Станић: Дипломе не продајемо, већ школујемо кадар за будућност

Ректор Универзитета у Бањој Луци Станко Станић увјерен је да бањoлучки Универзитет школује омладину која ће бити способна да на своја плећа преузме будућност Српске и одбацује спекулације о куповини диплома, корупцији и непотизму на овом универзитету. Станић је рекао да нема куповине диплома "у смислу да се неко `прошетао` кроз факултет", иако има појединачних […]

понедељак, јануар 14, 2013 / 08:46

Ректор Универзитета у Бањој Луци Станко Станић увјерен је да бањoлучки Универзитет школује омладину која ће бити способна да на своја плећа преузме будућност Српске и одбацује спекулације о куповини диплома, корупцији и непотизму на овом универзитету.

Станић је рекао да нема куповине диплома "у смислу да се неко `прошетао` кроз факултет", иако има појединачних случајева, али не у мјери у којој се приписивало овом универзитету.

"Тога је било откако је свијета и вијека. Не треба се заносити илузијама да ће то потпуно да се искоријени, али нема је у мјери у којој нам се приписивало", рекао је Станић за "Вечерње новости".

Станић је истакао да није било аргумената и доказа да је неки професор продавао испите, истакавши да су афере са куповином испита исконструисане.

"Што се тиче непотизма, ја сам изашао са именима ко је примљен на конкурсима и ко су били противкандидати, и јасно је да су на асистентска мјеста изабрани најбољи. То што су то дјеца неких професора, не смије да буде препрека", рекао је Станић.

Он је навео да се "држава и Универзитет међусобно испомажу" и да је Универзитет у функцији развоја Републике Српске и треба да буде надохват руке у рјешавању различитих текућих и развојних проблема и изазова пред којима се налази Српска.

Станић је рекао да велики број младих жели да упише друштвене факултете, али да већина њих не мисли гдје ће се запослити, те да приоритет треба да буде усклађивање уписне политике са потребама тржишта. Он је навео да осим два државна, у Републици Српској постоји и седам приватних универзитета, што је "много више него што је потребно Српској и погубно".

"Број заинтересованих за упис на факултете из године у годину све је мањи. Приватни факултети на сваки начин покушавају да дођу до кандидата, па се чини све да студенти што лакше и брже заврше, и то постаје мамац за нове кандидате", нагласио је Станић.



0 КОМЕНТАРА

  1. Ово је потпуна дегенерација кадрова преко образовног система, јер смо добили потпуно неспособне и необразоване кадрове. Једино рјешење је ревизија и десертификација свих звања и диплома и наставно-научног кадра. Да се спашава што се спасити може од овог усташког министра који је у духу својих очева извршио образовни геноцид у РС.

  2. Проблем нашег образовања је апсолутна нефункционалност.Клинци не уче у школама да размишљају логично,већ меморишу податке напамет…

    Било је истраживање пре пар година и клинци из Србије су били катастрофални,предзадњи.Радило се о тестовима са искључиво логичким задацима.Финци су били најбољи,а дефинитивно ме нико не може убедити да је неки њихов клињо паметнији од нашег…

    На такво основно,наставља се слично средње и шлаг на торти-високо образовање.Не знам како би наши професори,били они комунистички или ратно-воловски доктори могли да образују нас „да преузмемо будућност“ када или нису способни или долазе из периода где лидери и нису били пожељни…

    Ако направимо реформу образовања и створимо основу за слободномислеће цивилно друштво,за 50-ак година можемо се надати реформама из корена…

  3. Unisteno je nama obrazovanje od osnovne skole pa na dalje. U BL ima vise ucitelja i nastavnika iz glamoca nego sto je u glamocu bilo punoljetnih stanovnika prije rata.

    Ne vjerujem da ce kvalitet rada na privatnim fakultetima da se poveca za vise od 10-20%, ali sam siguran da kvalitet nastave na drzavnim fakultetima polako tone i da ce za 5-10 godina biti drzavnih fakulteta koji ce moci manje da ponude od privatnih.

    A voditi bilo kakvu firmu, agenciju, organizaciju bez muda se ne moze! Zna se ko su profesori alkoholicari, zna se ko su oni koji nisu napisali naucni rad 15-20 god. ko su oni koji su svoju djecu doveli za asistente, ko uzima novac za ocjeni, a ti bijednice ne smijes da pisnes kao ni svaki drugi direktor nekog javnog preduzeca. Takvi kao ti cete srusiti sve ono cime se univerzitet u banja luci ponosio godinama.

  4. Хахахаха… Е мој Станићу, мој Станићу… вашим системом образовања ви школујете дебиле, увлакаче, послушне партијце, зулумћаре сопственог народа.Ајде бреее…. Ви школујете зомбије који појма немају за те своје дипломе које им дајете!Зашто? Па зато што вам тако одговара по много основа….Немој бре да нам ви школујете кадрове за будућност…Ух… тешко нама са тобом и таквим кадровима-апаратчицима! Не дао Бог никоме такве кадрове…

  5. Јадно је што су направили такав систем школства, борбу за дипломе умјесто знања, свако иде по диплому, а не по знање!
    Знање се стиче, знање се усавршава, а као резултат свега тога долази диплома! Коњски режим милорада додика је обрнуо ствари наглавачке, тако што купиш диплому, а зато добијеш позицију по страначким заслугама, пошто попуниш упитник јеси ли њихов или ниси? Знање је ту ефемерног значаја, свакако је све у овој земљи уништено, па знање дође само као критика савјести, а не као напредовање у партијашкој држави!

  6. Komentar na Stanićevu demagogiju prezentovanu medijima

    Žalosno je slušati rektora Stanića kako se uzaludno i bez ikakvog argumenta pokušava opravdati javnosti za svoj kontraproduktivan učinak na Univerzitetu. Univerzitet, a sa njime i visoko školstvo u RS, su potpuno potonuli u čemu je njegova uloga u tri rektorska mandata, neupitna. Najtragičnije u svemu je to što on uopće ne vidi da nije dorastao toj funkciji, te se i dalje grčevito bori da na njoj ostane, umjesto da odstupi i da se dalje ne bruka i ne kompromituje.

    Da bi se napravio prvi iskorak iz začaranog kruga u kom se naše društvo vrti, potrebno je najprije očistiti univerzitet od kvazikadra tako što će se izvršiti objektivna LUSTRACIJA akademskih zvanja onih zaposlenih koji su ta zvanja stekli na sumnjiv način ( ili svih!), a zatim univerzitet staviti pod efikasnu društvenu kontrolu ( radi sprečavanja mobera i kočničara” u njihovom djelovanju) i učiniti rad univerziteta apsolutno transparentnim. Nakon toga treba uvesti kriterije KVALITETA na univerzitet. Kad se univerzitet oslobodi i defosilizira, kreativni ljudi ( ako takvih još uopšte ima na univerzitetu nakon višedecenijske politike rastjerivanja kadra i gomilanja mediokriteta/kvazikadra!) će slobodno moći da nude svoje ideje i saradjuju sa privredom, a samo to može povući društvo naprijed.
    Zbog sličnih pojava u susjednoj Hrvatskoj njihov parlament je osnovao Saborski pododbor za visoko obrazovanje, znanost i kulturu kome će se moći obratiti za pomoć svi oni koji budu opstruirani po pitanju napredovanja i naučnog istraživanja. I kod nas nominalno postoji neko slično tijelo, ali je ono potpuno jalovo kao i sve ostale institucije ove “države”. Zbog toga kod nas o tome tko će biti univerzitetski profesor, kome će se odobriti a kome zaustaviti napredovanje, ko može uzeti učešća u projektima, koga će se otjerati sa univerziteta i sl. odlučuju razna “ prijateljstva”, nepotizam i partijski mešetari preko svojih poslušnika koje su partije postavili na ključne funkcije na univerzitetu Osnovni princip za izbor univerzitetkog kadra (p)ostala je negativna kadrovska selekcija čiji je glavni alat- MOBBING! Sa (kvazi)kadrom koji je rezultat takve selekcije univerzitet ne može biti ono što bi trebao biti, niti to mogu biti fakulteti. Preovldava trijumfalistički talas prosječnosti ( mediokritetstva) koji uništava izuzetnost. Činjenica je da u populaciji ima najviše do 5% onih koji imaju razvijen tzv. frontalni segment CNS-a ( nadležan za moral, volju i vizije) i da se takvi nigdje na univerzitetu ne mogu vidjeti, jer su vjerovatno negativnom kadrovskjom selekcijom i mobbingom otjerani, to univerzitet više ne može biti smatran “mjestom gdje stanuje znanje i pamet”. Naši se univerziteti i njihovi “intelektualci” ne oglašavaju nijednim povodom. Oni naprosto ne znaju što reći, pa zato šute i čuče u “mišjim rupama” čuvajući svoju nezasluženu sinekuru! Zbog toga su univerziteti i njihovi fakulteti izgubili svoju osnovnu ulogu- ulogu društvene avangarde! Nije čudo što je visoko školstvo ( a i ona niža) spalo na tako niske grane kad se ima u vidu tko je u zadnjih 20-ak godina “jahao” na pozicijama ministara obrazovanja, akademije nauka, rektora, dekana, direktora škola……, a inspekcije obrazovanja i rada, kao ni pravosuđe nisu obavljali posao za koji su bili itekako dobro plaćene! I tamo bi iteklako bila neophodna LUSTRACIJA!

    Međutim, smušena politika koju vode pohlepni kratkovidni političari je upravo sretna što ih jedan pravi univerzitet ne raskrinkava pred javnošću i što ih ne ometa u njihovim prljavim rabotama. Zato ga konstantno i drže na margini i oko nje i ne čine baš ništa da bi univerzitet postao ono što bi trebao biti. Štaviše, ciljano im nameće rukovodstvo koje poslušno uništava univerzitet, visoko obrazovanje i intelektualizam, uopšte. A narod uzaludno očekuje od navodnih intelektualaca da nešto urade u smislu promjene situacije na bolje. Intelektualizam je kod nas potpuno ugušen. Planski ga je ugušila belosvetska mafija koja nas sistematski uništava preko svojih ovdašnjih korisnih idiota ( i njihovih “korisnih idiota”!) , a koje, nažalost, naše stanovništvo više puta uzastopno bira na izborima! A za rješavanje nagomilanih problema u našoj državi trebalo bi, za početak, sve uložiti na jednu, jedinu kartu- kartu obrazovanja, da nam ono više ne “proizvodi” kvazikadar koji se onda infiltrira u sve pore društva i države: politiku, sudstvo, školstvo, privredu itd. i tamo pravi haos! Međutim, ništa od toga nije moguće sa takvim kvazikadrom koji se nalazi na rukovodećim funkcijama od dna do vrha obrazovne i političke piramide . Da bi se njih riješili, moramo se najprije riješiti onih koji su ih tu postavili, a to su- VLADAJUĆE STRANKE i njihovi autoritarni lideri! A tko je omogućio VLADAJUĆIM strankama da nas sistemastski uništavaju za tuđe interese? Neodgovorni birači na izborima! Jednako su krivi i oni koji su glasali za njih i oni koji nisu izašli na izbore, jer su im tako omogućili da sa manje dobijenih glasova uzastopno ponavljaju mandate! “U pamet se, glasači”-rekao bi Njegoš.
    Dr Radojka Praštalo

Оставите одговор