Бајка о аутопуту: Тражимо заједничке тачке за спајање са Србијом
Министар спољних послова Србије Ивица Дачић навео је да је са Додиком разговарао о заједничким инфраструктурним пројектима. Било је ријечи о инфраструктурним пројектима, међу којима су и мост Љубовија-Братунац, који би требало да буде постављен следеће године, као и о изградњи путева у Србији и РС – Ужице-Вишеград и Кузмин-Рача. „Иза себе остављамо ствари које […]
Министар спољних послова Србије Ивица Дачић навео је да је са Додиком разговарао о заједничким инфраструктурним пројектима.
Било је ријечи о инфраструктурним пројектима, међу којима су и мост Љубовија-Братунац, који би требало да буде постављен следеће године, као и о изградњи путева у Србији и РС – Ужице-Вишеград и Кузмин-Рача.
„Иза себе остављамо ствари које се виде”, поручио је Додик.
Он је изразио уверење да ће мост у Братунцу веома брзо, у року, бити завршен, а да преостаје обавеза да се постигну договори о следећим пројектима који су стратешки веома важни, у националном смислу битни.
С тим у вези је поменуо аутопут који се гради од Бањалуке, преко Бијелине до Добоја, према Србији.
„Мислим да у наредних неколико месеци треба дефинисати додирну тачку са Србијом како би се могло ићи у пројектовање пре свега деонице од границе Србије и РС према њеној унутаршњости Српске. Ту су и други путни правци који су у додиру са Србијом, између Ужица и Вишеграда”, рекао је Додик.
РС не би могла да уради ништа од свих тих пројеката да нема свестрану подршку Србије и без напора Србије да обезбеди праву презентацију онога што ради РС, додао је Додик.
Издвојено мишљење
Један од планова спајања Српске и Србије везивано је за изградњу аутопута од Новог Сада до Руме. За његовру градњу потребно би било пробити тунел кроз Фрушку Гору, а од Руме би се вјероватно градио наставак, који би стигао до Шапца. У том потезу тражила би се тачка спајања аутопута са Српском. Међутим, почетак градње тог аутопута, најављиван од 2013. није ни на видику.
Србија је прокупирана градњом обилазнице око Београда и завршетком Коридора 10, од Ниша према македонској и бугарској граници. Нема назнака ни да ће почети изградња аутопута кроз западну Србију који би се продужио до Црне Горе, и ту не постоји ни сагласност о траси аутопута.
Увелико трају спорови да ли аутоппут трееба ићи до Златибора или до Голије. Златибор је развијено туристичко подручје, а аутопут би му дао нови замах. Заговорници друге опције истичу да је градња јефтинија 50 милиона, и да би развила неразвијену Пештерску висораван.
Друга опција би удаљила аутопут од Ужица, а тиме и од Вишеграда. Притом, у Ужицу трасу преко Пештера називају "трасом за Угљанина" што говори о ефекту задовољавања политичких интереса кроз регионални или национални принцип.
(Легенда: Црном бојом означени су постојећи, а ружичастом путеви у изградњи. Испредкидане линије су планови и могуће трасе.)
Последња опција за Ужице и аутопут је спомињана траса која је на најдужем штапу, а ишка би од Појата, на већ постојећем Београд – Ниш, преко Крушевца и Краљева, и имала би опцију продужења до Српске.
Дакле, већина ових "планова" је у зони нагађања, и далеко од било каквих озбиљних пројеката. Примјетна је и мегаломанија и "разбацивање аутопутевима" као фактору развоја, што је беспредмена прича. Са друге стране, свјетска искуства (посебно Шпанија) кажу да регионални аутопутеви немају исплативост, посебно уколико постоје бесплатне саобраћајнице до истог мјеста.
Предсједник у изнудици трага за тачкама повезивања са Србијом, а гледе Сплита и Хрватске има јасну визију.:D:D:D
Спајали вас дабогда!
Sa jedne strane Nibens grupa a sa druge Intergral pa tu ce se lako naci tacke spajanja. Samo da Cume ne pokvari posao.
Usput jedan danasnji naslov sa drugog portala:
U prvoj godini aktuelnog mandata, partije koje su formirale vladajuću koaliciju u Republici Srpskoj (SNSD, DNS i SP) ispunile su samo dva, od ukupno 458 obećanja koje su dale u svojim izbornim programima.