Први рачуни за путарину: Види се колико кошта, али не и шта пише

Блогер Бојан Бајић објавио је данас на Твитеру фотографију рачуна за путарину на аутопуту Бања Лука-Градишка. Судећи према фотографијама, систем очигледно још није профункционисао како треба. Како каже један коментатор на Фронталу, највјероватније се ради се о подешавању софтвера да штампа рачуне прилагођене нашем језику и нашем говорном подручју. "Дакле да би софтвер штампао ћирилична […]

понедељак, март 16, 2015 / 13:23

Блогер Бојан Бајић објавио је данас на Твитеру фотографију рачуна за путарину на аутопуту Бања Лука-Градишка. Судећи према фотографијама, систем очигледно још није профункционисао како треба.

Како каже један коментатор на Фронталу, највјероватније се ради се о подешавању софтвера да штампа рачуне прилагођене нашем језику и нашем говорном подручју.

"Дакле да би софтвер штампао ћирилична слова и слова са квакицама уопште мора да се подеси енкодинг, тзв. УТФ-8".

Топић: Почело је

На дијелу аутопута Бањалука – Градишка, на наплатној станици "Јакуповци", данас је почела наплата путарине по цијени од двије до 10 КМ, у зависности од категорије возила, рекао је директор Јавног предузећа "Аутопутеви Републике Српске" Душан Топић.

Топић је рекао новинарима да је око 10.00 часова почела наплата путарине у Јакуповцима и додао да је за непуна два часа кроз ову наплатну станицу прошло 157 возила.

Он је додао да је, осим наплате путарине, главни приоритет безбједност саобраћаја и путника.

Топић очекује да ће предузеће "Аутопутеви Републике Српске", на основу прилива новца од наплате путарине по овим цијенама, за годину дана моћи да исплати инвестицију која је до сада уложена у ову наплатну станицу.

Према његовим ријечима, у плану је да се у идућој години настави са инвестицијом да се затвори систем наплате путарине, који би сам себе отплатио за двије године.

Када је ријеч о возачима који свакодневно путују аутопутем, Топић каже да они могу користити електронску могућност наплате путарине, која омогућава попуст од 15 одсто.

Он је навео да су од наплате путарине, као и у свим другим земљама, законски регулисано изузета возила полиције, хитне помоћи, ватрогасаца и војна возила.

На наплатној станици у Јакуповцима тренутно је у функцији отворени систем наплате путарине који подразумијева једну главну пролазну рампу у Јакуповцима, а та локација резултат је анализа, сабраних у јединственој студији о могућностима увођења путарина и дефинисања система наплате на будућој мрежи аутопутева у Републици Српској.

Кроз наплатну станицу "Јакуповци" води укупно шест саобраћајних трака на којима се услуга наплаћује стандардним, односно благајничким и електронским начином наплате путарине.

Сљедеће године почиње градња моста?

Душан Топић данас је такође изјавио да пројекат изградње моста на ријеци Сави код Градишке није упитан и да иде својим током.

"Европска комисија је прије пола године званично одобрила тај пројекат на захтјев Хрватске и речено је да је 2015. година планирана за избор извођача радова, а да грађење моста почне у 2016. години", рекао је Топић новинарима у Јакуповцима код Лакташа.

Он је истакао да су у току активности Хрватске и Европске комисије у вези допуне неких студија које су неопходне прије расписивања тендера за избор извођача радова.

"Без обзира када ће се овај мост градити, уопште није упутна његова изградња, што значи да треба да се гради и гранични прелаз који иде уз суфинансирање и коначно одобрење Европске комисије", навео је Топић.

Он је рекао да Републици Српској одговара изградња моста на ријеци Сави код Градишке, поготово што је аутопут Бањалука-Градишка у употреби до насеља Чатрња.

Топић је рекао да три километра аутопута од Чатрње до ријеке Саве тренутно нису у саобраћају и представљају идеалну могућност да се изгради гранични прелаз док још не саобраћају возила.

Он је рекао да је изградња граничног прелаза код Градишке у надлежности Управе за индиректно опорезивање БиХ.



0 КОМЕНТАРА

  1. @ФРОНТАЛ

    Пошто сте информатички тотално неписмени за вашу информацију ради се о подешавању софтвера да штампа рачуне прилагођене нашем језику и нашем говорном подручју. Дакле да би софтвер штампао ћирилична слова и слова са квакицама уопште мора да се подеси енкодинг, тзв. УТФ-8 што је за вас „шпанско село“. Овим желите да навучете фрустриране коментаторе да пишу којекакве будалаштине и да показују своју неписменост. Није вам то у реду због читалаца.

  2. Океј, пошто предпостављам да сам ја тај бот (хвала на увредама угледни радниче ФРОНТАЛ-а) када ти пошаљем рачун накод цјелокупног подешавања система гдје се све уредно буде видјело и писало то што треба да пише објавићеш вијест под насловом:

    САДА ЈЕ СВЕ У РЕДУ СА РАЧУНИМА А ВИЈЕСТ „Први рачуни за путарину: Види се колико кошта, али не и шта пише“ ЈЕ БИЛА У ЦИЉУ ЕТО ТЕК ДА НЕШТО И МИ „ОПЉУЈЕМО“ (ПО СТАРОМ СРПСКОМ ОБИЧАЈУ).

    ХВАЛА.

    Лијеп поздрав

  3. U koje god vrijeme da sam se vozio ovim tzv. autoputem nisam mogao od Klasnica do Gradiske nabrojati vise od 30 auta u oba pravca. Bilo bi lijepo kada bi nam iz JP Autoputevi RS za par mjeseci iznijeli podatak koliko se zaradilo od naplate pogotovo kada je jasno da ce stara cesta biti jos vise u upotrebi nakon pocetka naplate putarine.

  4. Поштовани боте

    Зашто би вијест била да нешто што је плаћено масно ради нормално? То је поента система. Кад се нешто ради, ради нормално, јер напросто, другачије не иде. Кад се офула са тако једноставном стварком као што је кодирање слова, онда је то вијест, јер неко прима паре а зеза се. Зато, не стављај тако претенциозан ник, и не говори да је неписмен онај коме код ради, а није узео паре из буџета

  5. ШикуљакM, 16.03.2015. 19:35:29 [144893]

    Пошто сам сад сасвим сигуран да сам ја бот (хвала на „лијепим“ ријечима челних људи фронтала јер то је ваш ниво конверзације) ево бот Вам нуди опкладу да ће систем да ради након једног малог сетовања параметара софтвера који ће да се користи на наплатним рампама. Једноставно узели сте тестни рачун из смећа који је одштампао штампач фискалне касе, скенирали и објавили вијест да „систем не ради“ (у најмању руку жалосно). Опклада ће да се састоји од тога да ћете Ви објавити вијест да сте само „зезали фронталовце“ тестним рачуном фискалне касе и то је све. Ако сте за надмудривање изнесите вашу понуду!

    Хвала.

    Лијеп поздрав.

  6. Данас функционише, платио са 2КМ што сам се возио аутомобилом 6 километара ауто путем од Маховљана до Клашница. Мени се чини да је то много. Рачун је био у реду, само што је за 6км ауто ота висока цијена од двије марке.

  7. Симо П. Ороз, 17.03.2015. 15:41:35 [145033]
    Пусти сад цијену. Није тема.

    Тенма је зашто је ово била вијест.

    A zasto ne bi bila vijest? Uobicajene stvari nisu vijest i ne treba da budu vijest. Devijacije treba da budu vijest da bi ih se iskorjenilo, samo sto se kod nas na iskorjenjivanju ne radi nista. A devijacija na pretek, na svakom koraku….

  8. Што се тиче тог аутопута тема је напретек и цијена од 126 000 000 марак за 6 километара од Клашница до Маховљана, и наплатне кућице у Гламочанима које су коштале 2 000 000, а ничему не служе сем што угрошавају безбједност саобраћаја и дебилно рјешење наплате путарине гдје исто плаћаш и ако се возиш од Градичке до Клашница 33км и ако се возиш од Маховљана 6км. То су моје паре и за мене је то тема и ко си ти уопште да ти одређујеш шта је тема?

  9. Јбт, Симо ти у посљедње вријеме баш бриљираш!

    Самоувјерено дискредитујеш портал и коментатора, псујеш, негираш гужву у Лакташима, а данас (17.03.2015.) у 14:20 си написао:

    „Није ми нормално да неко ко се вози аутопутем не може да схвати да је на аутопуту мања гужва на саобраћајници него на обичном путу, због тога што је проток саобраћаја бржи, а не зато што је мање возила.“

    Дај човјече(?) унеси бар мало смислености у то што пишеш или баљезгаш.

  10. ratio, 17.03.2015. 22:46:08

    “Самоувјерено дискредитујеш портал и коментатора, псујеш, негираш гужву у Лакташима“

    Озбиљно конкуришеш Харперу!

    Ја само питам телалук да ли је потребан аутопут?

    Ако ‘Истинито’ извјештава да се створила огромна гужва у Лакташима јер се почела наплаћивати друмарина, онда ми није јасно како исти портал може писати да је аутопут непотребан јер нема довољно аута која се крећу између Бањалуке и Градишке.

    Ако има гужве онда је аутопут потребан, а ако нема онда није.

    Због тога сам данас и написао ту реченицу коју цитираш.

  11. Nekada davno nam je rečeno i čvrsto obećano da neće biti naplate putarine dok ne bude mosta na Savi i direktne povezanosti sa autoputem Bratstva Jedinstva.

    Mislim da ne postoji opravdanost za novih 15-20 budžetlija… Taj autoput neće privući teretni transport za SA i Hercegovinu, neće privući ni turiste za Dalmaciju.

  12. Е јеби га Курбла, ти би да скрећеш са теме.

    Него ти мени лијепо објасни какву телалук математику има да кад броји возила на аутопуту онда их је премало, а кад та иста возила пролазе кроз Лакташе, онда се јавља несносна гужва?

    Кад чујем помоћу којих математичких формула добијате те резултазе, одмах сутра идем код Босића по приступницу СДС-у.

  13. Jedna naplatna rampa ne rješava ništa. Vozači će u Klašnicama silaziti na stari put i starim putem, kroz centar Laktaša, voziti do Mahovljana. Na taj način će izbjeći plaćanje putarine a nastaviće koristiti autoput od petlje do Gradiške. 15-20 novih budžetliija neće moći naplatiti putarine ni za svoje plate.

    Nameće se potreba sa naplatnom rampom u Mahovljanima a to podrazumijeva novih 15 radnika. Do Gradiške s obzirom na onoliko odvajanja sa autoputa zaposliće se 100 novih ljudi. 100 ljudi koji nikakvu novu vrijednost stvarati neće. 100 novih budžetliija na grbači naroda.

    Koncept je pogrešan. Putarine će jedva biti da pokrije plate, ako je bude i toliko.

  14. Наплата почела у 10:00, рачун издат у 11:51, нема грешке. Оптимистички звучи ако процијенимо саобраћај на 1.500 возила дневно простим множењем податка који је дао директор. 3000 марака дневно би могло донијети милион марака годишње. Пошто нас преко горива узму 150 милиона годишње, овај милион дође за бакшиш и отварање нових радних мјеста. Опет уз напомену да је ово све оптимизам. 😀

  15. Пјетлић не може да сконта да се људи возе ауто- путем ако је бесплатно, а више од пола неће од сада, кад је уведена наплата. Наплатом се могу покрити плате тих новозапослених на наплатној рампи, а кад асфалт пропадне, нема пара за нови. А рате кредита стижу на наплату. А Телекома за продају нема. Ако, ако, има Електропривреда.

  16. Фурун-хећимче,

    Ја никад нисам коментарисао да ли је наплата оправдана или не. Да ли је скупа или не. Ја сам само написао да новац од наплате пута не може бити једини мотив оправданости неког аутопута. Да имаш и мало мозга из тога си могао закључити мој став по том питању наплате.

    Ја сам само поставио једноставну тезу да је потребан аутопут Баљалука-Градишка из простог разлога што је ранија комуникација била преоптерећена.

    Данима, мјесецима и годинама се на овом порталу телали како је аутопут аветиљски празан, а истог дана када је почела наплата, та ‘непостојећа аута’ направише несносну гужву у Лакташима.

    Шта би било да су ту још и она аута која плаћају друмарину.

    Чисто сумњам да си схватио шта сам написао!

  17. Пилећа филозофска мисао нема капацитет да сконта ЗАШТО БИ СЕ РАДИЛЕ СТУДИЈЕ ОПРАВДАНОСТИ, ако није битно да ли ће ауто-пут доносити милионске трошкове, а не профит. Ко нормалан пристаје да отплаћује рате кредита за исти и покрива милионске губитке? Ако је била толика гужва да је оправдан ауто-пут, онда би ваљда требао доносити профит.

  18. Ma svi znamo
    da je ovaj autoput ekonomski isplativ na njemu bi naplatne kućice bile već pet godina.
    A opet, neka je naplate putarine- put se gradio sredstvima svih stanovnika RS koji su izdvajali u budžet, a do sada su ga besplatno koristili stanovnici samo jedne regije – red je i da oni plaćaju njegovo održavanje, ako ga žele koristiti.

Оставите одговор