Министарство саобраћаја: Не инати се држава

Министарство саобраћаја и веза Републике Српске саопштило је данас да у случају бојкота машиновођа Жељезница РС није ријеч о "инаћењу државе", како је то оцијенио потпредсједник РС Емил Влајки у својој колумни, већ о досљедном поштивању позитивних законских прописа. Министарство саобраћаја и веза РС наглашава да је потпредсједник РС Емил Влајки недавно у колумни под […]

уторак, новембар 8, 2011 / 18:31

Министарство саобраћаја и веза Републике Српске саопштило је данас да у случају бојкота машиновођа Жељезница РС није ријеч о "инаћењу државе", како је то оцијенио потпредсједник РС Емил Влајки у својој колумни, већ о досљедном поштивању позитивних законских прописа.

Министарство саобраћаја и веза РС наглашава да је потпредсједник РС Емил Влајки недавно у колумни под насловом "Доста је неодговорног и штетног инаћења", објављеној у дневним новинама "Фокус", изнио низ неистина и приједлога који нарушавају позитивне правне прописе.

У саопштењу се наводи да Влајки показује да није упознат о ситуацији у ЈП "Жељезнице Републике Српске" и да суди на основу полиуистина, а не на основу званичних информација које су доступне јавности, а које су, у више наврата, износили представници Министарства саобраћаја и веза, управе "Жељезница" и други званичници Републике.

"Истина је да су машиновође, самоиницијативно и незаконито обуставили рад, 10. октобра и тиме нанијели несагледиву штету привреди Републике Српске, свом матичном предузећу и свим запосленима у `Жељезницама`", истиче се у саопштењу.

Министарство саобраћаја и веза РС констатује да, иако је управа "Жељезница" успјела 12. октобра да дјелимично покрене теретни саобраћај, цјелокупна привреда, а посебно предузећа која зависе од транспорта жељезницама, свакодневно трпе велике губитке, наводећи примјере Рудника жељезне руде "Митал арселор", Фабрика цијеви "Унис", Фабрика глинице "Бирач".

"Држава није вршила репресивне мјере, како наводи господин Влајки, већ је асистенција МУП-а тражена од управе `Жељезница` како би се омогућио несметан рад других радника запослених у `Жељезницама`. Машиновође, које незаконито бојкотују рад, траже исплату разлике у заостатку додатка на плату, који се у стручној терминологији назива километар-час, по цијени од 2,4 КМ. То значи да машиновође траже исплату накнаде коју им претходна управа предузећа није ни одобрила. Ријеч је о стимулативној исплати коју машиновође траже чак и за период када су радници `Жељезница` били у штрајку", наводи се у саопштењу.

Ресорно министарство подсјећа да је ријеч о два штрајка у овој години који су резултирали договором са Владом РС и који су били организовани у законским оквирима. Такође, из постигнутог договора проистекла је обавеза управе "Жељезница" да проведе мјере финансијске консолидације овог предузећа, укључујући и рационализацију свих трошкова, дакле, и трошкова по основу плата.

"Због несавјесног бојкота рада, покренут је дисциплински поступак против машиновођа. Инспекција рада одмах, по обустави рада, утврдила је да је ријеч о незаконитом бојкоту машиновођа, тако да се ти поступци не могу подвести под штрајк", наводи се у саопштењу.

Министарство саобраћаја и веза РС додаје да групу машиновођа који протестују, не подржавају ни други синдикати који дјелују у оквиру "Жељезница", те да због бојкота машиновођа, посљедеце трпи и око три хиљаде других радника запослених у "Жељезницама".

"Поштујући намјеру господина Влајкија да се, као потпредсједник Републике и јавна личност, ангажује око рјешавања битних друштевних питања, ипак, било би боље да се детаљније информише прије него што јавно изнесе суд о стању у `Жељезницама`", закључује се у саопштењу.

Влаки је у колумни "Доста је неодговорног и штетног инаћења", коју је 4. новембра објавио дневни лист "Фокус", навео да су "машиновође и држава стварно претјерали у њиховом инаћењу". "Да је држава одмах на почетку пристала да испуни оно што је било записано у колективном уговору у погледу обавеза према машиновођама, исплатила би око милон марака и ствар би била завршена", мишљења је Влајки.



0 КОМЕНТАРА

  1. Хаха коментар, било некад на радио Београду, сад је хаха саопштење, занима ме само хоће ли се и професор Влајки наћи на списку оних који „угрожавају економску стабилност РС“, или ће само одговарати за вербални деликт?

  2. Чуо сам од наших људи који су отишли у иностранство у току рата па почели учити стране језике и у првим комуникацијама на том „новом матерњем језику“ да су прво научили од добронамјерних странаца:
    – “ Неће да те разумије само онај који то и не жели“
    Овдје имамо исти случај,причати да је враћање машиновођа на посао могуће само уз „нарушавање позитивних правних прописа“ је обична лаж.
    Мени су јуче на састанку балавили сличну причу,само се питам хоће ли се „нарушавати позитивни правни прописи“ код сестринских и супружничких фирми.

    http://youtu.be/7xS-0-qvNsg

    :P:P:P

Оставите одговор