Наплатне кућице: Путарине и за аутопут и за брзу цесту

Наплата путарине на путу Бања Лука – Градишка још није почела, а највјероватније је да ће од љета возачи на овој дионици плаћати двије путарине на двије различите локације.

уторак, фебруар 7, 2012 / 11:33

Прва наплатна рампа, која је већ направљена код тржног центра "Робот", је у надлежности ЈП "Путеви РС", који желе да наплаћују путарину за "брзу цесту" од Приједорске петље до Клашница и обрнуто.

Друга наплатна кућица, која је пројектом планирана да се прави између два тунела на аутопуту биће у надлежности ЈП "Аутопутеви РС", који, такође, желе да наплаћују путарину за дионицу од Клашница до Градишке и обрнуто.

Забрањени град

Иако аутопут није завршен, те му недостаје петља у средини, мост преко Саве и још нешто пута до некада аутопута Братства и јединства, већ се размишља о наплати, и то иде дотле да се узурпира и десетак километара јавног пута, како би се на њему наплаћивала путарина.

Како је у питању магистрални пут, возачи се присиљавају да за улазак у Бању Луку плате нешто новца, или да иду старим трнским путем, који ће вјероватно постати још преоптерећенији саобраћајем.

Два предузећа на једном путу

Док се у свијету уводе вињете које се купују у трговачким објектима, јер су трошкови радне снаге која мора прећи дуг пут да би стигла на радно мјесто и радила посао који је више него једноставно аутоматизовати, код нас се не мисли на губитке, већ на радна мјеста којима би се нахранила гладна и гласна уста која не могу трпити вишегодишње чланство у владајућој странци која им не налази посао.

Међутим, овде се праве и дупле кућице, док би рационалније било да се на истим кућицама наплаћују обе путарине. Путеви и Аутопутеви Српске се договарају како би се могла окончати случај "двије путарине на истом путу" и према изјави директора "Аутопутева РС" Душана Топића за Независне новине, постоје три опције.

Прва је да се комплетна путарина и за брзу цесту и за аутопут наплаћује на наплатној кућици код ТЦ "Робот", те да се по евиденцији возила дијели расподјела новца.

Друга опција је да се наплаћује и на једној и на другој наплатној кућици, односно да се код "Робота" наплаћује путарина за кориштење брзе цесте, а да се на наплатној кућици између два тунела наплаћује путарина за аутопут.

Трећа опција је да се све то врши на наплатној кућици између два тунела и да се по, не баш прецизној евиденцији, односно по броју возила која користе одређену дионици врши расподјела новца.

И Чубриловић за веће трошкове и беспотребна радна мјеста

"Наплатна кућица између два тунела планирана је и прије него шту су ‘Путеви РС’ почели да праве своју наплатну кућицу. Сада то треба да усагласимо и да видимо како ће то све ићи", казао је Топић.

Недељко Чубриловић, министар саобраћаја и веза РС, истакао је да заједничка наплата путарине неће имати његову сагласност.

"То су два одвојена система и два правна субјекта. Сваки мора да убире своје приходе и одговара за извор прихода као и за своје трошкове", казао је Чубриловић.

Он је нагласио да ЈП "Аутопутеви РС" немају ништа с наплатном кућицом коју је направило предузеће "Путеви РС", те да ће наплатна кућица између два тунела бити израђена по свим стандардима.

Топић истиче да ће једна од поменутих солуција бити само у првој фази, односно док се путарина на аутопуту Бања Лука – Градишка буде наплаћивала по јединственој цијени, без обзира гдје је возило ушло на аутопут.

"Када буде завршен комплетан аутопут, односно док не буде изграђен мост на Сави, биће отворени систем. Када завршимо аутопут, ићи ће се на затворени систем и наплатне кућице биће на прилазима у Градишци, Тополи, Александровцу и Клашницама. Биће картице на којима ће писати гдје је возило ушло тако да ће онај ко је ушао у Градишци два пута скупље плаћати него онај што је ушао у Александровцу", објаснио је Топић и додао да ће до тада важити отворени систем да кроз исту капију пролазе сви те да ће доћи до некакве просјечне цијне.

За сада се спекулише да је почетна цијена у преговорима о наплати путарине за дионицу Бања Лука – Градишка двије марке, али да су могуће корекције плус или минус 0,5 КМ.



0 КОМЕНТАРА

  1. Што да не, може им се кад као мирне овчице блејимо и пуштамо да нас шишају.
    Ако ће градити паркиралиште и гаражу на Кастелу, шта им фали и да натакну двије наплатне рампе на потезу од 45 км?

    http://www.6yka.com/gdje-ide-rekonstrukcija-tvrave-kastel-u-banjaluci

  2. Ima ovakvih primjera koliko hoćeš. U mom selu organizovali parking službu i naravno da nemaju dovoljno prihoda za plate kontrolorima. Seljaci ko seljaci – snalaze se i ne plaćaju. I ne treba im plaćati.

    Ista je stvar i sa putarinom… Čitav projekat je krajnje neprimjeren i megalomanski. Trebalo je posegnuti za nekim ultrasuper modernim rješenjem iz Srbije. Priča se da su srbijanski softveraši prvaci svijeta u daljinskom očitavanju satova za el. energiju. Kontam da bi klikeraši smislili neki način da naplata putarine bude potpuno automatizovana i da se računi plaćaju tokom godine a najkasnije prilikom registrovanja vozila ili prelaska granice – sa sve nevelikim kaznama za nesavjesne.

    Ali jebiga, valja pozapošljavat silne poltrone a narod će pored putarine, davati i za njihove plaće, grijanje, infrastrukturu…

    Što nam naša opozicija ne objasni kako bi to oni odradili? Čisto da vidim jesu li išta bolji od Dodoa i njegovih?

  3. Opa vidim da je jedan cijenjeni umjetnik ovde na frontalu sa nama :DB-)

    Sto se tice putarina, neka placa ko hoce, ja necu. Taj je put pravljen od nasih para, a ne od para privatnih investitora i za taj put ja sam platio od svakog litra nafte i svake registracije. A sada oni hoce da nam naplate sto su pare iz budzeta potrosili za pravu namjenu za koju su i prikupljene… OVO JE JE%A#E U ZDRAV RAZUM! x-(

  4. Ја имам прикључак изнад рампе код Пештана, тако да нећу плаћати путарину! 🙂 Али није ми јасно зашто ће неко од прве наплатне рампе до друге у размаку од само 4 км плаћати двије путарине!? лудило!!!B-)B-)

Оставите одговор