Посао градње аутопута добија Интергал подржан Македонцима

Грађевинска компанија "Интеграл инжењеринг" из Лакташа са фирмом Гранит из Скопља доставила је најповољнију финансијску понуду од 180 милиона евра за градњу дионице аутопута од Прњавора до Добоја, сазнаје АТВ. Незванично, понуде су биле у распону од 180 до 280 милиона евра. Конзорцијум из Турске и Казахстана је понудио три милиона више, док је трећа […]

петак, јул 20, 2012 / 22:50

Грађевинска компанија "Интеграл инжењеринг" из Лакташа са фирмом Гранит из Скопља доставила је најповољнију финансијску понуду од 180 милиона евра за градњу дионице аутопута од Прњавора до Добоја, сазнаје АТВ.

Незванично, понуде су биле у распону од 180 до 280 милиона евра. Конзорцијум из Турске и Казахстана је понудио три милиона више, док је трећа била Нискоградња Лакташи и чешки ОХЛ.

Комплетне и правовремене финансијске понуде за изградњу прве дионице аутопута Бањалука – Добој од Добоја до Прњавора доставило је шест од десет компанија које су прошле предквалификацију, рекао је Срни директор Јавног предузећа „Аутопутеви Републике Српске“ Душан Топић.

Понуде су отворене данас у згради Владе Републике Српске у присуству представника понуђача, а Топић није прецизирао о којим компанијама је ријеч нити о којим износима понуда, али је рекао да се ради „о повољним понудама и оним домаћим фирмама које су и до сада биле у игри“.

„Од десет понуђача који су прошли предквалификацију седам понуда смо примили. Од тих седам понуда једна је, нажалост, стигла након предвиђеног рока и нисмо је смјели прихватити и вратићемо је неотворену понуђачу“, истакао је Топић.

Он је нагласио да у првим данима наредне седмице предстоји детаљан преглед понуда да се види да ли су достављени сви пратећи документи, те да се од комплетних понуда најнижа предложи Европској банци за обнову и развој за потпис уговора.

„Наш је план да већ средином сљедеће седмице пошаљемо банци извјештај са приједлогом за потпис уговора и онда морамо чекати њихову сагласност, а то може да буде седам дана, може мјесец, а ми ћемо инсистирати да то буде што прије“, истакао је Топић.

Он је додао да се одмах по добијању сагласности може потписати уговор, да се уводи извођач у посао и да се почне са припремним радовима на терену и комплетирањем пројектне документације која је саставни дио уговора.

Дионица аутопута Бањалука – Добој, од Прњавора до Добоја дуга је 37 километара, а рок за завршетак радова на изградњи је три године.

Ова дионица биће финансирана кредитом Европске банке за обнову и развој у износу од 150 милиона евра, а корисник кредита уз гаранције Владе РС биће ЈП “Аутопутеви РС”.

Каматна стопа на овај кредит је шестомјесечни еурибор плус један одсто, са грејс периодом од три године и роком отплате од 15 година.

Услове из прве фазе тендера испунило десет од укупно 12 пријављених компанија, а тада су у игри биле фирме из Републике Српске, Хрватске, Италије, Турске, Чешке, Шпаније и Македоније.

Незванично се говорило да је домаћа компанија “Интеграл инжињеринг” понуду доставила са фирмом “Гранит” из Скопља, док је “Нискоградња” конкурисала заједно са фирмама ОХЛ из Чешке и једном компанијом из Шпаније.

Раније се незванично говорило да ће у други круг надметања ући највјероватније и “Тото конструкциони” из Италије, “Дена” конзорцијум из Казахстана и Турске, “Бикад” из Њемачке, “Вијадукт”, “Ингра инжињеринг” и “Конструктор” из Хрватске, као и аустријске фирме “Штрабаг” и “Хоктиф’.



0 КОМЕНТАРА

  1. Ne treba zaboraviti da su uslovi pod kojima EBRD daje pare vrlo rigorozni i da je već viđeni scenario na autoputu do Gradiške – nezamisliv. Podrazumijeva brojne penale i poslovni kraj onog ko ne izvršava ugovorom predviđene obaveze.

    Prije će biti da će se ponoviti scenario sa Mahovljanske petlje i kojoj se baš ništa posebno ne piše pa slutim da je odrađena korektno a ni rokovi nisu nešto posebno probijani. Za nas je vrlo dobro što je tu EBRD i što će nas štititi njihova domaćinska praksa.

    Raduje me i najava da se kreće u pregovore za drugu trasu autoputa, opet sa EBRD. Ako ispoštujemo ovo pravilo Velje Ilića, ima da bude sasvim OK –

    https://www.youtube.com/watch?v=h1OFHPH2Isk

    Najgore bi bilo da se ova započeta priča ne završi do kraja. Ako se krenulo u projekat, ako se već potrošeni silni milioni i podignuti silni krediti – onda nam valja nastaviti do kraja. Valja nam u što kraćem kompletirati cijelu priču i na tu trasu – od Gradiške do Doboja privući sve one kamione što voze robu iz EU za SA, TZ, Zenicu…

  2. Baš smo svi iznenadjeni da je Integral dobio gradnju auto puta…užas..Pitam se hoće li ikada prestati da valjaju novac u krug..Mile ugovori i odobri projekat i gradnju da kumu,prijatelju,rodjaku i u talu se sve odradi a jadnom narodu namazane oči. Bojim se samo da mi ovo sve vidimo a ćutimo a pri tom mislim da 80% nas koji negodujemo i koji javno govorimo koliko zapravo loše živimo i ne izlazimo na izbore,to je greška. Ljudi Hajmo 7.oktobra promijeniti nešto i ne dozvoliti da misle da smo tolike budale pa da ne kontamo zašto je aš Integral dobio posao.ggggrrrrrr.x-(x-(x-(

Оставите одговор