Њемачка: Интернет пут до животног сапутника

У Њемачкој је више од седам милиона људи регистровано на порталима који посредују у тражењу партнера, а прошле године 2,7 милиона људи партнера је нашло на интернету. Свака трећа веза успоставља се тим путем. Највише преко специјализованих портала за тражење партнера, а велики број и преко социјалних мрежа као што је Фејсбук. На интернету свако […]

понедељак, август 29, 2011 / 15:08

У Њемачкој је више од седам милиона људи регистровано на порталима који посредују у тражењу партнера, а прошле године 2,7 милиона људи партнера је нашло на интернету.

Свака трећа веза успоставља се тим путем. Највише преко специјализованих портала за тражење партнера, а велики број и преко социјалних мрежа као што је Фејсбук.

На интернету свако може да упозна милионе људи без партнера, а сви они желе исту ствар: најбрже могуће наћи много љубави. Понуда је уредно сортирана и избор је велик.

Такође, постоји и безброј малих портала специјализованих, рецимо за вегетаријанце, езотеричаре, хеви-металце, корпулентније или евангелисте. Социолог Блосфелд каже да се на виртуелном контакту не задржава предуго: "Већина њих, који се нађе `онлајн`, желе што приј да се виде `офлајн`".

У тексту "Нађи љубав, али брзо", минхенски "Зидојче цајтунг" пише о љубави у доба интернета. У машти је увек све тако романтично: Мушкарац на изложби стоји пред сликом, прилази му згодна жена и у једном тренутку више се не гледа слика. Једно другом почињу да се смјешкају, одлазе на кафу и шта онда? Често се испостави да је она удата и са њим само жели да разговара о естетским дубинама концепта изложбе. Или да он изложбу користи само да би нешто `уловио`" – наводи лист.

У свакодневном животу људи не иду около са натписом "Самац сам и тражим партнера", каже за минхенски лист социолог Ханс Петар Блосфелд. У виртуелном, интернет свијету, правила су другачија. Зато и не чуди што све више Нијемаца на том мјесту траже своју љубавну срећу.

Међутим, код првог састанка очи у очи, често долази до великих разочарања. Хенинг Вихерс, добро познаје интернет портале за проналажење партнера, јер је дио његово посла да пише рецензије о њим. По његовом мишљењу највећа опасност при тражењу партнера путем интернета је та да неки људи често износе погрешне информације о себи.

За многе је промјена медија, дакле прелазак из виртуелног у стварни живот повезана са разочарењима. Разлог за то су мања или већа уљепшавања информација на личном профилу, како би се више добило на атрактивности, сматра Вихерс и открива да жене најчешће дају погрешне податке о изгледу, а најчешћа лаж мушкараца је да нису у вези.

Жене често из свог профила одстране четири до пет кила тјелесне тежине и представљају се млађима него што јесу. Често сам видио да жене које су прешле тридесету годину, радо напишу да имају 29. То је слично као са цијенама у супермаркету, када стоји 1,99 евра, зато што дјелује много повољније него два евра.

Хенинг Вихерс савјетује свима који партнера траже на интернету да, када ступе са неким у контакт, што прије уговоре састанак уживо. Он сматра да многи праве грешку када са тим одуговлаче: "Ако се пола године дописујете са неким путем мејла, наравно да у глави стварате неку идеалну слику о партнеру на основу написаних речи. Онда одлазите на састанак са великим очекивањима, и онда све то падне у воду кад схватите да хемија не функционише" – објашњава он.

Интернет портали у Њемачкој, који се баве овом врстом посла, зарађују све више новца. Док су 2003. године биљежили зараду од око 21,5 милиона евра, 2010. године она је износила 189 милиона. Особе које на интернету траже партнера све више су спремне да преузму додатне трошкове, као што је рецимо слање порука другим корисницима.

Како наводи "Дојче веле", услуге тих портала знатно су поскупјеле и многи од њих су увели обавезну претплате. За разлику од социјалних мрежа, као што су Фејсбук или Мајспејс, које се углавном финансирају наплаћивањем реклама, портали за проналажење партнера 85 одсто новца зарађују кроз корисничку претплату.



Оставите одговор