Екран који брише границу реалног и виртуелног

Мајкрософт је објавио детаље у вези са 3Д екраном осјетљивим на додир који приказује призоре које корисник може да осети и манипулише њима. Ријеч је о транспарентном ЛЕД дисплеју са уграђеним камерама које прате покрете корисника, са додатним праћењем његових очију. Цијели пројекат инспирисан је оним што је потребно човеку да би ступио у одређену […]

среда, јул 3, 2013 / 09:20

Мајкрософт је објавио детаље у вези са 3Д екраном осјетљивим на додир који приказује призоре које корисник може да осети и манипулише њима.

Ријеч је о транспарентном ЛЕД дисплеју са уграђеним камерама које прате покрете корисника, са додатним праћењем његових очију. Цијели пројекат инспирисан је оним што је потребно човеку да би ступио у одређену интеракцију са стварима.

Када особа додирне прототип он се врати у првобитни положај уз малу примјену силе како би осигурао да су прсти у сталном контакту са екраном.

У међувремену, компјутер прилагођава величину и перспективу графике на екрану како би створио 3Д ефекат.

“Како притискате екран и чула се спајају са стерео призорима, уколико све конверзије урадимо како треба и константно апдејтујемо оно што гледате тако да кореспондира са дубином перцепције прстију, то је довољно мозгу да прихвати виртуелан свијет као стваран”, изјавио је Мајкл Пахуд, једна од истраживача.

За прецизније и ситничавије радње постоји и тачпед, па ће тако ова новина, примјера ради, бити од велике користи архитектама јер ће успјешније моћи да раде на својим 3Д моделима, љекарима али и свима онима који желе да играју реалистичне игре.

Цијели систем могао би да се нађе у широкој употреби за десетак година, али постоје и многи који сумњају у истински успјех пројекта.

Кристијан Браун је рекао да овај изум још увијек не функционише када је у питању осјећај за детаље попут материјала, или када није ријеч о мирним, стабилним предметима.



Оставите одговор