Фејсбук на берзи

Популарна друштвена Интернет мрежа Фејсбук изашла је данас први пут на берзу, са дјелом акција у вриједности од десет милијарди долара. Почетак јавне продаје дионица Фејсбука очекује се у наредних неколико мјесеци, а неки аналитичари процјењују да би тржишна вриједност компаније могла да достигне и 100 милијарди долара. Укупна вриједност ФБ процјењује се на 75 […]

четвртак, фебруар 2, 2012 / 09:17

Популарна друштвена Интернет мрежа Фејсбук изашла је данас први пут на берзу, са дјелом акција у вриједности од десет милијарди долара.

Почетак јавне продаје дионица Фејсбука очекује се у наредних неколико мјесеци, а неки аналитичари процјењују да би тржишна вриједност компаније могла да достигне и 100 милијарди долара.

Укупна вриједност ФБ процјењује се на 75 до 100 милијарди долара, а иницијална понуда акција од 10 милијарди долара највећа је коју је икад имала компанија која се бави технологијама.

Поређења ради, Гугл је на берзу изашао 2004. и прикупио 1,9 милијарди долара.

Свака дионица даје оном који је купи удио у власништву компаније, а фирми помаже да прикупи новац да прошири бизнис, отплати дуг или оствари неке друге циљеве.

Обвезнице су другачији начин прикупљања новца, јер омогућују компанији да задржи потпуно власништво над бизнисом, али је у обавези да врати новац добијен продајом обвезница, који се третира као зајам.

У извјештајима америчких и британских медија наводи се да ће у изласку Фејсбука не берзу учествовати једна од највећих свјетских брокерских компанија, "Морган Стенли", а помиње се и ангажман америчке мултинационалне инвестиционе компаније "Голдман Сакс".

Гласине о изласку Фејсбука на берзу круже већ мјесецима, али компанија није жељела да се изјашњава о томе, а као датум изласка на берзу помињао се 1. фебруар.

Фејсбук је основао Марк Цукерберг са још неколико колега студената са Харвардског универзитета 2004. године и веома брзо је постао један од најпопуларнијих веб сајтова на свијету.

Сајт се, углавном, финансира рекламирањем.

Фејсбук као приватна компанија није обавезан да објављује податке о профиту, али на основу једног документа, који је "Голдман Сакс" послао својим клијентима, види се да је популарна друштвена мрежа у девет мјесеци 2010. године од бруто прихода од 1,2 миљарде долара остварила нето профит од 355 милиона долара.



Оставите одговор