Како је изгледало усправљање Конкордије у 50 секунди

Насукани луксузни брод Коста Конкордија потпуно је усправљен рано јутрос у компликованој операцији која је трајала 19 часова. Брод је морао да се одвоји од стијена код острва Ђиљо у Тиренском мору гдје је дјелимично потонуо прије 20 мјесеци. Званичници су прогласили да је "савршено" успјела ова изузетно компликована акција која је прва икад изведена […]

уторак, септембар 17, 2013 / 09:30

Насукани луксузни брод Коста Конкордија потпуно је усправљен рано јутрос у компликованој операцији која је трајала 19 часова.

Брод је морао да се одвоји од стијена код острва Ђиљо у Тиренском мору гдје је дјелимично потонуо прије 20 мјесеци.

Званичници су прогласили да је "савршено" успјела ова изузетно компликована акција која је прва икад изведена за тако велики брод.

Нешто после четири сата јутрос огласила се сирена код острва Ђиљо и шеф италијанске цивилне одбране Франко Габријели, прогласио је да је брод достигао вертикални положај и да је операција ротирања завршена.

Аплауз се чуо од ватрогасаца у шатору гдје су инжењери пројекта прогласили крај. Сат касније Ник Слоун, јужноафрички стручњак за спасавање бродова који је руководио тимом од 500 људи да изведе овај инжињерски компликован подухват, дочекан је као херој.

Слоун је операцију прирпремао годину дана, а сама акција почела је јуче ујутро и очекивало се да ће трајати око 12 сати али се све продужило.

"Конкордија" је у ноћи 13. јануара 2012. ударила у гребен у близини острава Ђиљо и преврнула се када је кроз расјекотину дугачку 53 метра вода продрла у потпалубље. Од 4.200 путника и чланова посаде, погинуле су 32 особе, а тијела двије жртве нису нађена и претпоставља се да су на дну олупине.

Све операције усправљања брода обављајле су се даљински са једног контролног пункта гдје су били инжењери, из безбједносних разлога, прецизирала је компанија која руководи овом акцијом.

Оваква акција није никада раније изведена, и тимови који раде на извлачењу брода упозоравали су да ризици постоје, прије свега могућност да би олупина могла да се распадне на дијелове током извлачења, јер се не зна у каквом је стању потопљени дио до којег се није могло прићи.

Брод "Коста Конкордија" дуг је 290 метара и тежак 114.000 тона. У процесу припреме конструкција предвиђених за усправљање брода употребљено је 30.000 тона челика.

Конкордија ће на прољеће бити одвучена са острва Ђиљо и претворена у отпадни метал. Наредних мјесеци страна која је била у води толико дуго треба да се поправи да би брод могао да издржи вучење и јако море током предстојећих зимских мјесеци.



Оставите одговор