Бања Лука: Отказ Топлани и прелезак на дрва

Све већи број корисника градског гријања у БиХ одлучује се да одјави прикључке на топловодну мрежу, јер у већини случајева нису задовољни квалитетом гријања. У протекле двије године само у Бањалуци гријање је одјавило око 900 корисника. Бранислав Вучић, предсједник мјесне заједнице Старчевица из Бањалуке, казао је да грађани овог дијела града масовно одјављују прикључке […]

четвртак, јул 4, 2013 / 12:14

Све већи број корисника градског гријања у БиХ одлучује се да одјави прикључке на топловодну мрежу, јер у већини случајева нису задовољни квалитетом гријања.

У протекле двије године само у Бањалуци гријање је одјавило око 900 корисника.
Бранислав Вучић, предсједник мјесне заједнице Старчевица из Бањалуке, казао је да грађани овог дијела града масовно одјављују прикључке на мрежи, јер се нико не усуђује да чека зиму и поново пролази кроз агонију са слабим гријањем, коју су имали претходних година.

"Читава Старчевица сада изгледа као у доба рата. Испред сваке зграде људи лагерују дрва, купују камине и шпорете и тако се припремају за зиму. Услуге "Топлане" одјављују масовно, нико више не жели да се убјеђује са руководством "Топлане", јер то ни ранијих година није донијело ништа добро", каже Вучић.

Бањалучанин Горан С., који је ових дана одјавио гријање, каже да му не пада на памет да и даље плаћа гријање, а када зима "притисне" мора и гријалицу укључивати и опет додатно плаћати струју.

"Боље ми је да овако плаћам више струју четири, пет мјесеци у години и бар ћу сигурно имати топле просторије, а и не морам читаву годину издвајати по 75 марака за гријање", каже овај незадовољни Бањалучанин.

Месуд Лакота, секретар Удружења за заштиту интереса потрошача БиХ, казао је да када је у питању гријање у БиХ, грађани се константно осјећају преварени, јер пуно плаћају, а заузврат не добију квалитетно гријање.

"Било би потребно уградити мјерне уређаје, који би, као и за струју и воду, мјерили колико је потрошено топлотне енергије и да толико буде и плаћено. Међутим, код нас топлане имају монопол и зато раде шта хоће", каже Лакота.

Мићо Миловановић, директор бањалучке "Топлане", пак, каже да је тешка материјална ситуација најчешћи разлог због којег се потрошачи одлучују на одјављивање с мреже.
Он је истакао да врло често имају ситуацију да потрошачи траже да са централне мреже буду искључене једна или двије просторије у стану, како би плаћали ниже рачуне.

"Трошкови искључења које имају потрошачи, који се грију преко тзв. двоцијевног система су 20 КМ без ПДВ-а, фиксни трошкови, без обзира на то колико гријних тијела има у стану, плус 16 КМ без ПДВ-а по радијатору. Власници новијих станова, који се топлотном енергијом напајају преко тзв. једноцијевног система", искључење са мреже плаћају 23 КМ", прецизирао је Миловановић.

Радомир Марјановић, вршилац дужности директора бијељинске "Градске топлане", казао је да и они имају случајеве искључења са топловодне мреже и да су то углавном корисници који нису у стању да редовно плаћају обавезе.

"Људи који се одјављују немају пара да плаћају гријање. Код нас то износи 900 марака за гријну сезону, а корисници то могу распоредити да плаћају током читаве године или само пола године", казао је Марјановић.

Он је појаснио да се људи на свакакве начине сналазе за гријање па често се грију на струју и грију само једну просторију.

Марјановић је истакао да до сада нису имали ниједан случај да се неко одјавио са мреже због тога што је незадовољан гријањем.
Забрана

У градским топланама у Приједору и Сарајеву кажу да грађани немају право да се одјаве с топловодне мреже.

У приједорској "Топлани" кажу да Закон о комуналним дјелатностима не предвиђа искључења на лични захтјев, а посједовање стана у згради прикљученој на систем централног гријања аутоматски значи да сте обавезни да баш то гријање и користите.
Жења Љубушкић, портпарол "Топлана" Сарајево, казао је да искључење грађана из система гријања није дозвољено и да је могуће само привремено искључење због неких ванредних околности.

"Ако грађани нису задовољни квалитетом гријања, обрате се нама и наш тим излази на лице мјеста да провјери да ли је то оправдано. Ако јесте оправдано, наша екипа отклони квар", казао је Љубушкић.



0 КОМЕНТАРА

  1. ПИСМО УПУЋЕНО СВИМ ОДБОРНИЦИМА И РУКОВОДСТВУ СКУПШТИНЕ ГРАДА БАЊА ЛУКА, ДА ВИДИМО КО ЗАСТУПА ИНТЕРЕСЕ ГРАЂАНА, А КО ЈЕ ЛАГАО ПОД ШАТОРИМА:

    Поштовани,

    годинама уназад корисници услуга предузећа Топлана А.Д. Бања Лука из мјесне заједнице Старчевица имају евидентно лошију услугу у односу на кориснике у другим дијеловима града. И поред тога, годинама смо приморани да плаћамо такву лошу услугу по идентичним цијенама као они који имају добру или бољу услугу.
    Током сезоне 2011/2012 одрадили смо петицију према Топлани с прикупљених 1557 потписа власника стамбених јединица, при чему су симболичне бонификације добили само станари у три улице у нашој мјесној заједници. Појединe заједнице етажних власника из МЗ Старчевица су се обраћале руководству Топлане са жалбама да се станови морају догријавати, да станари сједе у становима умотани у деке и јоргане. Такође, сматрамо непримјереним правилник о задовољавајућој температури од 18 степени по Целзијусу, измјереној на средини просторије, јер је пракса да подједнако плаћају услуге становници Старчевице са 18-20 степени по Целзијусу у просјеку, као и они који имају преко 30 степени, сједе у становима у мајицама кратких рукава и отварају прозоре. У разговорима с техничким особљем и руководиоцима Топлане дали су нам до знања да су свјесни проблема и сваке године обећавали да ће учинити све да се услуга поправи. Али грађани Старчевице и даље плаћају услугу коју не добијају, што доживљавамо као својеврсно рекетирање. Још више нас љути чињеница да наплативост није 100%-тна, те да многа потраживања застарјевају, тако да имамо парадокс да грађани Старчевице који имају лошу услугу плаћају и за оне који имају значајно бољу услугу. Врло је могуће да одређен проценат становника нашег насеља не плаћа, што не треба да чуди, али они који немају заштиту у институцијама су незаштићени од судског прогона и пљенидбе имовине у случају неплаћања. Више пута смо размишљали да организујемо колективну непослушност Топлани. Многи грађани се одјављују и траже друге начине рјешења проблема.
    Како је Топлана А.Д. у 65%-тном власништву Града Бања Лука, сматрамо Вас одговорним и не прихватамо „пребацивање лоптице“ између градских власти и руководства Топлане. Уколико нисте у стању да нам обезбједите услугу, за коју нам шаљете рачуне, онда тражимо адекватне бонификације, од 20 па до 70%, у зависности од дијела насеља. Људима из Топлане је јако добро познато каква је услуга по појединим улицама и то није тешко утврдити.
    Стога захтјевамо:
    1. промјену правилника по којем температура на средини просторије на метар изнад паркета треба да износи најмање 18 степени по Целзијусу утврђивањем температуре у улазним и излазним системима за сваку ЗЕВ
    2. отпис потраживања према степену квалитета услуге по улицама за највећи дио МЗ Старчевица (поједине зграде у подножју имају добру услугу) од 20 до 70%,
    3. нижу цијену услуге све док се квалитет исте не нивелише с другим корисницима у граду

    С поштовањем,

    У Бањој Луци, 15.6.2013.

    САВЈЕТ МЗ СТАРЧЕВИЦА

    ОВО ЈЕ ЈЕДИНСТВЕНА ПРИЛИКА ДА ГРАЂАНИ СТАРЧЕВИЦЕ, АЛИ И КОЧИЋЕВОГ ВИЈЕНЦА И ДРУГИХ НАСЕЉА САЗНАЈУ ДА ЛИ ЋЕ ОНИ КОЈЕ СУ БИРАЛИ И ДАЉЕ ПОДРЖАВАТИ НАСИЛНУ НАПЛАТУ ЕНЕРГИЈЕ КОЈА НИКАД НИЈЕ ИСПОРУЧЕНА, ТЈ. НИЧЕГА.

    http://www.youtube.com/watch?v=jmlJ9uf9NXs

  2. Свекрајишки режим наставља да враћа достојанство народу, јеб*о те двадесет први вијек, знају људи да просјечан крајишник није комплетан без кожуна и дебелих чарапа, без сјекире и изношења пепела на булевар, мора се народ дружити уз контејнере, па још кад покоја преостала жишка запали контејнер, ајде болан, амбијент ко из хорор филмова, смрад и дим, а као кроз маглу се назиру контуре Административног центра. Још кад се пожарни путеви закрче дрвима…….немојте макар дрва лагеровати по лифтовима, ко Јајчани.

Оставите одговор