Кока – кола купује Бамби, заинтересована за Књаз Милош, порез на куповину иде у Холандију

Компанија „Кока-кола“ крајем јуна преузеће пожаревачки бренд, а највjероватније и „Књаз Милош“. Намет на капитални добитак плаћа се држави где је продавац резидент.

понедељак, фебруар 25, 2019 / 11:23

Бамби ће до краја јуна прећи у руке „Кока-коле“, а врло брзо ова међународна компанија ће преузети и „Књаз Милош“. Како Новости незванично сазнају, „Моји брендови“ су продали и чувену аранђеловачку фабрику воде и то по приближно истој цијени – 260 милиона евра. Толико су добили и за произвођача „плазме“.

Својевремено су „Моји брендови“ три најпознатија српска произвођача платили 575 милиона евра. Током година у њих су инвестирали 120 милиона евра. За две од три фабрике сада су договорили око 520 милиона евра. Како Новости незванично сазнају, намјеравју да продају и трећу компанију „Имлек“, али тек за двије године.

Продаја једног од најпопуларнијих брендова у Србији отворила је и питање гдје ће продавац измирити своје пореске обавезе. Тренутно још није сасвим јасно хоће ли основа за плаћање бити. Порез на капиталну добит се плаћа на разлику између набавне и продајне цијене. Уколико су својевремено „Моји брендови“ за „Бамби“ дали мање од 260 милиона евра, на разлику ће платити порез. По свој прилици – у Холандији. Тамо је регистрован „Денјуб фудс“, власник „Мојих брендова“.

– „Бамби“, независно од трансакције, плаћа све порезе у Србији – објашњава Милица Бисић, економиста и стручњак за порезе. – Сама трансакција може створити капитални добитак продавцу, зависи од разлике између продајне и набавне цене. Порез на капитални добитак се, према Уговору о избегавању двоструког опорезивања између Србије и Холандије, плаћа Холандији. Начелно правило јесте да се овај порез плаћа држави резидентности продавца. У овом случају Холандији.

Бамби вриједи више

Оснивач пожаревачког гиганта Момчило Филиповић каже, за Новости, да је „Кока-кола“ направила одличан посао у куповини „Бамбија“. – „Кока-кола“ јесте мултинационална компанија, али ја мислим да је у овој трансакцији боље прошла – каже Филиповић. – „Бамби“ вреди више. Када смо оснивали „Бамби“ није постојао приватни сектор. Имао сам понуду да уђем у власништво, али сам знао да држава то не би дозволила.

Продају и „Бамбија“ и „Књаза“ мораће да одобри и Комисија за заштиту конкуренције. Како Новости сазнају, „Кока-кола“ би без проблема могла да купи „Књаз Милош“, без обзира на то што би онда њихов удио у тржишту воде био око 40 одсто. Уз то, њима би чак и законски могло да се дозволи да тај проценат иде и до 50 одсто, уколико они то не злоупотребе.

– Процењује се учешће на тржишту и не може унапред да се зна да ли ће неко добити или не, али „Кока-кола“ има озбиљан тим адвоката и људе који се тиме баве, тако да не би ту требало да буде проблема – објашњава извор Новости.

– Уз то, они су регионални играч и неће само у Србији тражити дозволу. Свакако, органи који се тиме баве пазе да се таква позиција не злуопотреби. Без дозволе, рецимо, Комисије за заштиту конкуренције не могу да почну да раде, без обзира да ли потпишу уговор или не. Дозволу ће „Кока-кола“ морати да тражи и за куповину „Бамбија“.

Привредници вјерују да ова продаја доноси нове могућности за вишеструку корист привреди Србије, и компанији „Бамби“ и запосленима у њој, и држави и локалној заједници, кроз нове инвестиције, раст производње, продаје, зарада, буџетских прихода…



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *