Шта министар просвете треба знати о приватним факултетима и дефицитарним занимањима

Предсједник компаније Боксит Рајко Дукић након обраћања министарству здравства сада пише отворено писмо министарству просвете. Поштовани господине министре, обраћам Вам се са најбољом намјером да укажем да би акција, коју је Влада покренула, везано за запошљавање приправника високе и више стручне спреме, могла бити веома дискутабилна и недовољно сврсисходна. Јер, јавности саопштени податак, да је […]

среда, фебруар 8, 2012 / 17:18

Предсједник компаније Боксит Рајко Дукић након обраћања министарству здравства сада пише отворено писмо министарству просвете.

Поштовани господине министре, обраћам Вам се са најбољом намјером да укажем да би акција, коју је Влада покренула, везано за запошљавање приправника високе и више стручне спреме, могла бити веома дискутабилна и недовољно сврсисходна.

Јер, јавности саопштени податак, да је само 11% приправника из претходног Програма, у који је Влада утрошила око 25 милиона марака, обавило приправнички стаж у привреди, је поражавајући.

За претпоставити је да је између тих 11% било најмање оних који највише недостају у привреди као што су технички кадрови разних струка.

Претходни податак озбиљно упозорава да је систем образовања високостручних кадрова апсолутно неусаглашен са основним и друштвеним потребама, а прије свега са потребама привреде која, као произвођач добара ствара и обезбјеђује и сва друга друштвена добра, потребе државе и њених грађана.

Хиперпродукција универзитета и факултета, из области друштвених и разно-разних измишљених квази наука, лоцираних и у просторима гдје не постоје скоро никакви услови да се млад човјек образује, квалификује и оспособи, да креативно и продуктивно ради, с једне стране и с друге неупоредиво повољнији услови рада и повољнији статус у државним и парадржавним структурама, које се множе и бирократизују и у значајној мјери постају саме себи циљ и које су као такве пожељне након дипломирања, јасно указује да ти кадрови или нису квалификовани да раде у привреди, или им привреда не пружа ни приближно оно што им пружа бирократизовани апарат и други облици надградње, који живе од привреде.

Данас имамо обзиљан раскорак у понуди и тражњи.

Привреда данас, не суочава се само са проблемима које намеће тржиште, недостатком обртних и инвестиционих средства, технолошким заостајањем, већ и са једним од најозбиљнијих проблема а то је недостатак стручних, техничких кадрова неопходних привреди.

Очекивати је да Министарство, као најодговорнија државна институција за образовање младих, преузме на себе одговорност и обавезу да се дугорочно дефинишу друштвене потребе, у погледу образовања, па на бази тога дефинише структура и развој мреже образовних институција, фаворизујући и подстичући на одређене начине студије на техничким факултетима.

Ако Влада нема адекватан утицај на организацију, структуру и функционисање образовног система у приватном сектору, гдје су доминантне или искључиво заступљене друштвене науке и гдје се знање стиче и по принципу "навече прелистај ујутро заблистај", не би требало да има проблема да се јасно и дугорочно дефинише систем и структура кадрова на државним високошколским установама.

Није ми познато колико данас нпр. од укупног броја студената, који се школују на разно-разним факултетима, чине студенти техничких струка, али ми је познато, јер је опште познато, да на приватним факултетима и универзитетима, а то није случај само у Републици Српској већ и у окружењу, нема студија из области техничких струка.

Колико проблем неосмишљеног образовања и недостатак адекватних кадрова може да буде штетан па и погубан за привреду навешћу примјер Компаније "Боксит". Без обзира што смо за 50 година постојања, перманентно улагали у образовање и подстицали разне видове образовања, нудили одређене погодности и релативно добре услове, суочени смо са проблемом да, због недостатка стручно-техничког кадра, не можемо, не само да реализујемо за нас веома битне развојне програме, који нам омогућавају дугорочну и сигурну пословну и тржишну стабилност, већ се доводи у питање и функционисање наших неких традиционалних пословних активности као што је рударство, производња хране, грађевинарство, итд.

И док се за посљедње двије-три године, на наше огласе, није јавио скоро нико, а само се један инжењер саобраћајне струке пријавио да одради приправнички стаж, с друге стране, десетине разноразних "стручњака", из области друштвених наука и којекаквог менаџмента, врше притисак да се запосле или да обаве приправнички стаж.



0 КОМЕНТАРА

  1. Na svakom ćošku fakultet.Profesori su dobrim delom oni koji su kupili i sami diplome. Kvalitet znanja je katastrofalan:izlaze nekulturni,nepismeni, slabog znanja.Svi hoće u školu.Sela se kolektivno preseljavaju u gradove, a zemlja neobrađena ostaje.Baš je čudna ova zemlja.Svašta se u njoj „ugradilo“.Plati i evo ti diplkoma. Najjednostavniji put u katastrofu.Pametni odlaze(kad mogu), a nama ostaje škart.

  2. Иако се принципијелно не слажем са г. Рајком Дукићем, због његових политичких ставова и пословних одлука, подржавам ово његово писмо.
    На жалост, министар неће прстом мрднути, да се било шта промјени.
    Својевремено се овакво студирање звало „суботарска школа“. Завршавало би се за пет-шест субота.
    Рецимо, у ФБиХ у државној управи се не може нико запослити ко је завршио приватни факултет. Тамо се то сматра некадашњим 6 степеном стручне спреме.

  3. Шкевти куја Рајко. Па ко би нормалан код тог идиота радио?
    Да има државе овај криминалац би био иза решетака.

    Запитај се мало, куја Рајко, зашто те обилазе стручни кадрови.

    И ови што раде кукају на сав глас.

  4. Добојба, тачно је да овдје остаје шкартина, али високообразована…..
    Неприлагођен, због тих суштинских разлика између Федерације и РС, ми и јесмо бољи дио БиХ.
    Потпуно се слажем с овим што је г.Дукић написао, али џаба му је, под вођством СНСД-а смо у задњих 6 година спржили 10 буџетских и пар приватизационих милијарди, плус охохо кредитних средстава…….и све то на милион становника, и као резултат имамо оно „цијела нација администрација“, сами себи плаћају приправнике, сами себи доприносе……,а оно од чега сав нормалан свијет живи, производња, еееее, то је код нас поодавно умрло, додуше производимо седмостепенаше…их, не дао им Бог да их Телебак преслиша из основа граматике и правописа.

  5. Никад више диплома,а никад мање знања !

    На Запада велике фирме отварају факултете,првенствено да би школовале кадар за себе и за то ангажују најбоље професоре и
    стипендирају најбоље студенте.

    Код нас је то обесмишљено. Некадашњи гимназијалац има више
    знања од данашњих „приватних“ дипломаца. Уосталом, они су запослени или се запошљавају у државним органима,гдје знање
    није битна референца.

    Неће овакви,приватни,факултети моћи још дуго опстати.
    У то сам убијеђен.

  6. И данашњи гимназијалац Рале! 😉

    Наравно да то неће опстати. Сада функционише због тога што су неки људи који су данас на позицијама на којима се одлучује уједно и власници приватних високошколских установа.

  7. Свакако треба поздравити овај потез господина Дукића. Жалосно је да је од толико професора на два државна универзитета и толико људи из привреде, „књига“ спала на г-дина Дукића.

    Ања, не знам зашто приватни факултети не би опстали, кад они одговарај увеликој већини, јер понављам: ЦИЉ ЈЕ ФОРМА (папир), А НЕ САДРЖАЈ (знање). То одговара великој већини и зато ће опстати док не пропаднемо као друштво. Данас многи који нису могли честито ни основну да заврше имају факултетске дипломе. Имају новац, па је лако и до запослења на државним јаслама. Како су управо такви у позицији да одлучују, стање ће се одржати.
    Ми смо имали и Предсједника и Премијера са суботичким докторатима, министра финансија с магистеријем „Браћа Карић универзитета“. До дипломе постоје пречице и на државним универзитетима. Зато плаћамо високу цијену као друштво. Али битно да је мени добро!

    http://balkantajms.com/student-na-banjaluckom-privatnom-fakultetu-dobio-sesticu/ 😉

  8. Не знам зашто, али ја сам ипак оптимиста у смислу да ће нешто морати да се мијења. Можда дође и до неке опште побуне студената са јавних високошколских установа, ма колико се то већини сада чини као немогућа мисија. Ти људи немају више шта да изгубе. Ако и након завршеног државног (та терминологија је ближа народу) факултета немају ни најмању шансу за посао, док истовремено колеге са приватних који су полагали по 8 испита дневно (знам таквих случајева) заузимају мјеста… биће ту свашта… јер понављам људи више немају шта да изгубе. Слушам често негодовања и чак позиве на конкретне реакције у том смислу. Неће ово још дуго овако. И ово писмо је неки почетак. Довољно је да крене и мала грудвица (намјеран плеоназам) па да се ствари почну мијењати.

  9. Mladi će prespavati mladost. 68. su studenti stali pred Tita i rekli:Hoćemo posao! Nije mi jasno čemu se nada današnja mladost i šta čeka? Vlasnici fakulteta Radmanović, Novaković… , dojučerašnji lumparoši i proleteri, pas nije imao zašto da ih ujede. Direktop pozorišta RS, a toliko mladih školovanih ne radi. Ma, glavni krivac je kočijaš, on treba da grca za ovu propast naše mladosti. Svoga poslao u Milano o našem trošku, onu ljepojku dao u vladu…

  10. prijedor, 09.02.2012. 00:54:46

    Да ли је г-дин Радмановић власник факултета? Нисам сигуран. Али предсједик клуба посланика СНСД у НСРС јесте.

    Ако ћемо реално, требало би затворити и пола државних, јер немају услова и кадра, али да кажемо да се од нуле мора почети. Али ниједан приватни факултет нам не доноси људе са знањем, који ће носити привреду ове земље. У писму много тога пише. Треба га више пута прочитати.

    Да би се лакше владало, пожељно је да народ буде затуцанији. И то није само овдје, већ и у САД. Само што тамо богати добијају знање, а овдје купују дипломе. Наши инжињери су носиоци канадске привреде. Доктори с ових простора су широм свијета. Менаџера у ваздухопловству са приватног факултета из Бање Луке не треба нико.

  11. Opet se ‘vatamo za nebitne stvari. Koga boli qrac šta će bit sa privatnim fakultetima. Ljudi su uložili svoje pare, našli budale koje im plaćaju po 3 ‘iljade i sve dok bude takvih – biće i privatnih fakulteta. To je privatan pos’o i ne valja se ljudim mješat u računicu. Oporezuj to koliko se može i pusti ih neka zarađuju, neka žive.

    Suština cijele priče je u onih 11% pripravnika koji su odradili staž u privredi. I od tih 11% većina je otišla u računovodstvo da popunjava poreske prijave. Ko će ljudi da zaradi pare, ko će da stvori novu vrijednost? Odakle nama uopšte pare da finansiramo nove budžetlije i novu nepotrebnu administraciju? To treba kresati i smanjivati, to treba istjerat na ulicu i utjerat u fabričke hale da RADI i STVARA. To je naš problem – nit ko šta radi, nit ko šta stvara a budale koji su još uvijek u tom fazonu – predmet su sprdnje i podsmjeha.

  12. Ako ima pameti, neki budući program zapošljavanja pripravnika mora se samo i isključivo odnositi na privredu i privrednike. Ne smije se finansirati pripravnik u nekoj opštini, jer on tamo ne radi ništa, oni tamo, matere mi moje, ponavljaju štivo i gradivo sa fakulteta. Uletim ja kod njih u kancelariju, toplo unutra, kafa, čokolada i čaj na stolu i pripravnici čitaju. Šta čitate? Pa evo ponavljamo kako se sade jabuke. Šta bolan ponavljate? Pa znaš ono koliki treba da je razmak između stabala i ti fazoni. Pa sunce vam je.bem žarko jel vi to mene zajebavate?

  13. „Ako ima pameti“. EX, da ima pameti ne bi se takve stvari ni radile. Pametni se ne pitaju, a ako se ne pitaju pametni , pitaju se budale. Sve dok se oni pitaju nama nema tačkice na kraju tunela. Kažeš da ih treba utjerati u fabričke hale. Slažem se, ali ima jedan problem: mi nemamo fabričkih hala. Nekad bilo sad se spominjalo. Hale srušene, mašine iz njih pokradene, rasprodane, sasječene u staro gvožđe.

  14. Е, Рајко, Рајко! Гдје нађе овако озбиљну тему за ашу Владу која се по Џомбином примјеру управо бацила на рашчишћавање снијега. То је посао за Владу! Нико то не може боље одрадити од министара а нема ни механизацију какву има Интеграл, Мркоњић путеви и сл.
    Анализе стања у друштву, сагледавање потреба и прављење планова, то су за министре тешке ствари. Шпанска села, што би се рекло! А образовање је компликована ствар;стално га треба реформисати, реформисати, расформирати… „Трла баба лан…
    Но није Влада сама крива што се нашла ту гдје данас ударнички разгрће! Народ је хтио да његови изабрани народни посланици такву изаберу баш такву владу – Земљану владу, нашу премилостиву влади, што би Петар Кочић рекао!
    Кључно је питање да ли овдашњи народ, заиста, воли своју дјецу!?
    Сумњам!
    Да овдашњи народ воли своју дјецу, онда би тај народ добро пазио коме даје поврење на изборима и сљедсвено томе очекиује да му изабрани представници раде у интересу дјеце!
    Послије Љубомира Зуковића, углавном су шалабајзери сједили у фотељи министра просвјете РС. Као бивши професор и директор школе, гледао сам их својим очима:Стевић,пок. Рашула,Сузић, Драгосављевић, Савановић,Пецељ, Касиповић… Ниједном од њих озбиљан домаћин не би повјерио три козе на чување а наивни народ РС, путем својих изабраних посланика,повјерава им да одлучују о битним стварима које се дугорочно тичу младог нараштаја.
    Ред би било да погледамо уназад на све реформе креиране и проведене од 1998. године наовамо и констатујемо гдје су нас довеле, основношколске, средњошколске и високошколске. Довеле су нас као друштво испод нуле тако да можемо с правом рећи, укључивши и експериментисања у доба самоуправног социјализма, да смо своју дјецу у дужем временском периоду претварали у покусне куниће болесних реформаторских глава!
    Упутније се данас запитати: Волимо ли ми уопште своју дјецу, као родитељи и људи који резонују како на младима свијет остаје!?
    Одговор је, мене што се тиче, негативан. Јер, да воле, онда би политичарима у току предизборне кампање и током њуихових мандата стално постављали захтјев да нађу рјешења за сигурнији живот и бољу перспективу младој генерацији а не да кловновски играју мутне радње учествујући у лажирању избора и у свакојаким другим махинацијама е да би од газда избора добијали тек напојницу за себе а на своју дјецу заборављали или улудо вјеровали како ће васкрснути друг Тито и све ријешити једним потезом.
    Још су једи избори су пред нама, освједочите се.

  15. Pa dobro neki partijski drugovi ministra Kasipovica su vlasnici privatnih fakulteta i ne cudi taj trend da imamo neobrazovanu masu koju ce medijsko bombardovanje R.Vasica pretvoriti u glasacku masinu.
    Sjetimo se bivseg ministra koji je bio istovremeno „trilican“ : vlasnik, student i profesor na svom privatnom fakultetu.
    Nego vratimo se temi:
    Država je zaprava sama sebi plaćala pripravnike koji su je koštali osam hiljada maraka godišnje. Zavod za zapošljavanje to nije sprječavao, naprotiv zahtjeve privrednika je često odbijao, a svaki zahtjev državnih institucija i fondova bez pogovora prihvatao, ocijenila je revizija.
    „Mislim da smo potrošili mnogo novca samo da bi se povećao broj u administraciji“, izjavio je Pero Ćorić iz Privredne komore RS

  16. Прво свако има право на избор студија,студиј није обавезан,није проблем ни приватни ни државни факс,проблем је у томе што су технички факултети много тежи од друштвених,а мислим да је мала стимулација за техничке факултете треба повећати стипендију за те факултете.Јер без технике и технологије нема напретка од шупље приче права,менаџмента,социологије ,филозофије,политологије итд нема ништа продавање магле неможе се такође и без тога али их је превише.x-(

  17. Rajko je poslednji koji može govoriti o ovome. Bio je sponzor velikom broju privatnih fakulteta,tj.njihovim vlasnicima univerzitetskim profesorima, a sve kako bi se pričalo da veliki rajko podržava razvoj nauke, kakva god da je. sva njegova najbliža rodbina završila je te iste privatne fakultete i svi su zaposleni u rajkovom boksitu i rajkovom mileksu iz milića. TZa njih to nije bio problem za zaposlenje.
    Osim toga i Rajkov sin,Saša, je takodje završio privatni fakultet (Milije Zečevića) u to vrijeme.
    A Što se tiče nezainteresovanosti kadrova tehničke struke, ta činjenice može biti iznenadjenje samo za neupućene u dogadjanja u Milićima i Boksitu.
    Svako sa tim zvanjima će radije otići u Ugljevik ili neku drugu firmu i raditi za veću platu , iste poslove i pod neuporedivo manjim pritiskom. I oni što rade kukaju zbog ludog Rajka, ludog Laze, mutavog Zorana i jos kojekakvih direktorčića,Rajkovih proizvoda.
    Milići su samo pogrešno predstavljeni u medijima, koje je Rajko dobro platio (bntv,atv,rtrs,glassrpski…) pa ljudi koji ne znaju misle kako su Milići raj na zemlji. Milići su nažalost raj na zemlji ali samo za Rajka , njegovu najbližu familiju i njegove najbliže saradnike. Svi ostali jedva sastavljaju kraj s krajem a nemaju izbora , moraju trpiti i raditi, jer nemaju kud. To je odlično iskoristio svemoćni Rajko i ponaša se kao u vrijeme robovlasništva. U medijima se iznosi kakpo prosječna plata iznosi preko 900 KM, ali niko ne postavlja pitanje koliko primi običan jamski ili površiski kopač a koliko njegov nadzornik,upravnik ili direktor sektora. Taj prosjek se navuče baš zbog ogromnog prihoda nadredjenih a radnik je „RaJA“ i stoka i sve trpi i nosi na svojim plećia. Pogledajte samo koliko visoko obrazovanih kadrova sa i bez iskustv ima na Milićanskom birou za zapošljavanje. Ogroman broj….
    Milići su na žalost mjesto za zaobilaženje , jer to isto je učinio i sam Rajko , koji već 10 godina ne dolazi u Miliće a kao čudi se zašto i drugi neće. Pa iz jednostavnog razloga. Vidili od njega

  18. Сама чињеница да министар Антон Касиповић нема ни једног дана радног искуства у просвјети показује само да су министри ове „владе континуитета“, а и оне претходне скупљани тј. постављани и „по бабу и по стричевима“, а колико упућени тврде, највише „по љубавним симпатијама“.
    Антон Касиповић, дакле никад није радио у просвјети, тако да се од таквог министра не може очекивати било шта добро. Најзначајнија чињеница у биографији министра Касиповића да је као новинар доста времена проводио по бањалучким кафанама заједно са г.Копањом, коме је захваљујући и дошао на позицију министра. Ових дана се министар Касиповић бави разгртањем снијега и помним праћењем кретања грталица и камиона Интеграла и МГ минда.

    Проблем приватних факултета и ових квази високих кадрова је лако ријешити. Влада донесе забрану запошљавања људи са завршеним приватним факултетима тј. направи се класификација занимања и ови приватни факултети се сврстају у каласу „пријашњи ВКВ“ или чак средња школа. Када не буду могли добити посао са дипломом са приватног факултета, интересовање за те факултете ће аутоматски престати.
    Друга ствар је да подстицај за запошљавање приправника се може дати само за техничке факултете или медицину и све ће се само ријешити.

    Навео сам само примјер како би се могао ријешити проблем, али нормало све би то требало детаљније разрадити. Међутим, мислим да тренутна Влада нема ни кадрова ни жеље да било шта промјени… Траје док траје, њима је добро…

  19. novo_vrijeme, 10.02.2012. 08:17:14

    „Проблем приватних факултета и ових квази високих кадрова је лако ријешити. Влада донесе забрану запошљавања људи са завршеним приватним факултетима тј. направи се класификација занимања и ови приватни факултети се сврстају у каласу „пријашњи ВКВ“ или чак средња школа. Када не буду могли добити посао са дипломом са приватног факултета, интересовање за те факултете ће аутоматски престати.“

    Од како сам се регистровао, на овај портал, ја нисам глупљи коментар (приједлог) прочитао. То што си написао нема везе са памећу, нити је изводљиво. Држава им је омогућила да се школују на тај начин, узела им је знатан дио средстава, а сада им треба забранити запослење. Ма немој! То се зове разбојништво и пљачка. Познајем неке људе који су изузетни привредници и имају знатно веће знање од колега са државног, а образовали су се на приватном факултету. Ја имам пријатеље који предавају на приватним факултетима и веома су цјењени и угледни професори. Ти исти професори предавају у неколико угледних држава и кажу да на нашим државним факултетима, углавном, предавају неспособни. Они који дрежде за плату и не смију да изађу на тржиште и уновче своје знање него тупе ону ствар над студентима. Не можемо све факултете сврстати у исти кош. Има приватних факултета који имају знатно виши критеријум од неких државних. Мада, и ја се слажем да треба поједине приватне факултете затворити. Има их који су првенствено у образовању владајуће структуре, диплома за мјесец или годину.

    п.с.
    Свако знање вриједи онолико колико може да се уновчи.

  20. Предлажем да госин Рајко упути петицију према Влади и Предсједнику РС са захтјевом:
    1. Да се хитно од Владе Хрватске и града Загреба затражи ексхумација Стипе Шувара!
    2. Да се исти реформатор школства свјетског реномеа, очисти од иловаче, подгрије и мало офарба!
    3. Да се на реверс изда Влади РС и надлежном Министарству, а Министар ће лако наћи заједничку ријеч са дотичним, пошто говоре „истим језиком“.
    4. Да се од дотичног а подгријаног реформатора изнуди још једна реформа школства типа: „Усмјерено образовање“ у којем бисмо од наше дјеце поново правили профиле занимања:
    – Управљач млазнице шмрка (перач улице)
    – Радник у живинарству (черупач пилића)
    – Руковалац ручним алатом (утоварач руде лопатом)
    – Козметичар медицинског смјера (шминкер покојника на патологији)…

    Тако би и неки наши студенти државних а тежих факултета (техничке или медЕцинске струке) успјели исте свршити, а све након деценијског мучења!B-)

  21. Проматрач10
    Кренућу од краја твог коментара.
    „Свако знање вриједи онолико колико може да се уновчи.“ Ко те ово научио,
    погрешно те научио. Знање се ипак процјењује на други начин. Количина новца
    коју неко заради зависи од много фактора. По овој твојој тврдњи,
    срећник што је добио на лутрији је међу најпаметнијим људима на свијету, јер
    забога, „он је знао кад и гдје купити тикет.“ По овој твојој изјави и знање
    Николе Тесле, које он и није баш уновчио, не вриједи пуно.

    Ја се, у принципу, слажем са тобом да не можемо све факултете сврстати
    у исти кош. Такође не мислим, да су сви државни факултети добри, али искрено
    не познајем НИ ЈЕДАН добар приватни факултет на просторима бивше Југославије.
    Колико приватних факултета има у Словенији?
    На „Panevropskom univerzitetu Apeiron“ је у једном дану дипломирало
    60 студената. То физички није могуће, јер је све „одбране дипломских“
    водила иста комисија.
    А тек да не спомињем „универзитет Јањош“, Приједор или „вакултет“ оног
    пропалог политичара Ранка Бакића у Градишци.

    Распитај се мало колико студената годишње заврши Електротехнички факултет
    у Бања луци!!!

    Прича о „угледним професорима“, који предају на „угледним факултетима“ у
    „угледним државама“, а који успут трачају колеге са државних факултета,
    није ни за кафане. Питај ти те своје „угледне професоре“, коју су средњу
    школу завршили, па ако је гимназија, можда нешто и знају.

    П.С. Немој ово схватити лично, ја само волим да полемишем…

  22. Посматрач10, 10.02.2012. 11:03:57

    „Ја имам пријатеље који предавају на приватним факултетима и веома су цјењени и угледни професори. Ти исти професори предавају у неколико угледних држава и кажу да на нашим државним факултетима, углавном, предавају неспособни“.

    Молим те,
    наведи имена професора које овдје спомињеш – хајде да и ми сазнамо о коме је ријеч.
    Које су, по теби, референце које их чине угледним?
    Које су то „угледне земље“?
    И, шта значи „професори који ПРЕДАВАЈУ“?
    Како си измјерио и упоредио знање привредника који су се школовали на приватним и државним факултетима?

  23. Ника, да нешто и ја одмјерим, не бих да измјерим. Мислим да су исто неспособни и једни и други, исти људи вуку конце и тамо и овамо. Просто није нормално да ми причамо о квалитети било чега, а готово нигдје не продајемо знање. Медицина нам је ресурс и то најбоље у РС ради Горан Талић и бањалучки ортопеди којима пацијенти долазе са свих страна. Они су квалитет. Економисти? Ма дај Ника да се не зајебавамо, па имамо SWOT удружења чији предсједник Грабовац никада нигдје није радио, али само каки. Нама је привреда пропала без приватних факултета запамтите то. Приватни факултети су привредна грана једној групи људи, која није имала шта друго понудити грађанима. Државни су тек једну степеницу изнад. Не може се неинформисано улазити у дискусију, горе неко спомену 60 дипломаца у једном дану, просто је немогуће, зато што на том универзитету нема полагања дипломског од прошле године, а по несретној Болоњи. Није уопште важно да ли је приватни или јавни сектор, важно је знање. Тога нема нигдје. Додао бих да Завод за запошљавање уништава додатно незапослене, не организујући обавезне курсеве у којима би људи вјежбали мозак, јер економиста и да је са Харварда ако не вјежба мозак, постаје бескористан. То је посао система. Онај ко заврши факс, а 5 година не ради у струци, он је ништа ако Заводи за запошљавање не раде с њима и за њих. То је поента знање као ресурс, а не стална подјела на факултете ове или оне, губитак времена, као и вјечито питање ова или она партија, овај или онај тим. Глупости. Бавимо се ми нечим бољим. Прочитајте ово добро и запамтите гдје сви гријешимо и колико не препознајемо шта је поента оног што изађе у јавност. Ако је Дукић светионик, упознајте нас са његовим цјеложивотним дјелима.

  24. Посматрач10, 10.02.2012. 11:03:57

    „Држава им је омогућила да се школују на тај начин, узела им је знатан дио средстава, а сада им треба забранити запослење. Ма немој! То се зове разбојништво и пљачка. Познајем неке људе који су изузетни привредници и имају знатно веће знање од колега са државног, а образовали су се на приватном факултету. Ја имам пријатеље који предавају на приватним факултетима и веома су цјењени и угледни професори. Ти исти професори предавају у неколико угледних држава и кажу да на нашим државним факултетима, углавном, предавају неспособни.“

    Тачно је да је разбојништво и пљачка ако је држава омогућила људе да уписују и завршавају по хитном поступку приватне факултете, узела им знатан ди осредстава, а онда им забрањује запослење.
    Али то није случај. Напротив. Она их запошљава преко сваке мјере.
    Ако окренемо причу, можемо се запитати да ли је РАЗБОЈНИШТВО И ПЉАЧКА узимање дипломе без знања? То је класична превара, и то првенствено самог себе.
    Знам ја да многи мисле да знају, али једно је мислити, а друго знати. Ја знам да не знам, али сам сигуран да знам много више од тих што мисле да знају.

    Свако ће постати свјестан колико вриједи оног тренутка кад оде изван граница Републике Српске и понуди се на тржишту рада.

  25. Na Maju. Informacija je iz druge ruke tako da meni licno izgleda nevjerovatno, cak i za banjalucke prilike „gdje su sva cuda moguca“.
    Dosao taj moj poznanik da trazi placanje davno ispostavljenih racuna – jer zaboga on je morao platiti PDV a Maja ga je isprasila sa rijecima:“sta on misli ko je on da nju uznemirava kada je zauzeta spremanjem disertacije, itd.
    Mada je gospodja Slavica ta koja se najbolje u familiji razumije u biznis.
    Inace svojevremeno je S.S. „donirao“ jednoj skoli sredstva za uredjenje mokrog cvora. Slucajno su tamo isli u skolu i njegovi najmili …

    Nekima i nazalost samo nekima je ostao u sjecanju slucaj sada vec pokojnog profesora Kravarusica.
    Moglo bi se o nakaradnom obrazovnom sistemu dugo razglabati ali za koju godinu kada nam novopeceni biznismeni a la S.Sojic budu krojili sudbinu postace nam koza tijesna.

  26. Саша,Маестро,

    Они који се једва провуку кроз основну школу, а онда се нагло
    провриједне и опамете, па догурају до доктора наука су људи
    који лијече комплексе, а карактерно су сујетни.

    Нормално би било:знање,диплома,богатство.
    Ненормално је :незнање,богатство,диплома.

    На дјелу је обрнут систем вриједности.Погубно.Рак рана сваког
    друштва.

    Ако нам је образовни систем добар,зашто богати људи своју
    дјецу шаљу у иностранство на школовање?

  27. Донесе ми један студент од тридесет и неку годину једну скрипту да је ископирам у штампарији у којој сам некад радио.
    Рече да студира друштвене науке на приватном факултету! Онако, летимично бацих око на питања и схватих да је то на нивоу средње школе, те га упитах; Како иде, је ли тешко, на шта ће он; „Па погледај та питања и све ће ти бити јасно!“ B-)

    На сва сам знао одговор, и наравно да је то припадало домену општег знања.

    Нећу даље, то је данас тако.

    😀

  28. Bez zelje da ulazim u polemiku samo bih dodao da „Sto se tice doktorata, ajd ona nek i prodje, plati i imace, i radice u vlastitoj firmi.“ bi bilo vrlo opasno da nastavi ocev biznis jer su do sada njegove finansijske malverzacije placali vrlo skupo svi ( osim par pojedinaca ) gradjani RS.

    Inace kazu da postoje 3 stepena varvarizma:
    prvo se sklone oni koji stvaraju vrijednosti, pa oni koji razumiju vrijednosti i na kraju oni koji bi jednog dana mogli da stvaraju vrijednosti. Pored ostalog i pomocu ovog nakaradnog sistena obrazovanja

Оставите одговор