Њемачки радник заради као два у САД
Њемачка производи дупло више аутомобила од САД и њени радници зарађивали су два пута више од америчких, показала је најновија анализа. Лане је у Њемачкој израђено 5,5 милиона возила и радници у производњи кола су примали у просјеку 67,14 долара на сат. У САД је ситуација сасвим другачија. Америчке ауто-куће у 2010 су произвеле 2,7 […]
Њемачка производи дупло више аутомобила од САД и њени радници зарађивали су два пута више од америчких, показала је најновија анализа.
Лане је у Њемачкој израђено 5,5 милиона возила и радници у производњи кола су примали у просјеку 67,14 долара на сат.
У САД је ситуација сасвим другачија. Америчке ауто-куће у 2010 су произвеле 2,7 милиона кола, а просјечна плата запослених у аутоиндустрији износила је 33,77 долара по сату.
У анализи се наводи да у Њемачкој аутокомпаније послују у амбијенту у коме се "трка води до дна", док се у САД такво надметање не охрабрује.
То значи, како се каже, да је циљ њемачког синдиката ИГ Метали, насупрот Уједињеним синдикатима аутоиндустрије у САД, да се обезбиједе веће зараде и задовољавајући услови рада.
Сви запослени радници у аутоиндустрији Њемачке су чланови синдиката ИГ Метали. Они могу да штрајкују ако то одлуче, али не морају то да чине због општег система рјешавања конфликата. Главна разлика у односима између синдиката и управа компаније у двема моћним привредама јесте та да у САД односи почивају на супарништву, а у Њемачкој се развијају на основу сарадње, истиче се у анализи.
Запослени у истој аутокомпанији, у САД имају мање зараде, него у Њемачкој. На примјер, запослени у Фолксвагеновој америчкој фабрици Катанога добијају 14,50 долара на сат, а после три године, зарада се повећава на 19,50 долара на сат.
BMW, који има погон у Спартанбургу, у Јужној Каролини, такође је прихватио правила награђивања запослених која важе на локалном тржишту, што значи да радници исте компаније, у САД имају мање зараде него у Њемачкој.