Како су нестали мотоцикли са улица?

Ако погледамо снимке Бање Луке из 2006. године, примјетићемо занимљив детаљ! Све врви од мотоцикала и то углавном од скутера. И онда када одвртите филм у глави сјетите се да су донедавно скоро сви користили моториће. Зашто их данас не користе? Шта се десило?

уторак, 30 јула, 2019 / 04:16

Пише: Саво Поповић

Кориштење скутера и других лаких моторића у урбаним условима има низ предности. Основно је бољи приступ и лакши паркинг, олакшан улазак у уске улице, бржи излазак из зона у којима је гужва.

Још ако се узме у обзир да се у аутомобилима углавном возе сами, знатно ређе двоје а задња сједишта су углавном увијек празна. Омасовљење овог начина превоза по градовима би увелико смањило гужве. Али шта се треба учинити?

Безбједност

Сасвим сигурно основни проблем. У условима апсолутне „интеграције саобраћаја“ гдје сва возила користе исту саобраћајницу под истим условима, возач скутера је увијек потенцијална жртва.

Наравно, нико не жели да му живот овиси о вољи задриглог аудисте или неке џипуше са надуваним устима, који не хају много за правосуђа и проблеме које би можда могли имати ако згазе некога на правди Бога! Омладина од које се не може очекивати претјерана одмјереност, би сигурно били главне жртве а ионако остајемо без њих, брзо и сигурно.

Бајкерови

Код нас удружења и групе возача мотоцикала или бајкери немају никакву сличност са сличним било гдје у Свијету. Они не протестују против цивилизације као у Америци, нити су братства као у Русији. Нису ни групе интелектуалаца, који желе да се на неко вријеме ослободе стега друштва као у Европи.

Они су само ловатори у прескупим играчкама и ништа више. Углавном Харлији или било каквав други, за које је битно само да су много скупи. И као такви на све који немају довољно пара за сличне гледају са подозрењем и презиром. На бајкерским паркинзима су увијек у првим редовима а поштен младић на скутеру би се требао осјећати као миш у њиховој близини.

И наравно, главни егзекутори тј. женке су увијек на страни ловатора.

Изгибић

Дјеца ловатора али и оних средњокласних се често наложе на спортске мотоцикле – изгибиће. Вожња тих прејаких играчака је веома опасна а наравно клинци не резонују опасност, зато и јесу клинци.

Штавише има доста и старих „љубитеља брзине“ да не користимо израз будалаш. Такви гину пречесто, а нема веће туге од прераног одласка клинца који се није ни обријао. И ови као и ови прије њих поменути дају негативну слику о возачима мотоцикала у друштву, што можда одбија доста разумних људи да користе мотоцикл.

Шта се мора урадити за популаризацију?

Масовна употреба скутера би могла да ријеши гужве по градовима пошто јавни саобраћај и онако скоро нигдје не функционише. Али како доћи до тога. Па најбитније је да се возач скутера осјећа сигурно у вожњи, тј да не зависи од воље других „јачих“ учесника у саобраћају и да има неке привилегије првенствено на паркинзима. Шта то значи?

Возачи скутера и свих других моторних возила на два три или четири точка са обимом точка мањим од 12 цола (инча, палаца тј 30.6 см) би морали имати бесплатне привилеговане паркинга. Садашње паркирање по тротоарима је наравно недопустиво. Ти паркинзи би морали бити на бољим локацијама и то на уштрб паркинга за аутомобиле. Двоточкаши са већим промјером точка би се требало третирати као аутомобили, значи наплата паркинга и остало.

Друго, морали би постојати дијелови пута резервисани само за ова возила и гдје је то год могуће, физички одвојени од остатка саобраћаја моторних возила. Само на тај начин би се могло безбједно користити такав тип возила.

Е сада, шта је могуће а шта није! Они што одлучују су сигурни у превеликим возилима и не хају много за остале, који су у исељењу. Видјећемо шта ће бити…



25 КОМЕНТАРА

  1. брацо, два точка не траже мотор, имаш ноге брте..размисли о бициклу малко..све остало си лијепо сложио..живио

      1. Баш као и коњина која се хвали да је платио прекорачење брзине у Хрватској и продужио даље у Српску, да би на питање новинара дал се спорни догађај десио, не само да га је потврдио него и ојачао изјавом да га овдје не може и не смије нико казнити када крене до своје хацијенде кршећи сва саобраћајна правила. Разлика између једног и другог? Не знамо дал се ради о Мектићу. А и да се ради, ипак не влада и не крши бар саобраћајне прописе већ 20 година и тиме се још хвали. Хвалиш ли га ти Симо?

      2. Ево сједим у кафани.
        Пола кафане тврди да се ради о Мехтићу, неки тврде да се ради о Љубиши Кобасу. Има један који тврди да се ради о Илији Граховцу.

        Ја мислим да је Аган.

      3. Ипак је срамота да расправа ко је кркан без кациге има више коментара од отвореног писма Сребри.

      4. Не скрећи с теме него дај критику или одбрану овог коњине што дивља на путу до хацијенде у Лијевча пољу. Ако ништа, одбрани свој став, макар био и погрешан!

      5. Само пошаљи слику тог дивљања и осудићу га експресно.

      6. Ооо, знаш ти врло добро за тај догађај из прошле године. Сад га тражио на интернету и нема. Чак је и јадни Лукач рекао да предсједник то није рекао или није мислио баш тако. Не зна се ко је јаднији од вас. Да те подсјетим, чак су их привели у ПУ гдје је делија платила рачун и одјездила. И шта даље, па отишла дивљати гдје то може а то је његова прћија Српска. Шта су они који живе у његовој прћији а који се слажу са таквим понашањем него…!

      7. Нема га на интернету!?

        Е глупане, укуцај латиницом „Додик 200 на сат“.

    1. Значи, каква је разлика између једног и другог главоње. Па, никаква. И један и други крше законе и за то не одговарају. Већи проблем су људи на који се тај закон у правом смислу односи, ја, ти, ви, ми, они и остали који на такве појаве својих идола а Миле то јесте а један је од Певчевих идола, истовремено благонаглоклоно гледају на такве појаве. И док је тако, нема нам спаса. Не брани Певац Додика јер зна да је погријешио, него брани свој погрешан став и ту је проблем!

  2. Шта мислиш да мени смета, Боже сачувај.

    Фронтал је екслузива, иначе, текст је отишао на десетине хиљада адреса, само полако, тек сам почео, има меса да годину дана сваке седмице шаљем по једно отворено писмо о „вашим патриотама“.

    Мени је важно да сам одржао ријеч, сад нека припазе гузу они који су зајебали Додика, неког ће он за ово сигурно јебати, можда и тебе Симо.

  3. 200 на сат

    Бежим из града, до даске гас
    фурам на море, тамо је спас
    бензин у крви узбурк’о се
    нагази јаче, манијаче

    Возач без мане не зна за страх
    улица дуга, тотални мрак
    стисни до даске, претекни све
    нагази јаче, манијаче

    Реф. 2x

    Двеста на сат, у кривину
    двеста на сат, обожавам ту брзину
    двеста на сат, ко ће брзе, ко ће боље
    двеста на сат, лудујемо све до зоре

  4. I šta je poenta ovog teksta? Frustracija malpg skutera sa siromašnim džepom protiv velikih motora i ljudi koji žive za motor? Razumije li ko penjanje na Mont Everest? Skakanje padobranom? Koliko je skupo i opasno zmajarenje ? Šta je sa budalama u golfovima 2 i svakodnevno oduzimanje prvenstva motoristima? Kao ti si pametan i dotakao si se srži problema svojim frustracijom sa malim skuterom i svojim osjećajem nemoći među velikim motoriman? Pa to ti je isto kao kad imaš mali penis a izađeš pred crnce sa palijama. Što se skidaš pred njiman? Mogao ai u gaćama proći i eto ti bi ipak da se kurčiš sa mališom jer ti nemaš veći! Svaki tvoj pogled na stvarno stanje je površan i očigledno dio frustracije i opsesije „malim“ ili nedovoljno velikim da bi se i ti osjećao bitan! Svaka sločnost naših bajkera sa Američkim je namjerno izbjegnuta da ti sad ne objašnjavam da su to kriminalne grupe itd. Pričaj o nečemu u šta si upućen i sjedi jedan, nema popravnog!

  5. Чупо,

    ја могу само рећи да су удружења бајкера у Српској тренутно међу најбољим удружења у држави, можда и најбољи.

    Веома културно понашање, скупови за респект, солидарност доказана на дјелу, свака част.

  6. Kakvo grandiozno nepoznavanje materije o kojoj piše! To i nije najveći problem. U ovoj zemlji većina se i bavi stvarima o kojima ne zna skoro ništa. Ali staviti sliku MK Istok i poslije toga ih nazvati kerovima i reći sve ono što je tamo napisano je zaista odvratno. Samo bih pitao gospodina da li poznaje nekoga iz MK Istok?
    Bruka!

  7. нисте схватили поенту! човјек указује на проблем који ће довести Бања Луку до нестанка. а то је демонстрација силе и пара на сваком ћошку. ако неко има дјечака од 18-19 година а не станује у строгом центру, а не жели се , наравно гурати са пензионерима по аутобусу, као да дође до центра, пошто се у предграђима ништа не дешава! купити дјетету спортски мотор па да погине!!! је ли то рјешење. а да би користио скутер без очекивања да га вози као пензионер, мора бити заштићен, а без одвојене траке то је немогуће. небитно да ли му је претња Ауди од сто хиљада, безвредни Голф двица или огромна моторчуга…

  8. Бицикл

    Бања Лука је идеална за биц, а са овим електричним бициклима та прича је итекако конкретна.

    Нажалост, овдје описана проблематика се на бициклу нарочито истиче.

    Ипак, из личног искуства не бих претјерано давао на значају бахатости у ситуацију када је обична људска глупост и општа немарност заправо највећи проблем.

    Најбољи примјер опште глупости и немарности је мобилни у вожњи; о куцкању порука да не причам. То сви радимо, чак и ми који се трудимо да то не радимо. Зашто? Јер нам се може!

    Иако не волим да призивам дејства народне милиције због њиховог необичног схватања закона и правила – ово тј. мобилни је једна од ствари коју би они могли да ријеше. Није лоше ово како су са више фронтова напали на алкохол.

    А кад сви будемо паметни и пажљиво возили онда је лако за бахате 🙂

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *