Путарина: Аутопутеви предлажу цијену од десет фенинга по километру

Јавно предузеће "Аутопутеви РС" предложиће Влади РС да цијена путарине на аутопуту Бања Лука – Градишка буде десет фенинга по километру за путничка возила, сазнају "Независне". Уколико Влада РС прихвати ту цијену, возачи који буду пролазили дионицом од Бање Луке до Градишке плаћаће јединствену цијену од 3,3 КМ, с обзиром на то да је дужина […]

четвртак, фебруар 14, 2013 / 10:34

Јавно предузеће "Аутопутеви РС" предложиће Влади РС да цијена путарине на аутопуту Бања Лука – Градишка буде десет фенинга по километру за путничка возила, сазнају "Независне".

Уколико Влада РС прихвати ту цијену, возачи који буду пролазили дионицом од Бање Луке до Градишке плаћаће јединствену цијену од 3,3 КМ, с обзиром на то да је дужина овог пута 33 километра.

У ЈП "Аутопутеви РС" нису жељели да говоре о цијени и њиховом приједлогу путарине, наглашавајући да ће то бити одређено непосредно пред почетак наплате.

"’Аутопутеви РС’ планирају да од почетка прољећа 2013. године почну с наплаћивањем посебне накнаде за употребу аутопута Градишка – Бањалука, односно путарине", рекао је Душан Топић, директор ЈП "Аутопутеви РС".

У овом јавном предузећу нисмо успјели сазнати шта је показала Студија о могућности увођења путарине и система наплате, јер како кажу та студија још није достављена ЈП "Аутопутеви РС".

"Детаљи које она садржи биће представљени када тај документ буде у посједу предузећа", каже Топић.

Иначе, овај документ треба да садржи број возила који дневно пролазе ову дионицу на основу чега ће се правити планови прикупљања прихода и одржавања овог аутопута.
Незванично сазнајемо да ће наплатна кућица на излазу из Бање Луке бити постављена између два постојећа тунела те да ће се путарина наплаћивати по принципу отвореног система наплате.

Како појашњавају у "Аутопутевима РС", отворени систем подразумијева да се наплата врши на једном мјесту на аутопуту без обзира на пређену дионицу, а нешто слично када је у питању наплата тренутно се ради у Сарајеву.

"Са порастом обима саобраћаја, отворени систем биће замијењен затвореним, тако да ће наплатне рампе бити постављене на свим прилазима аутопуту", казао је Топић.
У Министарству саобраћаја и веза РС кажу да се на затворени систем наплате путарине неће ићи све док не буде изграђен мост на ријеци Сави када ће аутопут Бања Лука – Градишка добити свој пуни смисао.

Јуче нисмо успјели добити одговор на питање шта ће бити са наплатним кућицама које је поставило ЈП "Путеви РС" код тржног центра "Робот" са циљем да наплаћује путарину за "брзу цесту" од приједорске петље до Клашница и обрнуто.

На питање да ли су изглађени неспоразуму између ЈП "Путеви РС" и ЈП "Аутопутеви РС" када је у питању наплата путарине, Топић каже да неспоразума није ни било јер су надлежности ова два јавна предузећа прецизно дефинисана законским и подзаконским актима.

Незванично сазнајемо да су у току преговори између ова два јавна предузећа те да је најизгледније рјешење формирање новог предузећа које би се бавило само наплатом путарине односно прикупљало средства и распоређивало их према утврђеном проценту.



Оставите одговор