Њемачка: Путници одређују плату жељезничара
Висину зарада руководилаца највећег њемачког жељезничког превозника "Дојче бана" убудуће ће одређивати и путници, а став и задовољство корисника утврђиваће се помоћу истраживања телефоном и на интернету. Шеф "Дојче бана" Рудигер Грубе истакао је да ће доношењем ове одлуке "сваки члан управног одбора осјетити задовољство клијената и сарадника на сопственом новчанику". Трећину плате ће одређивати […]
Висину зарада руководилаца највећег њемачког жељезничког превозника "Дојче бана" убудуће ће одређивати и путници, а став и задовољство корисника утврђиваће се помоћу истраживања телефоном и на интернету.
Шеф "Дојче бана" Рудигер Грубе истакао је да ће доношењем ове одлуке "сваки члан управног одбора осјетити задовољство клијената и сарадника на сопственом новчанику".
Трећину плате ће одређивати путници и запослени, трећина ће зависити од успјеха компаније на пословном плану, док ће трећина бити фиксна.
Осим путника, прилику да искажу своје мишљење имаће и радници захваљујући анкетама које ће се спроводити од јесени. У истраживању би требало да учествују сви радници у Њемачкој и три четвртине запослених у иностранству.
Надзорни одбор треба да одреди критеријуме према којима ће се резултати анкета одразити на висину плате чланова Управног одбора.
Плате руководилаца "Дојче бана" су, у поређењу са другим њемачким фирмама сличног значаја, релативно ниске. Руководиоци су у просјеку 2010. године зарадили по непуна три милиона евра, док је директор "Фолсквагена" Мартин Винтеркорн исте године зарадио 9,3 милиона евра.
Државни превозник није први у Њемачкој који је висину плата руководства спојио са ставом клијената. Задовољство корисника у оцјењивању руководства већ примјењују њемачки авиопревозник "Луфтханза" и произвођач компанијских софтвера "САП".
Њемачке жељезнице су често мета критика путника због кашњења или нефункционисања унутрашње опреме возова.