Кинески телефони потукли конкуренцију у 2018.

На глобалном тржишту паметних телефона прошле године је забиљежен тренд, који су многи тржишни актери наговјештавали – кинески мобилни уређаји су преузели примат у Европи.

уторак, фебруар 19, 2019 / 18:44

Најновији подаци агенције за истраживање тржишта, Каналис, показују да је 32 одсто или отприлике једна трећина испоручених паметних телефона у Европи у 2018. потекла од кинеских произвођача – Хуавеи, Ксиаоми и OПлус, преноси портал Верџ.

При томе лавовски удио у укупним испорукама, од преко 23 процента, имао је Хуавеи са 42.5 милиона достављених уређаја европским трговцима. Само у последњем лањском тромјесечју, овај кинески технолошки див је доставио Европљанима 13.3 милиона паметних телефона, повећавши тако укупне испоруке на Старом континенту за 55.7 одсто у односу на 2017. годину.

С друге стране, највећи пад извоза смартфона у Европу у 2018. години забиљежио је тржишни лидер, Самсунг, чије су испоруке биле за 10 посто мање него годину раније и износиле су 61.6 милиона јединица.

Ни Епл није бриљирао иако се задржао на другом мјесту са 42.8 милиона испоручених Ајфон уређаја у Европи прошле године. То је, међутим, за 6 процената мање него претходне године.

Аналитичари предвиђају да ће Хуавеи у Европи до краја ове године свргнути Епл с другог мјеста, баш као што ће то ускоро направити у остатку свијета, а у опасности је и до сада недодирљиви Самсунг. Неочекивани продор на европско тржиште смартфона забиљежио је и кинески Ксиаоми, који је заузео четврто мјесто повећавши свој комад тржишног колача у четвртом кварталу за 62 процента на годишњем нивоу.

Процјене компаније Каналис показују да је прошле године укупна испорука паметних телефона у Европи пала за 4.0 процента на 197 милиона јединица. Само у последња три мјесеца, укупне испоруке су пале за 2 одсто, на 57 милиона, при чему су кинески добављачи значајно повећали достављене количине потиснувши ривале. Бен Стентон, аналитичар Каналиса каже да су се због тензија између Кине и САД, кинеске компаније окренуле европском тржишту, што је ишло на руку европским купцима, јер су брендови попут Хуавеија и Ксиаомија „донијели конкурентније цијене и шокирале своје европске ривале“.

„Америчка антипатија према кинеским брендовима није прешла Атлантик“, закључује портал Верџ.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *