Чубриловић: Уклапамо се у свјетски тренд да су жељезнице у кризи

Министар саобраћаја Недељко Чубриловић изјавио је у интервјуу за агенцију Онаса да је стање у жељезничком саобраћају је веома тешко и у свијету, а не само у Српској. Чубриловић је нагласио да привреда није довољно снажна да "запосли" жељезнице, али и да је потребна реконструкција пруга, набавка нових возила, као и рационализација радних мјеста. -Потребно […]

среда, фебруар 8, 2012 / 17:20

Министар саобраћаја Недељко Чубриловић изјавио је у интервјуу за агенцију Онаса да је стање у жељезничком саобраћају је веома тешко и у свијету, а не само у Српској.

Чубриловић је нагласио да привреда није довољно снажна да "запосли" жељезнице, али и да је потребна реконструкција пруга, набавка нових возила, као и рационализација радних мјеста.

-Потребно је извршити рационализацију радних мјеста. То не значи да неко треба остати без посла. Постоји могућност прерасподјеле послова. ЖРС морају бити функционалније и конкурентније – рекао је Чубриловић, додајући шта је све потребно ријешити у ЖРС да би ово јавно предузеће успијешно функционисало.

-Задуженост ЖРС је велика, а обим превоза не гарантује успјешност у пословању. Такође, у претходном систему, жељезнице су се ослањале на привреду и њен развој. Иако наша привреда биљежи раст, то није довољно да значајно утиче на успјешност овог система. Бржи развој привреде омогућиће и боље функционисање жељезничког саобраћаја. Такође, потребно је наставити реконструкцију пруга, али и набавити нова вучна и возна средства како би понуда услуга на тржишту била већа и конкурентнија. Да би ЖРС биле ефикасније неопходно је, што прије, извршити реорганизацију овог предузећа.

Говорећи о плановима градње мреже аутопута, Чубриловић је рекао да се у фебруару, 20. и 21 у Лондону очекују завршни преговори за одобрење кредита у износу од 150 милиона евра, којим би се градио аутопут на дионици Добој – Прњавор, дужине 36 километара. Европска банка за обнову и развој је раније дала финално одобрење за овај пројекат. Такође, у току марта са Европском инвестиционом банком биће отпочети преговори за одобрење кредита за изграду дионице аутопута Бањалука – Прњавор.

-Након завршних преговора у Лондону, очекујемо одобрење прве транше од 75 милона евра за градњу дионице аутопута Прњавор – Добој. У том периоду, јавно предузеће "Аутопутеви РС" расписаће међународни тендер и спровести процедуру избора извођача за изградњу ове дионице аутопута. Ово су велики инвестициони и развојни пројекти који ће покренути цјелокупну привреду РС. Након завршетка радова, добићемо модерну саобраћајницу која ће Бању Луку повезати и са паневропским коридором 5Ц. -каже Чубриловић.

Чубриловић је рекао и да је у новембру прошле године у Сарајеву је потписан међудржавни споразум о изградњи моста преко ријеке Саве код Градишке, чија је процијењена вриједност изградње моста је око 30 милиона евра.

-Склопљен је уговор за пројектовање са Грађевинским факултетом из Загреба. Ми смо, с наше стране, покренули активности на прибављању локацијских услова за изградњу моста и приступне саобраћајнице. Српска има обезбијеђен свој дио средстава за изградњу овог моста и очекујемо да у току ове године завршимо процедуре за избор извођача и почнемо са градњом овог веома важног објекта.

Одговарајући на питање о рјешавању проблема Аеродрома Бања Лука, Чубриловић је нагласио да је "важно да се авионски саобраћај несметано одвија са међународног Аеродрома Бања Лука, али да је потребно је успоставити нове авионске линије како би аеродром имао више прихода, јер садашњи број летова није довољан да би овај аеродром позитивно пословао.



0 КОМЕНТАРА

  1. Коначно…ма да, изговора за глупост никад неће нестати, јбг кад је неко министар саобраћаја 7 година и резултат тога је колапс жељезничког саобраћаја, колапс путева чим наиђе „хладни талас“, онда се он само уклапа…??

    Па јбг министре калигулин коњу, кад су могли јуче три министра Идије поднијети оставку због неке глупости са видео-порнографијом, зашто се ти не би „уклопио“ и поднио оставку за ову своју порнографију са жељезницама?
    Образ? ма к.рац, образ, одкуд то наћи на оваквој кризи?

  2. Сва пропала предузеђа, која су под ингеренцијом овог министра су набројана, сем Пошта Српске.

    Поште Српске „успјешно“ завршавају 2011-у годину са 10 милиона губитка. На укупни приход од око 45 милиона, они су направили 10 милиона губитка, па то је 20% и више губитка.

    Или можда министра нико није „обавјестио“ да је у Поштама Српске овако „добра“ ситуација.

Оставите одговор