Гугл комерцијализује претрагу – плати и више те има
Гугл се полако окреће финансијској исплативости својих сервиса тако што планира да уведе опцију "Плати па клати" (pay-to-play) која подразумијева да је могуће платити одређену цијену за бољу позиционираност на претраживачу. Да ли је ово мудар потез или ће се Гугл – у оваква одлука обити о главу? Гугл је најавио да ће измијенити свој […]
Гугл се полако окреће финансијској исплативости својих сервиса тако што планира да уведе опцију "Плати па клати" (pay-to-play) која подразумијева да је могуће платити одређену цијену за бољу позиционираност на претраживачу. Да ли је ово мудар потез или ће се Гугл – у оваква одлука обити о главу?
Гугл је најавио да ће измијенити свој Гугл Проакт Серч онлајн сервис за куповину у мало комерцијалнију верзију која ће пословати под називом Гугл Шопинг.
Разлика је у томе што ће сада трговци моћи да плате да се њихов оглас или линк појаве међу првима када се врши одговарајућа претрага. Ово је последњи потез Гугл – а у низу којима ова компанија настоји да повећа своје приходе од претраге. Гугл је већ урадио исто са Гугл Флајтс, Хотел Фајндер и Гугл Адвајзор.
Међутим, ови сервиси су релативно нови и послују мање или више паралелно са Гугловим постојећим сервисом за претраживање. Гугл Шопинг ће бити први сервис који је Гугл трансформисао из потпуно бесплатног сервиса, заснованог на важности у односу на кључне речи претраге, у комерцијални сервис.
Гуглов потез да комерцијализује један од својих сервиса претраге је у најмању руку дискутабилан, али ипак се очекује да донесе озбиљан приход овој компанији. Према тржишној анализи коју је спровела компанија Комскор, Гуглов Продакт Серч забиљежио је око 80 милиона посјета у априлу 2012. године.
Овај број звучи огромно, али није ништа специјално у поређењу са посјетом Амазона или еБеја, за које Комскор наводи податке од око 900 милиона и 335 милиона посјета респективно. Једноставно речено, ако Гугл жели да се надмеће са Амазоном или еБејом у електронској продаји, мораће да повуче неки озбиљан потез како би привукао кориснике на своје сервисе.
Иако се Гугл увијек хвалио да не никада не тражи новац и да се позиционирање на његовим сервисима одвија сасвим објективно, изгледа да се ипак десило оно што се до сада није могло очекивати – Гугл се комерцијализује.