Испуњен султанов сан, отворен тунел испод Босфора

Турска је данас званично отворила тунел испод Босфорског мореуза, који представља прву подводну везу између два континента. Амбициозни грађевински пројекат, којег је влада у Анкари назвала „пројектом вијека”, повезује европску и азијску страну Истанбула и коштао је око три милијарде евра, преноси агенција Франс прес. Турска је тако испунила сан отоманског султана од прије 150 […]

уторак, октобар 29, 2013 / 13:04

Турска је данас званично отворила тунел испод Босфорског мореуза, који представља прву подводну везу између два континента.

Амбициозни грађевински пројекат, којег је влада у Анкари назвала „пројектом вијека”, повезује европску и азијску страну Истанбула и коштао је око три милијарде евра, преноси агенција Франс прес.

Турска је тако испунила сан отоманског султана од прије 150 година. Укупна дужина тунела је 13,6 километара, укључујући дионицу од 1,4 километара испод Босфора, који повезује Црно море са Мраморним. На дубини од преко 55 метара, овај тунел је, према ријечима званичника, најдубљи подземни жељезнички тунел такве врсте у свијету. Грађен је укупно 8 година.

Тунел је дио ширег пројекта „Мармарај”, који укључује ширење постојеће мреже приградских жељезничких линија да би се формирала линија дуга 76 км, која ће повезивати два континента.

Идеју о тунелу је први пут изнео султан Абдул Меџид 1860, али технички услови и опрема у дато време нису били довољно добри да би пројекат био покренут. Жеља да се тунел изгради поново се јавила 1980-их, када су студије показале да је изградња тунела могућа и пожељна.

Турске власти оцјењују да тунел испод Босфора није само локални транспортни пројекат, већ карика која везује жељезнице од Лондона до Пекинга.



Оставите одговор