Топић: Биће путева, биће аутопутева

Директор Јавног предузећа "Аутопутеви Републике Српске" Душан Топић истиче да су припреме за почетак градње друге дионице ауто-пута Бањалука – Добој, за дионицу од Прњавора до Бањалуке, већ почеле и да машине на терен излазе почетком грађевинске сезоне, те да је уговорен кредит са Европском инвестиционом банком од 160 милиона евра. "Од извођача радова зависи […]

недеља, јануар 5, 2014 / 20:25

Директор Јавног предузећа "Аутопутеви Републике Српске" Душан Топић истиче да су припреме за почетак градње друге дионице ауто-пута Бањалука – Добој, за дионицу од Прњавора до Бањалуке, већ почеле и да машине на терен излазе почетком грађевинске сезоне, те да је уговорен кредит са Европском инвестиционом банком од 160 милиона евра.

"Од извођача радова зависи са које стране трасе ће да почну радови, али према досадашњем искуству, очекујемо да ће кренути из најмање два смјера", напомиње Топић у интервјуу Срни.

Према Топићевим ријечима, прошлу годину обиљежио је почетак изградње дионице ауто-пута од Прњавора према Добоју – грађевинска сезона максимално је искориштена и урађен је први слој трасе на свих 36 километара дионице. Осим тога, почела је изградња моста преко ријеке Босне, као највећег објекта на тој дионици ауто-пута.
У градњи прве дионице ауто-пута максимално су ангажоване локалне фирме из Добоја и Прњавора, не само из грађевинског сектора, него из свих врста услуга потребних за један тако велики пројекат.

"Када кренемо са градњом друге дионице ауто-пута потребе ће бити дупло веће и ко год се до сада није укључио има прилику да то уради, јер ће посла бити најмање наредне три године. Од тих предузећа очекује се само да испуне минимум услова по питању квалитета услуга, рокова и озбиљности коју захтијевају пројекти вриједни стотинама милиона КМ", поручује Топић.

Годину иза нас, оцјењује он, обиљежили су и интензивни преговори о избору приватног партнера за дионицу Коридора "Пет це", од Добоја до Вукосавља, а рок за достављање финансијске понуде је 14. март.

Преговори трају дуго, јер је ријеч о специфичном уговору који подразумијева финансирање, грађење и одржавање дионице ауто-пута у наредних 25 до 30 година.
Када је ријеч о припремама за увођење наплате на ауто-путу Бањалука – Градишка, Топић најављује да ће ових дана почети изградња наплатних кућица, те да је у току тендер за избор добављача опреме за наплату.

"Изградња кућица и монтажа опреме требало би да траје три мјесеца, тако да ће на прољеће бити обезбијеђени услови за почетак наплате. Наплата путарине вишеструко је осјетљива област, поготово кад се први пут почиње с тим послом", напомиње Топић.
Хрватска одлуговлачи када је ријеч о изградњи моста преко Саве код Градишке – напомиње директор "Аутопутева Републике Српске" и објашњава да Загреб одуговлачи с тим пројектом, јер као члан ЕУ очекује бесповратна средства за тај посао.
"Осим градње моста, коју Хрватска финансира са 50 одсто, у њеној је обавези и изградња десетак километара нове саобраћајнице од новог моста до чвора у Окучанима, што није мало новца", објашњава Топић.

Он најављује да ће "Аутопутеви Српске" интензивирати преговоре са Хрватском, која од почетка ове године има могућност да конкурише за бесповратна средства за тај пројекат, те да ће ово предузеће у наредном периоду урадити студијску и планску документацију за изградњу ауто-путева и брзих путева другог приоритета, који ће бити грађени након завршетка започетих пројеката.

То је правац од Бањалуке према југу, тачније према Сплиту, преко Гламоча и Купреса, затим правац од Бањалуке према западу, односно према Приједору, Новом Граду, те правац према истоку, односно према Србији, преко Брчког и Бијељине. Ти правци би, чинили мрежу ауто-путева у Републици Српској, а квалитетна студијска и планска документација показаће прво избор трасе, а касније и оправданост и реалну динамику изградње тих путних праваца.

"За ауто-пут према Сплиту заинтересовани су и страни партнери, од којих смо већ имали разговоре са њемачким, хрватским и кинеским странама. За тај пројекат потребна је пуна сарадња са Федерацијом БиХ и Хрватском, јер ће тај пут бити у пуној функцији тек кад се споји са Сплитом", напомиње Топић за Срну.
Он указује да је од брзих путева у плану израда студијске и планске документације за дионицу од Сарајева према Вишеграду, односно Вардишту и даље према Србији.



Оставите одговор