Италија: Фабрике "Фијата" затворене због штрајка

Италијански произвођач аутомобила "Фијат" затворио је свих пет фабрика у Италији покушавајући да се избори са штрајком возача камиона. Возачи камиона протестују због пореза на гориво који је уврштен у буџет који је усвојила влада премијера Марија Монтија у јануару. Они су на свим главним путевима поставили блокаде. Из компаније је саопштено да је произведено […]

петак, март 16, 2012 / 21:38

Италијански произвођач аутомобила "Фијат" затворио је свих пет фабрика у Италији покушавајући да се избори са штрајком возача камиона.

Возачи камиона протестују због пореза на гориво који је уврштен у буџет који је усвојила влада премијера Марија Монтија у јануару. Они су на свим главним путевима поставили блокаде.

Из компаније је саопштено да је произведено 20.000 аутомобила мање у посљедње три седмице због протеста и да ће фабрике и даље бити затворене, ако штрајк буде настављен.

"Фијат" има четири фабрике на југу Италије и једну у Торину.

Затворене су фабрике у Помиљану, у близини Напуља, гдје се производи нова "панда".

Затварање фабрика могло би да створи губитак од 10 одсто на италијанском тржишту овог мјесеца ако возачи не наставе да раде наредних дана, упозорава "Фијат".

Извршни директор "Фијата" Серђо Маркионе састао се раније са Монтијем први пут, али из "Фијата" нису жељели да кажу која је била тема разговора.

Ове недјеље објављено је да је Маркионе примио 14,5 милиона евра компензације, од тога 2,5 милиона евра у готовини, а остало у дионицама.

Међутим, штрајк погађа "Фијат", отежава испоруку аутомобила потрошачима, узрокује несташицу дијелова у фабрикама што отежава производњу аутомобила.

Затворени погони у Помиљану, Касину, Севелу, Мирафјорију и Мефли, биће отворени најраније у понедјељак.

У ранијем "Фијатовом" саопштењу наводи се да је "штрајк превозника у Италији узроковао велике проблеме читавој аутомобилској индустрији," а нарочито "Фијат групи."

Фабрике "Фијата" у Италији раде са 50 одсто капацитета, док фабрике у САД и Пољској раде у пуном капацитету.

Возачи камиона су, у јануару и фебруару, штрајковали у више наврата, што је 24. јануара довело до прекида рада у "Фијатовим" фабрикама усљед општег штрајка који су покренули возачи против новог владиног пореза, који је подигао цијене бензина.

Синдикат "Траспортоунито", који се налази иза овог штрајка, истакао је да купац малог "фијата 500 Л" у јужној Италији "мора да плати 530 евра за транспортне трошкове", док компанија, која је недалеко од Рима испоручује аутомобил продавцима, плаћа само 17 евра за 270 километара вожње.

Од када је постао директор 2004. године Маркионе је реорганизовао фабрике аутомобила у Италији.

Упркос отпору синдиката, уведене су флексибилније радне праксе.

Монти је на челу владе тенократа која треба да извуче Италију из дугова и већ је усвојила пакете мјера штедње, повећала порезе и увела пензионе реформе.



Оставите одговор