Свјетла у мраку: Боље и кампањски, него никакав напредак
Након што је Фронтал.СРБ указао на Судбину напретка у Српској, кроз причу о свјетлима у асфалту пјешачког прелаза у Бањој Луци, она су опет кампањски пронапредовала. Што није лоше.

Никада циљ није био да само кудимо, већ и да поздравимо позитивне појаве у друштву Српске. Нажалост, њих је мало, те смо пратили и уочили када се угасила и посљедња диода која је тужно трептала у нашем сваковечерњем мраку.
Напредак у Српској, поготово у свери друштва и богатства које акумулирамо сви заједно плаћајући додату вриједност на сваки производ који купимо, крајње је стихијски. Нема конкретног плана, нема пројекција за будућност, а још мање анализа урађеног и транспарентног подношења рачуна свим грађанима.
Стога пар приједлога:
Истом логиком по којој кружни ток као рјешење раскрснице захтијева много мање одржавања и задржавања, него саобраћни модел регулације семафорима, тако би и пјешачки прелази имеђу студентских домова и факултета били сигурнији, дуготрајнији и лакши за одржавање, уколико би били ријешени потходницима.
Потходници су забрањена могућност у архитектонско-инфраструктурној Бањој Луци, у односу на много скупље и неефикасније пасареле, односно пјешачке мостове. Тако је било и са кружним токовима, којих Бијељина и даље има много више него највећи град Српске.
Можда два потходника код студентских домова звуче на прву лопту далеко скупље од два реда диода у асфалту и двије веће свјетиљке изнад пјешачког прелаза, али је сигурно трајније и у коначном збиру ипак јефтиније рјешење од пар шљаштећих сијалица, које ћемо мијењати кад се медији досјете. Један такав је и направила бивша Југословенска Народна Армија, да би војска из без напуштања касарне (данас Кампус УБЛ), могла ићи на вјежбалиште (данас Аквана); али ни ту нисмо у стању да га користимо у циљу смањења гужве.
О пасарелама преко којих нико не иде, а утрошени су милиони у исте, да не причамо сада…
Потходнике би требало направити и код Тржнице, на Тргу Крајине, центру Обилићева, итд. У тим потходницима би се могли, као што је случај испод Боске код биоскопа Палас, смјестити трговачки и угоститељски објекти, док то код пасареле није могуће. Најбоље се то види на "Сјеверном транзиту", гдје је улагање у пасареле давно требало одбацити и изградити мостове за аутомобиле (и пјешаке), те петљама ријешити саобраћај у више нивоа. Овако је то само глупост која чека на наплату у будућности.
Зашто сијалице постоје само на овом примјерном пјешачком прелазу, а не и на другим неуралгичним мјестима, посебна је тема, као и да су тзв. мачије очи много трајнија и јефтинија хоризонтална сигнализација у мраку.
Ваљда ће неко некад мислити о томе.