СДС и СНСД: Заједно на локалне изборе?

Потпредсједник СНСД најавио да је могућ заједнички наступ двије најјаче партије у Српској на предстојећим изборима. О томе ће се разговарати на састанку на Јахорини 2. и 3. септембра, изјавио потпредсједник СНСД Игор Радојичић. Радојичић није желио директно одговорити да ли ће СНСД отворено понудити коалицију СДС-у, али је навео да ће та тема сигурно […]

петак, август 26, 2011 / 08:20

Потпредсједник СНСД најавио да је могућ заједнички наступ двије најјаче партије у Српској на предстојећим изборима.

О томе ће се разговарати на састанку на Јахорини 2. и 3. септембра, изјавио потпредсједник СНСД Игор Радојичић.

Радојичић није желио директно одговорити да ли ће СНСД отворено понудити коалицију СДС-у, али је навео да ће та тема сигурно бити отворена, појаснивши да су досадашња искуства показала да двије странке веома добро сарађују у појединим општинама у Републици Српској.

"Ми смо заинтересовани за разговор о локалним изборима идуће године да бисмо видјели можемо ли имати заједнички општи или појединачни приступ. Можда ћемо нашим општинским одборима дати одријешене руке да се договарају, можда склопимо договор на републичком нивоу, а није искључено ни да СДС оде са другим опозиционим партијама, али то је опет питање за њих", рекао је Радојичић за лист "Прес".

Укрштеница

Занимљиву политичку јесен могли смо ишчитати и у недавној полемици саопштењима Партије демократског прогреса и Српске демократске странке. Подсјетимо, ПДП је тада обзнанила да се СНСД спрема да улазак у нову Владу РС понуди и Српској демократској странци, па чак и уз могућност да нови премијер буде из СДС.

Из СДС су одговорили да су све инсинуације које приказују СДС као странку која није опозициона, недобронамјерне.

ПДП је, не тако давно најавила и разговоре о уједињавању опозиције, које ће почети управо са СДС, али од тада се ствари крећу у неком другом смјеру, бар ако је судити по информацијама које су нам свима доступне.

Све чешће се чује и да су односи у троуглу владајуће коалиције СНСД-ДНС-СП лоши, и то због чега другог, него због расподјеле позиција и функција. Привезивање СДС уз СНСД, које се чешће чује из ове друге партије, неки аналитичари објашњавају управо намјером СНСД да покаже својим садашњим партнерима у владању Републиком Српском да постоје комбинације које њих могу искључити.

Или је то ипак жеља да се подјели одговорност око економско-социјалних невоља које слиједе?

Радојичић: ПДП и ДП покушавају да наметну своју политику СДС-у

Игор Радојичић се осврнуо и на ПДП и ДП рекавши да ове странке покушавају да воде опозициону политику са капацитетом који немају, као и да покушавају да СДС-у, који је знатно већи по свим основама, наметну неку своју политику.



0 КОМЕНТАРА

  1. „Или је то ипак жеља да се подјели одговорност око економско-социјалних невоља које слиједе?“

    EУРЕКА!

    СДС је постао најпожељнија удавача. СНСД-у „гори под ногама“ и пристаће на све, само да у девети круг увуку што више оних који ће подијелити одговорност.
    С обзиром да се кроз медије пуштају пробни балони, очито је да се ради о припреми јавности за нешто што је извјесно.
    Квота на коалицију ове двије странке у Добоју је изузетно велика, а могућ је у пакету договор и око Бијељине и још неких општина. Не би ме зачудило да се удруже и у Приједору и покушају заједно да „скину“ ДНС.
    Не би ме изненадило да у Бањој Луци и још неким општинама СДС на локалу наступи у коалицији са ПДП-ом, ДП-ом (евентуално радикалима и напредњацима). Сигуран сам да у СНСД-у оцјењују да могу сами побиједити опозицију, а вјероватно ће све учинити да СДС искористе као „тројанца“ у цијелој причи.

    КО ЈЕ ДОБИТНИК, А КО ГУБИТНИК У ЦИЈЕЛОЈ ПРИЧИ?

    Добитник је свакако СНСД, који ограничава могућност социјалистима и ДНС-у за уцјену и своди их на чињеницу да ће се морати задовољити оном „боље врабац у руци, него голуб на грани“. Мораће да смање апетите.

    Даље, у причу се увлачи и друга најјача партија и када дође вријеме да се сведу рачуну, одговорност ће се дијелити.
    СДС ће краткорочно профитирати. Добиће се неке позиције као седатив за неке нестрпљиве другове, којима је тешко чекати 2014. годину. Тешко им је чекати и 2012. годину, мада би управо тада стрпљивим и мудрим радом могли да нанесу озбиљан ударац СНСД-у.
    Главни то зна и зато им сад и одмах даје мрвице са стола.
    Дугорочно, СДС ће остати на садашњем нивоу, али је то губитак, с обзиром на шансе које се отварају лошом политиком актуелне власти. Ухљебиће се 2-5% чланова, али је питање како ће обично чланство прихватити улазак у загрљај партијског непријатеља бр. 1, како га многи СДС чланови доживљавају. А чињенице говоре да је то најчешће био загрљај удава. Некад су били Миле, Живко и Биљана, а данас је само Миле. Укрцавати се на брод који тоне и није нешто што бих препоручио пријатељима.

    Из свега би, ни крив ни дужан, могао профитирати ПДП, у смислу да ће остати на нивоу од задњих избора или незнатно увећати број одборника. То је за њих успјех, с обзиром на чињеницу да су дуго у опозицији и да су их напустили и прешли на супротну страну, попут Либијских побуњеника, они који су нестрпљиви да чекају свој „парче торте“, а таквих је у свакој странци бар 95%.

    ШТА ЋЕ БИТИ С НАРОДОМ?

    Власт је слика у огледалу народа. И треба да буде тако. Жртве су само они који имају мало већи коефицијент интелигенције од броја Предсједникових ципела, па се морају помирити с избором већине. Сигурно да евентуална коалиција СНСД-СДС неће донијети никакве значајне промјене у квалитету живота, неће донијети нове инвестиције, неће смањити задуживање, неће смањити ниво корупције. Срећан бих био кад би г. Босић инсистирао на овим стварима. Сигуран сам да до суштинске промјене не би дошло ни кад би све политичке странке ушле у власт, кад бисмо имали националну , концентрациону владу.

    С практичног становишта, ова коалиција је очекивана. Сви ми који дајемо критике заборављамо да су политичке странке интересна удружења и да у политици нема љубави, већ само интерес. Често недостаје и образа и части. Сјетимо се само опсједнутости данашњег Предсједника СДС-ом тамо неке 1997. године! У октобру 2010 године „лаку ноћ!“, а већ у септембру 2011. године „добро јутро, побратиме!“.

  2. Волио бих да се ова коалиција деси само из једног разлога, да се ДНС стави тамо гдје му је мјесто, на политичко сметљиште.

    А СДС се већ одавно не понаша као опозиција, тако да би ово било само озваничење оног што се одавно дешава.

  3. “ево узмите и овог симу ретарда оруза у коалиционо-партнерски сношај,“

    Јок Ман Кур, познатији као Рамо.турћин.ба, опет спомиње неке сношаје. Ко измисли антивијагру, добиће Нобелову награду. Чујем да се и Змај од Шипова распитује ко је Рамо. Боји се да ће му преотети титулу највећег јебаћа у БиХ.http://www.youtube.com/watch?v=YYUGzJ172YE&feature=related

  4. Ова коалиција траје од 2005. године, најјаче је постала 2006. године, када је онај несретник дао мандат Додику. Послије је све легенда и забава за зомбије који се називају и народом око избора.B-)B-)B-)

  5. hm.hm.hm.hm. ispadoh ja neki znalac i vidovnjak, jer ja pogodih dosta stvari, kud ne igram loto da bar se pohvalim da mogu uvek naci sedmicu.
    Covjek fizickih karakteristika,psihologija to odlicno prepoznaje,doduse ja sam ekonomista, kaze da covjek koji ima tanke usne, suskav glas,gestikulacije rukom su mu nejasne,stalno kad dize ruke kaziprst mu je dominantan i stalno namjesta sat, odaje svoje lice i nalicje i svoj karakter. Radi se o velikom mongoloidu,narcisu i osobenjaku,a ujedno o smotanom i mulavom liku ili laiku, koji svoju nemoc i neznanje nadomiruje svojom sujetom i narcisoidnoscu. Odavno ja njega posmatram,onako mutavog i pitam sebe,koja li voda ovog lika ili laika izbaci na povrsinu,i nikako da dodjem do odgovora, ali tek neki dan saznah.Nije to tekuca,pijaca,morska,rijecna,bunarska,barska voda vec je to kanalizaciona fekalna ne preciscena koja ne odilazi u recna korita vec direktno u skepticku rupu. Idalje tvrdim da je legalno i legitimno pravo da svako sa svakim pravi koalicije,bile one principijelne,ne principijelne, ideoloske,kadrovske,matematicke,interesne,ljubavne,lopovske ili koalicije iz neznanja. Ali isto tako odgovorno tvrdim da zbog kratkorocne dobiti sigurno se pravi dugorocni gubitak. Jasno je da bosic zeli sebe,sebe i jedino sebe da promovise,uzdigne,nahvali,obogati, bez obzira sto ova koalicija kida i komada glasacko tijelo SDS,sada su ljudi zbunjeni, zasto glasati za sds i bosica kada je snsd a posebno Dodik nacionalno eksponirani,drcniji i kurceviti,izvinjavam se na izrazu jer zelim da docaram moje razmisljanje. Sta tu SDS treba da bude, jednostavno meta a u vrlo kratkom vremenu i kolateralna steta,sasvi jasna poruka koja je vec odavno od strane SNSD poslana, da nema vlasti dalje od 2014 ako nisu sa sds. Jedan uvazeni frontalovac prokomentarisa sta je sa opozicijom, pa jednostavno ona ce da postoji i njeno postojanje nije upitno,e sad njen potencijal je drugo pitanje,bar sad za sad. Narasce opozicija,jer to su ne pisani zakoni,ekonomski ili prirodni, ko naraste ima snsu da se smanji jer vise ne moze da ide gore,a posebno ekonomska situacija koja niti sekundu ne govori u kakvoj se situaciji nalazimo. I moram reci,bez obzira sto se neki samnon ne slazu,dugorocno ce ovakvo tesko stanje odgovarati PDP ili jos nekim opozicionim partijama. Vlasti odgovara jer su vlas,opoziciji odgovara jer preferira da vrlo brzo dodje na vlast,za 3,4,5 godina, jedino kome ne odgovara ni sad ni za 3,4,5 godina je narod,nazalost al on daje legitimitet pa nek razmisli, imace dovoljno vremena, jer poslije jasne poruke za kosovo, slijedi jos jasnija poruka za RS,nasu RS, ne Dodikovu jer je on najposteniji svercer cigareta i visokoprifitabilne robe niti Bosiceva RS jer ni on nije bio u ratu vec cucao u frizideru kao mnogi drugi priloznici,utemeljivaci,dobrotvori,ktitori i zaduzbinari, ko da vise,hm,hm,hm,hm.

  6. Толико о најперспективнијој српској странци ових простора, с којом се као озбиљно рачунало на борбу против корупције и осталих аномалија овог друштва и система.

    Политичка странка на политичком небу РС је врећа гована коју треба појити, хранити и одржавати у животу од избора до избора.

    Која јефтина продаја, док смо се ми у ИСарајеву 4 године грчевито свим силама бранили од усташа из лакташа, сад ће нам их они довести глат на тацни у власт, јер ће компезовати неко тамо мјесто портира у мркоњић граду или директора паркова у БЛ, умјесто да се у свим регионима боре против овог корупцијског режима!x-(

  7. Лијепо ја кажем да је СДС усташка странка. Него то многи неће да виде. То је најгори слој људи, које ја заиста не разликујем од балијаћа и усташа. Напротив, зелене много више цијеним, јер знам шта ми мисле. Нема оног говнета доктора да се сада огласи.

  8. ja mislim da mozemo,ali je potrebno vrijeme.nasi pretci su prije samo 130 godina zivljeli u feudalizmu(rixadu i jos neki su jako ponosni na tu cinjenicu)i ovo je prvobitna akumulacija kapitala i ovo kod nas je raj kako je to izgledalo u „demokratskim“zemljama,doduse mislim da nas najgore tek ceka i to moramo proci.kad sve razgrabe i ogule onda ce biti „mala bara puno krokodila“pa ce na kraju vidjeti da se ne isplati i uvesti nekakve norme da bi se zastitili.pri tom je najmanje bitno oce li strvina koju gule prezivjeti ili ne.mozda bi uvodjenjem u igru stranaca mogli preskociti fazu „mala bara puno krokodila“ jer bi odmah zavladale krupne zvijeri ali nisam siguran da se isplati.ako posao koji su „demokratske zemlje“radile stotinama godina zavrsimo za jos 100 mozemo se smatrati sretnim, doduse postoji i mala vjerovatnoca da to sve preskocimo na nacin da vlast uzme neko pametan ko zna tablicu mnozenja ili bar ima digitron i izracuna da je 50 godina x 1% = 1godina x 50% i pri tom niko nece pitati gdje je 1% a za 50% hoce i da sa „medjunarodnom zajednicom “ balansira toliko vjesto da pokoja oglodana kost ostane narodu.problem je sto ovi uzese i zadnji zalogaj i vrlo lako se moze desiti govnjava motka a onda ode sve u honduras.pri svemu tome najvise su osteceni oni koji imaju veci koeficijent inteligencije od broja cipela, pogotovu u manjim sredinama, a za vecinu stoke ovo nije nista sta je zasluzila.ima jos jedna stvar koje se bojim: da nam ne bude kao u somaliji jer svaki americki predsjednik ce izmedju 100000 mrtvih od gladi u inostranstvu i 1% manjeg standarda u americi izabrati prvo jer stranci nemaju pravo glasa i zbog toga bi trebali pokusati zadrzati kontrolu makar nad osnovnim resursima a lakse ce mo to uraditi kao narod nego kao pojedinci samo sto to ne konta 95 % srpskog naroda.

  9. Samo sto ste vi iz SDs prijetili da ćete pohapsiti sve one kriminalce iz SNSDa, kako cete sad objasniti biračima promjenu kursa za 180 stepeni? Hajde razumijem ove nove patriote poput Babalja, bivšeg vodje navijača slavije koji je do juče na stadionima skidao gače i okretao ih prema kamerama, i Gašanovića Boju koji je navikao da gazi po leševima samo da bi pobjegao iz svoje Ljemanice, a nije radnicima u opštini brvnari na Hreši uplatio doprinose poslednjih godinu dana, ali ne razumijem one stare SDSovce, koji su do juče laprdali o nekoj borbi protiv kriminala i svrgavanju SNSD sa vlasti. hej, narode, sve je u foteljama, da li vam je jasno to? Pa SDS istočnog Sarajeva je na sjednici Glavnog odbora u Prnjavoru predlagao koaliciju sa SDP samo da bi dobili jos radnih mjesta i fotelja. Jebo narod i glasače. Radovan bi se sad trebao u Hagu tri put okrenuti. Samo bih volio da znam da li je ovo njegova politika odnosno da li su mu ovo sljedbenici kao što je do sad govorio, a vjerovatno jesu jer mu je Sonja medju njima.

  10. Ad hoc, 26.08.2011. 21:56:18 [
    „doduse postoji i mala vjerovatnoca da to sve preskocimo na nacin da vlast uzme neko pametan ko zna tablicu mnozenja ili bar ima digitron i izracuna da je 50 godina x 1% = 1godina x 50% i pri tom niko nece pitati gdje je 1% a za 50% hoce i da sa „medjunarodnom zajednicom “ balansira toliko vjesto da pokoja oglodana kost ostane narodu“
    a zasto ne bi pogurali ovu opciju pogotovu ako ne kosta puno?

  11. Ad hoc, 26.08.2011. 22:02:21
    naravno da je sami necemo pogurati jer ne mozemo ali ako mislis da je pravo drustvo za guranje „medjunarodna zajednica“ mislim da je njihov interes da guraju u suprotnom smjeru i da ih nije lako preveslati da nam pomognu i mi bi mogli izvuci deblji kraj.ako mislis da treba siriti drustvo istomisljenika koji bi pomogli pogurati slazem se ali mislim da je prioritet povecati broj onih koji uopste misle pa onda ici dalje.

  12. herc64, 26.08.2011. 21:19:13

    Нема овдје Симић никаквих алкохолних пића, само ове ружне смајлиће, али надам се да ћу једном имати прилику и уживо да платим 5-6 туара. За овај коментар од 21:19 дубок наклон. Као да сам ја писао, само још боље.

    Жив био!

  13. Ad hoc, 26.08.2011. 20:22:41 [12464]
    „Кад ће ти већ једном постати јасно да се ми сами без притиска споља не можемо изборити против корупције?“

    Нити на једно питање не одговараш аргументима. Јасно је да „међународној заједници“ (под овим се подразумијевају најјаче западне земље: САД, Њемачка, Британија, Француска) одговара да овдје има своје људе под контролом, пусте их да се дубоко увале у криминал, а онда их уцјењују за разноразне уступке.
    Данас нема ништа џабе. Ако ти неко да милионе да оснујеш политичку странку, па ти још помогне да дођеш на власт, те милионе касније отплаћујеш с великом каматом.

    Баш сам јуче коментарисао с мојим пријатељем како су се они усмјерили на хапшење за ратне злочине, али им нешто не сметају ови злочини и криминал у мирнодопским условима. Судство и тужилаштво БиХ је под апсолутном контролом странаца и да постоји воља да се заиста помогне БиХ и Србији, многи би већ били иза решетака.
    Али њима није у интересу да ми напредујемо, да им постанемо конкуренција јефтинијом радном снагом и квалитетнијим производима. Мислиш ли да је „Болоња“ донијела као финални продукт младе интелектуалце с вишим нивоом знања? Наравно да није. Више вриједи средња школа од прије 30 година него данашњи докторати. Част изузецима који су заиста посвећени науци.

    Дакле, Твоји пријатељи се и нису показали као најдобронамјернији. А ти и даље предлажи да Срби скидају гаће. Борис Тадић је скинуо и поткошуљу и бијеле чарапе, али је српска економија на издисају, а државна територија све мања. скоро ће нас убиједити како је добро да се одрекнемо Косова ради европских интеграција.

    Дијелим мишљење да ће Срби сами да се доведу у ред, али је проблем и што ти којима Ти трчиш у загрљај не желе то. Можда њима више одговара да преко судства рекетирају наше мафијаше, па им за ослобађајуће пресуде узимају милионе.
    Погледај у задњих 15 година колико је српских политичара процесуирано пред судом БиХ? Међу њима и господа Додик, Иванић и Шаровић? Не улазим у то да ли је било елемената кривице, али сам сигуран да су сва тројица морала искеширати чак и износе са шест нула, чак и ако су заиста били невини.

  14. Moj argument je sadašnje stanje koje gledam sa strane. Boli mene ćundara hoće li se ili neće većina Srba opametiti ili će razne grupe fizičkih i psihičkih bogalja svaki dan demonstrirati u grupama po 100. Što se mene tiče neka politički tjeraju po starom još 100 godina. I Dodika i Ivanića i Šarovića su izabrale i klicale im retardirane mase. Šta drugo da se radi sa repatom stokom, nego da se vuče za rep.

    Umjesto što se bodeš sa „međunarodnom zajednicom“, bolje bi bilo malo promijeniti retoriku, spustiti nos i oslabiti gard. Kurčenje ne daje rezultat ili ga možda samo ja ne vidim. Ako ga samo ja ne vidim, onda ne znam kakva je ovo kuknjava raznih grupa bijednika, besposličara, boraca i ostalih svaki dan.

    Što se tiče Borisa Tadića, on bi da se jebe i sa zapadom i sa Rusima i sa Kinezima. Kad počne da vodi jasnu i tačno određenu politiku umjesto da balansira, onda ćemo vidjeti rezultate. Niti je on Tito, niti je ovo svijet iz vremena Tita. Zna se gdje se kupuje politička naklonost. Ako nam ta naklonost ne treba, već sve možemo sami – samo naprijed! Ali pazi da ne upadneš u jarak.

  15. Ad hoc, 27.08.2011. 00:12:07

    Тебе не интересује судбина Срба, јер су ти удариле зелене новчанице у главу. С једне стране еуро, а с друге долар, као амови. То те учинило МОРАЛНИМ БОГАЉЕМ па не посједујеш скалу емоција од значаја за моралност као што су саосјећање, ематија, алтруистички потенцијал, солидарност,… Зато се и спрдаш с инвалидима, СРАМ ТЕ БИЛО! Имаш ли дјецу? Возиш ли аутомобил? Мислиш да не постоји могућност да и сам постанеш инвалид? само да знаш да је МОРАЛНОСТ једна од 10 најважнијих психичких функција човјека, што имплицира да је МОРАЛНИ БОГАЉ=ПСИХИЧКИ БОГАЉ.

    „I Dodika i Ivanića i Šarovića su izabrale i klicale im retardirane mase.“

    Додик је на власт 1997. године дошао на тенковима НАТО пакта, уз огромну материјалну и медијску подршку оних којима ти скидаш гаће за шаку зелембаћа. Иванић није извукао новац из сламарице да оснује партију, већ је такође финансиран са Запада. Игром случаја, па је истовремено на Косову основана странка под именом ПАРТИЈА ДЕМОКРАТСКОГ ПРОСПЕРИТЕТА, на чијем челу је Хашим Тачи.
    Мислим чак да је и СДС 1990. године као странка која жели да промјени социјалистичко уређење потпомогнута од стране Запада.

    И Британија и САД имају подједнак проценат „ретардираних маса“ као Срби. Да се Додик кандидовао за предсједника САД, уз финансијску и медијску подршку, хладно би прошао. Породице Ротшилд и Рокфелер већ неколико вијекова тјерају по старом. Нису они ништа милостивији кроз историју били према америчком него према српском народу.

    Зашто ја да мијењам реторику? Ја дискутујем цивилизовано. погледај своју расправу на теми о окршају Вукановић-Григорије, па размисли да ли би пред својим родитељима, дјецом и пуницом с поносом рекао оно што си написао.
    А не знам зашто неко ко се представља као стручњак за све науке и понижава и потцјењује саговорнике, позива неког да „спушта нос“. Човјече, да знаш колико сам ја хиљада страница у оквиру своје науке изучио, научио и прочитао, спустио би се на земљу. Па Тебе, великог стручњака, економисту, психолога, политиколога, еурофила,… овдје сви редом добију аргументима. Човјече, једно су емоције према евру и доларима, према Твојим ктиторима,а друго је реално стање. Ти ћеш још 100 година вјеровати да Њемачка жели да помогне Србима да ојачају своју економију. Дај нам аргумент зашто је добро да се Срби одрекну Косова!

    „…ne znam kakva je ovo kuknjava raznih grupa bijednika, besposličara, boraca i ostalih svaki dan.“
    Побиј све ове наведене, да Теби остане више. Човјече, појешће Те црви на крају, или ће Те властита дјеца шмркати из урне, кад им зафали праха.

    Борис Тадић је само лутка на концу Запада. Нисам чуо да су Кинези инсистирали на педер балу у Београду.
    Једно је НАКЛОНОСТ, а друго је КОЛОНИЈАЛНИ ОДНОС. Јеси Ти икад прочитао шта пише испод споменика Петру Кочићу?
    Нисмо ми на истим фреквенцијама. Јако си ме разљутио што вријеђаш инвалиде, сиротињу, борце,… До сада си са мном имао цивилизован разговор, па сам Те цијенио, без обзира на велика размимоилажења у мишљењу. Мора да си неки ПСЕУДОЛИБЕРАЛ, чим не можеш да прихватиш различито мишљење, већ такве људе проглашаваш незналицама, глупанима,…

  16. „Kad je Angela Merkel ove nedelje isporučila Srbiji kosovski ultimatum ona je učinila najmanje dve dobre stvari za sve nas. Prvo, potpuno je obesmislila šizofreni dosistički koncept „I Kosovo i EU“.
    Drugo, naterala je Borisa Tadića da javno prizna poraz državnog bezalternativnog evropeizma. Beogradska vlast je sada isterana na čistac pošto posle kancelarkinog „blic-kriga“ nema ni najmanje prostora za jeftino politikanstvo u državnoj politici.

    Srbija, hoću da kažem, pritisnuta najnovijim briselskim uslovima zapravo nema više pravog izbora. Uprkos silnom upinjanju kabinetskih spin doktora i medijskom glumatanju Deda Mićuna, Bože Đelića i ostalih režimskih klovnova, svima je danas sasvim jasno da Srbija ulaznicu za EU može da kupi jedino odricanjem od južne pokrajine. Hapšenje Miloševića, Karadžića, Mladića, isporučivanje najvažnijih privrednih resursa u ruke stranaca, bespogovorno usvajanje evropejskih zakona i pravila igre, odricanje od vojnog suvereniteta, sva ona silna izvinjenja i teatralna mirenja sa dojučerašnjim neprijateljima, gej parade… sve je to malo, sve je to nedovoljno. Srbija u EU može tek kad pristane na amputaciju Kosova! I to je valjda jasno svima, osim možda Jeleni Trivan.“

  17. drazen78bl

    Каже народ да је „ћоравој кокошки џаба бацати зрна кукуруза“.
    Можеш ти умоболном Ad hocu да објашњаваш и дан и ноћ џаба губиш време јер њему лакше уђе у гузицу него у главу.Будала остаје будала
    Незнам да ли си разговарао са неким ко живи у Србији.Са ким год да сам разговарао сви рекли исто ,да најмање 90% народа је од почетка приче о уласку Србије у ЕУ знало да без признања Косова нема ни Србије у ЕУ.
    Е сад ,да ли су Тадић и његови компањони такође то знали па лагали свој народ или нису могли да претпоставе небих се изјашњавао шта је од ове две опције истина ,али која код да је у питању незна се која је гора.

  18. Дражене,
    сасвим сам сигуран да си апсолутно праву ствар урадио са тим грађанским покретом, и никад немој да то претварате у политичку странку јер ће постати корумпирана.
    То је добар рецепт за остале средине, да крену на исти начин као ваша група у Старчевици, значи ојачати ове локалне покрете попут овог покрет за Пале, за Требиње, за Фочу, за Приједор, за било гдје…..од ових политичких смрадова не очекујте ништа доброг убудуће, они имају само своје интересе, а никад се неће бавити нашим потребама и правима.
    То није само код нас изузетак, гледао сам неку документарну емисију ЕН о протестима младих људи у Шпанији, исто се и они боре против корупције и незапослености у Шпанији и та група из покрета је кренула пјешице према Бриселу да изрази свој протест, не желе постати политичка странка баш из тог разлога што су све странке корумпиране!

    За ове што мисле да би нас странци ослободили корупције? хехе..трагедија са елементима лоше комедије, па они су инсталатери те корупције, они имају образац система увођења корупције у разне државе, бомбардовањем државе стекну утицај у тој држави, затим поставе своје марионете на власт, од тих марионета траже да распродају све у бесцјење и то баш овима што су их бомбардовали као надокнаду трошкова горива и ракета употребљеног у тај подухват, а онда додатно се кредитно задужују, успут распродају и оно што се не продаје у њиховим државама, у исто вријеме убацују се стране банке, задуже до гуше становништво, опељеше га кроз високе камате, потом долази завршна ситуација кад народ нема шта да ради, нема шта да једе, али има демократију!?

  19. Сад примјетих онај Милетов стисак руке Босићу!:-o

    Врховима прстију к’о да држи цркнуту рибу! Какав педер!!!
    Гест све говори, његов однос према овој „коалицији“ је исти однос који има усташки барбарогениј „ad cock“ према свим другим људима изван његове сопствене коже – гађење!x-(

  20. Za Dražena

    „Тебе не интересује судбина Срба, јер су ти удариле зелене новчанице у главу. С једне стране еуро, а с друге долар, као амови. То те учинило МОРАЛНИМ БОГАЉЕМ па не посједујеш скалу емоција од значаја за моралност као што су саосјећање, ематија, алтруистички потенцијал, солидарност,… Зато се и спрдаш с инвалидима, СРАМ ТЕ БИЛО! Имаш ли дјецу? Возиш ли аутомобил? Мислиш да не постоји могућност да и сам постанеш инвалид? само да знаш да је МОРАЛНОСТ једна од 10 најважнијих психичких функција човјека, што имплицира да је МОРАЛНИ БОГАЉ=ПСИХИЧКИ БОГАЉ.“

    Sve se tebi pomiješalo. Nisu meni zelene novčanice udarile u glavu, već onima koje je bijeda natjerala da na +100 stepeni protestuju. Ti uloži još malo napora, pa im izgradi moralno društvo i tada im možda neće ni trebati novac. Svega će biti džabe u izobilju. Batali ti te moralne pridike, niti me poznaješ, niti znaš moje moralne stavove.

    „Додик је на власт 1997. године дошао на тенковима НАТО пакта, уз огромну материјалну и медијску подршку оних којима ти скидаш гаће за шаку зелембаћа. Иванић није извукао новац из сламарице да оснује партију, већ је такође финансиран са Запада. Игром случаја, па је истовремено на Косову основана странка под именом ПАРТИЈА ДЕМОКРАТСКОГ ПРОСПЕРИТЕТА, на чијем челу је Хашим Тачи.
    Мислим чак да је и СДС 1990. године као странка која жели да промјени социјалистичко уређење потпомогнута од стране Запада.“

    Bilo bi ti sasvim zgodno da se javiš na mjesto gdje bi te mogli ispitati na ovo http://en.wikipedia.org/wiki/Paranoia

    „Зашто ја да мијењам реторику? Ја дискутујем цивилизовано. погледај своју расправу на теми о окршају Вукановић-Григорије, па размисли да ли би пред својим родитељима, дјецом и пуницом с поносом рекао оно што си написао.“

    Sve što sam rekao, to ću i ponoviti. Ne znam na šta konkretno misliš? Budi jasniji, pa ću ti pomoći da savladaš nešto što nisi mogao razumjeti u prvom čitanju.

    „А не знам зашто неко ко се представља као стручњак за све науке и понижава и потцјењује саговорнике, позива неког да „спушта нос“. Човјече, да знаш колико сам ја хиљада страница у оквиру своје науке изучио, научио и прочитао, спустио би се на земљу. Па Тебе, великог стручњака, економисту, психолога, политиколога, еурофила,… овдје сви редом добију аргументима.“

    Ja sam mislio da si inteligentniji od retardiranog tima u sastavu Božidar-Ramo-Buddha-Elep-Optimuš-Hristo (izvinjavam se svim retardima koje sam ispustio iz tima, nije namjerno, a javićete se vi već). Niti sam ja stručnjak za sve, niti se tako predstavljam. Boli me kurac za detalje iz istorije, a već sam rekao da mi psihologija treba samo da prepoznam budale i levatine. Ne znam kojom si se to naukom bavio, jer se ne da prepoznati neka upotrebna vrijednost tvojih znanja. To što ti pišeš i preporučuješ je obično jebanje vjetra, a ima baš takve rezultate. To kako me pobijate argumentima je posebno interesantno. Eno ti zadnje rasprave na kojoj sam dokazao da banke u RS ne ubiru ekstra profit i da niko švajcarske dužnike nije prevario, pa ste se svi ušutili k’o pičke. Iznio sam i stav da će balon krediti pogošati stanje dužnika i povećati TCO njihove imovine. Pa da dugoročno nije dobro kupovati franke (od tada je franak opao preko 15% čak i kratkoročno). Dječak, od ekonomije i finansija se živi, a ti u toj oblasti ne razlikuješ inflaciju od deprecijacije. Ono što ja govorim ljudima je njima za život mnogo važnije od tvojih moralnih pridika (ima poneko i ovdje ko na sreću ima mozga da me razumije). Ti mene predstavi kao nekog ko ubija za novac, pa mi držiš predavanja kako je od novca važnija sreća i biti pored nekog koga voliš. A ja kažem, budite srećni, živite pored onih koje volite, ali zarađujte novac koji je jednako važan, jer će vam se bez njega sve raspasti.

    „Дај нам аргумент зашто је добро да се Срби одрекну Косова!“

    Hajde, molim te budi dobar pa mi objasni zašto to mene pitaš? Sve svoje velike frustracije ti meni adresiraš, od toga što je natalitet mali, pa do užasa sa Kosovom.

    „Нисмо ми на истим фреквенцијама. Јако си ме разљутио што вријеђаш инвалиде, сиротињу, борце,…“

    Naravno da nismo na istim frekvencijama. Invalide, sirotinju i borce ne vrijeđam ja, nego strukture koje su oni sami izabrali. Daj već jednom shvati da svoje frustracije ne možeš na mene usmjeravati.

    „До сада си са мном имао цивилизован разговор, па сам Те цијенио, без обзира на велика размимоилажења у мишљењу. Мора да си неки ПСЕУДОЛИБЕРАЛ, чим не можеш да прихватиш различито мишљење, већ такве људе проглашаваш незналицама, глупанима,… „

    Civilizacija razgovora je u mene čisto ogledalo. Kad me neko ne psuje, neću ni ja njega (nju) psovati. Nekad sam malo rigorozniji u izboru riječi da bih bio jasniji. Nešto kao slikari iz Plave faze 🙂 Ali kad se pojave đubrad i prostaci kao što je Božidarova kohorta, pa misle da me opsuju par puta i tako me otjeraju, malo su se zajebali. Nije meni problem na paljbu iz puške takvih mućkaroša i probisvijeta uzvratiti iz trocijevca.

    Mišljnje je kao šupak. Svako ga ima. Problem sa mišljenjima je da su vrlo često pogrešna. Kad se neko ne odriče pogrešnog mišljenja koje vodi u katastrofu 20 godina, šta drugo da mu kažem nego da je neznalica i glupan.

  21. Ad hoc, 27.08.2011. 10:44:54

    Довољно ми је да неко исмијава инвалиде, од којих су многи од рођења у инвалидским колицима да бих имао увид у „моралне ставове“. И још израз „физички богаљи“!? Не може све бити на продају. Зашто скидати гаће некоме ко жели да Те уништи? Можемо ли бар пропасти достојанствено?
    Чињенице на терену јасно показују докле је политика коју заговараш довела Србију и Републику Српску. Огромна стопа незапослености, распродане и уништене фабрике и природна богатства, губитак државне територије, лагано отимање Војводине, отимање Брчко – дистрикта и територијални дисконтинуитет Српске,…

    Да ли је НАТО пакт довукао Фрању Мајданџића у 2 послије поноћи у НСРС да се изгласа Влада коалиције СЛОГА? Да ли је истовремено под истим називом основана ПДП у БЛ и ПДП на Косову? Откуд новац? Политика је скуп спорт. Немаш аргумената, па вријеђаш људе.

    Конкретно: „jebo tebe magarac…Ja se nemam namjeru pridruživati vašim odvratno groznim gospođama mamama koje su raspale kurvetine sa trotoara, ali bih vas pridružio magarcima koje vidim jako simpatišete. Ako vas mago dobro izjebe, možda postanete malo pametniji. To bi opravdalo vašu duševnu bol, jadni pizduni!…posrani magarče.“

    Да ли би с поносом ово изговорио пред својим родитељима, пуницом или дјецом?
    Ја у много чему имам супротне ставове у односу на друге коментаторе, али то су скоро сви јако интелигентни људи. И Ти си интелигентан, али препотентан.
    А ја своје знање не злоупотребљавам. Једино сам објаснио људима да је поремећај моралности поремећај психе. А Твој јак его и доста слабији супер-его нам могу много рећи о Твојој личности.
    Поставио сам Ти овдје неколико незгодних питања. Ни на једно ниси одговорио?

    Без обзира што нисам економиста, јако добро водим кућне финансије, никад у животу нисам узео кредит, често сам зарадио на промјенама курса долара. Прије мјесец дана сам дао савјет анонимном коментатору да не купује злато, да сам сигуран да ће цијена морати ићи доле, а Ти си исмијавао мене и остале. Прије неколико дана, вриједност злата је у једном дану пала за 5%.
    Читао сам Твоју расправу са Херцом64. Човјек Те растурио аргументима, а нигдје није омаловажавао Твоје ставове, нити себе уздизао. Није живот само оно што пише у књигама. Пракса је много битнија. Ниси ми понудио аргументе за инфлацију у евро зони, а ја имам много родбине у Европи. Прије неколико дана ми из Словеније кукају у какву су кризу упали. А погледај укупни дуг Словеније! А сигурно да су много дражи Швабама они него Срби. Али ту нема љубави, већ само интерес. Зато неком другом причај о користи за нас од ЕУ! Зашто нису преко судства које контролишу похапсили све битанге који нас пљачкају? Зашто нису заврнули корупцију? А све то могу. Ја апсолутно прихватам да се ми сами никад нећемо спонтано промјенити, али увиђам да њима одговара овакво стање и да не желе промјене.
    И нисам ја параноик и немам никакву фобију од Запада. Ето, нпр. Запад финансира ЦЦИ (углавном УСАИД). Људи праве добре пројекте, везано за борбу против корупције у здравству одличан, онда за излазак на изборе, изградњу објеката, помоћ угроженим,… Али то је само једна организација.

    „Hajde, molim te budi dobar pa mi objasni zašto to mene pitaš? Sve svoje velike frustracije ti meni adresiraš, od toga što je natalitet mali, pa do užasa sa Kosovom.“

    Зато што Ти пишеш да постоји добра намјера према нама од оних који нам отимају територију мимо међународног прва, који су нас посипали радиоактивним бомбама.

  22. „Можемо ли бар пропасти достојанствено?“

    To nudiš i onda mom moralu prigovaraš?

    „Чињенице на терену јасно показују докле је политика коју заговараш довела Србију и Републику Српску. Огромна стопа незапослености, распродане и уништене фабрике и природна богатства, губитак државне територије, лагано отимање Војводине, отимање Брчко – дистрикта и територијални дисконтинуитет Српске,…“

    Politika koju ja zagovaram do toga je dovela!? Ti si baš dobar zajebant.

    „Конкретно: „jebo tebe magarac…Ja se nemam namjeru pridruživati vašim odvratno groznim gospođama mamama koje su raspale kurvetine sa trotoara, ali bih vas pridružio magarcima koje vidim jako simpatišete. Ako vas mago dobro izjebe, možda postanete malo pametniji. To bi opravdalo vašu duševnu bol, jadni pizduni!…posrani magarče.“

    A ne citiraš Božidara? I ostale njegove pajdaše? Zaboravi na mogućnost da tim pičketinama neću uzvratiti istom mjerom.

    „Поставио сам Ти овдје неколико незгодних питања. Ни на једно ниси одговорио?“

    Jedino što je nezgodno je da slabo razumiješ i politiku i ekonomiju. Uza sve, meni adresiraš apstraktna pitanja kojima bi htio da neko za jednu noć sredi ono što je srpska politika rušila i rasklimavala preko 20 godina. Neće to baš tako lako ići, drugar.

    „Да ли је истовремено под истим називом основана ПДП у БЛ и ПДП на Косову? Откуд новац? Политика је скуп спорт. Немаш аргумената, па вријеђаш људе.“

    Ovdje tvoja bedastoća dostiže jedan od vrhunaca. Ti sad hoćeš da kažeš da postoji politička veza između onog albanskog švercera i banjalučkog profesorčića. I još ćeš onda reći da te JA vrijeđam. Zaista smiješno.

    „Прије мјесец дана сам дао савјет анонимном коментатору да не купује злато, да сам сигуран да ће цијена морати ићи доле, а Ти си исмијавао мене и остале. Прије неколико дана, вриједност злата је у једном дану пала за 5%.“

    Opet ti se sve pomiješalo. Prvo, o istorijskim dešavanjima koja upozoravaju šta bi moglo biti sa zlatom sam ja pisao i to u procenat i u datum precizno. Drugo, ko to i gdje od raznih lokalnih gologuzana trguje zlatnim polugama ili dukatima? U zlato investiraju bogati, a ne bijednici. Treće, i juče je zlato poraslo za 4%, pa to opet ništa ne znači.

    „Читао сам Твоју расправу са Херцом64. Човјек Те растурио аргументима, а нигдје није омаловажавао Твоје ставове, нити себе уздизао. Није живот само оно што пише у књигама. Пракса је много битнија. Ниси ми понудио аргументе за инфлацију у евро зони, а ја имам много родбине у Европи. Прије неколико дана ми из Словеније кукају у какву су кризу упали. А погледај укупни дуг Словеније! А сигурно да су много дражи Швабама они него Срби. Али ту нема љубави, већ само интерес. Зато неком другом причај о користи за нас од ЕУ! Зашто нису преко судства које контролишу похапсили све битанге који нас пљачкају? Зашто нису заврнули корупцију? А све то могу. Ја апсолутно прихватам да се ми сами никад нећемо спонтано промјенити, али увиђам да њима одговара овакво стање и да не желе промјене.“

    Iz lošeg ideš u gore. Nakon što si pročitao neke hiljade stranica u nauci koja nema neku veliku praktičnu vrijednost za široke narodne mase, kada pročitaš i još hiljade iz ekonomije i finansija tada ćeš možda shvatiti kako je nastao dug koji je tekući glavni problem evropskih privreda, a ne inflacija. Ovo sa Slovenijom ti je posebno otužno. Svakako se kandiduj na političkim izborima i pričaj po šatorima te tužne pripovjetke o tome kako su Slovenci propali i samo što se ponovo nisu vratili u naš zagrljaj bježeći iz EU. Bože, do čega sve može dovesti kad čovjek pročita tri Dragaševa članka i pogleda Zeitgeist, pa pomisli da je savladao filozofiju ekonomske misli, mikroekonomiju i makroekonomiju!?

    I još kažeš da je ovdje korupcija zato što tako EU hoće. Unutar tebe sa definitivno odvija prava drama.

    Vrati se na početak ovog teksta i pročitaj koje pitanje je proizašlo iz tvog promišljanja. Odgovor je: Ne da možemo, nego hoćemo sigurno.

  23. To da ce ove 2 partije uci u koaliciju se moglo vec ranije naslutiti iz tekstova famoznog doktora (nije Dr Fu Mu a nije ni Dr. od B.Nusica) – vidi ispod:

    Уз извињење свима који би се у овој колумни евентуално могли препознати, упућујем апел СОЦИЈАЛНОЈ ИНТЕЛИГЕНЦИЈИ у Републици Српској. Надам се да ће та интелигенција спознати да се ови, тренутно владајући, неће промијенити. Неће мање красти, неће престати са демагогијом и неће пружити шансу способним, већ лојалним и пробраним. Задужиће нас више, а поштовати мање. Србоваће из интереса, као што и све друго раде само из интереса. Ентузијазам им је непознат, а можда и штетан. Биће им драго да се образовани и паметни иселе из РС, јер ће тако лакше и дуже владати…

    Па није ваљда да у Републици Српској не постоје интелигентни бирачи, односно одговорни људи који здраво расуђују, а који нису корисни идиоти?

    Ima jos naravno-pa ko ima vremena neka procita:
    Власт против опозиције користи државне ресурсе, односно новац који сви уплаћујемо у државну касу. Опозиција узвраћа помоћу штапа и канапа. Дио опозиције се на вријеме обратио власти, па пријеподне глуме опозицију а поподне долазе код власти по задатке и награду. Свако има своју рачуницу.
    А рачуница владајућих је најзанимљивија. Опстанак владајућег среброљубља – мотив је који заслужује велика улагања. Мали број задовољних, ријеч је о онима који су исисали голем новац из буџета, спреман је да дио профита уложи у опстанак власти и могућност да сисају и даље. Слиједе мањи љубитељи сисања, распоређени по бројним директорским фотељама, управним одборима и намјештењима која су добро плаћена.То је паразитски систем који броји око 25.000 људи у државној управи (влада, агенције и сл.) са добрим платама и положајем, а са послом који не само да није тежак, већ је у већини случајева и непотребан!
    Власт на ово незадовољство нема одговора, већ само нова и нова обећања. Да ли ће и ова нова, као и она стара обећања, бити изречена уз иће и пиће под шаторима или ће смислити неку другу варку, тек ће да се види. У сваком случају власт је бираче навикла посматрати као КОРИСНЕ ИДИОТЕ. Плаћају порез, ћуте, не таласају, гласају за власт из страха или под притиском, или чак уопште не гласају. Управо, КОРИСНИ ИДИОТИ! Корисни за корумпирану власт, а идиоти и за власт и за себе.
    Ово сам закључио анализирајући блогове и наступе Додикових питбулова, папагаја и конкубина. Ко ми не вјерује нека прочита Ујка Васу! Не, није то онај Васа из „Госпође министарке“, већ http://www.rajkovasic.com).

    Nastavice se…

  24. drazen78bl, 27.08.2011. 11:43:44

    Да, хвала ти за линк! Како се год називало ово руковање, ја га зовем ПЕДЕРСКО и нема тачније дефиниције. Очито га користе ови кловнови домаћег екстензивног типа – праменка и босанска буша (црноготски-бусја:D) по систему: „Вид’ла жаба…“

    Оно што их карактерише јесте веома развијен шупак и дебело цријево како нам је то наш најновији „психо-делија“ са покретном и дописном катедром изволио објаснити. Подсвијест је ЧУДО!
    Он себе сматра „изузетним“ ваљда што за разлику од Миле и Мила „опћи“ са илуминатима из централе – изравно. Наиме, хаплицирају му своје „ад кокове“ у већ поменути, пажљивом селекцијом у одгајивачницама развијени, орган којег сунце никад не обасјава!:D:D:D

  25. Ad hoc, 27.08.2011. 13:52:52

    Ти одговараш само фразама: „Ти си добар зајебант…Шта има везе што псујем к’о кочијаш, кад и Божо псује…Ти се слабо разумијеш у политику и економију…Твоја бедастоћа достиже врхунац…“

    Ти си, човјече ,демагог! Каква је практична корист од Твоје економске и политичке генијалности? Поново Те питам колико си у пракси у привреди створио вриједности? Ти си савјетник, дајеш препоруке. Ништа спорно. И ко може продати маглу, свака част!
    Зато мислим да је бесмислено да трошим вријеме да расправљам с људима који имају превише слободног времена, с обзиром на бројне обавезе.

    Само ћу рећи да је још једна подла обмана Твоја теза да стављам у исти ранг косовског мафијаша и професора на БЛ универзитету. Ја господина Иванића познајем лично и драг ми је човјек, мада се не слажем потпуно с његовим политичким радом. Цијеним неке позитивне ствари што је урадио, као и што га могу критиковати за негативне. Чак сам и на последњим изборима излобирао око 50 гласова за човјека на листи ПДП-а, мог пријатеља. Покушаваш ме дискредитовати замјеном теза па ћу написати.
    ЧОВЈЕК ЈЕ БИО ФАВОРИТ НЕКИХ КРУГОВА НА ЗАПАДУ, А ТО ЈЕ БИО И ЈЕДАН ШИПТАРСКИ КРИМИНАЛАЦ. ГОСПОДИН ИВАНИЋ НЕМА НИКАКВУ КРИВИЦУ НИТИ ЈЕ ИМАО НЕКУ САРАДЊУ С ТАЧИЈЕМ. САМО СУ ОБОЈИЦА ДОБИЛИ КЕШ ИЗ ЗАПАДНИХ ЗЕМАЉА ЗА ФИНАНСИРАЊЕ ПОЛИТИЧКЕ ПАРТИЈЕ НА ПОЧЕТКУ. ИСТО ЈЕ ДОБИО И ГОСПОДИН ДОДИК У НЕКОМ ДРУГОМ ВРЕМЕНУ. ОНАЈ КО ЈЕ ДАО НОВАЦ ВЈЕРОВАТНО ЈЕ КУМОВАО И ИМЕНУ СТРАНАКА. БИТНО ЈЕ БИЛО ДА НИ У ЈЕДНОЈ НЕМА АТРИБУТА „СРПСКА“ ШТО ЈЕ УСЛОВ ДА ЗАПАД ИСКЕШИРА НОВАЦ.

    Како је настао дуг, ја сам већ објашњавао. И ништа није случајно. Дуг земаља насталих распадом СФРЈ данас је више од 10 пута већи него 1991. године. Јасна је улога Твојих пријатеља са Запада, јер им је СФРЈ била значајан конкурент, нарочито кад је у питању извоз у војној индустрији.
    Колико знаш гиганата из бивше државе да и данас раде пуним капацитетом? Знаш ли колико је коштала изградња смедервске Жељезаре, а за колико су је Амери купили?

    Ја читам све Драгашеве чланке и више вјерујем оном што он пише него Ти, али далеко од тога да је то једини извор мог информисања. Сваког дана читам бројне текстове из разних области.
    Колико си Ти компетентан да знаш шта се одвија у мојој личности?
    Да ли си свјестан својих комплекса више вриједности?

    Моја наука има далеко већу употребну вриједност од Твоје науке, јер бе Тебе убили и најобичније бактерије да нема моје науке, а ја бих могао сијати башту и пшеницу, па преживјети без економије.

  26. Ех, да је само комплекс ВВ!!! Или да нам се макар скине с к…ца и батали комплекс професуре коју будали нико не да!x-(

    „…Hana Arent je opisivala nemačke Jevreje kao deo stanovništva koji je opčinjen, maltene zaljubljen u nemačku kulturu. „Tragedija takvih Jevreja je bila ta da je nemačka kultura kojoj su se toliko divili i koju su toliko voleli bila antisemitska. Isto je važilo za Jevreje koji su govorili nemački u Austro-Ugarskom carstvu. Oni koji su želeli da kulturološki postanu Nemci usvojili su mnoge od predrasuda koje je nemačka kultura gajila prema Jevrejima (…) suptilni i bolni osećaji su uključeni: želja da se bude Nemac, odvajanje od jevrejstva, povezivanje jevrejstva sa predrasudama o njima, i spoznaja da će pravi Nemci još uvek videti jevrejstvo u njima, bez obzira na trud da od istog pobegnu. U svom ekstremnom obliku, ove činjenice su formirale bazu za ono što je postalo poznato pod imenom ‘samomržnja'“. „

  27. Božidar: „Оно што их карактерише јесте веома развијен шупак и дебело цријево како нам је то наш најновији „психо-делија“ са покретном и дописном катедром изволио објаснити.“

    Veće šupčine od tebe nema, droljavi razjebani jebiguze Božo! Sav si se pretvorio u šupak, drugih dijelova više ni nemaš. Svaki novi red koji nabadaš je bezvezniji i žalosniji. Šta drugo iz šupka može izlaziti nego govna? Ova tvoja posebno daleko smrde uz zvuk prdnjave koji je sve što znaš i možeš ponuditi.

  28. Dražene, tvoja bedastoća je već preskočila vrhunac, ako se ne zaustaviš ko zna kakve ćeš gluposti i nebuloze pisati.

    Kad si mi već rekao: „Шта има везе што псујем к’о кочијаш, кад и Божо псује“, što njemu to nisi napisao, nego meni. Još jednom, neka te ne boli kurac za tim kome se ja i kako obraćam, a pizdurine Božinog kalibra će uvijek dobiti odgovor kakav im priliči i kakav najbolje razumiju.

    Ja sam takav stručnjak da ne moram izlaziti na ulicu da cvilim, jer me u zdrav mozak jebu oni kojima skandiram pod šatorima, kao mnogi koje ćemo viđati na ulicama. To probaj da zapamtiš. Kad već ljudima preporučuješ da trče u dostojanstvenu propast i dobićeš je. Kad sve znaš sam najbolje, samo udari glavom u zid, ali moraš malo jače, ovo do sada ti nije dalo rezultate.

    „ЧОВЈЕК ЈЕ БИО ФАВОРИТ НЕКИХ КРУГОВА НА ЗАПАДУ, А ТО ЈЕ БИО И ЈЕДАН ШИПТАРСКИ КРИМИНАЛАЦ. ГОСПОДИН ИВАНИЋ НЕМА НИКАКВУ КРИВИЦУ НИТИ ЈЕ ИМАО НЕКУ САРАДЊУ С ТАЧИЈЕМ. САМО СУ ОБОЈИЦА ДОБИЛИ КЕШ ИЗ ЗАПАДНИХ ЗЕМАЉА ЗА ФИНАНСИРАЊЕ ПОЛИТИЧКЕ ПАРТИЈЕ НА ПОЧЕТКУ. ИСТО ЈЕ ДОБИО И ГОСПОДИН ДОДИК У НЕКОМ ДРУГОМ ВРЕМЕНУ. ОНАЈ КО ЈЕ ДАО НОВАЦ ВЈЕРОВАТНО ЈЕ КУМОВАО И ИМЕНУ СТРАНАКА. БИТНО ЈЕ БИЛО ДА НИ У ЈЕДНОЈ НЕМА АТРИБУТА „СРПСКА“ ШТО ЈЕ УСЛОВ ДА ЗАПАД ИСКЕШИРА НОВАЦ.“

    I šta ćeš sad dalje učiniti povodom činjenica da Ivanić i Tači uzimaju iz istog novčanika? Nerviranje si pokušao, pa ti nije uspjelo.

    Ovo o dugu bi bilo uzaludno da ti pokušavam objašnjavati. To bi bilo jako puno lekcija i iz istorije ekonomije i njenog razvoja, a ti osim toga i nisi u stanju razlikovati uzrok i posljedicu, tako da prvo moraš savladati metodologiju društvenih nauka, jer ipak nisu ti to bakterije.

    Sad kad već znamo čime se baviš, umjesto da radiš pogrešne ekonomske analize i politička predviđanja, radije nam napiši nešto o bakterijama. Tu mi neće pasti na pamet da išta komentarišem, kao što si se ti uhvatio politike i ekonomije, a i u jednom i drugom se krećeš u potpuno krivom smjeru, amatersko-turistički. Toliko o kompleksima više vrijednosti i sveznanju.

  29. Момци не бих да вам кварим забаву, али стварно бих вас подсјетио да сте на теми која говори о некој коалицији „заклетих“ непријатеља. Ви или сте лаћени да ово пишете или стварно имате дубљи поремећај. Ад хок је лик који пише за магазин Старт и који је био колумниста на порталу „Журнал“, иницијали су му С.Ш, прочитајте како пише Ад хок и упоредите са наведеним ликом. Дражен даје добре констатације и покушава избјећи језик увреда, док је Божо као плаћен да ово ради и дјелује као тип који ни рођеном ћаћи не дозвољава да иде преко његових ставова и брани их и када гријеши. Има и Ад хок добрих реченичких конструкција и идеја и није глуп дефинитивно, али превише се намеће, скоро као Ђокић Додику за неку позицију у Влади и јавним предузећима. Е сада ће их најљигавији СДС зезнути у намјерама, мада не могу лагати и не рећи да ми је драго само због Ђокића и Павића. Нама свакако неће бити боље ни са овом новом коалицијом, јер иако не волимо Павића, сви смо ми павијани. Што се тиче цијене унце злата?? Немојте се зезати, задње унце које су на нашем тржишту имале вриједност су унце Бенеша и Јосиповића, које су имале 9,10 унци о обарале су и америчке и европске токове. Бар у кладионицима. Живјели, молим вас пишите о коалицији.;)

  30. Пинк Пантер, пази са утрчавањима да ти неко не уклиже са двије ноге 😉

    Али одакле само ово извуче: „Ад хок је лик који пише за магазин Старт и који је био колумниста на порталу „Журнал“, иницијали су му С.Ш, прочитајте како пише Ад хок и упоредите са наведеним ликом.“

    Шта је Старт? Је ли то оно што је објављивало голе сисе 80-их? 🙂 Само сам за тај чуо.

  31. Неважно. Став око коалиције? Хоће ли РС сама себе урушити и колико је то већ урадила пљачкањем сопственог добра од својих грађана?? Да ли је СДС ту да подијели муку или задњи дио колача, а то је ЕПРС??;)

  32. Ja tu ne vidim šta bi moglo da spriječi potpuni slom društva i u RS i u čitavoj BiH, osim puta u EU. Ova ili ona koalicija, manje je to važno. Narod neka vidi šta je njegov interes, pa neka to i traži od političara. Samo potpune naivčine mogu vjerovati da će političari bez ikakvog pritiska, onako spontano postati divne dobričine koji vode računa o dobrobiti cijelog društva.

  33. Постмодерни свет у којем живимо јесте свет који не дозвољава екстремности у тумачењу, а ипак их користи. Када кажем да не дозвољава екстремности у тумачењу, мислим на релативизацију поларних појмова. На пример, релативизацију појмова добра и зла. Када се користи термин „поларни појмови“, мисли се на чињеницу да је за постојање једног нужно постојање другог. Нема смисла говорити о злу уколико не постоји добро, и обратно. Међутим, иако је филозофска мисао концентрисана на деконструкцију екстремности и појмова добра и зла, тражећи у сваком злу неку добру страну и у сваком добру неку злу и доказујући да је суд о таквим стварима прилично поједностављен, јавност се „ушушкава“ лажним поједностављеним причама и етикетама. Зато се данашњи медијски систем заснива на коришћењу и производњи екстремности, а управо је инсистирање на једној екстремности узрок појаве супротне, што је психолошка чињеница. То је управо механизам који доводи до појаве мржње. На српском примеру то значи да је елита „самомрзећих Срба“ екстремниост на којој се медијски и политички инсистира. А свака екстремност, то знамо, деградира и исмева сваку идеју коју заступа. Екстремност злоупотребљава идеју и изврће је руглу иако сама идеја обично нема никакве везе са тумачењем коју екстремне елите намећу. Екстремност злоупотребљава идеју. У том смислу, елита самомрзећих Срба злоупотребљава идеју грађанске државе, демократских слобода, либерализма и мондијализма из неколико кључних разлога. Довољно је рећи да елита самомрзећих Срба јесте у основи елита конформиситички усмерених полуинтелектуалаца (о чему је писао Слободан Јовановић), који по сваку цену желе да задрже положај и утицај у друштву. Ова квазиелита себе доживљава као „апсолутно добро“ у борби против „апсолутног зла“ у којој су сва средства дозвољена.

  34. „…На овом примеру најбоље се испољава и патолошка матрица самомржње и неприхватања туђег мишљења. Наиме, иако заговара толеранцију, ова квазиелита је заправо нетолерантна и аутократска. Било какав став који није у потпуности исти као њихов, па макар човек који га изговара био најпризнатији Србин у Европи и велики хуманиста, одмах га квалификује за етикету „мрачњака“, „изолационисте“, „антиевропејца“, „великосрпског шовинисту“ и шта све не. Јасно је да се ради о спиновању – припадници ове квазиелите заправо нису у стању да уваже основни постулат либералне расправе и користе се искључиво аргументима. Пошто то нису у стању, они се користе увредама на личном нивоу, чиме доказују сопствену нетолеранцију и љубав према тоталитарном мишљењу.

    У једном свом тексту Слободан Антонић је лепо приметио да је ту наиме реч о љутњи коју припадници ове квазиелите осећају у разговору са осталим Србима. Такву елиту Антонић је назвао „мисионарском интелигенцијом“ и виспрено закључио да се она понаша попут мисионара којима је задатак да цивилизују варваре. …“

    Наводи су из текста: „САМОМРЗЕЋИ СРБИН-ПОРЕКЛО ЗНАЧАЈ И ФУНКЦИЈА“, Милана Дамјанца.
    Извињавам се редакцији, али мислим да је прикладно као илустрација епидемије самомржње добровољних отпадника од своје нације који су у својој малодушности још и толико дрски да држе предавања о својој „мудрости у храбрости“ да погледају „истини у очи“ и прихвате „фактичко стање“!
    Нажалост, свједоци смо да је „реалност“ постало нови термин чак и у Српској Православној Цркви!

  35. „Нажалост, свједоци смо да је „реалност“ постало нови термин чак и у Српској Православној Цркви!“

    Božidare, cijeli svijet koji gura naprijed prihvata realnost, oni koji je ne prihvataju su uvijek bili ozbiljno ugroženi, osim ako im ideja ne nosi nešto revolucionarno i burno što cijeli svijet prihvata. Takvo nešto mi svijetu ipak nemamo ponuditi.

  36. “To bi bilo jako puno lekcija i iz istorije ekonomije i njenog razvoja, a ti osim toga i nisi u stanju razlikovati uzrok i posljedicu, tako da prvo moraš savladati metodologiju društvenih nauka, jer ipak nisu ti to bakterije.”
    Ad Hoc, cijenim vaše znanje u ekonomiji ali, čini mi se, da razumijem i Božu i čak u nekim stvarima imam isto mišljenje kao i on (npr. ne slažem se uopšte da su njegovi sunarodnici jedini i potpuno nevini u cijeloj priči).
    Šta je realnost? Recimo činjenica je da je neophodno poznavati tržišne mehanizme i osnove ekonomije ako se želi preživjeti u današnjem vremenu, i dobro je da svoje vrijeme utrošite na neku vrstu obrazovanja drugih u tom pravcu. Međutim, činjenica je i da postoje korporativni sektor koji se ne ponaša nimalo ni ljudski ni humano. Nakon drugog svjetskog rata nacistička partija i imperijalna porodica Japana su sve bogatstvo zarađeno znamo kako prebacili van svojih zemalja. Nekima su otvorili preko 750 korporacija širom svijeta, nekima banke i bankovne račune (zna se gdje se otvaraju). nacističku mrežu nazivaju i Bormanovom mrežom (po prvom čovjeku nacistički partije koji ju je i uspostavio – Martin Bormann). Za neke od tih korporacija je teško i utvrditi vlasnike jer su koristili dozvoljene načine registracije firmi npr. akcija koja glasi na donosioca. Te korporacije finansiraju mnoge poduhvate u današnjem svijetu.. Vi propagirate racionalno ponašanje i ekonomiju tvrdeći da postoje tržišna pravila koja je dovoljno naučiti i poštovati i neće biti problem. Promoviše se tzv. even level playing field a ne govori se da za neke to tržište nije ni even a nije ni playing – jer oni tu samo statiraju gdje ih se postavi. Pored toga što se u slučajevima gore navedenih korporacija radi o novcu zarađenom na najkrvaviji mogući način možemo pretpostaviti da i u našem okruženju postoje firme i ljudi koji se tako ponašaju i koje su tako došle do kapitala. S tim da u razvijenim društvima o tim temama se otvoreno priča i njihovi (neki) političari to znaju koristiti – jer oni se bore protiv uticaja fašista u njihovim zemljama za razliku od našeg kojem se još prodaje priča o nesposobnom narodu i vjekovnoj mržnji na ovim prostorima koja, zahvaljujući baš gluposti tih naroda (a jesu glupi nije da nisu) spriječava da se ide naprijed. Recimo, znamo li mi ko su investitori u našem okruženju? Znamo li ko je vlasnik Mittal-a i kako se on ponaša prema radnicima i prema okruženju u kojem radi? Znamo li ko je vlasnik IKEA firme – kako on tretira svoje poslovne partnere na ovom području? Znamo li išta o investitorima i kakve im uslove postavljamo da uđu na ovo tržište? Isto se odnosi i na vlasnike banaka. Znamo li ko su povezane firme u vlasništvu naših ljudi? I kako one funkcionišu? Ja znam da mi nismo u poziciji da bilo šta tražimo .- iz osnovnog razloga jer nemamo dovoljno kvalitetnih ljudi koji su sposobni za to. Ali, ima ih nešto. i bar, valjda, smijemo postavljati ta pitanja. Nije moguće da se stalno možda čak i parama koje su zarađene na ovim narodima uvećava kapital jednog kruga a siromaši društvo – I to njegov najširi sloj. U SAD je prije par sedmica otkriven skandal u koji je umiješana njihova Komisija za hartije od vrijednosti koja je, namjerno, uništila dokumentaciju o istragama provođenim zadnjih 20 godina među kojima ima onih koji se odnose na krizu prouzrokovanu 2008. godine. Znamo li mi ko je bio “neimenovani” ekonomski analitičar koji je u novinama “objasnio” prenapuhanu vrijednost akcija RITE Gacko i drugih firmi nakon čega je došlo do onog kraha banjalučke berze? Umjesto da se prozivamo za glupe, nesposobne, zatucane i pogrešno orijentisane građane zar ne bi bilo bolje da se govori o tim temama. jer korupcija je ono što izjeda ovo društvo i ne da mu da ide naprijed a ne “narod”. Zar mislite da će simbolično uklanjanje nekih ljudi od strane EU (kao što sada radi sa Senaderom i još ponekim u Hrvatskoj) riješiti taj problem? Ili, ima neki drugi način? Pa, nemoguće je očekivati da ljudi, pored borbe za egistenciju, uče o ekonomiji i tržišnim mehanizmima da bi se snašli u ovom svijetu. Oni za to, jednostavno, nemaju vremena. I, na kraju, ovaj terror određenog kruga iz globalnog kororativnog sektora neće još dugo trpiti ni Britanija, ni USA, Francuska ili bilo koja druga veća država. A, onda će ovaj vaš ROI dobiti sasvim drugu definiciju – možda baš onu da je dobar ROI onaj koji omogućava dugoročan razvoj šire društvene zajednice. A, i Keynes je tvrdio da se u kapitalizmu s vremena na vrijeme mora izvršiti preraspodjela kapitala…

  37. aleks, 28.08.2011. 15:57:12
    slazem se bar 90% a ne slazem se da kod nas ljudi ne znaju jer nemaju vremena ni nacina da uce.u pravu je ad hoc kad kaze da su kafane pune u svako doba dana i noci a isto vazi i za koncerte raznih pjevaljki „visoku modu“ itd. tako da to nije opravdanje za skromno znanje velike vecine stanovnistva,mozda ad hoc pretjeruje kad ih naziva retardima kao i kad precjenjuje svoje znanje.ono sto se meni ne svidaja kod njega je odnos prema invalidima jer je to ono sto razlikuje covjeka od zivotinje,doduse samo zadnjih par stotina godina.osim toga oni su u jako nezavidnoj poziciji, ne svojom krivicom,jer je ruka koja daje uvjek iznad one koja uzima a ona gornja ruka je ruka vlasti na koju oni zbog brojnosti ne mogu mnogo uticati doduse ni onih 40km nije neki gubitak ali je za njih sve.zbogtoga su oni zadnji koje on treba kritikovati pogotovo na nacin na koji je to radio.
    da se vratim na temu. malo sam citao jer je nedjelja i cini mi se da sam povezao konce.ko je bosic, otkud je dosao i zasto radi to sto radi. mislim da je mile daleko sposobniji nego sto mislimo i da je bosic i jos neki „ljudi“ ustvari njegov trojanski konj u sds.trenutno svi i vlast i opozicija gule strvinu zvanu rs a vlast znatno vise.posto ce se uskoro uspostaviti pravila ako udjemo u eu trenutno rade po sistemu „ko je jamio jamio“ odnosno „poslije mene potop“ i posto su bosicevi apetiti veci nego mogucnosti opozicije on ce se pridruziti vlasti a sledeci „komad mesa“ je eprs.

  38. Ad hoc, 27.08.2011. 21:33:11

    „…tvoja bedastoća je već preskočila vrhunac, ako se ne zaustaviš ko zna kakve ćeš gluposti i nebuloze pisati.“

    Јеси ти свјестан да си само мали човјек којег на крају поједу црви или je у питању суманутост величине? Ко си ти да се по твојим убјеђењима сви равнамо? Ко си ти да одлучујеш шта је глупост и небулоза? „Скидање гаћа“ оном ко те неколико пута покушао окупирати, ко ти је убијао 50 цивила за једног свог војника, ко ти отима територију у 21. вијеку је ВЕЛИКА БЕДАСТОЋА.

    „Kad već ljudima preporučuješ da trče u dostojanstvenu propast i dobićeš je.“

    Ти твоји пријатељи су Србе довели пред свршен чин и ако већ морамо страдати, нека то буде уздигнута чела. Милошевић је „ударао главом о зид“ па смо страдали, али Борис Тадић по твојим ТОПЛИМ препорукама „скида гаће“, па страдамо још горе, само овај пут понижени. Наравно, твој мозак су одавно убацили у центрифугу, истовремено ти дајући зелене новчанице. И Павловљев пас је слично реаговао као ти. Условни рефлекси!

    Божо је некад позвао на линч моје маленкости када сам написао да се много олоша убацило у СПЦ и каља јој образ. Али Божин наступ има за циљ подизање читаности овог портала, па му не замјерам. А кад је требало, написао сам му слично као теби. Никако ниси директно одговорио да ли би с поносом оно изговорио пред својом мајком, пуницом, дјететом.

    „Ja sam takav stručnjak da ne moram izlaziti na ulicu da cvilim, jer me u zdrav mozak jebu oni kojima skandiram pod šatorima, kao mnogi koje ćemo viđati na ulicama.“

    Можда јеси стручњак, али си НЕЧОВЈЕК који исмијава инвалиде и назива их ФИЗИЧКИМ БОГАЉИМА. Рекох ти већ да си МОРАЛНИ БОГАЉ. Ти људи често нису у стању да зараде новац, а свако хумано друштво ће помоћи таквим људима. Можда би теби одговарало да поцркају и инвалиди, и борци, и пензионере, пад да више остане теби.
    Друга ствар, велики број тих људи није гласао за актуелну власт, а ни претходне власти им нису пруижиле више. Лично мислим да њихов положај иде на душу свих нас. Сигуран сам да нису инвалиди ти који су скандирали под шаторима, а и да јесу…
    Ја лично такође не морам излазити на улицу нити имам потребу да „цвилим“, како ти кажеш, већ се солидаришем с угроженима, желим боље и праведније друштво у којем живим. Јеси ли икад чуо за АЛТРУИзам?
    Али ти си псеудолиберал и псеудодемократа, па не дозвољаваш различит став (нетолерантан си према различитостима), а не уважаваш демократско право да људи изразе свој став мирним окупљањем.

    „I šta ćeš sad dalje učiniti povodom činjenica da Ivanić i Tači uzimaju iz istog novčanika? Nerviranje si pokušao, pa ti nije uspjelo.“

    Ја се уопште не нервирам по том питању. Ја сам то навео само као илустрацију моје тврдње да су твоји западни пријатељи дебело учествовали у креирању нашег незавидног положаја, да су давали новац људима за формирање политичких партија, а касније их уцјењивали да „играју како они свирају“. Колико си пута само чуо г-дина Иванића да прича под каквим су притисцима били по питању разних „реформи“ на штету Републике Српске.

    http://www.youtube.com/watch?v=6Qi50Mun4RA

    Не би било лоше да погледаш овај филм у којем познати амерички банкар објашњава како су доводили земље у дужничко ропство, кајући се и описујући себе као „економског убицу“. Можеш видјети француске и канадске генерале (Луис Мекензи) како свједоче о помоћи САД у допремању оружја српским непријатељима у рату, о учешћу САД у „Олуји“,…, о казненим каматама према Србији за период санкција, које су они наметнули,… Добо, за тебе су све теорије завјере. Више вјерујеш оном ко те плаћа, него директним неутралним свједоцима. Уз то вјероватно мрзиш властиту мајку што те родила као Србина, ако си ти уопште Србин.

    Што се тиче економије, нисам је никад изучавао, али о свему што ме занима питао сам лично јако добре економисте, па понешто и научим од њих. Нисам читао само Драгашеве текстове:

    http://standard.rs/vesti/37-ekonomija/7595-mlaen-kovaevi-dimenzije-i-uzroci-neuspene-tranzicije-zemalja-zapadnog-balkana-a-posebno-srbije-.html

    или

    http://www.standard.rs/vesti/37-ekonomija/7820-neboja-kati-ta-srbija-moe-da-naui-iz-grkog-sloma-.html

    „Sad kad već znamo čime se baviš, umjesto da radiš pogrešne ekonomske analize i politička predviđanja, radije nam napiši nešto o bakterijama. Tu mi neće pasti na pamet da išta komentarišem, kao što si se ti uhvatio politike i ekonomije, a i u jednom i drugom se krećeš u potpuno krivom smjeru, amatersko-turistički. Toliko o kompleksima više vrijednosti i sveznanju.“

    Немам никакве комплексе, а никад нисам овдје паметовао другима да су незналице, глупани, већ ми је циљ да кроз отворену расправу коригујем свој став уколико је погрешан. Ја само користим мозак и гласно размишљам, за разлику од тебе, који омаловашаваш друге људе, приказујући себе као новог Теслу. Чини ми се да си се и ти „ухватио“ овдје политике, мада ти то није струка. По твојим ставовима би Милорад Додик као човјек који је завршио политичке науке требао бити најбољи политичар, па онда Никола Баштинац.
    Није проблем да напишем нешто и о бактеријама. Ја без твоје економије као науке могу опстати, али без медицине та мала бактерија ће те сахранити и мало већи црви ће имати доручак. Додуше бљутав, али криза је, не треба бити пробирљив.

    Ево ти опет за лаку ноћ: http://www.youtube.com/watch?v=yIpV4YZIpKc

  39. pink panter, 27.08.2011. 21:37:38

    Прочитај мој први коментар на ову тему од drazen78bl, 26.08.2011. 10:22:07 !
    Мислим да сам искључиво на тему писао, а касније сам ушао у беспотребну расправу, трошећи вријеме на провокатора. Зато нећу више.
    Обећавам!

    Ко је С.Ш. („Журнал“)?

  40. Божо Чукеранац, 28.08.2011. 00:10:24

    „…На овом примеру најбоље се испољава и патолошка матрица самомржње и неприхватања туђег мишљења. Наиме, иако заговара толеранцију, ова квазиелита је заправо нетолерантна и аутократска. Било какав став који није у потпуности исти као њихов, па макар човек који га изговара био најпризнатији Србин у Европи и велики хуманиста, одмах га квалификује за етикету „мрачњака“, „изолационисте“, „антиевропејца“, „великосрпског шовинисту“ и шта све не. Јасно је да се ради о спиновању – припадници ове квазиелите заправо нису у стању да уваже основни постулат либералне расправе и користе се искључиво аргументима. Пошто то нису у стању, они се користе увредама на личном нивоу, чиме доказују сопствену нетолеранцију и љубав према тоталитарном мишљењу.“

    ОДЛИЧНО СТЕ ГА СКЕНИРАЛИ. РЕКОХ ЈА ДА ЈЕ ПСЕУДОЛИБЕРАЛ. ПИТАЊЕ ЈЕ САМО КОЈИ МУ ЈЕ МОТИВ ДА ТРОШИ САТЕ ОВДЈЕ ТРУДЕЋИ СЕ ДА ОМАЛОВАЖИ И ПОНИЗИ ДРУГЕ. ЈА МИСЛИМ ДА ЈЕ ТУ У ДЈЕТИЊСТВУ ПОСТОЈАО КОМПЛЕКС ИНФЕРИОРНОСТИ. ТАКВИ ЉУДИ СЕ ТРУДЕ ДА БУДУ ДВА ПУТА БОЉИ ОД ДРУГИХ КАКО БИ ГА НАДВЛАДАЛИ, А ОНДА ПРЕЛАЗИ У СВОЈУ СУПРОТНОСТ, КОМПЛЕКС СУПЕРИОРНОСТИ.
    Један мој комшија живио у селу тридесетак км од БЛ. Са десетак година преселио у град ради школовања од 5-8 разреда, враћајући се периодично селу. Кад га је наставница питала зашто није дошао један дан у школу, он рекао да није могао, јер је 2чувао сермију“. Дјеца га исмијала и прозвала „сермија“. То је створило комплекс ниже вриједности, али је истовремено било окидач за константну потребу за доказивање током школовања. На крају је завршио као високи официр ВРС. Данас о свему с осмјехом прича.

  41. Herz

    Pošto ćemo uskoro ući u EU ne bi bilo loše da svi pročitate knjigu o operacijama prebacivanja finansija i orvaranja koporacija imperijalnim novcem Japana i Njemačke nako II Svjetskog rata.
    Američki novinar koji je bio u Evropi u toku II Svjetskog rata je čitav život proveo pripremajući knjigu i prikupljajući podatke za nju. Porodica mu je prošla kroz pakao zbog toga, ona je bio proganjan i umro je potpuno iscrpljen nakon što je objavio knjigu. U njoj se nalazi popis korporacija i banaka otvorenih tim novcem kao i objašnjenje kako se Njemačka nakon II Svjetskog rata tako brzo „oporavila“…
    Am ko zna, možda Ad hoc jednom „uđe“ i njihove knjige pa nađe objašnjenje kako je to sve u stvari bilo regularno.

    Ovo, čisto, da se ovaj novinar Paul Manning ne zaboravi:

    http://www.ebook3000.com/Martin-Bormann–Nazi-in-Exile_70014.html

  42. ово је циркус од политике. прво сам се разочарао што је у сдс било оних који су били за коалицију са СДП на БХ нивоу, а сад има слепаца који би на локалне изборе заједно. па са ким мисле да се такмиче онда. Ајде у брчком, вукосављу, сребреници, братунцу, али остало. неће ваљда чавић и иванић бити опозиција, или крсмановић.

    Мислим да овим информацијама снсд разбија сдс, од коалиције неће бити ништа, али се стално прича и разара сдс бирачко тијело, а снсд има довољно запослених у управи и то је то. не

  43. Herc: „U pravu je ad hoc kad kaze da su kafane pune u svako doba dana i noci a isto vazi i za koncerte raznih pjevaljki „visoku modu“ itd. tako da to nije opravdanje za skromno znanje velike vecine stanovnistva, mozda ad hoc pretjeruje kad ih naziva retardima kao i kad precjenjuje svoje znanje.“

    Да, у праву сам и не, не претјерујем. Ја пишем само о ономе што јако добро знам.

    Herc: „ono sto se meni ne svidaja kod njega je odnos prema invalidima“

    Има ли нешто посебно што ти се не свиђа или си то од Дражена покупио нешто што се њему не свиђа. То што Дражен понављајући неистину сто пута мисли да ће сам себе у нешто увјерити, не би требало да има утицаја на друге. Мени је свеједно, али ипак треба да припазиш. Можеш ли цитирати реченицу у којој сам ја вријеђао инвалиде, па се то теби не свиђа?

  44. naravno, tema teksta je (reagujući na vasu izjavu o “ istoriji ekonomije i njenog razvoja“) je bogatstvo opljačkano u ratovima do i naročito tokom II Svjetskom rata od strane nacista koje nije ni nestalo ni oduzeto već je akumulirano, strateški uloženo i njime je osnovano nekoliko stotina korporacija (povezanih, kojima se upravlja u cilju stvaranja monopola na tržištu i diktiranja uslova razvoja bilo kojeg društva u kojem te korporacije djeluju.

    Ideja je da se primjerom pokaže pogubnost prihvatanja zdravo za gotovo vaše ranije izjave o neminovnosti preuzimanja nekih funkcija države od strane korporacija i da se protiv toga treba boriti.

    dve rečenice.. Jasnije?, profesore?

  45. Ad hoc, 29.08.2011. 19:40:18
    „Boli mene ćundara hoće li se ili neće većina Srba opametiti ili će razne grupe fizičkih i psihičkih bogalja svaki dan demonstrirati u grupama po 100“
    i to u vrijeme protesta invalida u banjaluci.slazem se da su i oni glasaci ali njihov udio u glasackom tijelu je zanemarljiv i zbog toga im je protest opravdan.

  46. Дражен: „Јеси ти свјестан да си само мали човјек којег на крају поједу црви или je у питању суманутост величине?“

    Moja veličina je tačno onolika kolika jeste. Nisam ni manji, ni veći. Mene crvi neće jesti. Ješće samo moje tjelesne ostatke.

    „Ко си ти да се по твојим убјеђењима сви равнамо? Ко си ти да одлучујеш шта је глупост и небулоза?“

    Ja nemam ubjeđenja. Ja imam znanje i uvjerenja. O tome pišem. Ubjeđenja (izvedenica od bijeda, utjerivati u bijedu) ostavi za sve vas koji želite da propadnete sa dostojanstvom. Postoji oblast koju fenomenalno dobro poznajem i unutar te oblasti jako dobro znam šta su gluposti i nebuloze. Npr. vidjeti rasprave na

    http://www.frontal.rs/index.php?option=btg_novosti&catnovosti=3&idnovost=11237

    kao i na

    http://www.frontal.rs/index.php?option=btg_novosti&catnovosti=4&idnovost=11421

    Zatim se vratiti nazad.

    „Скидање гаћа“ оном ко те неколико пута покушао окупирати, ко ти је убијао 50 цивила за једног свог војника, ко ти отима територију у 21. вијеку је ВЕЛИКА БЕДАСТОЋА.“

    Malo više civila su Njemci u prošlosti pobili po ostaku Evrope, pa to nijednoj normalnoj evropskoj naciji nije smetalo da komotno uđe u 21. vijek, a o EU da i ne govorim. Što se tiče otimanja teritorije, to ti vjerovatno nikad nećeš shvatiti zato što ne znaš napraviti razliku između uzroka i posljedice. „Gubitak“ teritorija je posljedica i to posljedica političkih stavova koji tebe u velikoj mjeri i danas krase.

    „Ти твоји пријатељи су Србе довели пред свршен чин и ако већ морамо страдати, нека то буде уздигнута чела. Милошевић је „ударао главом о зид“ па смо страдали, али Борис Тадић по твојим ТОПЛИМ препорукама „скида гаће“, па страдамо још горе, само овај пут понижени. Наравно, твој мозак су одавно убацили у центрифугу, истовремено ти дајући зелене новчанице. И Павловљев пас је слично реаговао као ти. Условни рефлекси!“

    Moji prijatelji se sigurno ne bave dovođenjem Srba, niti ikoga drugog pred svršen čin. Ja pomažem da ljudi nauče kako da ne propadnu, ti ih učiš kako da propadnu dostojanstveno. Ovi moji neće propasti, a ti tvoji kad propadnu treba da znaš da to nije zbog nas koji nećemo da propadnemo, već zbog vas koji hoćete. Boli me kurac i za Miloševićem i za Tadićem. I jedan i drugi su obični diletanti koji ili su generisali ili ne mogu da zaustave sunovrat, ali narod ih je volio (voli), svakog u svoje vrijeme, pa nek im bude.

    Ja ne djelujem refleksivno, već izrazito promišljeno zahvaljujući tome što mi mozak radi jako dobro i kontroliše sve ostale dijelove (a ne obrnuto), ali ako već udaramo po zoo vrtu imam i ja paradigmu za tebe. Buridanov magarac ne može da se odluči do kojeg od dva jednako udaljena plasta sijena da ode, pa crkava od gladi. Tvoj jedan plast sijena je želja da se održi kontinuitet politike kurčenja, a drugi da društvo bude bogato i moralno. Kad tad ćeš shvatiti da moraš odlučiti iz kojeg plasta sijena ćeš jesti.

    „Божо је некад позвао на линч моје маленкости када сам написао да се много олоша убацило у СПЦ и каља јој образ. Али Божин наступ има за циљ подизање читаности овог портала, па му не замјерам. А кад је требало, написао сам му слично као теби. Никако ниси директно одговорио да ли би с поносом оно изговорио пред својом мајком, пуницом, дјететом.“

    Ako je tako, onda i mene shvati da to radim da bih podigao čitanost. Tebi neke stvari ne vrijedi ponavljati. Držiš se svojih „ubjeđenja“. Baš me briga, drži se. Sto i prvi put, ja samo odgovaram istom mjerom. Zaboravi na to i ti i sve silne pičketine koje misle da se ja povučem pred prostotama. Uvijek ću uzvratiti istom mjerom. Moja majka, punica, dijete su normalne osobe, a ne retardirani maloumnici kao Božo, pa sa njima mogu normalno i da razgovaram. Je li ti sad malo jasnije?

    „Можда јеси стручњак, али си НЕЧОВЈЕК који исмијава инвалиде и назива их ФИЗИЧКИМ БОГАЉИМА. Рекох ти већ да си МОРАЛНИ БОГАЉ. Ти људи често нису у стању да зараде новац, а свако хумано друштво ће помоћи таквим људима. Можда би теби одговарало да поцркају и инвалиди, и борци, и пензионере, пад да више остане теби.
    Друга ствар, велики број тих људи није гласао за актуелну власт, а ни претходне власти им нису пруижиле више. Лично мислим да њихов положај иде на душу свих нас. Сигуран сам да нису инвалиди ти који су скандирали под шаторима, а и да јесу…
    Ја лично такође не морам излазити на улицу нити имам потребу да „цвилим“, како ти кажеш, већ се солидаришем с угроженима, желим боље и праведније друштво у којем живим. Јеси ли икад чуо за АЛТРУИзам?
    Али ти си псеудолиберал и псеудодемократа, па не дозвољаваш различит став (нетолерантан си према различитостима), а не уважаваш демократско право да људи изразе свој став мирним окупљањем.“

    Opet ti misliš da ćeš ponavljajući laž sto puta od nje napraviti istinu. Kod mene ti to neće proći. Nigdje ja ne ismijavam bogalje (srpska riječ za invalide). Citiraj gdje sam ih to ismijavao? Štaviše, ja u sve državne fondove kroz doprinose i poreze uplatim poprilično više novaca od prosječnog građanina (hvala Bogu i imam dosta), a to što neko te fondove pelješi ja tu nisam kriv. Da nećeš možda i da uplaćujem i da čuvam i da pratim kuda novci idu? Tu svoju frustraciju zbog nemorala i korupcije u društvu malo drugdje kanališi, a ne na mene. Ja sam itekako tolerantan prema različitostima, ali nisam prema glupostima. Kad znam da je nešto glupo, ja ću to svakako i reći.

    „Ја се уопште не нервирам по том питању. Ја сам то навео само као илустрацију моје тврдње да су твоји западни пријатељи дебело учествовали у креирању нашег незавидног положаја, да су давали новац људима за формирање политичких партија, а касније их уцјењивали да „играју како они свирају“. Колико си пута само чуо г-дина Иванића да прича под каквим су притисцима били по питању разних „реформи“ на штету Републике Српске.“

    Moji prijatelji nisu samo na zapadu, nego ih imam jako puno i na istoku (čak i više) i rade svoj posao nikoga ne dovodeći u nezavidan položaj. U šta si ti svoj mozak „ubijedio“, to već ne znam.

    „Не би било лоше да погледаш овај филм у којем познати амерички банкар објашњава како су доводили земље у дужничко ропство, кајући се и описујући себе као „економског убицу“. Можеш видјети француске и канадске генерале (Луис Мекензи) како свједоче о помоћи САД у допремању оружја српским непријатељима у рату, о учешћу САД у „Олуји“,…, о казненим каматама према Србији за период санкција, које су они наметнули,… Добо, за тебе су све теорије завјере. Више вјерујеш оном ко те плаћа, него директним неутралним свједоцима. Уз то вјероватно мрзиш властиту мајку што те родила као Србина, ако си ти уопште Србин.“

    Mene ne interesuju anegdotalni primjeri iz filmova sa youtuba, već opšti pokreti koji definišu dešavanja u svijetu. Ja se bavim ozbiljnim stvarima, a ne anegdotama. Što se naoružavanja tiče, ja znam da si ti na tragu politike koja bi željela da smo godinama mogli neometano perjati sve po bivšoj Jugoslaviji, ali kao što znaš to neko nije dopustio. Jednostavno, srpska politika je bila promašena i to već jednom svi moramo shvatiti da bismo mogli krenuti naprijed, a ne vraćati se nazad sanjareći da ćemo imati drugu priliku da perjamo.

    „Што се тиче економије, нисам је никад изучавао, али о свему што ме занима питао сам лично јако добре економисте, па понешто и научим од њих.“

    To da nisi nikad izučavao ekonomiju, to se vidi. No hard feelings. Pitaj, i treba da pitaš, ali se za sada ipak drži bakterija. Jednostavno, pišeš o svemu osim o tome. Zaista čudno.

    „Немам никакве комплексе, а никад нисам овдје паметовао другима да су незналице, глупани, већ ми је циљ да кроз отворену расправу коригујем свој став уколико је погрешан. Ја само користим мозак и гласно размишљам, за разлику од тебе, који омаловашаваш друге људе, приказујући себе као новог Теслу. Чини ми се да си се и ти „ухватио“ овдје политике, мада ти то није струка. По твојим ставовима би Милорад Додик као човјек који је завршио политичке науке требао бити најбољи политичар, па онда Никола Баштинац.“

    Ja omalovažam samo one koji se kurče naprazno. Jako puno je takvih ovdje. Nažalost, ne samo ovdje. Gdje sam ja to sebe prikazivao kao novog Teslu? Opet izmišljaš. Ja se politike dotičem samo kroz njen najkrupniji i najvidljiviji uticaj, posebno kad je ekonomija u pitanju. Valjda si čuo za pojam politička ekonomija. Ja za političku bakteriologiju nisam nikad čuo. Ali ne gledaj na mene, to sam samo ja 😉

    Je li tebi jasno da je Milorad Dodik vrhunski političar koji je ostvario sve svoje političke ciljeve. Ja to ne mogu negirati, ma koliko se meni ta politika možda ne sviđala. Ako je on loš političar, hajde ga onda ti kao dobar zamijeni!

    „Није проблем да напишем нешто и о бактеријама. Ја без твоје економије као науке могу опстати, али без медицине та мала бактерија ће те сахранити и мало већи црви ће имати доручак. Додуше бљутав, али криза је, не треба бити пробирљив.“

    Konačno si shvatio. Ostavi meni ekonomiju, a ja ću tebi bakterije. To je za obojicu najbolje 😉 Što se crva tiče, vratiti se na početak teksta.

  47. herc64, 29.08.2011. 20:06:02 [12690]
    Ad hoc, 29.08.2011. 19:40:18
    „Boli mene ćundara hoće li se ili neće većina Srba opametiti ili će razne grupe fizičkih i psihičkih bogalja svaki dan demonstrirati u grupama po 100“
    i to u vrijeme protesta invalida u banjaluci.slazem se da su i oni glasaci ali njihov udio u glasackom tijelu je zanemarljiv i zbog toga im je protest opravdan.

    Дакле, за оне који то не знају. Богаљ је српска ријеч за инвалида. На демонстрације их нисам ја натјерао, нити их је моја политика довела до биједе. Адресирај своје незадовољство на адекватнију адресу. И да, баш ме брига хоће ли се већина дозвати памети или неће. Ја покушавам помоћи колико могу, али више од тога ипак не иде.

  48. aleks, 29.08.2011. 19:47:45

    Глобализација носи неке позитивне и неке негативне ефекте, али тако је са сваким (ама баш сваким) избором у животу. Глобалне корпорације су далеко од тога да пониште државу и то се сигурно неће десити у догледној будућности (ако се икад уопште и деси). Читај, учи и видјећеш.

    Можда бих могао да напишем како је глобализација донијела текуће проблеме у економији на западу, али ми се то сада не да. Уосталом, само су проблеми вјечни. Нпр. Кејнсу се приписује рјешење економских проблема од 1928. до 1948. али „његове“ макроекономске мјере нису ништа могли проблемима из 1970-их. Итд. ново вријеме, нови проблеми, нови људи, нова рјешења. Увијек напријед, никад назад!

  49. „ОДЛИЧНО СТЕ ГА СКЕНИРАЛИ. РЕКОХ ЈА ДА ЈЕ ПСЕУДОЛИБЕРАЛ. ПИТАЊЕ ЈЕ САМО КОЈИ МУ ЈЕ МОТИВ ДА ТРОШИ САТЕ ОВДЈЕ ТРУДЕЋИ СЕ ДА ОМАЛОВАЖИ И ПОНИЗИ ДРУГЕ. ЈА МИСЛИМ ДА ЈЕ ТУ У ДЈЕТИЊСТВУ ПОСТОЈАО КОМПЛЕКС ИНФЕРИОРНОСТИ. ТАКВИ ЉУДИ СЕ ТРУДЕ ДА БУДУ ДВА ПУТА БОЉИ ОД ДРУГИХ КАКО БИ ГА НАДВЛАДАЛИ, А ОНДА ПРЕЛАЗИ У СВОЈУ СУПРОТНОСТ, КОМПЛЕКС СУПЕРИОРНОСТИ.“

    Ovdje si samo zaboravio doturiti da su me otac i majka fizički zlostavljali i zaključavali u plakaru, pa bi tvoje psihoanalitičke moći bile kompletirane do njihovih krajnjih granica.

    „Један мој комшија живио у селу тридесетак км од БЛ. Са десетак година преселио у град ради школовања од 5-8 разреда, враћајући се периодично селу. Кад га је наставница питала зашто није дошао један дан у школу, он рекао да није могао, јер је 2чувао сермију“. Дјеца га исмијала и прозвала „сермија“. То је створило комплекс ниже вриједности, али је истовремено било окидач за константну потребу за доказивање током школовања. На крају је завршио као високи официр ВРС. Данас о свему с осмјехом прича.“

    Opet anegdotalni primjer. Pa dobro, to je tvoj stil.

  50. ne idem ja nikada unazad sve dok ne primjetim da me hodanje naprijed nigdje ne vodi…a da izbjegnem „anegdotalni primjer“ obratim se relevantnim stručnjacima koji razumiju metodologiju duštvenih istraživanja.. Pa, onda njihova ranija istraživanja pokažu i dokažu kako se izazivaju sukobi i kreira netrpeljivost… kako A napada B i zato okrivljuje C dok na licu mjesta ne ostavljaju dokaze.. Pa, dok se C i B svađaju znajući da niko od njih to nije uradio A mirno nastavlja svoj posao.
    čudi me da kao neko ko čita, uči i vidi to niste vidjeli ili naučili pa za uzroke proglašavate nešto što to nije u isto vrijeme potencirujući to kao jednu od prepreka da se ide naprijed…i još pri tome tvrdite da se „suočavate sa realnošću“ – a ne vidite da ste samo statista u propagandom filmu. i još se ljutite na druge koji to ne vide??
    što se tiče preuzimanja funkcija države od strane korporativnog sektora – to je davno počelo ali, kako i ja nešto znam i kako je i moje znanje skupo, ne da mi se o tome pisati….jedino u čemu se slažemo je to da mi tu – ništa ne možemo uraditi sami osim – postupiti po naređenju i to još ubijeđeni da je to ono što smo oduvijek željeli.. Ali, to i jeste definicija diplomate: diplomata vam kaže da idete do đavola ali na takav način da vi, u stvari, jedva čekate da odete tamo..

  51. Шта је сад ово?
    Таман помислиш ова данашња промаја одувала смрад, кад оно пуче учкур, испаде еректирани „ад кок“ , теоретичар гноја и зноја и започиње са штрцањем и запишавањем! Онако шара, на смјену!
    Од убјеђења, има само оно лично да је „цар за економију“!
    Шта ће друго „Кок“ па још НАЦИСЛАВ сем да се мало .урчи а мало да штрцка?!

    Питам се шта овако потентан кркан ради међу нама недостојнима? И шта више чека Миле Додик, што не тражи од Симића и Фронтала да му да контакт овог „цара“ па да праве Дизниленд од Српске??? Створени су један за другога!:D:D:D

  52. Herc, o čemu ti pričaš? Šta ti se konkretno najviše sviđa od toga što se desilo sa Islandom i sa čim se ja to ne bih složio?

    Ako nešto želiš da naučiš, uradi domaći zadatak na temu: „Uzroci, razvoj i eskalacija finansijske krize na Islandu, posljedice i rješenje“. Ja ću ti pomoći prvom i zadnjom rečenicom. Prva: Sve je nekako počelo deregulacijom bankarskog sektora na Islandu 2001. Zadnja: Na kraju, vlada je aplicirala za članstvo u EU. Šta je bilo između i zašto (rast duga, carry trading, precijenjena valuta koja je deprecirala za kratko vrijeme, insolventnost banka, nemoć centralne banke, hapšenja, strašna inflacija, pad BDP-a itd.) to ćeš ti sam istražiti i posložiti da ne ispadne da ja nešto izmišljam. Kad završiš domaći rad:

    1. znaćaš nešto više o ekonomiji i finansijama (jer vidim da to očajnički želiš i to je skroz OK, samo će ti trebati jako mnogo vremena),
    2. vidjećeš da nema ničega lijepog u vezi sa islandskom krizom što bi se bilo kome normalnom sviđalo,
    3. malo će ti biti jasnije zašto znanje koje je osnov mudrosti traži mnogo više od nekih prevoda nepotpunih članaka koje stalno kačiš kao svoje glavne specijalitete.

    Džaba je govoriti da članci i dokumentarci nisu potpuni i da ne mogu biti izvori potpunog znanja, ali eto, izgleda da ni to nije lako razumjeti. No hard feelings.

  53. herc64, 30.08.2011. 15:45:47

    Текст је одличан и паметан се учи на туђим грешкама. Али кад ми имамо оне који су спремни продати и оца и мајку за новац, одрећи се свог рода за шаку долара, нисам сигуран да ћемо се извући попут Исланђана. ММФ овдје увијек може пронаћи СТРУЧЊАКЕ који ће у дјело да проведу њихове злочиначке намјере.

    КО ИСКРЕНО И СТРАСНО ЉУБИ ИСТИНУ, СЛОБОДУ И ОТАЏБИНУ, СЛОБОДАН ЈЕ И НЕУСТРАШИВ КАО БОГ, А ПРЕЗРЕН И ГЛАДАН КАО ПАС.

  54. aleks, 29.08.2011. 07:56:53
    hvala za preporuku za knjigu sam vec cuo i mislim da sam negdje procitao sazetak prije par mjeseci ili godina.vec sam nabrzinu preletio preko teksta i knjiga je dobra ali ne znam sta te tu cudi.posto sam iz tehnicke branse znao sam odavno da su vecinu osoblja koje je pravilo rakete i avione u njemackoj ameri na kraju rata preselili kod sebe a i ovo je slicno.prema mojim informacijama pocetci spekulativnog kapitala idu do krstaskih ratova i pljacke carigrada, mislim 1203g, a vjerovatno je toga bilo i prije. od tada za nekoga su ratovi uzas, biti ili ne biti, a za druge su samo dobar biznis i prilika za nove poslove i zaradu.busov otac je trgovao sa nacistima i cudilo bi me da su prekinuli biznis ako su imali priliku nastaviti,a kenedijevi su se obogatili „trgujuci“ viskijem a imali su i jaku saradnju sa njemackom prije rata.vecina danasnjih njemackih firmi je radila i prije rata,zna se za koga,i za njih je kapitulacija bila samo privremeni neuspjeh, a posle su nastavili istim putem ali drugim sredstvima.problem je sto smo mi u skoli a izgleda i u porodici ucili samo zvanicnu verziju istorije u kojoj kao i u kaubojskim filmovima uvjek pobjedjuje bolji,svijet je crno bijel a to je jako daleko od istine.

  55. ma, ne čudi me nego me nervira stav određenih ovdje koji sve predstavljaju crno bijelo pri tome tvrdeći da posjeduju potpuno znanje. imam i ja neki papirić koji me zvanično kvalifikuje da radim, između ostalog i kao politički analitičar, u jednoj od najvećih svjetskih imperija pa ne tvrdim da posjedujem potpuno znanje. Juče je izašao članak o otkriću revizije američkih Federalnih rezervi koji je pokazao da su u sklopu programa pomoći bankarskom sektoru od 2007. do 2010. tajno prebačeni trilioni dolara između ostalog i bankama koje ne posluju uopšte u Americi. Neke od njih su navedene i u toj knjizi…
    Jedan američki senator kaže da je to „čist slučaj socijalizma za bogate i zaštićene a svako-je-odgovoran-za-sebe za sve ostale“. I onda se ovdje tvrdi da je u tom sektoru sve čisto. Moja poenta je da treba obratiti pažnju na to ko su investitori na našem području, i banke i firme uključujući u to i distributere i pod kojim uslovima ulaze tj. kome plaćaju za to. Jer, bitno je da se od tih firmi traži odgovorno ponašanje prema ovom društvu kroz ozbiljnije aktivnosti – tipa pomoć obrazovnom sistemu, zdravstvenom i slično ali pri tome pažljivo izbjegavati da se političarima ustupi uloga posrednika ili, bar, da se ta ulga razotkrije. A, ne da prolaze uz mito i finansiranje jednodnevnih biciklističkih trka. Ako se radi o firmama profila iz te knjige onda se od njih može više izvući nego što bi to uradili političari. I to samim pritiskom javnosti. Pa, ne moramo i za to čekati EU. Ne smatram da je ovo bistrenje globalne politike već učenje na primjerima drugih – jer mi još nemamo tekstova o takvim primjerima u našem okruženju..takve firme, banke se stavljaju na javne „crne liste“, opanjkaju se i traži se pokažu „dobru volju“ dodatnim ulaganjima…

  56. Ad hoc, 30.08.2011. 18:53:49
    upravo tvoja reakcija govori da odlicno znas o cemu pisem i da jos bolje znas da sam u pravu.posto domace pisem iz drugih oblasti, i izgleda da sam prilicno uspjesan,napisacu samo par redova.ekonomija me interesuje samo onoliko koliko mi treba za vodjenje licnih finansija, posto mi je otac ostao bez neke crkavice upravo zahvaljujuci „strucnjacima“koje preporucujes, trudicu se da ne nastavim porodicnu tradiciju i za sad sam zadovoljan, u plusu sam.inace da su „strucnjaci“ bili skromni i uzimali 1-2% mozda se ne bi ni trudio,jer nije neka para ali kad su zavukli malo dublje ruku u moj dzep reagovao sam i zasad ide dobro.
    sto se tice islanda uopste me ne interesuje kako su dosli gdje su dosli,mada ima dosta slicnosti sa nama, sustina je da se iz krize izvlace na dijametralno suprotan nacin od onog koji ti preporucujes i da im uspjeva.naravno da ces opet napisati da sam te opet presao kao tariguz dupe ali to je tvoj a ne moj problem.

  57. aleks, 30.08.2011. 20:37:14 [
    svaki komentar govori najvise o autoru a posto to nisi ti ne znam sto te to nervira.inace najvece probleme prave oni sto znaju sve i oni sto ne znaju nista.ja nisam ekonomista ali znam da dati pare onom ko je sve procerdao isto je ko gasiti vatru benzinom i za to ne treba nesto mnogo vise pameti od moje.druga je prica sto na nasem planetu ima par nasilnika koji dodju sa puskom i uzmu sto im treba a poslije razni pametnjakovici izmisljaju razna opravdanja ne bi li im se dodvorili.ja nikad nisam zivio vani a cini mi se da ti jesi pa vjerovatno zbog toga imamo razlicite stavove po nekim pitanjima.ja ne mislim da banke i firme placaju da bi usle na trziste nego je ovo njihova prcija i ponasaju se kako hoce a vecina politicara su ustvari lutke na koncima gazdi tih firmi i presretni su kad im daju „bonu“ ili „jos jedan krug“.postoji jedan malo krupniji (krupan je i fizicki) koji pokusava da se otrgne sa konaca ili da bar kobije vecu kesu bombona ali to radi na glup, grub i primitivan nacin i na stetu svih nas.
    „Jedan američki senator kaže da je to „čist slučaj socijalizma za bogate i zaštićene a svako-je-odgovoran-za-sebe za sve ostale“ upravo o tom govori link na buku koji sam postavio nekoliko komentara iznad pa da ne ponavljam.

  58. Божо Ч

    Господине Божо како можете рушити углед ,лик и дјело једног племенитог органа упоређујући га са умоболним и тешко редардираним Аd hoc-om.
    Сами сте написли (што је и истина)да Ad hoc смрди (говно мора да смрди) за разлику од племенитог органа.
    На даље племенити п…с,зна када треба да реагује,и када да се дигне ,дочим умоболни и тешко ретардирани Ad hoc реагује и кад нетрба и диже се и кад нетреба.
    Племенити п…с има вишка мозга па га с времена на време просипа и избацује тај,док умоболни и тешко ретардирани Ad hoc уопште нема мозак
    Једина сличност им је што и п…с и Ad hoc улазе у исто место код госпође- његове маме.Добро би било да Ad hoc више и не излази оданде.

  59. Херц, тј. алекс, дајем ти један гратис, као ономад Божидару. Касније га више неће бити и узвратићу ти најмање истом мјером.

    Херц, тј. алекс: „ja nisam ekonomista“

    Као и у Драженовом случају – види се. Шта тебе тјера да пишеш о ономе што не разумијеш, а ништа још ниси написао из области којом се професионално бавиш?

    Херц, тј. алекс: „inace najvece probleme prave oni sto znaju sve“

    Другар, ово се иначе зове безобразлук без преседана. Све вријеме „тумачиш“ нешто о чему си само натуцао из понеког прочитаног чланка и понеког документарца, а у туђе двориште покушаваш пребацити „свезнање“. Све вријеме се налазиш на територији о којој појма немаш (доказ, твоја реченица: „sto se tice islanda uopste me ne interesuje kako su dosli gdje su dosli,mada ima dosta slicnosti sa nama“) и умјесто да у себи препознаш самозваног свезнајућег стручњака, ти мислиш да ћеш се маскирати прикључујући се стаду које мисли да мене може окрзнути својим нападима. Је ли вам у том вашем стаду барем топло? Треба да знаш да величина стада нема везе са вашом шансом да добијете на праву или првенству. То би Срби након 90-их ваљда више требали знати. Не знам које су бактерије твоја струка, нити ме интересује, али боље ти је држи се ти њих. Подметања код мене неће проћи. Заборави на такву могућност.

  60. Опа, вратио се курвин син оптимуш. У међувремену је мало изучавао шта је то пенис, па понавља наглас и са свима дијели радости пенисне. Оптимална курчева главо и сине распале курве, јебо ли ти нешто потковано!

  61. Dobro je, malo ipak evoluiramo. Za sada smo shvatili da dešavanja u Islandu nisu slična sa dešavanjima kod nas, kasnije ćemo shvatiti da to nije slično ni sa dešavanjima u bivšoj Jugoslaviji, ali dobro polako. Ne može sve odjednom u glavu.

    Misliš da bi ti bez mene i bankarskog sektora bilo lakše? 🙂 Probaj, jednostavno nas zaobiđi 😉

    Paranoja jeste najrazvijeniji srpski sport, ali mene to ipak nikad nije mučilo.

  62. Браво Дражене, и те пљачке би биле као неко робинхудовско добро дјело, међутим испоставило се да су 90% случајева саме банке себе „пљачкале“ да би одржале „висок ризик улагања“, а из тога превисоку каматну стопу!x-(

  63. Ad hoc,

    милорад и ти ме можете у дуету повући за ону ствар, баш зато што сам стручњак за свој новчаник и свој џеп, па ме такве сподобе као ти и додик не интересују нити се ослањам на ваше „научне“ програме о висини камате у „ризичним зонама“!
    Зато могу овдје да се зајебавам, пишем, смијем се теби и њему у фацу, а онда трећи дан одрадим користан посао и себи и свом буџету и широј заједници, тако да ти можеш сузе ронити што те ама ич не ј..!

Оставите одговор