РС: Од 26 бродова ни један се сударио није

Републичка саобраћајна инспекција за прво полугодиште ове године безбједном је оцијенила водну пловидну на ријекама и језерима и у том периоду није забиљежен ниједан удес на пловидбеним путевима у Републици Српској (РС), саопштено је данас из Министарства саобраћаја и веза РС. У саопштењу се истиче да је томе допринијело увођење обавезе вођења регистра чамаца у […]

среда, август 17, 2011 / 15:24

Републичка саобраћајна инспекција за прво полугодиште ове године безбједном је оцијенила водну пловидну на ријекама и језерима и у том периоду није забиљежен ниједан удес на пловидбеним путевима у Републици Српској (РС), саопштено је данас из Министарства саобраћаја и веза РС.

У саопштењу се истиче да је томе допринијело увођење обавезе вођења регистра чамаца у јединицама локалне самоуправе и јачање свијести грађана о обавези полагања испита за управљање чамцима, а које организује ово министарство, као и то да се врши редовни управни надзор над стањем пловних објеката, оспособљености лица која њима управљају, као и надзор над посједом и употребом средстава заштите у вријеме пловидбе.

У РС регистровано је 26 ријечних бродова и 532 чамца, док је само у прошлој години испите за управљаче чамаца положило 216 кандидата.

Иако је на унутрашњим водама Српске дјеломично пловно пет ријека, најинтензивнији саобраћај је на ријеци Сави која има статус међународног пловног пута и на којој се пловидба одвија у складу са одредбама Оквирног споразума о сливу ријеке Саве.

Услуге ријечног превоза највише се користе за превоз нафте и нафтних деривата за потребе Рафинерије Брод у којој је изграђено пристаниште за претовар течних терета.

У прошлој години претоварено је укупно 30 400 тона нафтних деривата, док је у првих шест мјесеци ове године претоварено 37 326 тона.

У Луци Шамац прошле године претоварено је 7 070 тона робе пристигле водним и 59 288 тона робе пристигле копненим путем, а за првих шест мјесеци ове године претоварено је 17 821 тона робе из бродова и 18 190 тона робе из вагона.

Са циљем већег кориштења водног саобраћаја на простору југоисточне Европе акценат је стављен на модернизацију пловних путева тако да ће пројектима, које финансирају свјетске финансијске институције и који подразумијевају обнову и модернизацију пловног пута Саве, бити осавремењен овај пловни пут и омогућена сигурна и безбједна пловидба Савом, чиме ће бити значајно повећан превоз путника и робе.



Оставите одговор