Гигантски подухват: Почиње извлачење Коста Конкордије

Након двосатног одлагања почиње усправљање олупине брода "Коста Конкордија" који је потонуо 13. јануара 2012. у несрећи у којој су страдале 32 особе. Акција усправљања била је заказана јутрос у 6 часова, али је била одложена на два сата због невремена које је задесило Италију током ноћи. Брод је дјелимично потонуо код острва Ђиља у […]

понедељак, септембар 16, 2013 / 09:06

Након двосатног одлагања почиње усправљање олупине брода "Коста Конкордија" који је потонуо 13. јануара 2012. у несрећи у којој су страдале 32 особе.

Акција усправљања била је заказана јутрос у 6 часова, али је била одложена на два сата због невремена које је задесило Италију током ноћи.

Брод је дјелимично потонуо код острва Ђиља у Тиренском мору, а усправљање брода, како је најављено, требало би да траје, најмање 12 сати.

Оваква акција није никада раније изведена, и тимови који раде на извлачењу брода упозоравају да ризици постоје, прије свега могућност да би олупина могла да се распадне на дијелове током извлачења, јер се не зна у каквом је стању потопљени дио до којег се не може прићи.

"Оптимиста сам и, упркос страху који постоји јер оваква акција није никада раније изведена, вјерујем да ћемо успјети да брод доведемо у луку", рекао је градоначелник Ђиља Серђо Ортели.

Брод "Коста Конкордија" дуг је 290 метара и тежак 114 хиљада тона. У процесу припреме конструкција предвидјених за усправљање брода употребљено је 30 хиљада тона челика, и уложено више од 60 милиона евра.

Усправљање брода требало би да траје 10 до 12 сати, али стручњаци који управљају том операцијом указали су да је тешко предвидјети колико ће тачно времена бити потребно да се брод одвоји од стена и, уз помоћ помоћних конструкција, усправи.

Коначно довлачење брода у луку могло би да потраје неколико мјесеци, прецизирали су италијански медији, преносећи изјаве стручњака.

"Конкордија" је у ноћи 13. јануара 2012. ударила у гребен у близини острава Ђиљо и преврнула се када је кроз подеротину дугачку 53 метра вода продрла у потпалубље. Од 4.200 путника и чланова посаде, погинуле су 32 особе, а тијела две зртве нису нађена, те се претпоставља да су на дну олупине.

У јулу је петоро службеника компаније Коста, после нагодбе с тужилаством, осудјено на нешто мање од три године затвора због убиства.

Капетан брода Франческо Скетино, коме се суди такође због убиства, негира све оптужбе тврдећи да гребен у који је брод ударио није био убиљежен у његове наутичке карте. Међутим, тај гребен је добро познат, а брод је у вријеме удеса био далеко ван безбједног подручја и био је знатно скренуо с курса, превише пришавши обали острва.

Пошто је брод налетио на гребен и вода почела да продире у машинску салу, прекинувши накратко снабдијевање струјом, капетан – иако више није имао контролу над бродом, није о удесу радиом обавијестио лучке власти, нити затражио помоћ, већ је упорно давао налоге да се брод врати на првобитни курс.

Вјетар је брод најприје понио ка пучини, а затим погурао у супротном смјеру и бацио на стијење Ђиља.

Капетан је тек сат касније прогласио узбуну на броду и наредио евакуацију. Међутим, путници су мобилним телефонима већ били обавијестили лучке власти које су послале најближе бродове и чамце у помоћ.

Коста је до највеће светске компаније за крстарења "Карнивал" из Мајамија, САД.



Оставите одговор