Руски и кинески ударац на Боинг и Ербас
Руси и Кинези планирају да до 2032. године заузму десет одсто свјетског тржишта широкотрупних авиона и тако задају озбиљан пословни ударац "Боингу" и "Ербасу". Претпоставља се да ће будући кинеско-руски авион имати до 350 сједишта и да ће бити намијењен за летове на дистанцама до 12.000 километара. Заједнички пројекат руске Уједињене корпорације за производњу авиона […]
Руси и Кинези планирају да до 2032. године заузму десет одсто свјетског тржишта широкотрупних авиона и тако задају озбиљан пословни ударац "Боингу" и "Ербасу".
Претпоставља се да ће будући кинеско-руски авион имати до 350 сједишта и да ће бити намијењен за летове на дистанцама до 12.000 километара.
Заједнички пројекат руске Уједињене корпорације за производњу авиона и кинеске корпорације СОМАС омогућиће производњу 600 до 900 авиона.
Конструктори напомињу да ти авиони неће бити намијењени само домаћим тржиштима.
Циљ су и тржишта југоисточне Азије, Русије, Заједнице Независних Држава, али и западне дестинације.
Предност широкотрупног авиона састоји се у „оптимизацији“ авиона за поједина тржишта.
Посебно је значајна могућност кориштења унапријеђеног модела мотора и савремених композиционих материјала који се користе у пројекту кратког и средњолинијског путничког авиона „МС-21″ – наводе стручњаци.
„Авионски пројекат“ Русије и Кине договорен је недавно у Шангају, када су руски и кинески државни врх потписали низ значајних уговора, међу којима је велики гасни уговор вриједан 400 милијарди долара, преносе агенције.