Хафингтон пост се успјешно шири на Европу

Најпопуларнији амерички информативни сајт "Хафингтон пост” прешао је океан и покренуо британско, шпанско и француско издање да би недавно најавио даље освајање остатка Старог континента. Веома читани агрегатор (сакупљач) вијести који скраћује, прерађује и приређује информације дневних листова и магазина, али има и сопствене вијести, појавиће се у септембру у Италији а нешто касније и […]

четвртак, јул 26, 2012 / 08:45

Најпопуларнији амерички информативни сајт "Хафингтон пост” прешао је океан и покренуо британско, шпанско и француско издање да би недавно најавио даље освајање остатка Старог континента.

Веома читани агрегатор (сакупљач) вијести који скраћује, прерађује и приређује информације дневних листова и магазина, али има и сопствене вијести, појавиће се у септембру у Италији а нешто касније и у Њемачкој. Уколико све буде по плану, уреднички подухват богате Американке грчког поријекла Аријане Хафингтон заживјеће и у Јапану као и у растућим економијама и тржиштима информација – Бразилу и Индији.

Главна уредница Аријана Хафингтон казала је у недавном интервјуу за британски лист „Обзервер” да се „Хафпост” успјешно шири и да само у Уједињеном Краљевству сваког мјесеца има пет милиона посјетилаца. Покретач и некадашња власница, Хафингтонова је прошле године продала сајт за 315 милиона долара задржавши кључна мјеста у компанији.

У Европи је остварила сарадњу са лидерима штампаног новинарства – у Паризу са „Мондом” а у Мадриду са „Паисом”. Према америчко-шпанском споразуму, власници „Паиса” имају 50 одсто у власништву шпанске верзије портала. Новинари „Хафингтон поста” смјестили су се у исту зграду гдје је и редакција једног од најугледнијих листова на Иберијском полуострву, али и шире.

Код куће је Аријани Хафингтон (62), која је са 30 година дошла у Америку, много теже да придобије наклоност традиционалних медија. Оптужују је да преузима њихове текстове а да их не потпише. Предњачи „Њујорк тајмс”. Он је уредницу „Хафпоста” назвао краљицом агрегатора, при чему се под агрегаторима вијести на свјетској мрежи подразумијевају сајтови са скраћеним верзијама текстова из новина. Побунили су се и „Волстрит џорнал” и медијски магнат Руперт Мардок јер портали попут овог одвлаче читаоце и оглашиваче од правих извора информација.

Осим тога, „Хафингтон пост” су тужили и многобројни сарадници јер им компанија никада није исплатила хонораре за текстове. Аријана Хафингтон је казала да њен сајт превазилази устаљену подјелу на конзервативне и либералне медије која је јасно опредијелила новине и телевизије за једну или другу страну политичког спектра. Међутим, републикански политичари тврде да сајт напада само десничаре док је благонаклон према љевичарским идејама у друштву. Аријана Хафингтон је била удата за републиканског конгресмена Мајкла Хафингтона и дуго је важила за конзервативну ауторку. Међутим, временом је промијенила ставове. Стала је на црту републиканцу Арнолду Шварценегеру 2003. на изборима за гувернера Калифорније, али се повукла из трке. На предсједничким изборима 2008. подржала је либералног кандидата Барака Обаму, истина, оградивши се касније да је он у великој мјери разочарање.

И поред свих критика, сајт са њеним презименом одлично послује и расте. Само у САД има редакцију од 500 новинара и уредника. Они су први амерички дигитални медиј комерцијалног карактера који је добио Пулицерову награду, највише признање за новинарство.



Оставите одговор