Епл свргнуо Кока-колу са првог мјеста на листи брендова

Како преноси "Њујорк тајмс", на листи 100 најмоћнијих брендова свијета, коју од 2000. саставља консултантска фирма "Интербренд", први пут на врху није чувено пиће. "Како се то обично каже ‘живио краљ’! А ове године тај краљ је Епл. Долазак те компаније на врх је ионако било само питање времена", рекао је Џез Фремптон, извршни директор […]

понедељак, септембар 30, 2013 / 18:31

Како преноси "Њујорк тајмс", на листи 100 најмоћнијих брендова свијета, коју од 2000. саставља консултантска фирма "Интербренд", први пут на врху није чувено пиће.

"Како се то обично каже ‘живио краљ’! А ове године тај краљ је Епл. Долазак те компаније на врх је ионако било само питање времена", рекао је Џез Фремптон, извршни директор "Интербренда".

Међутим, аналитичари истичу да силазак са трона и пад на треће мјесто не значи да Кока-кола заиста губи моћ, већ само да су у новој ери на врху нови играчи.
То потврђује и чињеница да Кока-Кола, упркос томе што је изгубила челну позицију, није престала да расте – вриједност бренда је у протеклој години порасла за још два одсто, на вртоглаве 79,2 милијарде долара.

ИТ сектор напредује много брже, па је тако Епл нарастао за чак 28 одсто, на 93,3 милијарде долара, чиме је омогућен скок са прошлогодишњег другог мјеста. Вриједи истаћи да је компанија прије само двије године била тек осма.

"Кока-Кола и те како зна како се ради маркетинг, али ИТ компаније сада доминирају на врху и оне су предводници нове маркетиншке заједнице. Брендови као што су Епл, Гугл и Самсунг мијењају наше навике, наше понашање, начин на који купујемо, начин на који комуницирамо. Они су буквално измијенили наше животе", каже Фремптон.

Од десет најмоћнијих свјетских брендова, више од половине стиже из ИТ света – Епл (1), Гугл (2), ИБМ (4), Мајкрософт (5), Самсунг (8) и Интел (9).

Листа 10 најмоћнијих:

Епл
Гугл
Кока-Кола
ИБМ
Мајкрософт
Џенерал електрик
Мекдоналдс
Самсунг
Интел
Тојота

Као утјеха бившем владару остаје податак да са овом листом најмоћнијих брендова нису подударни подаци које има Фејсбук – Кока-Кола има 73,2 милиона лајкова, у поређењу са 9,8 – колико има Епл, и 15,1 милионом, колико има Гугл.



Оставите одговор