Руси пругом спајају Кореје

Руске железнице желе да изграде пругу која би повезала Северну и Јужну Кореју. Реализација пројекта, ипак, зависи од односа Пјонгјанга и Сеула. Једна од најзатворенијих земаља света Северна Кореја већ неколико деценија покушава да у своју строго планирану економију уведе и стране инвестиције. Заједничка предузећа за сада са Северном Корејом имају њени традиционални пријатељи Кина […]

недеља, септембар 29, 2013 / 21:01

Руске железнице желе да изграде пругу која би повезала Северну и Јужну Кореју. Реализација пројекта, ипак, зависи од односа Пјонгјанга и Сеула.

Једна од најзатворенијих земаља света Северна Кореја већ неколико деценија покушава да у своју строго планирану економију уведе и стране инвестиције. Заједничка предузећа за сада са Северном Корејом имају њени традиционални пријатељи Кина и Русија.

Недавно је Русија завршила реконструкцију 54 километара пруге на територији Кореје са надом да ће једном овим путем роба ићи и из много богатије Јужне Кореје у Русију и даље у Европу.

Када се то деси морски пут од 45 дана за карго скратиће се на две недеље. Да ли ће се то и догодити ипак зависи од односа две непријатељске државе на једном полуострву.

Обновљена пруга Хасан-Раџин налази се у специјалној економској зони Разон где могу да послују и стране фирме. Пругом ће ићи угаљ из Русије.

У луци Раџин све је спремно за прославу завршетак радова. Руски и јужнокорејски железничари радили су заједно пет година на обнови пруге и луке. Заједно су дочекали и долазак Руске и севернокорејске високе делегације, и то композицијом "Заштитићемо животом војсковођу Ким Џонг Ила".

Председник Руских железница Владимир Јакуњин каже да железничари желе сарадњу.

"Ми верујемо у сарадњу. Ми увек радимо у циљу мира и надамо се да ће овај пројекат допринети не само миру на Корејском полуострву већ и развоју добросуседских мирних односа наших држава и држава целог света“, поручио је он.

Министар железничког саобраћаја Северне Кореје Чонг Ил Су нада се да ће реконструисана деоница постати "пут пријатељства који ће подстаћи економоске и саобарћајне везе две државе, а такође и међународна саобраћајна веза која ће спајати Азију и Европу".

"Другови, данас наш народ верно иде за руковоством највишег руководиоца наше партије и народа Ким Џонг Уна и активно се бори за коначну победу у изградњи благостања државе", поручио је Чонг Ил Су.

Од грађана који су својим присуством увеличавали свечаност било је тешко добити икакав одговор на било које питање па и оно какав ће бити економски подстицај овог транзита за Северну Кореју. Један од ретких који је пристао да говори за Б92 рекао је:

"Убеђен сам да ће се кроз реконтрукције даље развијати пријатељство и сарадања Северне Кореје и Русије. А економски раст зависи од количине товара који ће Русија превозити овуда“

Русија међутим има много веће планове од тога да возом превози четири милиона тона угља годишње у Северну Кореју – циљ је да се роба и из Јужне Кореје железницом пребацује кроз Русију и даље до Европе уместо што иде морским путем.

Руске железнице надају се да ће ово послужити као пилот пројекат за реконструкциј целе транскорејске магистрале. Међутим да ли ће се железнице између Северне и Јужне Кореје повезати зависти од односа ових двеју земаља који су већ деценијама компликовани.

Северна Кореја је у покушају да поправи своје финансије – које је са половином БПД-а Србије сврставају у најсиромашније земље – пробала да се отвори ка страним инвестицијама. Отуда и лука и пруга коју је на 49 година изнајмило заједничко предузеће у већинском руском власништву.



0 КОМЕНТАРА

Оставите одговор