Панасоник пријавио губитак од скоро седам милијарди долара
Јапански електронски гигант "Панасоник" саопштио је данас да је од априла до децембра прошле године изгубио 6,77 милијарди долара и да је на путу да до краја фискалне године буде у минусу од 8,3 милијарди долара. Објављени губитак је скоро двоструко већи него у истом периоду прошле године. Продаја "Панасоникових" производа опала је за 8,8 […]
Јапански електронски гигант "Панасоник" саопштио је данас да је од априла до децембра прошле године изгубио 6,77 милијарди долара и да је на путу да до краја фискалне године буде у минусу од 8,3 милијарди долара.
Објављени губитак је скоро двоструко већи него у истом периоду прошле године. Продаја "Панасоникових" производа опала је за 8,8 одсто, највише због лоших резултата продаје телевизора са равним екранима.
Компанија наводи да је у истом периоду остварила оперативни профит од 1,31 милијарди долара и да је то резултат смањења "фиксних и материјалних трошкова", пренио је АФП.
"Панасоник", попут осталих јапанских конкурената "Сонија" и "Шарпа", биљежи пад продаје усљед слабљења свјетске привреде, због чега врши реструктурисање компаније, што за сада додатно повећава губитке.
"Шарп" је данас објавио да је његов нето губитак у периоду од априла до децембра прошле године био 4,6 милијарди долара.
Агенција за кредитне рејтинге "Фич" у новембру је први пут умањила статус "Панасоника" и "Сонија" на најнижи ниво – "смеће".
Јапански електронски сектор трпи посљедице јаког курса јена, пада потражње на кључним извозним тржиштима, веома јаке конкуренције и стратешких грешака из прошлости, због чега је њихово финансијско стање катастрофално.