Аеродром Маховљани можда изгуби лиценцу

Бањалучки Аеродром добио је још два мјесеца рока да исправи техничке недостатке да не би остао без међународне лиценце за рад. Тренутни технички недостаци на бањалучком Аеродрому су евидентирани још раније и требало је да се отклоне до 20. јуна, али није ријешен хронични проблем недостатка средстава с којима се годинама суочава ова једини аеродром […]

понедељак, јун 25, 2012 / 11:23

Бањалучки Аеродром добио је још два мјесеца рока да исправи техничке недостатке да не би остао без међународне лиценце за рад.

Тренутни технички недостаци на бањалучком Аеродрому су евидентирани још раније и требало је да се отклоне до 20. јуна, али није ријешен хронични проблем недостатка средстава с којима се годинама суочава ова једини аеродром у РС-у.

Надлежни су ипак успјели „купити“ додатно вријеме и пролонгирати извршење обавеза према међународним стандардима у авиосаобраћају до средине августа.

Почетком тог мјесеца очекује се долазак међународне контроле и до тог рока у бањалучком Аеродрому морају урадити све оно што нису за протеклу годину, па и више дана.

И даље је један од најтеже изводљивих задатака проширење стазе уз писту, за додатних 70 метара, али је тешко изводљив будући да та земља није у њиховом власништву, а за откуп немају средстава без нове интервенције из ентитетског буџета.

У налазима инспекције указано је и на потребу да се догради, помјери и замијени дио заштитне ограде, појача сигурност и купе нови апарати.

Министарство саобраћаја и веза је захтјев Аеродрома доставило Савјету за развој РС-а како би им одобрили 3,4 милиона марака неопходних средства за споменуте радове, али времена до доласка нове инспекције је све мање.

Грант из ентитетског буџета за бањалучки Аеродром на годишњем нивоу износи око 900.000 марака, а већ се интеревенирало ранијих година да не би изгубили међународну дозволу због могуће судске блокаде рачуна.

Аеродром Бањалука већ одавно је у финансијским проблемима, умјесто прихода пројектује губитке, а једина активна авиолинија је до Цириха, коју одржава БХ Аирлинес.

Министар саобраћаја и веза РС-а Недељко Чубриловић је раније обећавао помоћ ентитетске владе да не би био затворена аеродром.

И он је признао да је много теже добити међународну лиценцу него продужавати рок њене важности на бањалучком Аеродрому.



0 КОМЕНТАРА

Оставите одговор