Пруга великих брзина Пекинг – Шангај

Градитељи мреже кинеских возова великих брзина кренули су данас данас у пробну вожњу на прворазредној линији Пекинг-Шангај, суочени са замјеркама око велике цијене престижног пројетка. Воз с државним званичницима, директорима компанија које су саградиле пругу и новинарима кренуо је из Пекинга на пут дуг 1.318 километара који треба да пређе за пет сати – упола […]

понедељак, јун 27, 2011 / 18:01

Градитељи мреже кинеских возова великих брзина кренули су данас данас у пробну вожњу на прворазредној линији Пекинг-Шангај, суочени са замјеркама око велике цијене престижног пројетка.

Воз с државним званичницима, директорима компанија које су саградиле пругу и новинарима кренуо је из Пекинга на пут дуг 1.318 километара који треба да пређе за пет сати – упола мање него до сада.

Кинеска влада гради хиљаде километара пруга великих брзина да би повезала удаљене области и показала растуће богатство и технолошку моћ земље.

Градња нове железничке мреже изазива притужбе да је реч о сувише скупом пројекту за земљу у којој милиони људи и даље живе у сиромаштву. Влада је у априлу објавила да ће максимална брзина нових возова бити смањена са 350 километара на сат на 300 километара на сат и да ће цијене карата бити смањене.

Пекинг планира да мрежу брзих пруга ове годне продужи на 13.000 километара и достигне 16.000 километара до 2020.

Кинески возови су засновани на јапанској, француској и њемачкој технологији. Њихови градитељи покушавају да их продају у Латинској Америци и на Блиском истоку, што је изазвало притужбе да Пекинг крши лиценце продајући технологију која је требала буде коришћена само у Кини.

Пруга Пекинг-Шангај пресјеца седам провинција које укључују неке од најнасељенијих и привредно најразвијенијих области Кине.

Министарство жељезница каже да ће на новој прузи саобраћати 63 пара возова дневно брзином од 300 километара на сат и 27 возова који ће развијати највише 250 километара на сат. Цјене су у распону од 1.750 јуана (269 долара) за пословну класу на најбржим композицијама до 410 јуана (63 долара) за другу класу споријих возова.

Влада планира да ове године потроши 700 милијарди јуана (106 милијарди долара) на брзе пруге. Министарство железница каже да је пруга Пекинг-Шангај коштала 215 милијарди јуана (32,5 милијарди долара).



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *