Чубриловић: Дионица коштала више од 90 милиона евра

Друга дионица аутопута Бања Лука – Градишка, укупне дужине 26,5 километара, која ће у сриједу бити отворена, коштала је 90.531.734,89 евра. Недељко Чубриловић, министар саобраћаја и веза РС, рекао је да је километар аутопута на овој дионици, од маховљанске петље до Градишке, коштао у просјеку 7,5 милиона КМ, те да је изградња комплетног аутопута, дужине […]

понедељак, новембар 28, 2011 / 12:23

Друга дионица аутопута Бања Лука – Градишка, укупне дужине 26,5 километара, која ће у сриједу бити отворена, коштала је 90.531.734,89 евра.

Недељко Чубриловић, министар саобраћаја и веза РС, рекао је да је километар аутопута на овој дионици, од маховљанске петље до Градишке, коштао у просјеку 7,5 милиона КМ, те да је изградња комплетног аутопута, дужине 32 километра, коштала око 320 милиона КМ.

"Завршетак те дионице касни нешто више од годину дана. Разлози за то су проблеми у вези са самим пројектом и рјешавањем имовинских односа, затим одустајање од посла италијанске фирме "Видони", која није могла да се уклопи у цијену коју је излицитирала на јавном тендеру", појаснио је Чубриловић.

Он је изразио наду да би заједничка комисија БиХ и Хрватске до краја године могла постићи договор о изградњи моста на Сави и да би радови на тој повезници, за коју постоји комплетан пројекат, могли почети на прољеће, те да нема разлога да то буде пролонгирано.

Када је у питању одвијање саобраћаја на путу Бањалука – Градишка, Чубриловић је рекао да још није завршена маховљанска петља, те да ће се на тој дионици она заобилазити, али да би у мају наредне године и она требало да буде завршена. Изградња маховљанске петље коштаће 21 милион евра и то ће бити један од првих изграђених објеката на дионици пута Бањалука – Добој, јер она треба да га повеже са аутопутем Бањалука – Градишка.

Говорећи о извјештају ЈП "Аутопутеви РС", Чубриловић је рекао да ће се он наћи на некој од сљедећих сједница Народне скупштине РС, те да се у њему налазе информације о комплетном пројекту аутопутева и брзих путева у РС.

Километар аутопута на овој дионици коштао у просјеку 7,5 милиона КМ, а изградња комплетног аутопута дужине 32 километра коштала око 320 милиона КМ, казао Чубриловић

"Подаци из те информације се нешто разликују од завршних података, зато што је извјештај рађен прије отприлике мјесец дана", казао је Чубриловић.

У информацији "Аутопутева РС" наведено је и да су у току преговори о изградње аутопута Бањалука – Добој, те да ће се врло брзо знати и начин на који ће тај пројекат бити финансиран.

"Преговара се са једном кинеском компанијом, њиховом банком и осигурањем. У исто вријеме преговарамо и са Европском банком за обнову и развој и оно што за РС буде најприхватљивије за то ће се и одлучити. Све зависи од цијене капитала која успије да буде постигнута кроз разговоре", нагласио је Чубриловић.

У информацији се спомиње и коридор 5ц, који већим дијелом пролази кроз ФБиХ. Наведено је да су три општине кроз које пролази овај аутопут, односно Добој, Модрича и Вукосавље провеле законску процедуру и усвојиле регулационе планове чиме су створени услови за експропријацију и квалитетну припрему за изградњу аутопута.

"За већи дио дионице аутопута кроз РС је добијена урбанистичка сагласност", наведено је у информацији и додаје да је укупна дужина тог аутопута кроз РС 46,8 километара, а кроз ФБиХ 290 километра.

Такође је наведено да је један од приоритета изградња брзог пута на релацији Српско Сарајево – Пале – Рогатица – Вишеград – Вардиште – граница са Републиком Србијом. За сљедећу годину је предвиђена изградња студије изводљивости са генералним пројектом, која ће бити основа за израду остале пројектне документације и реализацију.

Отварају Тадић и Додик

Другу дионицу аутопута Бањалука – Градишка, односно дио од маховљанске петље до Градишке, отвориће Борис Тадић, предсједник Србије, и Милорад Додик, предсједник РС. Долазак Тадића у Бањалуку јуче је потврдио Недељко Чубриловић, министар саобраћаја и веза РС, рекавши да су на изградњи те дионице били ангажовани најквалитетнији кадрови, те да су кориштене најсавременије технологије и рецептуре за производњу асфалта.



0 КОМЕНТАРА

Оставите одговор