ЖРС: Акумулирани губитак 185 милиона КМ

"Жељезнице РС” завршиле су прошлу годину са губитком од 18,5 милиона марака, чиме је акумулирани губитак овог предузећа повећан на 185 милиона марака, наведено је у финансијском извјештају тог јавног предузећа за 2011. годину. ЖРС су лани оствариле укупне приходе у износу од 82,6 милиона марака, док су расходи износили више од 101 милион марака. […]

уторак, март 6, 2012 / 11:42

"Жељезнице РС” завршиле су прошлу годину са губитком од 18,5 милиона марака, чиме је акумулирани губитак овог предузећа повећан на 185 милиона марака, наведено је у финансијском извјештају тог јавног предузећа за 2011. годину.

ЖРС су лани оствариле укупне приходе у износу од 82,6 милиона марака, док су расходи износили више од 101 милион марака.

Приходи у 2011. години у односу на годину раније већи су за око седам милиона КМ, док су расходи повећани за око шест милиона марака у односу на 2010. годину.

– Пословни расходи у 2011. години износили су 88,3 милиона марака, а највише новца предузеће је издвојило за плате, накнаде зарада и остале личне расходе – 59,3 милиона марака. Ови трошкови већи су за око четири милиона марака у односу на 2010. годину – наведено је у финансијском извјештају.

Иако су у “Жељезницама РС” најављивали отпуштање радника, према финансијском извјештају у прошлој години у том предузећу било је запослено 36 радника више у односу на годину раније. У овом предузећу на крају 2011. године радило је 3.559 радника, а број запослених у “Жељезницама РС” пет пута је већи у односу на земље ЕУ по километру пруге. Менаџмент предузећа има чак 26 милиона марака обавеза које није измирио по основу зарада и накнада.

Трошкови амортизације и резервисања, који се такође убрајају у пословне расходе, у прошлој години износили су 12 милиона марака и мањи су за два милиона марака у односу на 2010. годину.

Према извјештају о пословању ЖРС, финансијски расходи у 2011. години износили су 6,6 милиона марака и углавном се односе на издвајање за камате. У односу на годину раније финансијски расходи ЖРС у 2011. години већи су за око 1,3 милиона марака.

Остали расходи, у које се убрајају трошкови по основу исправке вриједности и отписа потраживања, износили су више од 5,5 милиона марака и већи су за око четири милиона у односу на 2010. годину.

Када су у питању пословни приходи овог предузећа, у прошлој години они су износили око 77 милиона марака, а највише новца ЖРС су зарадиле од продаје учинка на домаћем и иностраном тржишту и то у износу од 42 милиона марака, док су приходи од продаје робе износили 12.953 марке.

Финансијски приходи у 2011. години износили су 347.000 марака, док остали приходи, у које се убрајају наплаћена отписана потраживања, те вишак по основу продаје материјала износе 4,4 милиона марака.

Забрињавајуће је да укупни капитал ЖРС износи само 206,9 милиона марака, те да дугорочна задужења предузећа износе чак 142,4 милиона КМ.

Генерални директор ЖРС Драган Савановић рекао је “Гласу Српске” да је губитак у 2011. мањи за око два милиона у односу на претходну годину, те да је то један од показатеља да се предузеће бори да опстане упркос бројним проблемима.

– Тачно је да су највећа издвајања за трошкове запослених и њих ћемо смањити путем реорганизације предузећа. Мало се улаже у опрему, а пуно новца иде на запослене, због чега треба што прије промијенити ту ситуацију – рекао је Савановић.

Он је нагласио да неки радници нису довољно упослени, због чега је потребно или смањити број запослених или их упослити отварањем нових фирми путем реорганизације предузећа.

Радници ЖРС у прошлој години више пута су штрајковали, а штрајк машиновођа који је трајао 44 дана нанио је велику штету и предузећу и привреди РС.

У Министарству саобраћаја и веза РС раније су рекли да је од 2005. до 2011. године у ЖРС уложено 214,2 милиона марака. У буџету РС за ову годину за ЖРС је планиран грант од 25 милиона марака.

Прошле године био је планиран исти износ, а ребалансом буџета обезбијеђено је додатних 7,4 милиона марака.



Оставите одговор