ЖРС: Електроником до боље безбједности

Генерални директор "Жељезница Републике Српске" Драган Савановић најављује увођење електронског система осигурања на преосталим станицама пруге Добој – Бањалука, чиме ће бити побољшане безбједност и пропусна моћ пруге. "Радови ће бити финансирани кредитним средствима преосталим из реализације раније потписаних и у потпуности реализованих уговора за ремонт и осигурање, а пошто је ријеч о уштеђеним средствима […]

понедељак, фебруар 24, 2014 / 12:01

Генерални директор "Жељезница Републике Српске" Драган Савановић најављује увођење електронског система осигурања на преосталим станицама пруге Добој – Бањалука, чиме ће бити побољшане безбједност и пропусна моћ пруге.

"Радови ће бити финансирани кредитним средствима преосталим из реализације раније потписаних и у потпуности реализованих уговора за ремонт и осигурање, а пошто је ријеч о уштеђеним средствима – нема новог задуживања ни за `Жељезнице` ни за Српску", истиче Савановић у интервјуу Срни.

Тендер за извођача је расписан и очекује се да радови почну у септембру са роком за завршетак од годину дана.

Савановић наглашава да су "Жељезнице Српске", упркос бројним проблемима, успјеле да превезу сву робу потребу привреди, те да су повећани приходи, а смањени трошкови који нису у функцији саобраћаја.

Ипак, прецизира он, то није довољно, јер су велике обавезе према држави и банкама.

"Највећи проблем су затезне камате на кредите за инфраструктуру, уговорене прије мог доласка, које знатно оптерећују пословање. Само по том основу трошак је већи од седам милиона КМ. Без тог трошка губитак `Жељезница` био у висини амортизације", прецизира Савановић.

Он наводи да се вишак радника у администрацији "Жељезница" смањује природним одливом, те да нема новог запошљавања у том сегменту.

"Тачно је да дугујемо за порезе и доприносе. Поднијели смо захтјев Влади Републике Српске за претварање пореских обавеза у акције, према важећем закону" – каже Савановић, који очекује да ће то у првој половини године бити ријешено.

То ће промијенити структуру власништва и, истовремено, смањити губитак, односно поправити финансијски положај предузећа.

Савановић очекује да Министарство рада и Влада Српске хитно изнађу рјешење за неусаглашеност Закона о раду и Закона о ПИО, јер на име пензионисања радника са бенефицираним радним стажом "Жељезнице" годишње губе око милион марака.

Захваљујући набавци нових вагона из кредита са Србијом, као и сталном улагању у одржавање и ремонт у својим радионицама, "Жељезнице Републике Српске" никада нису имале више исправних и за превоз терета способних вагона.

"Превоз путника возовима је свакако комфорнији, јефтинији и безбједнији у односу на друмски превоз, али је за повећање броја путника потребно много тога", напомиње Савановић.

Он сматра да би ревитализација могла бити реализована широком акцијом Владе Републике Српске, локалних заједница и Жељезница Републике Српсек, имајући у виду да путнички саобраћај у цијелој Европи субвенционишу владе, регије и локалне заједнице.

Савановић подсјећа да су "Жељезнице Српске" добиле лиценцу за пружање услуга жељезничког превоза на пет година, те успоставиле менаџмент систем за ЕЦМ – тијело за одржавање теретних вагона, чиме су постале овлаштено тијело за теретни програм.

"Не треба занемарити ни безбједносне показатеље који су из године у годину све бољи, јер се константно смањује број несрећа и повреда захваљујући побољшању свих фактора који утичу на безбједност", закључује Савановић у интервјуу Срни.



Оставите одговор