Падобрански клуб: Кривичне пријаве против истражне комисије

Падобрански клуб "Бањалука" није задовољан радом Комисије за истраживање авионске несреће у Залужанима код Бањалуке, због чега је Управа клуба поднијела кривичну пријаву против предсједника Комисије Омера Кулића и осталих чланова, изјавио је предсједник Клуба Душко Грмуша. Грмуша је на конференцији за новинаре у Бањој Луци подсјетио да је Падобрански клуб „Бањалука“ упутио званичан приговор […]

четвртак, јул 26, 2012 / 14:18

Падобрански клуб "Бањалука" није задовољан радом Комисије за истраживање авионске несреће у Залужанима код Бањалуке, због чега је Управа клуба поднијела кривичну пријаву против предсједника Комисије Омера Кулића и осталих чланова, изјавио је предсједник Клуба Душко Грмуша.

Грмуша је на конференцији за новинаре у Бањој Луци подсјетио да је Падобрански клуб „Бањалука“ упутио званичан приговор на рад комисије министру транспорта и комуникација БиХ Дамиру Хаџићу.

Приговор се односи на грубо кршење прописа чланова комисије, непоштовање утврђених правила поступка и процедуре која се примјењује приликом испитивања удеса у цивилном ваздухопловству, погрешне примјене материјалних доказа, а нарочито због нестручно, неправилно и непотпуно утврђеног чињеничног стања, као и оправданих сумњи у непрофесионалан рад, лоше намјере и пристрасност.

Грмуша тврди да је циљ комисије био да „прво оспори рад, а затим да угаси Падобрански клуб `Бањалука` и спортско падобранство уопште као спорт у Бањој Луци и РС“.

Он је нагласио да се Падобрански клуб Бањалука противи да се авионска несрећа овог клуба користи за нестручне и неосноване захтјеве за преношење надлежности између институција у БиХ, као и за реализацију недостигнутих амбиција појединих државних чиновника.

Грмуша је рекао да још није утврђен прави узрок ове несреће и додао да је Падобрански клуб на дан несреће испоштовао све безбједносне процедуре, као што је чинио и претходних година.

„Падобрански клуб Бањалука није одговоран за ову несрећу, али уколико се докаже одговорност , Управа клуба је спремна да одговара“, каже Грмуша.

Предсједник Ваздухопловног савеза РС Ранко Сеферовић рекао је да Савез, такође, није задовољан радом комисије, јер Комисија није утврдила прави узрок несреће већ се бавила другим небитним стварима које нису могле бити узрок несреће.

Он је рекао да је Комисија радила више из политичких разлога, односно преноса надлежности са РС на БиХ, што је видљиво из безбједносних препорука које се односе на измјене закона о ваздухопловству у домену организације , ваздухопловне инспекције , истрага инцидената и несрећа.

Сеферовић је позвао институције РС да због пренесених надлежности са РС на заједничке органе БиХ учине више напора да кроз активности заштите рад Ваздухопловног савеза РС и све њене чланице.

Професионални пилот Драган Нижол одбацио је као тендециозне и нетачне налазе Комисије да је дошло до грешке пилота приликом ове несреће, истичући да је Ален Црналић био пилот са озбиљним искуством који је имао преко 200 сати на овом авиону и око 3000 скокова из авиона којим је управљао.

Он је рекао да је за сваки лет авиона вршено усклађивање тежине и количине горива, наводећи да је просјечна старост авиона у свијету 33 године, док је овај авион у моменту набавке био стар 34 године. Авион је одржавао „Гас сервис“ из Смедеревске Паланке, који је једини овлаштени сервис за одржавање ваздухоплова из Србије у којем се одржавају скоро сви ваздухоплови из РС.

Конференцији за новинаре присуствовали су и чланови породица настрадалих падобранаца и пилота.

У авионској несрећи 20. маја у Залужанима код Бањалуке погинули су пилот Ален Црналић (24), инструктор падобранства Немања Гороња (32), те падобранци Никола Стевић (19), Стефан Карановић (23) и Срђан Косић (18),саопштено је из Окружног тужилаштва Бањалука.

Спортски авион "цесна", тип 182, пао је на спортском аеродрому у Залужанима.



Оставите одговор