Maшиновође зауставиле возове

Око 230 машиновођа Жељезница Републике Српске и данас се налази у добојској Радионици за одржавање шинских возила, одлучни у ставу да не покрену возове док не буду испуњени њихови захтјеви, јавља дописник Срне из Добоја. Машиновође су синоћ око 18.00 часова зауставиле возове. Према ријечима њихових представника, на огласној плочи Радионице за одржавање шинских возила […]

уторак, октобар 11, 2011 / 09:06

Око 230 машиновођа Жељезница Републике Српске и данас се налази у добојској Радионици за одржавање шинских возила, одлучни у ставу да не покрену возове док не буду испуњени њихови захтјеви, јавља дописник Срне из Добоја.

Машиновође су синоћ око 18.00 часова зауставиле возове.

Према ријечима њихових представника, на огласној плочи Радионице за одржавање шинских возила јутрос се нашла наредба Управе ЖРС да машиновођа напусте круг радионице.

Машиновође одбијају да напусте круг радионице, тврдећи да на овај начин чувају своју имовину.

Према незваничним информацијама, Управа ЖРС синоћ и рано јутрос покушала је да пронађе замјену, односно нове машиновође које би управљале возовима.

"Траже пензионере, људе који су због инвалидитета престали да возе. Међутим, чак су и они слидарни са нама и нису прихватили понуду Управе", наводе представници машиновођа.

Мађиновође из цијеле РС које су су окупиле у Добоју одлучне су у ставу да неће покренути жељезнички собраћај док њихови захтјеви не буду испуњени.Основни захтјев, како су то јуче саопштили генералном директору ЖРС Драгану Савановићу, јесте исплата разлике у заостатку додатка на плату, који се у стручној терминологији назива километар, као и даља исплата километра по раније утврђеној цијени од 2,4 КМ.

Управа жељезница РС јуче је јасно поручила жељезничарима да нема новца и да ови захтјеви не могу бити испуњени.

Током јучерашњег састанка представника машиновођа и Управе ЖРС новинарима је био забрањен улазак у Управну зграду ЖРС.Ни данас обезбјеђење ЖРС не дозвољава представницима медија улазак у Радионицу за одржавање шинских возила Добој, гдје су се окупиле машиновође.



0 КОМЕНТАРА

  1. Колико год да је крива управа, толико су криве и машиновође. Имају чиме да уцјењују и због тога ово раде. Наносе штету свима. Имају много боље плате од неких, нпр. машинских инжињера у привреди који раде за толико. Мислим да је јасно зашто не могу да се упоређују. У овој земљи се буни само онај коме је прилично добро и ко има чиме да уцјењује. Просвјета (не раде јануар, пола априла тзв. прољећни распуст, мало јуна, јули, август, мало септембра, мало децембра, све празнике, све викенде, немају никакву одговорност, имају боље плате од ових у привреди коју су школованији од њих, који одговарају за свој рад…). Једноставно имају чиме да уцијене власт, обуставе наставу и то је то! Жао ми је само људи у привреди, ових у здравству који немају ни викенд ни празник ни нормално радно вријеме, посебно ми је жао људи који су незапослени. Али, о њима нико не води рачуна! x-(

  2. “ u ovoj zemlji se buni samo onaj kome je prilično dobro…“
    A, kada si rekla da prosvjetni radnici nemaju nikakvu odgovornost, da su zaposleni u privredi školovaniji od njih vidjela sam da lupaš k’o Maksim po diviziji.
    Ovo može da kaže onaj koji nikada nije zavirio u školu, ili onaj ko je uzeo nečega malo više.
    Dabome da svugdje ima neodgovornih radnika, pa tako i u prosvjeti, ali nema li i neodgovornih roditelja? Zar zbog takvih možemo da donosimo zaključke da su roritelji neodgovorni.
    Ima li neko ko je zaboravio svoga učitelja ili učiteljicu, svoga razrednika?

  3. Награда за оног ко одговори шта је „километар“!
    Награда за оног ко одговори ко од 230 машиновођа успије добити оних 20-так расположивих локомотива да њима
    управља!
    То само зна откос, народни посланик, и иницијатор овог Петко Станојевић.
    Савановићу издржи и једном за свагда уреди ову нашу желјезницу.

  4. yeni, mora da se prezivaš savanović.Savanović ništa nije uredio osim svog milionskog konta. Proljetos sam ušao u prometni ured zbog neke informacije. Prometnik igra igrice.Savanović je Prijedorčanin i bio je u tom uredu sto puta. I, skoro, pravo ispred prometnog ureda, sudar dva voza. Velika materijalna šteta. Pa oni ne mogu ispratiti deset vozova u toku 24 sata.
    Gdje ima na svijetu da otpravnik vozova igra igrice i gleda grand paradu ? Ljudi štrajkuju, džombić im obeća ono što traže, i naravno slaže. Pa, eto vozi ti yeni savanoviću lokomotivu.Samo neka ti prvo dadnu alkotest.Da imalo vrijediš ne bi te ni doveli u željeznicu.

  5. simona, 11.10.2011. 22:29:05

    Наравно да немају никакву одговорност, нико не контролише њихов рад, дјеца нам излазе из основних и средњих школа, а да не знају основне ствари. Ко је крив за то? Нису криви само они. Моја комшиница је 6. разред, а не зна таблицу множења. Ко је крив за то? Није само она крива! Да ли је истина да се одмарају по пола године? Наравно да су машински инжињери школованији од некога ко има само вишу школу, а таквих је поприличан број у нашим основним школама. Школованији су од оних који су завршили „сликовница“ учитељски факултет како га зове један од професора БЛ универзитета! И имају већу плату од њих. Људи у привреди су одговорни за много тога, ови нису. Раде у топлом, имају најкраће редно вријеме, нико их не контролише, имају милион распуста, све празнике и константно се буне и траже још.

    Ја сам своју школу, гимназију, завршила са одличним успјехом и са свим професорима сам и данас у одличним односима!

    Немам намјеру да трошим своју енергију и вријеме на особе попут тебе. Озлојеђене, дрске, безобразне… које имају потребу за препирком!

  6. prijedor, 11.10.2011. 23:12:56

    Савановић нема никакве везе са овим. Овде је ријеч о чињеници да ова господа има чим да уцјењује, да зауставља возове, да то повлачи за собом штету за све остале. У данима када 440 њихових колега остаје без посла они праве додатну штету због тзв. километара и не могу ничим да оправдају овакав свој поступак. Позадина је управо политичка јер је овај синдикат заправо главни представник СНСД- а у Жељезницама, бране директора, бившег, Станојевића… Мени је невјероватно да имају већа примања од људи са ВСС.

    yeni, 11.10.2011. 22:50:07

    Свака част!

  7. Daj Anja, tebi ne valjaju prosvjetni radnici, ne valjaju mašinovođe, znaš ko je gdje u stranci, ko je čiji, ko stoji iza koga… Djevojka si, izađi, prošetaj sa mladićem… , korisnije ti je. Eto ti znaš da tvoja komšinica ne zna tablicu množenja, i vjerujem ti, ali vjeruj mi, savanovića poznajem i sve što je uradio jeste da se u ratu i poslije rata omilionio.I kako direktor nije kriv ako preduzeće propada? Zar domaćin kuće koji se neznalački i nedomaćinski ponaša nije kriv za propast imanja?
    Otpisujem ti dosta na mladost.Laku noć!

  8. Ти ниси у стању да резонујеш на прави начин, не само поводом овога, јер си навијач. Заправо противнавијач! Није важно шта је тема и о чему је ријеч… ти си увијек против онога ко ти није симпатичан из политичких или било којих других разлога! Понављам, Савановић нема везе са овим! Не браним га, чула сам да је такав…, али овде није ријеч о томе.

    Отписујем и ја теби доста на старост (извињавам се што не персирам)! Лаку ноћ!

  9. И он то каже! 😀

    Хвала на поздравима у њихово име. Људи кажу да сам одлично васпитана, они који ме познају!

    Неке ствари не могу да се правдају годинама и поштовање не може да тражи неко ко не поштује. Оно треба да буде обострано.

  10. yeni, pošao sam na spavanje, i …Ne bih mogao da spavam , a da ovo ne napišem. Direktora Savanovića poznajem kao kafanskog čovjeka, koji u džepu uvijek ima dva špila karata, ljubitelja tamburaša,skijaša ,što nije ni u kom slučaju negativno, ali to da se omilionio ne odnosi se na tog čovjeka.Kada sam složio kockice, slike i događaje, pogriješio sam, zamijenio sam ljude. Izvinjavam se Savanoviću bivšem direktoru toplane, sadašnjem direktoru željeznica.Zamijenio sam ga sa čovjekom koji je radio u ministarstvu za izbjeglice i raseljena lica. Dvjema porodicama sam posudio novac da mu daju kako bi ih smjestio. Još jednom se izvinjavam direktoru željeznica.

  11. @anja banja luka

    Је ли ти стварно мислиш да просвјетни радници мање доприносе од неког ВСС машинског инжињера?
    Ја мислим да су просвјетни радници једна од најбитнијих карика у сваком друштву.
    Кажеш да си гимназију завршила одличним успјехом, ко је за то захвалан: твоји професори или твоји родитељи? Питај „одраслу“ комшиницу зашто јој кћерка незна таблицу множења?
    Зато што је незна ни „одрасла“ комшиница…

    П.С. Иначе си ме разочарала овим коментарима.
    Поздрав за машиновође…. У ствари поздрав за било какав отпор…

  12. Потпуно подржавам машиновође, возни ред је за њих свето слово, ако их овамо буше са платама и отказима, наравно да ће се супротставити и боље је овако него да изазову неку трагедију гдје би последице биле погубне.
    Ништа подлије нема, него незадовољство радника ријешавати отказима, а примати неке нове послушне и партијски подобне на њихова мјеста, та субудаласта управа жељезница не зна појма са чим се поигравају.

  13. Приједоре, ниси добронамјеран, желиш само да некога импресионираш дрскошћу, некултуром, нетолеранцијом,то није добар начин комуникације. Не љути се, ово је добронамјерно.
    Савановић је генерални директор од јуна, не браним га, лично га не познајем, али оно што је до сада изјавио, свака му је на мјесту.
    Држава, ти и ја, Ања, издаваја грант 23 милиона КМ и што заради мора бити довољно за ТЕКУЋУ ДЈЕЛАТНОСТ.
    Они који раде а не привређују морају отићи. То је сва филозофија успјешног послованја.
    Шта ту не ваља машиновођама? Километар:(
    На српском језику прометник се каже отправник возова.

  14. novo_vrijeme, 12.10.2011. 08:05:48

    Родитељи су одговорни, али мање. Ако ће родитељи да образују дјецу… онда школе нису ни потребне. Сваки наставник мора да посвети пажњу ученицима, а не да просто „исприча шта има, устане и оде“. Данас је ситуација управо таква. Нико не контролише њихов рад и с обзиром да има доста дјеце у мом окружењу, па и средњошколаца, обично им помажем око неких предмета и чујем стравичне ствари.

    Поента мојих коментара је била да се буне они који имају чиме да уцјењују. Зашто се не буне радници Јелшинграда? Гдје су људи из Чајавеца, Инцела…? Зашто побуну не организују људи у тексилној индустрији који једва састављају крај са крајем… Немају чиме да уцјењују. Зашто не штрајкује инжињер са платом од 600 марака? Зашто не штрајкује ових 440 који остају без посла у Жељезницама? Жељезница је предузеће од посебног интереса и мора да организје минималан процес рада. Доста је више да сјајно плаћене, преплаћене машиновође производе штету привреди, путницима… због чувених тзв. километара или потпуно небитних питања. Није у реду да имају примања око 900 марака, а да љекар опште праксе има тек нешто више од њих. Образовање коначно мора да почне да се цијени. Нешто мора да се уради по питању плата не само у овој области, већ генерално. Дипл. правник у привреди има нпр. дупло мању плату од колеге који је завршио исто што и он, а који ради у суду, Влади, општини и сл. То је први корак да се заустави стампедо који је примјетан ка овим, како их ја зовем „гигантима“

    Нисам ту да бих некога импресионирала!.

    И морам још да поновим да ми је жао људи који су незапослених и ових о којима сам говорила у претходним коментарима. Док се друштво бави нерадницима и протестантима по хобију… људи су гладни. Ови, протестанти и организатори побуне, имају хљеба, њихове колеге које остају без посла га неће имати и они су ми много значајнији у овој ситуацији!.

  15. simona

    Ако твој коментар описује ању ,онда си потпуно у праву. И prijedor је добро приметио оно што сам ја пре 2 месеца ањи написао.Да јој треба мушко, а не толики непотребни коментари о свему и свачему.Сексом се решава велики дио фрустрација и напетости.

  16. Aња, лутко моја…
    „Зашто не штрајкује ових 440 који остају без посла у Жељезницама?“
    Одг: Нико још не зна којих 440 остаје без посла, у ствари сви се надају да то неће бити они… Али оно још битније… Покушаћу да предпоставим како ће се смањити број радника у Жељезницама.
    Прва група су они који имају још пар година до пензије ће се докупити радни стаж, исплатити три плате и они иду у пензију.
    Друга група су они којима је досадило у ЖРС јер имају неки властити приватни бизнис, па ће узети отпремнину (за коју ће наравно Влада обезбиједити средства) и отићи из ЖРС.
    Трећа група су они који имају везу за све и свашта, они ће узети отпремнину, а затим се одмах сутрадан запослити у неком министарству или фонду (нормално опет на терет државе и буџета).
    Четврта група су они који немају никакву везу и који, у ствари, једини тренутно нешто раде у ЖРС, али ће бити проглашени технолошким вишком, даће им отпремнину и они ће „мрмљајући“ отићи из ЖРС. Ових задњих ће бити од 100 до 140, у принципу недовољно за било какве протесте, јер ћеш ти опет упитати: „Шта се они буне, па добили су отпремнину. Други остају без посла, а нису добили ни отпремнину, па се не буне!“

    ПС. Негдје у августу или септембру 2012 пред локане изборе ЖРС ће примити нових 150 до 200 неопходних „страначких кадрова“, а у ствари боље их је звати „родбински кадрови“. Нормално, све ће то бити жестоко објашњено у „експертској анализи“ о неопходности повећања броја запослених у ЖРС.

  17. хмм..немојте о Ањушки тако да пишете, по њеном коментару рекао бих да јој је исклизнуло неко радно мјесто у просвјети, па је огорчена на све тамо, а и неузвраћена љубав према чувару јој не дозвољава ни трунке милости према машиновођама.B-)

Оставите одговор