уставом који наводи ентитетску, а не етничку припадност судија.

    Та недореченост је у то вријеме произвела одлуку коју сада бошњачки политички врх жели да избјегне.

    Бошњачки политички врх би да остане одредба о ентитетској и о етничкој припадности будућих судија Уставног суда, али по могућности да они бирају ко ће од Срба или Хрвата у суд.

    Као што понекад успију Србима и Хрватима изабрати члана предсједништва.

  5. Simo, i jopet lažeš:

    Simo: „Успоставом Бонских овлаштења Високи представник је постао врховни тумач Дејтонског споразума,“

    Visoki predstavnik je u članu V Ankesa 10 Mirovnog sporazuma naveden kao: onaj koji ima konačnu nadležnost interpretacije Dejtonskog mirovnog sporazuma, a ne po Bonskim ovlaštenjima kako ovdje tvrdiš.

    —————————————————————————————————————–

    Симо П. Ороз,11.01.2016. 12:22:22[158924]
    Присуство странаца у Уставном суду је временски ограничено и оно је одавно истекло.

    L A Ž

    Симо П. Ороз,11.01.2016. 12:33:26[158928]
    Уставни суд са странцима је био легалан само 5 година.

    L A Ž

  6. Сваки прави БХ-патриота треба да подржи протјеривање странаца из наших институција.

    Сваки прави БХ-патриота треба да прихвати да је ово српска држава (исто као и хрватска и бошњачка).

    Сваки прави БХ-патриота треба да поштује Устав БиХ који каже да је БиХ састављена од РС и ФБиХ и да у њој равноправно живе три народа.

    Ако тај устав има своје мањкавости требамо га сами поправити, међусобним договором као што је био онај априлски пакет. Тада су једино српски посланици у комплету подржали тај договор и показали шта је БХ-патриотизам.

    Није БХ-патриотизам славити 25.новембар, а негирати основни принцип ЗАВНОБИХ-а да је БиХ “и српска и хрватска и муслиманска“, него држава грађана.

    Није БХ-патриотизам забрањивати неком од народа БиХ да слави оно што жели.

    Није ни Србима драго прослављање 1.марта, али никоме од нас не пада на памет да то забрањујемо. Тада су два народа у БиХ изразила своју вољу, као што је и српски народ, преко својих легално изабраних представника, изразио своју вољу 9. јануара 1992.године. Па нека слави свако своје.

    Само на тим принципима можемо направити државу.
    Сви ови покушаји унитаризације узрокују јачање српског и хрватског сепаратизма.
    Уколико се то настави ова држава ће се распасти.
    Да ли у рату или миру, нажалост, нећемо одлучити ми, него странци и због тога је врхунски патриотизам протјеривање стране политичке воље из наших институција.

    Ко има против?

  7. češnjak,11.01.2016. 13:58:43

    “Visoki predstavnik je u članu V Ankesa 10 Mirovnog sporazuma naveden kao: onaj koji ima konačnu nadležnost interpretacije Dejtonskog mirovnog sporazuma, a ne po Bonskim ovlaštenjima kako ovdje tvrdiš.“

    Овдје си у праву. Нисам се прецизно изразио.

    По Дејтону, Високи представник је добио право да тумачи споразум, а по Бонским овлаштењима и да га крши. Тенденција је да БХ-издајници желе да он добије овлаштења и да га мијења.

  8. због тога је врхунски патриотизам протјеривање стране политичке воље из наших институција.

    —————————————————————————————————

    Pošto vidim da sa činjenica prelazimo na floskule,
    samo da podsjetim da strane sudije u Ustavnom sudu 8Dok se u parlamentu ne donese drugačija odluka imenuje Predsjednik Evropskog suda za ljudska prava, a ne „strana politička volja“ – I to je slovo Djetonskog mirovnog sporazuma

  9. Sve evropske zemlje dio svog suvereniteta prenose na Evropski sud za ljudska prava jer je to civilizacijska tekovina i jer prihvataju stručnost ljudi koji predstavljaju tu instituciju.
    Dejtonskim sporazumom je predviđeno da Predsjednik tog suda kao osoba sa izuzetnim autoritetom i ugledom u ovoj pravnoj instituciji imenuje tri pravna stručnjaka da učestvuju u odlukama Ustavnog suda BiH.

    Tko jest i tako će biti sve dok naš Parlament ne raspakuje Dejtonski mirovni sporazum i Ustav BiH.

  10. Ствари су врло јасне.

    Празник Дана Републике је прославњан прије доношења одлуке о конститутивности свих народа у РС.

    По тој логици може се оспорити и име града Српца.

    Та одлука је политичка одлука и на њу се може само политички реаговати.

    РС је то урадила, прославила је дан РС и славиће га и убудуће, љутио се ти не љутио.
    Само ми није јасна толика дрека око овога са бошњачке стране. Као да немају већих проблема од овога.

  11. Нема се Симо шта извињавати, јер:

    ANEKS 10 – CIVILNA IMPLEMENTACIJA MIROVNOG SPORAZUMA


    ČLAN 5 – KONAČNI ORGAN ZA TUMAČENJE

    Visoki predstavnik je konačni organ na terenu vezano za tumačenje OVOG ( i jošj ednom: OVOG)  SPORAZUMA O IMPLEMENTACIJI MIROVNOG RJEŠENJA .

    Дакле, не цијелог Дејтонског споразума, већ само Анекса 10.

  12. Долић Теслићки је овај пут у праву.

    Додик је обемислио појам референдум, како крпу га изгазио, испуцао се на свадби, а није оставио ни метка за вепра капиталца. Jасно је да он тражи излаз да се не одржи референдум, а да он за то не буде одговоран. Он је као хтио, али му Вучић није дао. Од Рајковог спина да му смета опозиција јадније је само како се Додик запетљао након Мариновог питања. Шта оста од онакве грдосије?!

  13. Exeruuuu, otkuda sirotinja raja u zemlji u kojoj se dobro živi?

    Nismo mi zemlja u kojoj kao na zapadu , u nenormalnim zemljama ljudi rade po dva-tri posla da bi platili obaveze i da bi preživjeli.
    Doduše, ima i kod nas onih koji neće da rade.

    Raja?
    Koristiš termin emirovski kada helikopterom donosi harač koji je od raje uharačio Zmaj od režima.
    Kao i termin , halalim ti.
    E, da i ja iskoristim taj termin koji si maloprije u prepiski sa , čini mi se Malinom , napisao
    :e, ja im ništa ne halalim, ne halalim im harač, ne halalim im ni raju, ni sirotinju.

  14. fonzo,11.01.2016. 15:52:50[158966]
    Нема се Симо шта извињавати, јер:
    ANEKS 10 – CIVILNA IMPLEMENTACIJA MIROVNOG SPORAZUMA

    Дакле, не цијелог Дејтонског споразума, већ само Анекса 10.
    …………………………………………………………………………………….

    Majke mi,
    ostaje mi samo da se smijem – pa jeboga ljudi vi svi ko da ste školovani kod Vitomira Popovića.

    Fonzo:
    Aneks 10 je Sporazum o provedbi civilnog dijela Opšteg okvirnog sporazuma o miru u Bosni i Hercegovini, i kad si se već upleo objasni mi živ bio kakve veze to ima sa tvrdnjama da je:

    a) Присуство странаца у Уставном суду је временски ограничено и оно је одавно истекло.
    b) Уставни суд са странцима је био легалан само 5 година.

  15. Orozu i ti postavljas smjesna pitanja.Ko da si pao sa kruske u bure sa rakiju kad si bio mali.
    Muslimani nastavljaju da vode rat drugim sredstvima i pokusavaju da ostvare ono sto nisu mogli u ratu a to je da stvore sebi drzavu Bejaha..zato ih zulja 9 januar
    Drzava bejahaha je vjecni mokori san svakog poturcenog cojeka iz bejahaha puna im usta drzave ,,drzavni nivo,drzavni paralment ,drzavni ovo i ono…..vidjecete rahatluka kad zazivi drzava…mislim vidjece oni a vi cete ponovo u kmtove

  16. češnjak

    Ustav BiH

    Član VI – Ustavni sud
    1. Sastav
    Ustavni sud Bosne i Hercegovine sastoji se od devet članova.
    a) Četiri člana bira Predstavnički dom Federacije, a dva člana Skupština Republike Srpske.
    Preostala tri člana bira predsjednik Evropskog suda za ljudska prava nakon konsultacija sa
    Predsjedništvom.

    d) Za imenovanja koja se budu vršila NAKON ISTEKA PERIODA OD PET GODINA OD PRVIH IMENOVANJA, Parlamentarna skupština MOŽE ZAKONOM predvidjeti DRUGAČIJI NAČIN IZBORA troje sudija koje bira predsjednik Evropskog suda za ljudska prava.

    Значи, и самим творцима Дејтона је била смијешна идеја да у Уставном суду неке, је ли, суверене земље, сједе три страна држављанина, и ваљда су зато оставили и рјешење и рок у којем се то може исправити, ако се хоће. А неће се. А знамо и ко, и зашто неће.

    Иначе, СВАКИ Анекс, па и Анекс 10, којим се установљава Високи представник и његова овлашћења (која такође треба пажљиво ишчитавати), јесте ПОСЕБНИ, споразум ко јим се тачно утврђују поједина питања која се њиме регулишу, те органи надлежни за имплементацију ТОГ ДИЈЕЛА Дејтонског споразума.Сходно томе је и сваки Анекс, односно споразум, посебно (обашка) потписан од споразумних страна, односно није се ишло на рјешење да се Дејтон потпише ‘ у ђутуре’, ‘на крају цијеле приче’ , из чега би слиједио и погрешан закључак да све што је тако, ‘на камару’ написано вриједи за све живо.

    Зато и мени остаје да се, и без Вите Поповића, смијем на то како је и олако и опако помијешати бабе и жабе.

  17. fonzo:
    jebo ga što preskoči c)

    c) Mandat sudija imenovanih u prvome sazivu biće pet godina, izuzev ako podnesu
    ostavku ili budu s razlogom razriješeni na osnovu konsenzusa ostalih sudija. Sudije koje su
    imenovani u prvome sazivu ne mogu biti reimenovani. Sudije koje će biti imenovani nakon
    prvog saziva služiće do navršenih 70 godina života, izuzev ako podnesu ostavku ili budu s
    razlogom razriješeni na osnovu konsenzusa ostalih sudija.

    Znači, lažne su Simine tvrdnje da:

    1) „Присуство странаца у Уставном суду је временски ограничено и оно је одавно истекло“.
    2) „Уставни суд са странцима је био легалан само 5 година.“

    Sadašnje strane sudije su imenovane nakon tog perioda od pet godina i njihov mandat traje do 70. godine života.

    „Parlamentarna skupština MOŽE ZAKONOM predvidjeti DRUGAČIJI NAČIN IZBORA troje sudija koje bira predsjednik Evropskog suda za ljudska prava. „

    I sve dok Parlamentarna skupština zakonom ne predvidi „drugačiji način izbora“ sudije će se birati tako kako je predviđeno u Aneksu 4 – Ustavu BiH
    To kontaju čak i oni koje je Vito učio pravu.

    Po tom Ustavu – potpisanom kao Aneks i potpisanom u okviru cjeline Mirovnog sporazuma stoji da su odluke tog Ustavnog suda konačne.

    I naravno da se neće u Parlamentarnoj skupštinimijenjati taj aspekt sporazuma sve dok se ne počne poštovati i provoditi ono što taj Ustavni sud nalaže.

    Ko odbija poštovati i provoditi te odluke odbija i slovo i duh dejtona i pokazuje da nismo spremni provoditi odluke institucije u koje sudije kandiduje Predsjednik evropskog suda za ljudska prava.

    To može biti izbor, dodikov, simin, tvoj…koliko god vas bilo,

    ali ne pokušavajte ni sebe, a posebno mene ubjeđivati u laži koje je ovdje Simo pokušao podvaliti. Odluka da se ne poštuje dio Dejtonskog mirovnog sporazuma je odluka da se ne poštuje čitav sporazum.

    Pa bujrum.

  18. Тако је…Све док се изложене одредбе не измјене на уставан начин, овакав Уставни суд БиХ је, нажалост, легалан.

    Но, да би био и легитиман, (а требало би и са аспекта Хрвата), то може бити избор Бакиров, Фахрин, твој…колико год вас било.

    Па бујрум.