ЕУ неће помагати Црној Гори да се извуче из кинеских кредита, а туристички магазини у Кини је већ проглашавају врхунским туристичким одредиштем

Кинески туристички магазин "ВиТрип” додијелио је Црној Гори престижну награду "ТОП 10 свјетских дестинација из снова".

недеља, 18 априла, 2021 / 11:39

Како преносе поједини медији у Црној Гори, ријеч је о магазину намијењеном путницима који теже луксузном одмору, са креативним концептом "културни туризам, самопоуздање и уживање у животу”.

Према ријечима представника ”ВиТрип” магазина, Црна Гора је захваљујући туристичким потенцијалима али и све значајнијем утицају на турстичкој мапи свијета, једна од најпожељнијих дестинација у 2021. години.

Ова информација стиже у вријеме када медији у свијету Црну Гору проглашавају првом европском земљом која је постала жртва кинеске дужничке економије.

Европска унија неће помоћи Подгорици да врати кинески кредит од милијарду евра који стиже на наплату. Тиме Црна Гора постаје прва европска жртва "кинеске дужничке дипломатије", пише Франкфуртер Алемајне Цајтунг.

Ова вест је обишла регион, па је дошло до питања – да ли можда Црној Гори прети банкрот због дуга Кини.

Званична Подгорица је сада тражила помоћ Брисела како би отплатила кредит који је претходна власт 2014. године узела од Кине за деоницу аутопута. У Бриселу су саопштили да не финансирају кредите трећих држава, али да могу да понуде повољне кредите за друге деонице друма.

Међутим, министар финансија и социјалног старања у Влади Црне Горе Милојко Спајић смирује јавност и каже за Нова.рс да Црна Гора није тражила да неко отплати дугове државе, већ само потенцијално рефинансирање са повољнијим условима. Он истиче да је до забуне дошло због "неадекватног преношења информација", као и због "политичких спинова".

Спајић истиче да тренутно нема потребе за додатним задуживањем, јер је Црна Гора на путу потпуног финансијског оздрављења.

"Уколико имамо опцију да нађемо јефтиније финансирање од тренутно постојећег, ту опцију ћемо искористити”, додаје и истиче да "Министарство финансија и социјалног старања активно тражи повољније услове финансирања за све могуће пројекте, укључујући и аутопут", каже он.

Црној Гори је на наплату стигла сулуда идеја изградње аутопута. Смјелији стручњаци тврде да фрекфренција путничких возила у Црној Гори ни приближно не може учинити овај пројекат одрживим ни исплативим. Са друге стране терен је такав да се камионски транспорт робе која би стизала у Бар никако не исплати. Закључак – једина логична инвестиција на таквом терену је улагање у модернизацију пруге, од чега је власт упорно бјежала. Овде је већ тренутак да се замислите над термином "плаћене економске убице".

Црна Гора је 2014. додијелила концесију кинеској корпорацији "Пут и мост", при чему је Кина дала на располагање и кредит. У почетку је ријеч била о 800 милиона евра, али је цијена радова у међувремену нарасла на 1,3 милијарде.

Скандале око изградње власт Мила Ђукановића покривала је изградњом унутрашњих друштвених сукоба. Тако је у данима када је избио скандал о великој проневјери средстава на набавци расвјете за аутопут, у скупштини Црне Горе је покренута процедура о поништењу одлука Подгоричке скупштине.

"Према наводима Међународног монетарног фонда, 2019. је задужење црногорске државе износило 80 одсто укупног буџета, а ове године би то могло да нарасте и до 93 одсто. Четвртина тих дугова се односи на Кину, и тај удео стално расте", додаје Ноје цирхер цајтунг.