Златковићева: Потрошачи су заштићени новим законом

Министар трговине и туризма Републике Српске Горана Златковић изјавила је да су потрошачи у потпуности заштићени новим Законом у коме постоје и одређене санкције предвиђене у погледу кршења законских рјешења. Златковићева је навела да се новим Законом о заштити потрошача уређује да та заштита иде преко удружења. Према њеним ријечима, Министарство сваке године у буџету […]

четвртак, 15 марта, 2012 / 13:42

Министар трговине и туризма Републике Српске Горана Златковић изјавила је да су потрошачи у потпуности заштићени новим Законом у коме постоје и одређене санкције предвиђене у погледу кршења законских рјешења.

Златковићева је навела да се новим Законом о заштити потрошача уређује да та заштита иде преко удружења.

Према њеним ријечима, Министарство сваке године у буџету има одређена финансијска средстава за подршку удружења потрошача Републике Српске, а планирана средства за ову годину износе 100.000 КМ.

"Сматрам да су потрошачи у потпуности заштићени новим Законом о заштити потрошачи који је тек усвојен и објављен у `Службеном гласнику` Републике Српске", рекла је Златковићева новинарима у Бањалуци и додала да је управо у фази доношење подзаконских аката на које обавезује овај закон.

Она је истакла и да Министарство предузима све могуће мјере како би заштитило домаћи производ на овом подручју.

Предсједник Форума за заштиту потрошача из Добоја Снежана Шешлија рекла је да су удружења контакт тачка са којима потрошачи могу да разговарају како би даље били упућени на одговарајуће адресе.

"Грађани живе тешко у економском смислу, али оно што је битно јесте да у Републици Српској постоје удружења која су оспособљена и која су јако много радила на информисању потрошача", рекла је Шешлија.

Она је истакла да су грађани Српске доста упознати са својим правима, а нарочито са оним што им нуди нови Закон о потрошачима који је у примјени у протеклих мјесец дана.

Шешлија је навела да се грађани свакодневно обраћају удружењима, додајући да су најинтересантија питања која постављају потрошачи у вези са прехрамбеним производима или трговцима прехрамбеним и дјечијих производа.

"Потрошачка права која се најчешће крше су, на примјер, да потрошачи не буду на вријеме информисани о акцијским понудама на прави начин, не буду правилно информисани о року трајања производа, а, такође, чести су случајеви да играчке које купују за своју дјецу нису за узраст за који су намијењене", прецизирала је Шешлија.

У Министарству трговине и туризма данас је поводом Свјетског дана заштите потрошача одржан састанак представника Министарства и удружења потрошача на којем је било ријечи о примјени Закона о заштити потрошача у РС.